Съвети за покупка на Мондео МК4

Започната от krim, 01 Юни 2013 23:47:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

Пробвах една такава,  Алекси... Все едно карах Мк3 1.80 бензин...  Познат има Мазда 6  с тоя матор и ръчка - върви си наравно с нашите,  и като вървеж и като пари(на газ)...  Явно на мондеото автомата спъва работата...


Bozhan_d

 Здравейте,
бих желал да попитам, на 180хил км. колко излиза обслужването на 2.0 бензин. Смисъл когато дойде време да се сменя верига и другите външни ремъци. и т.н.

Alexi

верига не се сменя на 180к ,сменя се като се раздрънчи - по принцип е лайфтайм ,изобщо недей я мисли докъм 300к

Septerra

Лека-полека, нещата си отиват към раздяла (с най-добри чувства!) с МК3-ката и оглеждане за МК4. Ситуацията е такава, че няма как да отделя 15-16к за кола, така че се заглеждам към по-долния ценови клас на МК4.

Това в общия случай означава 2007-2008 кола и, защо не, 1.8 дизел, вместо 2.0. Какъв всъщност е този мотор - френски ли е пак, на Форд ли си е? Това, че е 125 к.с., не ме притеснява особено - сега си джиткам със 115 к.с. и нямам оплаквания, достатъчни са ми. Някакви отзиви изобщо от него?

Та въпросът е, толкова компромисен вариант ли е като цяло или не е лош? Повечето с 1.8 са по-слабо оборудвани, но първоначалните ми разследвания показват, че голяма част от екстрите (Сони радио, цветен дисплей, кожени седалки и т.н.) се добавят лесно.

Разбира се, като цяло ще търся добре оборудвана кола и с 2.0 дизел, но просто разпитвам как стоят нещата и с по-малкия мотор. :)

Dmitarcho

Мк4 не е ли по-тежка от мк3...и този 1.8 няма ли да "малее". Мисля си, че двойката  даже може да гори по-малко от 1.8

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

Mondeicho

Аз съм привърженик на повечкото коне-никога не са в излишък(освен при плащането на данъка) (rofl)
Въпрос на лично предпочитание е за усещането, ако можеш тествай една с този двигател и ще разбереш дали те устройва.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

Като цяло, и аз предпочитам мощността да е по-висока, но не ми е задължителна цел. Сегашната 115-ка е супер икономична и в града, и извън - няма разлика със 130-ките в общи линии.

hotblooded

Двигателя е добрия стар 1.8 минал през TD TDdi и TDCi при Фокус и малко засилен до 125 коня. Има хора във форума с такова Мондео

Alexi

според мен не си заслужава тоя мотор ,архаичен е вече

gsto

1.8 TDCI -> стар и тежък мотор. Шумен е и бавно загрява.
Иначе е икономичен и сравнително здрав.

Ако ще вземаш дизел мк4 - по-добре вземи 2.0 ТДЦИ - мое мнение.
Другото, което може да е от полза е, че 1.8 тдци в мондео мк4 се слага на колите с най-ниското оборудване, докато с 2.0 тдци имаш много голям шанс да нацелиш някой титаниум с повечко екстри.


Septerra

Да, като цяло и аз имам тези две наблюдения - че 2.0 често излиза добре оборудван, а 1.8 много рядко. Затова и просто разпитвам, че не съм запознат с мотора. :)

didon80

Най-добре се огледат за някой 2.2 дизел. Всичко останало е компромис. Ако трябва изчакай още една година,  но събери финанси и вземи мондео с повече екстри.

gsto

Цитат на: didon80 в 19 Април 2016 20:20:16
Най-добре се огледат за някой 2.2 дизел. Всичко останало е компромис. Ако трябва изчакай още една година,  но събери финанси и вземи мондео с повече екстри.
(rofl)
Това звучи като: вземи си мерцедес, всичко друго е компромис...изчакай още...че да го вземеш с масаж и дистроник.
Най-карания мотор в мондео мк4 е 2.0 тдци. Върви си много добре даже.

didon80

Колега може и да ти е забавно,  но аз така мисля и това че хубавото е по-скъпо няма как да се промени. Всичко е въпрос на приоритет, всеки има различен...

