съвет за хидравлично масло

Започната от mirofiestata, 21 Февруари 2013 22:16:02

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

mirofiestata

Колеги дайте съвет какво масло да взема


Alexi

според мен произволно масло отговарящо на спецификациите ще ти свърши работа .. маслото е ATF


mirohristov

Ако искаш да сменяш цялото , си купи оригиналното на  (fe) .
Ако ти трябва хидравлично масло за доливане , няма значение какво ще вземеш.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.


julian71

Ако може да си задам въпроса тук,за да не пускам повтатящи се теми.
Колко хидравлична течност ми трябва и с какви показатели?1,6TDCI
FORD-овското не е опция...70лв.за литър.


Bobi

Не можах да намеря колко литра събира, но погледни тук: http://mot.bg/hidravlichni-masla.html. Погледни и сайта на Yacco.


Alexi

1л ще стигне .. то не можеш да източиш всичкото .. защо ще го сменяш ? по принцип само се долива .. а ако е станало черно и новото ще стане ,износване на помпата имаш


julian71

Цитат на: Alexi в 04 Декември 2013 08:11:06
1л ще стигне .. то не можеш да източиш всичкото .. защо ще го сменяш ? по принцип само се долива .. а ако е станало черно и новото ще стане ,износване на помпата имаш

Имам удар в бронята,а долу в дясно се оказа и помпата и на климатика някакво филтърче.
Спука ми се казанчето на хидравликата и изтече маслото,вече поръчах някакво от един линк на bobi.
В аутодата намерих стандарта:Ford M2C204-A
Поръчах 2 литра пък ще видим.


vvas

#7
-


TZahariev

Потвърждавам и аз, че цената е 28 лв. за 1 л. и аз съм си взел 1 бутилка. Нещо някой те е метнал с тези 70 лв. за литър. Само 1 бутилка (1л.)  ти е достатъчна, втората даже няма да я отвориш и за доливане - по спомени около 850 мл май беше цялата система, виж го в Микрокат или Аутодата.
Най-"обичам" сектанти и разбирачи, които побългаряват!

"Много обичам Ford обаче, ще си купя Mercedes да не си помислят, че съм беден!"



Мишо

Здравейте пичове, за да не правя друга тема, ще питам в тая. Искам да сменя хидравличното масло и в Аутодата намирам тая спецификация WSA-M2C195-A, която е заменена с тая  WSS-M2C938-A. До тук добре, но по сайтовете за авточасти го дават като масло за автоматици. Аз ли бъркам нещо, или то е едно и също и за хидравлична рейка, и за автомат ?


Ozzie

еднакви са
Фикус I ползва в хидравликата DEXRON III, което си е ATF
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Мишо



Mondeicho

Аз моето го смених преди време с тези спецификации на Феби (знам, че само пакетират, не ми е ясен производителя), но казанчето го свалих, защото беше с тъмни налепи по стените. Минал съм поне 40 000 км оттогава и нямам проблеми. Пак си стана тъмно обаче, не седи червено.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


ivchotr

Защото мизериите от старото масло са се наслоили по маркучите, в помпата на хидравлика и в рейката.


Иван Петров

Здравейте Колеги,

От две години съм собственик на форд фокус 1.6 бензин, 2000г. Хечбек. До сега нямах сериозни проблеми с него, но преди седмица след добро измиване на автомивка започна едно виене от към хидравличната помпа, тъкмо паркирах колата пред нашия блок и волана се втвърди. Отворих капака и видях, че хидравличното малсо е изтекло, погледнах под колата и от дясната страна течеше като от решето. Налях ново масло до макс линията и завъртях волана наляво и надясно, за секунди казанчето беше отново изпразнено. С Пътна Помощ я закарах на сервиз, там я погледнаха и казаха, че е повреден датчика на хидравличната помпа. Предложиха ми някакъв чешки за 115 лв оказа се обаче че резбите на този не пасвали и поръчаха ,,оригинален" за 160 лв. Казаха ми да оставя колата и в понеделник щели да получат датчика. На мен тези цени ми се виждат доста високи, прегледах в интернет и видях цени от 25 лв до 89 лв. Не съм в цветущо финансово състояние затова искам да ви попитам как ви се струват цени от 115 до 160 лв за такъв датчик.

Очаквам с нетърпение Вашият отговор.

Поздрави,

Иван


Mondeicho

Ти си видял цените. За оригинален е възможно това да е сумата  :'(
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


ivchotr

Само не разбрах от датчика ли тече? Обикновено помпите протичат от семерингите.


Иван Петров

От датчика изтичаше някакво количество масло, но определено не може за секунди да изпразни цялото количество от резервоарчето но като причина само него ми посочиха. И аз доста се зачудих и честно казано не им вярвам много. Това което мога да кажа е, че теча е след помпата, мисля, че няколко тръбички са протекли от съединенията си, така поне ми се струва но тия от сервиза нищо не ми казаха за това, въртят-сучат нещо, не знам утре с какво ще ме изненадат. А аз съм младок и нямам много опит с тия неща.

