Чужбината

Започната от escobar, 03 Ноември 2012 18:33:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

escobar

Фиестата я направих международен играч.
Направих едно ми ти пътуване с това ми ти гадженце с тая ми ти калинка Фиестата.
Тръгна се рано, в 6:00 бях в колата.
Бръм-бръм и до Калотина за нула време. Проверката протече малко по-дълго от изричането на "Добро утро!". От сръбска страна същото, ама два пъти казваш "Добро утро", щото първо е полиция, после е митница, където можеш да декларираш пара или разни други неща, но не и от белото на Гълъбин или виагра, дето също е метамфетамин. Аз реших да си трая.
В Сърбия пътя е некъв палав първоначално, щото има знаци 60-40, край на ограничението 40, ама продължава да важи 60. И едни паланки дълги, точно толкова, че да не ти се верва.
Бях нащрек, щото бях чувал много за сръбските катаджии, и че обичат да бръмчат на чужденци. Е да, ама не. Видях само едно бяло полицейско Пежле и то беше в движение, а не на засада. Бръмчат на пътни такси сърбите вече. Ако си мислите, че винетките в България са скъпи. Там путарината, за да минеш през скапаната им магистрала е 10 евро, който се плащат на два пъти. На магистралата ограничението е 120, бръмчат с некви Югота и други кенефи. Изобщо откак Аркан го няма, хич не са гангстери. Сипах след Белград - горивата са им доста трактористки, ама то като си на Юго, те боли курац. Платих с карта, щото си ги знам хората и лично аз сменям евро за лев.

В Хърватска се влиза бързо. Само лични карти и малък талон, няма слизане от колата. В Хърватска магистралата е по-добра и си бръмчах с 140 плътно. Джипиесът не хареса тая скорост и каза, че не съм зелен, а кафев. Скучна е магистралата, ама хубава. Хубава, ама до Загреб пътната такса е 17 еврака. Има къде да спреш по магистралата и да разпуснеш. От Загреб до границата със Словения има супер кратък участък, който е 2 евро. В общи линии, за да минеш Хърватска веднъж плащаш, колкото една годишна винетка тук.

На словенската граница чакахме за първи път на КПП. Падаше се събота следобяд и тия си бръмчат на разменни начала. След границата - винетка. 15 евро. Май беше за 10 дни. Преди минималната продължителност е била 1 месец, за тези които се възмущават, че в България нямало дневна. В Словения магистралите са БИБРУТАЛНИ. Освен, че са със супер настилка е адски живописна и става за реклами на AMG. Имам чувството, че какво не е засято със селскостопанска продукция е добре поддържан райграс. Сипах гориво в Кръцко, веднага след граница - тук са в евро, но магистралните бензиностанции си имат сериозна разлика с тези в градчетата отстрани.

В 4 и нещо следобяд акостирах в Любляна. Прекрасен град, приветливи хора. Хем е европейско, хем си плющят сръбски попръжни. Това Любляна е много малко и кокетно. Мацката се впечатли.
2 нощувки в много приятен хостел със самостоятелни стаи. Ако някои се интересува, ще споделя името.
И тия не са гангстери само една Ку 7-ца.

....ще го продължа, че ще излитам....


escobar

След 2 нощувки в Любляна се потегли към Мюнхен.
Пътьом се мина през Блед, което се явява перфектното словенско село, ако си на 60 плюс, обичаш да залагаш и си падаш по замъци и лебеди. Селото има езеро, езеро с църква на острова, а над острова - замък.

После се нахлу в Австрия.
Минава се през един тунел за чудо и приказ, дълъг около 12 километра и преминаването струва 6 евра. За съжаление се наложи да се чака, защото правеха ремонт и половин час се ползваше от едната посока и после половин от другата посока. В Австрия магистралата живописно се вие из планините, но словенската за мен е по-добра.
Преди Германия се посети Страсбург, града на Моцарт.
Моцарт или не, хората са обърнали всичко на търговия до откат. Скапаните бонбонки Моцарт са навсякъде, имаше надуваеми патенца Моцарт. Ако сте много романтични, има исторически роман за Моцарт и замъка в Страсбург, който може да разчуства всяка плеймейтка, но на мен Страсбург не ми беше много интересен.

