Форд ще проучи възможността за връщане в F1 в бъдеще

Започната от Didooo, 28 Януари 2023 15:33:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Didooo

Форд ще проучи възможността за връщане в F1 в бъдеще. Това заяви ръководителя на отдела за моторни спортове на американския производител Марк Ръшбрук. Според него би било погрешно Форд да не обмисли потенциално завръщане във Формула 1 като се има предвид огромното развитие на този спорт в САЩ.


https://clubs1.bg/news/ford-sthe-prouchi-vazmozhnostta-za-vrasthane-v-f1/
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл


zloster

Хммм, и чий ще го дървят във Формула 1?!
Като резултат от последната договорка с Фолксваген/ВАГ Форд вече ще ПРОЕКТИРА и произвежда основно пикапи и микробуси оттук насетне. Малко подробности:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger_(T6)#Second_generation_(P703/RA;_2022) (последните 2 абзаца)
https://www.drive.com.au/news/2023-ford-electric-meb-suv-spied/ - Недъгавото недоносче Фолксваген ID.4  с хилядите му хардуерни и софтуерни "проблеми" като гледам тамън е получило емблема на Форд...
В тази последната статия отбелязват, че следващият Форд Транзит ще получи и емблема от Фолксваген.

Да да обобщим откъм продукти: каквото има в продажба и не е пикап или микробус общо взето е "под ножа".

Сега да видим откъм "управа" на предприятието: Форд успяха да счупят рекордите за смени на баш шефа последните няколко години:
ЦитатИме             постъпване              напускане
10    Alan Mulally    September 5, 2006    July 1, 2014    CEO
11    Mark Fields    July 1, 2014    May 22, 2017    CEO
12    James Hackett    May 22, 2017    September 30, 2020    CEO
13    Jim Farley      October 1, 2020    Present    CEO
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_leaders_of_Ford_Motor_Company

На 3 години. Значи тази (2023-та година) трябва да се очаква нов шеф.

Та откъм управа: голяма фирма с толкова смени на шефовете най-много да го докара до "успешна" разпродажба на части от търговската дейност и закриване на по-непривлекателната част. Ама освен китайци, няма да има кой да извади кинти за това. А в момента китайски кинти е мръсна дума в САЩ.

Сега да отбележим някои очевидности:
1) повечето хора шофиращи пикапи са ги избирали да им вършат работа, а не защото има отбор със същия етикет във Формула 1 (или шефовете им са ги избирали);
2) горното се отнася и за шофьорите на микробуси и техните шефове;
3) от останалото като отпаднат текущите модели ще се появят основно четириколки, на които Форд е лепнал емблема...

Във Формула 1 влизаш за рекламата и/или опита. Ама Формула 1 технологии не съм чувал да се бутат в пикапи или миркобуси. Може би ще спретнат нов формат - драг с натоварено пале и обиколки за време на товаро-разтоварна рампа?!

https://finance.yahoo.com/news/does-ford-motor-nyse-f-110013761.html - и бонус четиво. Този последният шеф е поработил доста, за да намали задлъжнялостта на компанията. Ама с неговата работа не остава много от "компанията". Горкият Хенри Форд там отвъд - сигурно вече има вдлъбнатина на главата от пляскането си по челото като ги гледа какви ги вършат със създаденото от него...
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Жоро Петков

Абсолютно съм съгласен с написаното от теб колега.
Много жалко е да видиш първата компания, заела се със сериозно автомобилостроене - с традиции и опит, да си отиде така жалко и нелепо.
Толкова иновации и култови модели ще бъдат забравени, заради всеобщата зелена екоталибанщина и джендър идеология.
На практика не остана нито една нормална автомобилна компания, която да предглага автомобили.
Всички предлагат някакви смешни дисплеи (СВРЪХ СКЪПИ) на колела с лъжливи показатели, за да задоволят зелената сделка.