Pyrhel

Станахте двама във форума, където ще ви бъзикат, че освен 2.2-то друго няма :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vesel

Аз карам 1,8 TDCI и на тоя етап(130 000 км) нямам оплаквания по отношение на мощността. Разхода естествено не отговаря на каталожните показатели. Докарвал съм го до 5.4 извънградско при скорост около 120 км/ч. Иначе последното ми засичане беше 5.9 за малко над 1000 км почти само извънградско пълна с багаж и хора 2+2. За нивото на шума и мощността в сравнение с 2.0 нищо не мога да кажа защото не съм карал такова мондео. Двигателя 1.8 си е стар фордовски двигател и като купувах колата от мото пфое казаха, че е сравнително безпроблемен. Преди години имах фиеста със същия двигател, но обикновен дизел и 60 коня, разбира се, и нямах грижи с него , но като мина 200 000 се усети намаляване на мощността и увеличаване на шума и вибрациите. Надявам се при мондеото да нямам такива проблеми за в бъдеще.
Иначе сигурно е вярно че при 1.8 е най-ниското оборудване, защото при мен е така , но хубавата част е че нямам DPF :)

Septerra

Май все пак след задълбочени анализи ( (rofl) ) ще се насоча твърдо към 2.0. Знам, че 2.2 е чудесен, но при мен няма нужда от такава мощност - имам редовен достъп до мощни коли да си чеша крастата, а Мондеото ще е лична кола за ходене на работа и редовни пътувания в страната и чужбина. Данъка на 2.2 175 к.с. в София не ми се мисли какъв ще е. :)

Ilian Petrov

297.26 лв. според данъчния калкулатор  :)

Septerra


V.Buzev

#79
Да бе я виж в Плевен: размер на данъка: 366.74 лева

А мк4 с такъв двигател има един комшия и имам чувството, че е по-тихичък от моята каруца. Да като ниво на оборудване и неговата не е превъзходна с платнян салон и обикновено CD/mp3, но пък казва че откъм возия няма нищо общо с мк3 и съм склонен да го вярвам :). Колега имаше мк4 с бензинов 2.0 16V двигател и много се оплакваше от липса на мощност. Не знам дали вярно е пък толкова спънат бензина?


Alexi

определено 2.0 бензин е още по лош вариант ,там слизаме и на 5 скорости както и под 200 нютона :)

Ilian Petrov

Еххх, пак опряхме до "умрелия" 2.0 Дуратек  :)
Малко се измества темата но... колегата @gsto писа в неговата тема, ако има желание и тук да каже...

gsto

Цитат на: Ilian Petrov в 20 Април 2016 14:25:29
Еххх, пак опряхме до "умрелия" 2.0 Дуратек  :)
Малко се измества темата но... колегата @gsto писа в неговата тема, ако има желание и тук да каже...

2.0 бензин - върви си доволно, изпреварва си добре и на магистрала поддържа скорости....не бих казал, че е умрял мотора - само, че зависи с какъв бензин го караш :)
НО, да си говорим честно...ако го сравниш с 2.0 дизел на същото купе ще ти се стори, че дизела е с 50 коня отгоре заради нютоните - в това спор няма.

jovani68

Абе на мене ми дойде слабичък 2.2 и го пипнаха малко. Сега е по-приятен. А относно разхода - харчи от 5 до 20 на сто. Всичко зависи колко грубо го галиш :)

Septerra

2.0 бензин е изключен вариант за мен - трябва да го карам на газ и като пътувам из Европа да зареждам по 15 пъти на скъпата газ в Италия и Франция. Не че пътувам по 20 пъти на година извън БГ, но, засега, дизелът ми е приоритет. Да не говорим за въртящия момент, катеренето на баирите, изпреварванията и т.н. :)

А мощността - щом сегашната 115-ка ми е достатъчна за ежедневните ми нужди и пътувания, 140-ка също ще се справи, и още как. Пак казвам, от моя гледна точка 2.2 със 175 или 200 к.с. няма смисъл, защото имам достъп до мощни коли почти постоянно и целта за собствената кола не е да си чеша крастата, а да се возя комфортно, спокойно и, доколкото може - икономично. :)

Иначе на пазара има и 2.3 бензин на газ, автомат. Струва ми се безумие малко.

Vesel

С 1.8 tdci съм изпреварвал със 150 по баир без да усетя липса на мощност в нито един момент. Пак казвам, че нямам база за сравнение с 2.0 , но 1.8 си е достатъчно мощен за купето и това, че ще е с по-малко екстри само може да ти спести пари. Единствената екстра, която ми липсва в тая кола е mp3 .

Mondeicho

В интерес на истината няколко пъти карам на тъста Вектрата, която е стария дизел 101 к.с и за човек изискващ спокойно каране няма проблеми. За изпреварването няма напрежение има си тяга. Определено не е впечатляващо, но е икономична. Просто зависи какво търси човек. 30 к.с по малко в сравнение с моята, но данъка е със 160 лв. по евтин...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

Екстрите са задълже да са на макс, затова ги избирам тези коли, а не Опел Кадет, примерно. :)

В началото на другия месец ще почна тестове на разни МК4 и ще докладвам какво се случва.

Иван Вълков

Ами мк3-ката да не я продаде ? Или мислиш да си я караш и нея?

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Septerra

Чака ме едно пътуване до Германия с нея и като се прибера я чакат двама клиенти. :)