Карайки по магистралата, изведнъж осъзнаваш, че си вече в Германия.
Първоначално пътя е като в България - 2 ленти плюс една сервизна, но като наближиш Мюнхен, джипиесът изписва като ограничение просто едно тире, електронните знаци изписват край на всички ограничения и тогава осъзваш защо тая нация създава коли с по 500 коня и 8 скорости. Ситуацията си е лока-лока. Без джипиес би било тегаво, въпреки че има много табелки, защото целия трафик се движи много бързо и ако не знаеш къде караш, си загубен. Германия няма никакви винетки и пътни такси, но всичко е вкарано в горивата, които са по-скъпи от всички останали държави. Мюнхен е мегабрутален град - тия шваби са превъртели играта. Всичко е суперскъпо, но и хората не работят за малко пари, та нещата се балансират. Паркирането около центъра беше 1,5 евро за 12 минути. Еднодневна карта за метро за двама - 13,10 евро. Една бира започва от 4 евра. Сериозни са тия шваби. Градът е от селски тип, въпреки че са 2 милиона и кусур. Ниско и пръснато строителство, не се натискат да строят ЖК-та и небостъргачи. Посетих един музей на техниката и осъзнах колко са напред и къде сме ние. Имаше изложен хибриден двигател от 20-те години на миналия век, а мойта приятелка сподели, че в България по това време каруцата е била връх на сладоледа. Много индустриална и техническа нация са и затова са супер напред. Там със сигурност има  далавери, но и производството и индустрията летят напред, докато в България са само далавери и почти нулева индустрия. Все тая, въпреки че ми става жал за България.
Посети се и музея на БМВ. От едната страна на булеварда е БМВ свят, където са всички най-актуални и мощни представители на групата, а от другата страна на булеварда е музея и централата на БМВ. Музея струваше 8 еврака, но турникетът не работеше, а не съм чак такъв фен на марката, че да си пазя билета за спомен, та се нахлу като немец в Полша. В БМВ свят има доста неща, които реагират спрямо човешката намеса, за да ти покажат колко са велики колите им. Хората от персонала изрично те приканват да влезеш в автомобилите около които се застояваш, а те повечето са М-пауър или Джон Куупър уъркс. Най-якото в БМВ свят беше една трилър-пейка на МИНИ. Сядаш и отдолу се активира огромен суубуфър с колони, които възпроизвеждат набирането на това Мини, което е над 200 коня. Има опция да се запишеш да караш различни М-пауъри на писта.
В самия музей има експонати от време оно и всяка от колите е представена като мегабрутален успех, само дето забравят за приятелчетата от Шутгарт и Инсбрук. Най-интересното вътре са едни топчета около 100-150 на брой, който са вързани с нещо като корда, но супер тънко и синхронизирано на фона на музика образуват различни форми.

На връщане се мина през Виена, където са наблегна на пиене, цигари, алкохол, защото имаше национален празник, следван от уикенд. Виена е супер близка до София. Имаше си хора пиещи по будки, имаше припаднали хора по пейки и пейки по приднали хора. Ходих в около 3 заведения, където пише с огромни букви да не се пуши, а се тръска и се хвърлят фасове по земята...
Във Виена е много интересно, че хем е пълна пънкария, хем има доста полицейщина. Там около центъра никъде няма хиляди табелки с описание, че паркирането струва еди-колко си и че е забранено. Там трябва да си го знаеш. И докато отидем в апартамента на мацката, при която бяхме на гости и проверим в нета как се плаща паркирането, бях получил фиш с приложено попълнено платежно за 37 евро. Никога не мисля да ги плащам, но мисълта ми е, че са супер палави и бързи и въобще не си играят да слагат хиляди табелки и да те увещават да пращаш смс с хиляди табелки. Сам трябва да си знаеш, иначе глоба. Във Виена е мощно, тъжно е че пият толкова много бира и толкова малко уиски. Хубаво е, че има много сърби, които налагат балканския свестен начин на живот.
Тръгна се към България в неделя към 7 сутринта и се прибрахме към 6 вечерта. 11 часа. Минава се през Унгария, после Сърбия ужасна магистрала до Нови сад. Участъкът до Пловдив бледнее като гадост спрямо този до Нови сад. Той е ужас и с цялата си наглост искат пари за него. Настроих радиото на сръбски фолк и свалих скоростта до 110 в гадните участъци и го преминах, успокоявайки се, че така или иначе ще сменям летните гуми със зимни скоро. Но тия, които обясняват как Сърбия била напред и как бързо се възстановявала след войната, говори глупости. Тия са мега зле, с адски остарял автопарк и супертегави платени магистрали.