Друго което сещам е, че маслото изглежда примесено с вода и пак се сещам, че това се случи след като ходих на автомивка и сам си измих колата, не знам какво може да е станало но изглежда, че наистина има вода в това масло. Помагайте с каквото можете.
Благодаря.


Иван Петров

Ако е примерно маркуча за високо налягане, някой знаели какви са цените на тези маркучи. За сега в интернет не намирам цени.


Иван Петров

А относно датчика, тръбичката (не съм сигурен, тръбичка ли е жило ли е) след него мисля, че беше пречупена и от там накапваше.


ivchotr

Ами жертвай още половин литър масло, налей го в казанчето и запали двигателя. Гледай откъде тече и ще разбереш дали онези те ментят или не. С водоструйката няма как да прецакаш семерингите на помпата. Може да откъснеш някой остарял маркуч, примерно. Изтича бързо, защото маслото е намерило място да си ходи, което се намира наистина под налягане. Все едно на някого да му прережеш сънната артерия. Помпата (сърцето) изтласква под налягане и те ти проблем. Една Вектра я бях взел преди години за учебна кола на жената. За без пари, дето се вика. Беше без ремък на помпата на хидравлика. Казнчето и то беше празно. Налях масло, сложих ремък и като запалих, маслото изтече все едно от чешмата :D Помпата течеше като лейка от де що имаше уплътнения.


Иван Петров

Пробвах го, обаче от към капака не се вижда от къде тече :-[ а като погледнеш под нея (не съм я гледал на канал, леко с крика само) виждаш как тече като из ведро, но за съжаление не виждам източника. А и тия умници от сервиза не я дигнаха а просто погледнаха, че от датчика църцори и бързо заключиха, че е от там. Май е някой маркуч за високо налягане, не че те са евтини ама толкова бързо да изтича няма как да е от датчика. С трепет :-X чакам утре какво ще ми сервират. Ако някой има някаква идея моля пишете.


Иван Петров

Днес си получих колата ^-^на листа който ми дадоха пише, че са сменили датчика (175лв) на хидравличната помпа с работата общо 200 лв. Но видях, че е сменен и маркуча който излиза от датчика, но за него нищо не пише :-[ та така, иначе сега няма теч ;D


Alexi

честито ,имаш нов маркуч за хидравликата на стойност 200 лв ( реална стойност около 30 лв с труда )


ivchotr

Мммммм, дааааа...
Очакваше се нещо подобно.


Иван Петров

Да, видях като отворих капака, но дяволите я бяха паркирали на паркинг който се намира от другата страна на един силно натоварен булевард. Видяха, че съм хлапак, който нищо не разбира и се възползваха. За съжаление баща ми е инвалид (поради лекарска грешка) а той разбираше много от коли та няма много на кой да разчитам за насока. Опитвам се да чета в интернет но май не става само с четене. Мислите ли, че мога да си върна някакви пари? Нещо може ли да се направи?


Мишо

С извинение към форума и без същото за "майсторчетата" ама.......пичка им ленина. Как спят спокойно тия "хора", не знам. Ебахти скапаняците, видели едно момче което не разбира от коли и дай да го ошушкаме, колкото може за един нещастен маркуч. Е за това сам си правя колите, на мой приятели и познати и мога да кажа, че знам повече от някой сервизаджиичета с мазни гащиризони и речник, равен на 5 годишно дете. Човече, ако бях прочел по-рано, аз щях да ти помогна за много по символична сума, и не за да изкарам пари от теб, а за да ти помогна адекватно и точно. Има хора във форума, които знаят много добре за какво говоря и какъв човек съм по принцип. Още веднъж се извинявам, но ми писна от селски тарикатщини от някакви гайкаджии, дето се мислят за много велики, просто защото могат да сменят палеца и капачката на делкото на Ауди 80 примерно.


ivchotr

Затова в някои авто-мото форуми има тема за сервизите, които не бива да се посещават. Така серсемите сами ще отпаднат от бизнеса след време.


Иван Петров

Здравейте Момчета, благодаря Ви от сърце за подкрепата, наистина го оценявам. С времето и аз ще науча някои неща за колите а и за майсторите >:( надявам се поне да не е някое менте тоя маркуч, все пак от него зависи управлението на автомобила. С времето може би ще възникват и други въпроси и ще Ви пиша. За сега Ви пожелавам здраве и безаварино каране по нашите пътищата.


ivchotr

И да останеш без хидравлика, не е болка за умиране. Докато си в движение, колата ще се подчинява сравнително лесно. Тегаво ще е ако въртиш на място без хидравлика.


