Влияние на обогатена горивна смес в/у двигателя при използване на LPG

Започната от F Focus, 29 Януари 2023 12:28:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Жоро-движението по Тракия стана такова, че или караш със 140км./ч., в лявата лента, или си с 90 в средната лента с ТИР-овете и непрекъснато ги изпреварваш, и пак в средата намалявайки. Никога не бързам, не ми е кеф да карам с висока скорост, но движението ме принуждава. А и гледам да продухам двигателя след продължителна градска експлоатация.


ivchotr

По магистралите лятно време е лудница. В лява лента пердашат с над 140, в дясна с около 100. Отделно си има шматки, които се бутат в лявата лента и карат със 100 - 110 и сътворяват задръствания от по няколко километра. Други тръгват да изпреварват с около 100 без да се огледат ще секат на някого пътя. Толкова неадекватни шофьори има в последно време, че не е истина просто. По първостепенните пътища е по-интересно, обаче там пък ограниченията са много и начесто, защото кеф ти села, кеф ти кръстовища... И времето за пътуване се увеличава двойно и тройно. Определено тръгна ли на дълъг път хващам магистралите където е възможно.

saggy

По Тракия поне трасето е лесно за каране и сравнително прилична настилка на 60% от магистралата. Хемус, където е магистрала е тотал щета като настилка, после става двулентов път, в който в натоварени дни е даже опасно да се кара заради изпреварванията в насрещното. Тракия не става за каране от към 15 Юли до 6 Септември. После се кара.

zloster

Цитат на: Alexi в 31 Януари 2023 12:56:43големите вериги разчитат на оборот .. едно софийско ОМВ продава по 20 тона горива на ден ,с 50 стотинки марж това са 10к лв ( НА ДЕН ) та нямат никаква сметка да си гонят клиентите с подобни простотии като горното набиване на 30-40-50 стотинки
Мдаа, големите вериги си имат съвсем законен начин да не плащат данъци тук. А ползват цялата налична "палитра от услуги", които се осигуряват от държавата. И би трябвало да се плащат от данъците.
Припомням писаното тук:
https://fordbg.com/forum/index.php?msg=137954
https://fordbg.com/forum/index.php?msg=137962

А ето и от отчета на ОМВ за 2021 година. 340 милиона лева разходи към свързани лица (бая от горивата им са тук), но пък битум за 3 милиона лева от Унгария?! И счетоводни услуги за 1 милион?! ИТ услуги за 2 милиона лв. - те какво собствени оптични магистрални трасета на територията на цяла България ли поддържат?!

Управата на фирмата получава 923 хил.лв. възнаграждение, а общо фирмата плаща за заплати и осигуровки 3,913 милиона лв. Пояснение: едната сума не е част от другата, отчитат се отделно.
Screenshot from 2023-02-02 00:05:18.jpg

Виждаме проявлението на класическата форма на икономически колониализъм в най-чист вид. Та замеряйте ги с още кинти тея големите всеки ден, но после не се чудете защо в БГ сме на тоя хал :) А да - и да живее "европейската интеграция и демокрацията"... Това последното е сарказъм. Да не се обърка някой :)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

ама той колониализма е навсякъде и всички сме роби .. не е само ОМВ ,това важи и за хранителните вериги ,мобилните оператори и каквото се сетиш .. такова е обществото в което живеем - отдавна няма конкуренция между различните производители ,всичко е концентрирано в корпорации които доят населението и го експлоатират ,генерират инфлация за да обеднее и да работи още повече и т.н. ..

F Focus

Цитат на: saggy в 01 Февруари 2023 21:47:40По Тракия поне трасето е лесно за каране и сравнително прилична настилка на 60% от магистралата. Хемус, където е магистрала е тотал щета като настилка, после става двулентов път, в който в натоварени дни е даже опасно да се кара заради изпреварванията в насрещното. Тракия не става за каране от към 15 Юли до 6 Септември. После се кара.