Малко автомобилни факти, щото форумът е автомобилен
През всичките държави минах без зелена карта и с гражданска отговорност, на която изрично пише, че е само за Република България. Ползвах 57 лева отстъпка и според застраховката не важи извън България. Е да, ама не - Комисията за финансов надзор има становище, че не може да се ограничава териториално и си важи из държавите-членки на ЕС и тия от ЕИП. Ако нещо се случи застрахователят плаща, а вие трябва да му платите ползваната отстъпка.
През ГКПП-та се минава адски бързо, като видят че колата е от ЕС. Буквално за по 10-тина секунди. По-дълго съм чакал само на Унгарско-Сръбската, 5 минути и на Словенско-Хърватската, 5 минути.
В Сърбия само с карта се сипва и са премиум 95, щото горивата са ужас.
За цялото пътуване съм видял 2 патрулки и то в Сърбия. Едната беше в движение, другата в засада. В общи линии, ако караш до 140-150 няма проблем.
България е с най-ниските и привлекателни условия за пътуване - седмична винетка за 5 евро, годишна за 30 евро. Хората, които скачат и се форсират следва да имат предвид следните цени:
Сърбия за скапаната им магистрала - 10 евро
Хърватска за малко по-добрата магистрала, която не може да се мери с новата Тракия - 19 евро
Словения - 15 евро за 10 дни
Австрия - 8 евро тунел, 6,5 евро винетка, 10 евро за магистлала
Унгария - 13 евро винетка за 10 дни

Не усетих филма, че като сипеш западни горива, колата литва и разходът пада до 4. Няма такъв филм, върви, шуми и харчи като в България. В Германия харчи доста, там карах 10 минути плътно с 200.

Средният ми разход е 7.0
Средната скорост 81.

VENTCI

Направили сте чудесна екскурзия   (thup)

amplified

Супер, браво!
Аз подобрение в разхода и вървежа усетих при яко натоварена кола.
Т.е. вървеше по-добре от празна в БГ, ама може и да съм се филмирал.

Dundee

Хубав разказ. Евалата че си отделил толкова време за да го сътвориш.
При нафтата се усеща разлика с българската. Пробвал съм хърватска и словенска, като и с двете колата върви чувствително по-добре.
Някой ден може да спреш и в Белград. По-хубав е от София, поне. На мен Любляна ми се струва скучна, а Блед харесвам много. Може би защото съм малко по-дърт :)

Мозарт е роден в Залцбург ;)

mitakinen

#5
Мисля, че е добре да се отвори отделна тема за пътуването в чужбина. В коя държава, какво се плаща, как и колко струва - нещо като справочник. Паркиране - безплатни, платени, зони и т.н. Ще е добре да го има, че да сме подготвени и да не се плащат ненужни пари. Например миналото лято като ходих до Букурещ търсих из нета информация - за винетки, такси-макси и Дани Барабаниот другия клуб ми прати линк със картана всички паркинги там - колко коли събират и повечето интересно - безплатни. Иначе "пътеписа" беше много интересен - готов Алеко Константинов
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки