Подобряване на разхода на гориво

Започната от mondeoto, 10 Февруари 2016 14:38:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mondeoto

Хайде да поговорим как можем да намалим разхода на горово по лесен начин. Някои говорят за чиптунинг, други за затапване на ЕГР и т.н. Вашите мнения и препоръки, за да можем да изминем повече километри като тръгнем на път с по-малко гориво?


SICKandPROUD

Затапване на ЕГР мисля, че ще има негативно действие и разхода ще се качи...


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

martin1977

Чип-тунинг също има негативен ефект. Това дето казват, че намалява разход, са рекламни трикове. Разхода зависи от горивото, което сипваме и най-вече от десния крак. Една и съща кола, с един и същи товар, по едно и също трасе (София-Бургас), но с различни шофьори и стил на шофиране, е давала 3/100 разлика.

hotblooded

Зависи от чип тунинга - може и да падне разхода при запазване на мощността,  но за сметка на това се скъсява живота на маховик, съединител, демпфери тампони на двигател и скоростна кутия... 
Затапването на EGR,  също влияе негативно на разхода, особено на дълъг път. 
Това което помага за сваляне на разхода на дълъг път е:
Подбиране на гуми и джанти - размер, модел, налягане в определени граници
Качествено гориво
Подбиране на маршрут и време - избягването на интензивен трафик и движение дълго време с равномерна скорост...

mondeoto

Надявах се да има повече дискусия и техники/хитрини :(

hotblooded

Цитат на: mondeoto в 13 Февруари 2016 15:35:21
Надявах се да има повече дискусия и техники/хитрини :(
Няма какво да се дискутира - за движение трябва енергия, тя идва от горивото. Ако не караш няма да гори.

BillyBADBoy

Ето

100+ hypermiling tips

Някои са неприложими, други абсурдни, но има и много полезни съвети.

Alexi

най важно е задкормилното устроиство :) ако не си познаваш колата и не можеш да караш -харчи повече ,също така спирачки/съединител заминават повече

mondeoto

не стана интересна тема. в един немски форум имаше една дискусия интересни неща бяха писани

pAbLo

Fuel shark,Магнитни наколенки на Доктор Ливайн...
Все иновативни решения открити преди 100 години от военните и пуснати чак сега на пазара (rofl)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


gsto

От моя скромен опит...най-много гориво на дълъг път се пести като караш в ограниченията. :D

Mondeicho

Превключваш на правилните обороти всяка следваща скорост, удобно е когато имаш броячи на светофарите да се съобразяваш и по възможност да спираш/тръгваш по рядко, слагаш от по качественото гориво, караш с гуми които са по икономични спрямо другите и т.н
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alehandro

Икономия на гориво се постига чрез възможно най-честото изолзване не темпомата, вкл. и в градски участъци, по-дълги от 400 метра и особено при ниска скорост. Електронното подаване на гориво не може да се сравни с човешкия крак...

exclusiveremix

Донякъде си прав,особено ако те чете някоя кака която грам не и пука 6.0 нафта ли и гори или 6.5 на 100км.
Хипермайлърите споделят,че е по-икономично ако караш без темпомат,но с много трениран  (rofl) крак.Аз лично съм се пробвал на равна отсечка,гледайки средния разход,да разбера аз или компа на колата(темпомата) използва повече гориво.Имаме разлики от поне 100-200 грама.От прочетеното от други форуми излиза,че темпомата гори повече от нормалното крачно каране.А и да не говорим какво прави компа на колата,когато се спускаш по нанадолнище и един нормален шофьор би изключил от скорост,ама не ...компа си подава гориво над това което колата гори когато е на празен ход.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

zloster

Цитат на: exclusiveremix в 11 Юни 2018 16:58:21
...А и да не говорим какво прави компа на колата,когато се спускаш по нанадолнище и един нормален шофьор би изключил от скорост,ама не ...компа си подава гориво над това което колата гори когато е на празен ход.
От доста години двигателите с компютризирано управление (инжекцион) имат специален режим "Fuel cutoff/спиране подаване на горивото". Когато спускаш на скорост и не пипаш газта, ако оборотите са достатъчно високи, се прекратява подаването на гориво. Някъде около 1200 оборота/мин е прага. Под тях се впръсква. При някои производители/двигатели не се прекратява напълно, но би трябвало да се види драстично намаляване. Консумацията да е значително по-малка от режим "празен ход". Който не вярва да закачи диагностичен адаптер и да погледне стойностите при спускане.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