F Focus

М, да-много жалко наистина! >:( И лошо, особенно за нас-собствениците на "Форд"! И за МП, които никак не ме интересуват!
Добре, че има алтернативни производители на резервни части, та да закрепя добичето в следващите 20-25 години! :))
Ама не намерих маркуча от блока на двигателя до радиатора, който търсих активно три месеца къде ли не и накрая "клекнах" на МП срешу 120лв. + 50лв. за смяна. Дано няма и други такива части освен само оригинални щото, ако няма алтернативи не е добре, че явно производителят за Европа "умира"-със или без кавички, което ще повлече по веригата всичко.
И да взема да се ядосам, и да реша да си купя чисто нов автомобил изобщо не мога да направя избор-все са краткотрайници някакви, ама инак със супер-дупер еко стандарт, разбираш ли наложен от нЕкви тъпанари в ЕС! Ако някой има предложение за останал читав нов автомобил в днешно време да сподели-ще почерпя! :)

ivchotr

Всичко над 1.6 нагоре ще е сравнително читаво, дори и да е турбинирано. Обаче повечето повлякоха крак с някакви надути малолитражки и там положението няма да е много розово след 140 - 150000 км пробег.

Жоро Петков

Продължавате да повтаряте магическото число 150-160 000км.
Някой от вас направи ли си труда да вземе да прочете продадените бройко примерно на Фокус 1.0 Екобууст и да видим колко от тях са дали истински дефект, а не вследствие на употреба?
Отделно колко точно км правите на година? 99.9% от нас правим по 20-25 000км, т.е. ако отидеш в магазина и си купиш чисот нов Форд Фокус ще го караш ПОНЕ 6г без проблем.

ivchotr

Магическото число 150000 - 160000 км го чух от дилър в официалното предстатвителство на Опел. Едва ли е имал намерение да си гони клиентите - все пак заплатата му сигурно зависи от тях. Но човекът изглежаше честен.

Жоро Петков

Да си дилър и да не вярваш в стоката си ме навежда само на следната мисъл:
абсолютно отсъствие на каквито и да е други качества, свързани с реално производство и абослютна низост да работиш за нещо, в което не вярваш.
Както и да е. Форд си спряха всички модели, но пък явно по-богатите сред нас ще могат да се сдобият с болид!

ivchotr

Американската морска пехота има няколко крилати фрази, появили се в течение на годините през които са изпълнявани бойни мисии къде ли не по света. Една от тях е следната:
- Не вярвай на въоръжението си. Помни, че е закупено заради най-ниската му цена :D

Това, че някой служител не вярва на продукта, който продава, вероятно си има своите причини. Примерно наблюденията върху сервизните акции по гаранция. Ние може да правим по 20 000 км на година, ама Пърхел примерно беше пускал снимки във форума на автомобили на по 1 - 2 години, пристигнали тук на по 200 000 км пробег, че и нагоре. Напълно възможно е човек във фирмата да е наясно как се представят новите модели за такъв пробег. И какво, трябва да лъже клиентите, за да е лоялен на фирмата ли?!?

Жоро Петков

Най-ниска цена не означава най-ниско качество.
Като карате 20 000км на година защо ви дреме за някой, който кара 200 000 на година?
Обикновено хората с голям пробег изкарват прехраната си с този пробег и тогава гледат коли от съвсем различен тип.
На хората в представителствата имам доверие, колкото на вълк в кошара.
Едно време и за инжекциона са казвали колко е сложен как не може да се настройва лесно като карбураторите, а и са карали "малки" двигатели от по 4000сс + и са изкарвали незавидните 100-120к.с.
Сега ако ви е кеф да карате кола на 20+ и си я подържате - лошо няма, никой не го забранява (поне за сега... като гледам се гласят и не само стари, а и нови с ДВГ), но спрете с тая мантра, че старите коли са по-добри и по-здрави от новите.
Пожелавам на всеки да има възможност да си пръдне пръв на седалката!


Alexi

нищо не му става на един съвременен мотор на 150к км ,той не дефектира но разни странични възли си дефектират и горе долу това е границата от която почват скъпите инвестиции като е малко на късмет кога какво ще ти се падне - примери - ел. рейка 2000 лв ,ел. термостат/водна помпа 400-500 лв ,окачването почва да си заминава ( алуиминиеви носачи от по 200-300 лв броя )  ,съединител/маховик ( 1500лв ) ,дюзи ( 4х300-500 лв) ,ЕГР(600-1000 лв)  ,ДПФ ( 1500-2000 лв) .. да продължавам ли  :D