Не съм съгласен-последният месец два пъти "стъпвах" на Тракия, а и често я използвам до Пловдив основно, и си е навалица от ТИР-ове в средната лента и не малко коли фучащи в лявата. Когато мога тръгвам максимално рано сутрин и тогава е ОК, а лятото е ясно. Снимал съм движение по магистралата тогава миналото лято, в двете ленти, което е на принципа тръгни-спри, тотално задръстване и то, без да е имало инцидент напред, а проблемът е само от простотията основно на водачите на леки автомобили! Така беше от километър 22-ри до километър 40-ти от София към Бургас.  Тогава от София до Пловдив стигнах за 4 часа.
С умиление и съжаление си спомням какво беше преди половин век (баси колко съм дърт?!)-нямаше магистрали, но до Бургас, Варна, Русе, Видин, Сандански и други градове се пътуваше спокойно, без напрежение и с кеф, макар и по-бавно, въпреки, че с "магистралите" ни сега и трафикът често може да излезе по-бавно! Радвам се, че успях да шофирам доста тогава ( преди 40г.). Тогава пък проблемът беше да имаш автомобил...Понякога на Тракия, ако съм изморен и не искам да съм все на нокти тегля една майна, залепвам се на 30-40 метра зад някой ТИР, надувам музиката и си почивам. След време, обаче винаги се случва друг ТИР отзад да ме "настъпи" и се налага да дам газ, да изпреваря предният и да се кротна-до следващият подобен случай. Вероятно сте наясно, че някои ТИР-ове карат с по-висока скорост от 90км./ч. Е-преди десетилетия някои караха на макс, сега обикновенно не вдигат повече от 100км./ч. Случвало ми се е преди време да тръгна едновременно с не-много натоварен ТИР от Плевен за София, като аз бях с нов Опел-Фронтера 2.5 ТДС дълга база, която съвсем спокойно поддържаше 140км./ч. ТИР-ът тръгна минути преди мен и до София изобщо не се доближих до него-реших, че по пътя е спрял и не съм го видял, но ме чакаше в склада в София и шофьорът му ми казва-"айде, бе шефе, докога ще те чакам"?!
Извинявам се за лиричното отклонение!

ivchotr

Еб@ти спрялата Фронтера (rofl)  (rofl)  (rofl)

Извинявам се и аз за лиричното отклонение :D

F Focus

Не те разбрах какво искаш да кажеш-признавам си-все пак това си е SUV доста по-достоен от съвременните, като проходимост и не е някаква магистрална резачка!
За протокола-друг колега след мен побара Фронтерата и я настъпваше до 160-180км./ч., като скоро след това двигателят се 'окоти' и така, и не успяха да го оправят в офиц. сервиз. Същият е италиански дизел с отделна глава на всеки цилиндър. Шлайваха глави, сменяваха се гарнитури на някои от цилиндрите, сменяваха се глави, но нищо не се промени-двигателят надуваше зверски маркучът, който е от главата до радиатора и продължаваше да прегрява.Накрая казаха, че блокът, който е общ е изкривен от прегряване и нищо не могат да направят, а гаранцията беше изтекла-всичко това м/у другото и за протокола. И още-докато аз карах Фронтерата до макс. 140км./ч. всичко беше ОК, но бях наясно, че това не е шосейна, еле пък магистрална бегачка!

nogopechen

Скоро ще стане малко по-студено и ще се усети влианието на обогатената горивна смес, при първоначален старт. Чак после може да се "гони" по магистралите и да се "хвърлят" мотори.  (rofl)

ivchotr

Цитат на: F Focus в 02 Февруари 2023 19:43:36Не те разбрах какво искаш да кажеш...

По принцип исках да кажа, че ако не си спирал да обядваш по пътя няма как ТИР да пристигне преди теб, ако ще и да си с Трабант. Обаче не се сдържах :D


ADiDimitrov

Ф Фокус, често пъти в твои теми си споменавал за висок разход на газ. Та в тази връзка да те питам светвал ли ти е чека за бедна смес и ако да колко често?