Mondeicho

Ей, наистина как може да има такива нещастници наречени "майстори". Особено като видят някого, че не разбира. Колега имай го предвид и се надявам, че в този измислен сервиз няма да стъпиш повече. Кажи къде се намира за да го избягваме... >:(
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


F Focus

Здравейте!
Да съживя темата за хидравличното масло на рейката, което е много важно!
От както застудя сутрин, като запаля колата и няколко минути се чуваше едно тракане, мелене и тропане отпред в дясно-допуснах, че  е от хидравликата и се оказах прав. Вчера смених хидравличното масло с оригнално от МП и тази сутрин никакЪви подобни звуци не чух.
Спецификацията на маслото за електро-хидравлична рейка на Фокус 2 е: WSS-M2C204-A2
Лично за мен е много странно, чв темата е замряла, че даже и умряла, защото последствията са много скъпи!


ivchotr

Проблемът с тези рейки е, че като протекат, не са много сервизите в които ги оправят. В София имаше един в близост до Зоологическата градина, но не знам дали е още там. За да оправят рейка, я искаха свалена от колата. На Фокус 1, дизел 1.8, е толкова забутана, че в сервизите рядко се навиват да я свалят. И то не за друго, ами защото колата трябва да им заема място докато рейката се занесе за рециклиране, оправят я и се върне в сервиза за обратен монтаж.
Ако някой има приемлив вариант за София, при който нещата да се случат максимум за ден, без автомобилът да получи нарочно или не други щети, които после също да се оправят, да сподели. Че имаме един такъв течливец.


F Focus

Според мен няма вариант в рамките на един ден да си получиш колата с решен проблем с рейката. На предишната ми кола(Рено) рейката по съвет на мнозина я ремонтирах в Техн. университет, където специалисти са наели помещение и бях много доволен-за 8 години хидр. течност не мръдна. Но и там искат рейката свалена.
Затова, като купя кола първо оглеждам маншоните и сменявам хидр. масло, дори производителят да твърди, че там  никога не се пипа! :o


ADiDimitrov

Добре правиш но основния проблем на рейките е друг!! Когато се прецакат оригиналните скоби на маншоните или някой читав майстор реши вместо скоба да сложи свинска опашка и ето ти белята. Това става вход за влага, от там ръжда и рейката е чао!!! Иначе в Варна има читав човек, той сваля рейката и т.н. но минимума е три дни, ако нещо не се закучи


saggy

Колеги, скоро смених хидравличното масло на хидравликата. Старото беше на 10 години, тъмно на цвят и реших, че е редно да се смени, въпреки че нямах оплаквания. Системата се проми и се сипа Феби. Новото масло е с бистър вид, кафяво на цвят и е на макс ниво. Не усещам някаква разлика при движението на волана, като и преди смяната беше наред. Обаче като завъртя воланът в крайно дясно положението, в момента, в който воланът опира в крайното си положение, се чува един кратък писклив звук. Като го развъртя обратно от дясно до крайно ляво положение няма никакъв странен звук. Някакви идеи от какво може да е това пискливо скърцане при достигане на крайно дясно положение?


zz_stefanov

И аз го имам това като ритмично писукане в крайните позиции. Щях и аз да питам.


ADiDimitrov

Така както го описваш прилича на звук от електромотора който върти хидравликата. Ако се приеме че в крайно положение той се товари най много, то е логично звука да е от него.


Alexi

в крайно положение на волана сработва клапан на помпата,при повечето коли има промяна в звука малко или много .. чак свирене ако се чува нещо е тръгнало


zz_stefanov

Най вероятно е точно звукът от този клапан.  Той разтоварва налягане и с него си обяснявам ритмичното писукане. Има и леки съпътстващи вибрации по волана.
Това в движение няма как да се случи, само в крайните позиции става.


saggy

От моя опит с автомобили с хидравлични помпи, при добре функционираща система няма звук от силно писукане или скърцане. Както казах, преди смяната на течността нямаше никакви звуци. При мен става само в едната посока - въртене надясно. Може да не е добре обезвъздушена, но тогава би трябвало да има скърцане/виене дори при леко въртене на волана.


FoMo4

При мен скърцаше от гумената подложка м/у амортисьора (десния) и пружината, само при пълен ляв и само в жегите .... пръснах със силиконов спрей и спря да скърца (беше си направо пищене).


ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 24 Юни 2021 21:32:07
От моя опит с автомобили с хидравлични помпи, при добре функционираща система няма звук от силно писукане или скърцане. Както казах, преди смяната на течността нямаше никакви звуци. При мен става само в едната посока - въртене надясно. Може да не е добре обезвъздушена, но тогава би трябвало да има скърцане/виене дори при леко въртене на волана.
Само че твоя автомобил не е с помпа на ремъка, а се върти от електромотор, който създава допълнителни шумове. Отделно четейки из руските форуми е доста калпав и трошлив. Не казвам, че при теб е от него, но е вариант.


saggy

Трошлив, не трошлив, нищо не е вечно и като се счупи се сменя. Не е фатално да останеш без хидравлика, особено ако си в града. Че фокусът има слаби места - това е така, но както всеки друг автомобил.
@ zz_stefanov, при теб писукане или виене ли е и в двете посоки ли става? Защото за мен това е скърцане/виене и не е стандартно.


zz_stefanov

Трудно се обяснява звук, а и съм го чувал само от към купето. Това не е скърцане от въртенето на волана, а ритмично писукате в крайната точка, като се усеща и леко треперене на волана със същия ритъм.
Утре ще го пробам пак.