ivchotr


F Focus

#12
Да дам и моите 5 стотинки (или по-малко) относно чисто новите съвременни автомобили със супер-дупер еко стандарт 6, или 6+, или повече от позицията на "млад" (tooth) ) пенсионер, чиято пенсия е прилична, но занапред това ще е доходът ми, та се налага да си правя сметката:
-Не купувам чисто нова кола, за да изкарвам прехраната си, чиято поддръжка да вкарам в цената на продукта, или услугата, която предлагам с нея, че да ме интересува да изкара 5 години макс и после да купя нова, ами ще я използвам само за лични нужди-тВа да се сети към кого е? ^-^
-За 5 години със сигурност няма да навъртя пробега, но след гаранцията със сигурност ще започнат проблеми, като някои от тях могат направо да ме фалират! Инак и на мен ми се ще да пръдна пръв в автомобил-не се съмнявайте! Ама в кой...?
-Защо преди двайсетина и повече години имаше автомобили, които при добра поддръжка и отношение изкарваха без проблеми до поне 600-800 000км., (имал съм 4 такива-ако някой го интересува какви ще споделя марки, модели, състояние), а сега "върхът" на елхата видиш ли е колата да изкара 200 000км.?! Докъде се докарахме, за да сме доволни от некЪФ минимален пробег! (:
-Всеки дилър, заради заплатата си ще каже, каквото му е казано и на, каквото е обучен-елементарно е!!!!
-За много възли по окачаването и други гаранцията е намалена в пъти! Някой закупил нов автомобил да си е чел внимателно и с лупа условията по гаранцията? Няма такива, нали?
-Та за какво говорим в днешно време-200 000км. пробег е супер-дупер постижение, баси-пълен та-ак! >:(
-Автомобил на 20+ години на газ с грижлива поддръжка е в пъти по-екологичен от нЕкви кенефи на по няколко години, които ги виждам ежедневно как пушат, че и дишам газовете им на изгоряло масло!
-Светът, като цяло не отива на добре, вкл. и автомобилите!
-Имах нЕква идея за по-нов автомобил от по-надеждна марка, ама ще е кауза-пердута явно, та най-вероятно след време ще направя ремонт на двигателя, за каквото трябва и ще съм по-спокоен, отколкото, ако закупя чисто нова кола, като и мине гаранцията! А и трябва да се калкулира скъпо "Каско" и скъпо сервизно обслужване в периода на гаранцията, което никак няма да е малко.
Е-ако спечеля от тото-то обещавам, че ще купя нов "Фокус" от последните да го видим колко ще изкара! (tooth) Ама преди в тиражите на тото-то чат-пат се печелеше нов "Фокус", а сега нЕма, та ми потънаха гемиите! (tooth) И в тото-то, както и в хазарта, както и в много други подобни дейности всичко е режисирано отгоре, за да печели партията, която е на власт, а не спорта, както твърдят мръсниците, които ни управляват- в момента-дано пукнат и да си отнесат в гроба парите от далаверите!
Сори за лирическото отклонение!
П.С. Отделно, че калинките от Комисията за "защита" на Потребителите са пълен ташак, същите са от Комисията за контрол на горивата(нЕма такЪва),и т.н.! Опитайте се да изпратите сигнал до КЗП и ми пишете какво сте постигнали, Ок? Не мислете, че нищо не зависи от Вас!
Скоро писах до СЕМ, че ми втръсна от реклами за ефбет, ембет и прочие, и да зяпам тъпанара-милионер стоичков, глупака рачков, криско и прочие, а рекламата на хазарта е забранена със закон (уж), а беше 95%!!! Ами има ефект, но може да се желае още, така че не бъдете овце, бе хора! Щото сме овчи народ ни цакат във всичко-вкл. и официалните автомобилни вносители!


ivchotr

А бе по принцип и старите, колкото и да са държеливи, в един момент започват да страдат от трудно намиране на иначе елементарни части и консумативи, които в момента се срещат под път и над път. Но това се случва когато започнат да изчезват от улиците и магазинерите спират да зареждат части за тях. Предишната ми кола я подарих когато стана на 27 години и още имаше части за нея, макар че в София почти не се срещаше по улиците. В един момент обаче ще опрем до тези, които в момента обсъждаме. Защото аз толкова пари дори за неопърдяна консерва няма да дам, ако ще турско да стане. Против вижданията ми за живота е такъв разход.