exclusiveremix

Разбрах за какво говориш,но е леко различно при мен.Показвам директно какво се случва при мен.При напълно загрял мотор,на празен ход компа показва,че моментния разход е 0,6 до 0,8 литра на ЧАС.Естествено при студен мотор, се впръсква повече гориво.Така при спускане по голямо нанадолнище моментния разход става веднага след изключването 0,5/0,6 литра на ЧАС.След около 5 секунди разхода "скача" до 0.7-0.8 литра на час. Вярвам само на показанията на бордовия комп.А както съм обяснявал в няколко теми,съм го хващал че лъже на тема среден разход.Така че ако закачим живи данни най-вероятно ще е различно.
Така... когато включим автопилота,спускам се по това същото нанадолнище,на скорост съм, и компа показва моментен разход 1.2 литра на час.И тази стойност се запазва докато не се усеща как колата ускорява и се изразходва гориво.
Е имаше и моменти където се спускаш доооста време и компа на автопилота показва моментен разход 0.0,ама е толкова рядко че...
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

anikolov

Цитат на: exclusiveremix в 11 Юни 2018 16:58:21
Донякъде си прав,особено ако те чете някоя кака която грам не и пука 6.0 нафта ли и гори или 6.5 на 100км.
Хипермайлърите споделят,че е по-икономично ако караш без темпомат,но с много трениран  (rofl) крак.Аз лично съм се пробвал на равна отсечка,гледайки средния разход,да разбера аз или компа на колата(темпомата) използва повече гориво.Имаме разлики от поне 100-200 грама.От прочетеното от други форуми излиза,че темпомата гори повече от нормалното крачно каране.А и да не говорим какво прави компа на колата,когато се спускаш по нанадолнище и един нормален шофьор би изключил от скорост,ама не ...компа си подава гориво над това което колата гори когато е на празен ход.
Никакъв шанс! Обратното е вярно! Достатъчно е да покараш такъв автомобил. Ситуация: Караш на равен път, без темпомат, виждаш че след 300-400 метра идва нагорнище, какво правиш? Подаваш леко газ. Същата ситуация, с темпомат, дали темпомата ще разбере, че идва баир? Какво прави, на баира, мачка газта! Поне 7-8 автомобила съм изпробвал.

zloster

Цитат на: exclusiveremix в 13 Януари 2020 22:57:54
Разбрах за какво говориш,но е леко различно при мен.Показвам директно какво се случва при мен.При напълно загрял мотор,на празен ход компа показва,че моментния разход е 0,6 до 0,8 литра на ЧАС.Естествено при студен мотор, се впръсква повече гориво.Така при спускане по голямо нанадолнище моментния разход става веднага след изключването 0,5/0,6 литра на ЧАС.След около 5 секунди разхода "скача" до 0.7-0.8 литра на час. Вярвам само на показанията на бордовия комп.А както съм обяснявал в няколко теми,съм го хващал че лъже на тема среден разход.Така че ако закачим живи данни най-вероятно ще е различно.
Така... когато включим автопилота,спускам се по това същото нанадолнище,на скорост съм, и компа показва моментен разход 1.2 литра на час.И тази стойност се запазва докато не се усеща как колата ускорява и се изразходва гориво.
Е имаше и моменти където се спускаш доооста време и компа на автопилота показва моментен разход 0.0,ама е толкова рядко че...
Хмм, предполагам ще да е от директното впръскване в цилиндрите и Евро5/6 екологичните изисквания. Дюзите да не умрат и катализатора да седи в работния си температурен диапазон. При мен в движение моментния си отива много бързо (в рамките на 1-2 секунди) на 0.0 км/ч. Не е предвидено да показва литри/час. Но Фиеста-та е с обикновено впръскване във всмукателния колектор (port fuel injection).
Цитат на: anikolov в 14 Януари 2020 12:19:43
Никакъв шанс! Обратното е вярно! Достатъчно е да покараш такъв автомобил. Ситуация: Караш на равен път, без темпомат, виждаш че след 300-400 метра идва нагорнище, какво правиш? Подаваш леко газ. Същата ситуация, с темпомат, дали темпомата ще разбере, че идва баир? Какво прави, на баира, мачка газта! Поне 7-8 автомобила съм изпробвал.
Колегата  @exclusiveremix точно това е имал предвид. Леко завоалирано го е написал :)
Сетих се за това: БМВ/Ролс Ройс набиха поток с допълнителни данни от навигационната система към ЕБУ-то (ел.блок за управление) на скоростната, че да не върши глупости скоростната. Т.е. да прави това, което прави разумен шофьор с ръчна скоростна кутия - да гледа напред и според обстановката да "пипне" малко контролните уреди. Това предполагам, че на магистралите в Бавария ще е ОК. Имам съмнение за точността на GPS-а по пресечен терен и лоши атмосферни условия.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Това видео с разбор и препоръки от сър Джаки Стюърт би трябвало да помогне и за подобряване на разхода на гориво.
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=204.msg138415#msg138415
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/