F Focus

След закупуване на колата чек-а светваше често за по около 5 дни, после гаснеше и така две седмици да речем. И после пак същото. И оборотите играеха при загрял двигател. Ама след 3-4 месеца чек-а се заинати и продължи да свети непрекъснато. Отидох на диагностика-казаха ми, че показва бедна смес, ама то от газта често се случвало, ламбда сонди-монди, тва-онова и т.н., но да не се притеснявам. Ходих и в газаджийски сервиз с добра апаратура-всичко било ток и жица, нямало смисъл да идвам занапред, щото компа на ГИ си оптимизирал всичко. Амбицирах се и започнах да чета какво казват и показват руснаците по въпроса, а те са много в час с бензиновите Фокус-2, щото са ги произвеждали по лиценз. Следвайки съветите им направих, каквото казваха и вече година чек-а светва само при подаване на контакт. Всичко съм описвал подробно в другия форум, където отдавна не влизам, но не ме мързи да се повторя, или потретя:
-Още преди да започна да чета руснаците ми беше направило впечатление, че капака на възд. ф-р не можеше да се стегне, заради тъпото "инженерно" решение същият да се затяга с болтове, чиято резба влизаше в пластмаса, където резбата отдавна беше износена. Много е вероятно оттам двигателят да е смучел въздух. При следващите модели корубата на възд. ф-р е кръгла и проблема го няма. Реших кардинално проблема със свински опашки! :)
-Свалих дроселната клапа и я почистих добре.
-Свалих пластм. капаче на датчика на дрос. клапа, развих малко двете болтета на ел. моторчето и го натиснах силно към междинното колело и затегнах отново болтчетата-така се намалява луфта м/у управляващото моторче клапата и "хорото" на оборотите изчезва.
След тези процедури никакви проблеми-да не чуе Дяволът!
Инак всеки казваше, че клапаните задължително са за реглаж, ама и да ги бях регулирал проблемите нямаше да изчезнат, нали?

ADiDimitrov

Често въпросната бедна смес не се търси на правилното място :-\  Завишен разход + бедна смес и при условие че не си слагал ти ГИ, е от износени газови инжектори! Те имат свой живот и той е според марката. Моите инжектори са БРЦ, правеха мурафети още като я взех защото бяха на 180 000 от живота си. Доста над това което им дава производителя. На 220000 не издържах и ги подмених с нови и двата проблема рязко изчезнаха 😉

F Focus

Моите са "Баракуда",а ГИ е монтиран две години преди да купя колата-според монтажният протокол.
Завишеният ми разход според мен е основно от все недозагрелият двигател. Поне газовата смес не е бедна, надявам се!

nogopechen

"Баракудите" хвърлят по-рано кърпата, когато не ги пази фирменият филтър с утайник. Запичат от мръсната газ.

ivchotr

Аз знам, че повечето газови инжектори издържат около 50 000 км пробег. Предишните ги смених горе - долу на толкова.

F Focus

Цитат на: nogopechen в 11 Февруари 2023 00:59:08"Баракудите" хвърлят по-рано кърпата, когато не ги пази фирменият филтър с утайник. Запичат от мръсната газ.

А къде го този филтър с утайник и чисти ли се, сменява ли се, всички ГИ ли го имат...?

F Focus

Ехооо-Nogopechen-сподели къде е този фабричен филтър с утайник на ГИ?

nogopechen

Точното местоположение на филтъра за изпарена газ е творческо решение на Майстора. Но винаги се разполага между редуктор-изпарителя и газовите инжектори. Фирмата ALEX Полша препоръчва употребата на своят патентован филтър Ultra360° .Така гарантира живот на "Баракуда" от 100 000 километра. Това е .... Нещо не мога да сложа линкове и снимки, и ще се наложи търсене по думи.


F Focus

Ок-благодаря!
Аз съм с т.н. полска комплектация на ГИ, както се изразиха в сервиза-дано да го имам този филтър.


nogopechen

Продават се свободно, цял филтър или фитриращият елемент. Филтриращият елемент ( "картиж" или нещо подобно ), се сменя на 10000 килиметра или една година. Колега Ф.Ф. , кога за последно си посещавал специалист ( газаждия ), за смяна на филтри?          https://youtu.be/gwuIsuzgtSo

ivchotr


F Focus

Цитат на: nogopechen в 16 Февруари 2023 00:04:41Продават се свободно, цял филтър или фитриращият елемент. Филтриращият елемент ( "картиж" или нещо подобно ), се сменя на 10000 килиметра или една година. Колега Ф.Ф. , кога за последно си посещавал специалист ( газаждия ), за смяна на филтри?          https://youtu.be/gwuIsuzgtSo


Скоро след, като закупих колата посетих такъв сервиз за диагностика и смяна на филтърчето. Оказа, че имам две такива, като това, което е вдясно на снимката. И двете са малки с лека разлика в диаметрите-това ли е филтър с утайник? От тогава съм изминал около 12Х. км. и все се каня да отида пак, ама а, днес, а утре, все някакви задачи, проблеми (не с колата)... и така досега.

ivchotr

В предишния ми пост съм пуснал клип. Кликваш някъде върху изображението и гледаш. Филтрите се сменят елементарно и за човек като теб едва ли ще е проблем да си ги сменя сам. Ако нямаш филтър като този с металното цилиндрично тяло, е силно препоръчително да сложиш такъв.