Renault извади 1.6 dCi със 160 к.с.

Започната от Bobi, 20 Февруари 2014 17:20:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Компактният дизелов двигател ще задвижва моделите от сегменти D и E
Френският производител Renault представи нов дизелов двигател, който ще задвижва моделите на марката от сегменти D и E. Агрегатът 1.6 Energy dCi 160 Twin Turbo предлага мощност от 160 к.с., като по това отношение е без аналог в своята категория.



Новият мотор е базиран на настоящото предложение - 1.6 dCi със 130 к.с., но е доработен с най-новите технологии, сред които и такива от Формула 1, като благодарение на това доставя мощност от 160 к.с. при 4000 об/мин. Максималният въртящ момент от 380 Нм е наличен при 1750 Нм.

Агрегатът покрива нормите на Евро6 и разполага с двойна турбо система, чрез която доставя 90 % от въртящия си момент още при 1500 об/мин.

Информация за потреблението на гориво не се съобщава, като се посочва, че двигателят доставя мощност, присъща за 2.0-литров агрегат, но изразходва с около 25% по-малко гориво. Настоящият 1.6 dCi със 130 к.с. и 320 Нм изразходва под 5 л/100 км на борда на Renault Fluence.

Повече подробности ще бъдат разкрити по време на автосалона в Женева



Bobi

Бих казал, че е впечатляващо за такъв "миксер".

Alexi

не като да е без аналог ,мотора на БМВ 2.0д с 2 турбини е 204 коня ,и излиза далечната 2007 ако не се лъжа .. опел имат 2.0д с 190 коня също .. ненужно усложнени агрегати .. защо му е на 1.6 2 турбини дори наистина да гори 25% по малко не можеш да си избиеш цената на втората турбина през целия и живот ..

hotblooded

 Ако данъците или застраховките се определят на база работен обем - може и да можеш... А цената на турбокомпресорите не е чак толкова висока, да не мислите че "марките" не купуват или не произвеждат в Китай. И не става дума за новоразработени двигатели и компресори - а просто за прецизирано управление - това доста снижава разходите за производство.  Отделно турбо дизляците и тубро-бензинките с директно впръскване могат да ползват общи чаркове (почти всичко с изключение на горивна/запалителна система - още повече сваляне на разходите за производство... естествено - трайността и живота ще са далеч от дизляците на PSA и Бенц от края на 80те до средата на 90те...

Alexi

нямат избиване .. също като при 1.0 екобуст .. дето харчи средно 3.8 :)) ама реално 7 ..

TourneoRS

Това устройство само да не изпука отнякъде . За смяна на някое клапанче виждам двигателя смъкнат  :-X  , въобще не ми вдъхва доверие , не бих си купил никогаж -  отделно изобщо не харесвам тази марка  :D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Alexi

всички марки натам отиват .. но цената на тоя мотор ще е доста висока така или иначе ще остане бутиков ..

opex

Рено с успехите в Ф1 от последните 5-6 години не ме изненадват с този мотор и няма да се учудя ако се окаже и здрав.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

Цитат на: TourneoRS в 20 Февруари 2014 20:14:21
Това устройство само да не изпука отнякъде . За смяна на някое клапанче виждам двигателя смъкнат  :-X  , въобще не ми вдъхва доверие , не бих си купил никогаж -  отделно изобщо не харесвам тази марка  :D
Я си го представи и навряно в Клио... направо ще резнат роговете с флекса и после пак ще я заваряват. 

Орех, мотора ще е здрав - ще си изкара гаранцията без проблеми че и още малко....  Като го купи Бай Ганя на 400 к км и се троши ще има "пфууу, ама то рено, ама то дизела......"..

Bobi

Дайте да не навлизаме в излишни спорове кое, как и защо.

Въпреки че и аз не харесвам Рено, този, който отрича постиженията им и това, че имат едни от най-добрите дизели, по-добре да не пише.


hotblooded

  Постижение от рода на 100 к.с от литър с дизляк не са нови, но досега бяха с двигатели около 2 - 2,2 литра, ново е че са напънали до такава степен малолитражка- характеристиките на това моторче са забележителни,  ще може да бъде и изключително икономично на дълъг път и да се развътра пъргаво под капака на някое Клио или някоя Дачия...  Но като цяло съм противник на малки форсирани моторчета в големи коли (примерно 1.0 Еко-Бууст в Мондео, или 1.2 TFSI в Октавия, или 1.4 TFSI в PASSAT... а сега и 1.6 dCI в Laguna... 3 цилиндрови мотори в BMW 3 и Benz C... - това е извратенящина....)

escobar

Затова 7.2, 180 коня в добрите US традиции :)

Alexi

мне ,това е мотор който от дачия няма да помиришат а вероятно и в клио няма да се слага .. това е флагмански мотор за флуенс и меган ,100% ще се слага и на лагуна .. ще бъде скъп ,то флуенс с сегашния 1.6 130 коня е 40к лв ..

escobar

Тия знаят как да продават и да печелят, нема да ги мислим. Нисан прави по-успешни коли, но Рено ги издърпа от дупката. Тоя мотор заспива за Лагуна, тя последната изглежда много добре.

Alexi

според мен е странна лагуната и това е една от най евтините коли последен модел които можеш да си купиш в тоя клас което е показателно и за качествата и ..

toretosz

Цитат на: escobar в 20 Февруари 2014 21:35:41
Затова 7.2, 180 коня в добрите US традиции :)

то че е така така е ама мотора има потенциал да понесе поне 100% повече мощност да не говорим че с смяна на вал,и глави в атмосферен вариянт стига до 300+ коня а в турбо около 500+ а тоя ти го продават направо с максимума който може да понесе.Или иначе казано големия осмак има много запас и ще те кара поне милион км а тука в европа плащаш за мотор за 200- 300 хил макс.Като себестоинст 2 та мотора сигурно имат еднаква стоиност.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P