F Focus

#14
Ок-дай съвет за марка, модел и до коя година да се гледа? Не очаквам Форд да е сред тях основно, заради тъпите си клапани при бенз. двигатели (при дизелите не знам как е), явно нарочно направени да не са хидравлични, и да се регулират изкл. трудно ( и скъпо), та двигателите да не изкарват много, или често да се налага скъпото им регулиране, което да откаже собственика да продължи употребата на автомобила! >:(  Да не споменавам скапаните сегменти!

ivchotr

Ако има кой да даде точна информация по въпроса, сигурно ще му платя някой лев :D
И от по-старата генерация автомобили има не малко марки и модели с всякакви болежки. Практиката показва, че таксиджиите обикновено купуват коли, които изкарват голям пробег с почти никакви ремонти. Мой бивш колега си купи чисто нова Киа Сийд през 2009 г. и я продаде след 10 - 11 години в цветущо здраве. Обаче научих със закъснение, че е имал намерение да я и я е продал. Иначе да я бях отнесъл. Сега таксиджиите масово карат следващите две поколения на модела, като повечето са 1400 кубика 100 коня. Всички таксиджии, с които съм говорил, твърдят, че колата е изключително корава и в общи линии само я обслужват плюс някоя биалетка или нещо от сорта. Обаче дали е истина няма как да зная. Имаме служебни дизелови 2-литрови Спортидж, моделът, който почва след 2011 г., които също не са показвали дефекти. Мой приятел има такъв, но 1.6 бензин и също е доволен. Та за момента като че ли корейците правят читави машини. Това важи и за аналозите от Хюндай. Туксонът покрай 2008 г. пак е с ръчно регулируеми клапани, та и там има екземпляри като Фордовете ни :D

F Focus

#16
Таксиджиите основно карат къде чисто нови, къде по-нови, и къде не толкова нови коли под аренда за 5 години, каквито е купила фирмата, а дали същата е имала за цел да закупи надеждни автомобили, или е гледала най-евтиното? Залагам на второто.
И нещо важно-повечето таксита не изстиват, което многократно увеличава ресурса на двигателя.
Когато търсех "нова" кола комби се ослушвах за "Киа", ама държаха много високи цени-вероятно, защото са с доказано най-евтините резервни части. Когато чат-пат ми се налага да ползвам такси ползвам само една фирма, чиито автомобили са "Киа" и се разговарям с шофьора относно автомобила, поддръжката му, двигателите с какви клапани са и искат ли регулировка, щото са или на газ, или на метан,и ако да-на какъв пробег? Повечето не са наясно, но някои са в час и моделите, които били с механични клапани трябвало да ходят на 200Х. км. за реглажа им-имали сервиз в Горубляне (забравих му името >:( ), операцията струвала 200лв., и като си уговориш ден караш колата сутринта и я взимаш в края на работното време-няма място за никакво сравнение с фордовите дуратеци, които съвсем преднамерено още при проектирането на двигателя "инженерите" доста са се постарали относно така наречената заложена амортизация, чиято единствена цел е да се изкара гаранцията, за която съм писал. То и "Лада"-та беше с механични клапани, ама се регулираха елементарно!
Въпреки, че Фокуса много ми харесва продължавам да съм в дилема да ремонтирам ли двигателя сравнително скоро, или да го продам? Инак добичето засега не създава ядове, освен похапването на масло, което много ме дразни!

ivchotr

Ако доливаш литър от смяна до смяна, не виждам причина за ремонт. Ако започне да иска по литър на 1000 км, щото има и такива случаи, вече е друга работа.

Ozzie

се'а тук, завръщането на Форд във Формула 1 ли коментираме или к'во?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Доливам 2-2.5 литра масло на 8000км. пробег, когато го сменявам-за разлика от други си го казвам честно и откровенно. НО разходът на масло до 4-5000км. пробег е по-нисък и впоследствие се увеличава, което е ясен показател за промяната на качествата му. След месец-два ще залея "Равенол"-а, и ако няма леко подобрение относно разхода ще реша какво и дали да правя.


F Focus

#20
Цитат на: Ozzie в 09 Февруари 2023 19:30:26се'а тук, завръщането на Форд във Формула 1 ли коментираме или к'во?

Прав си-съжалявам!
Моля Модератор да премести писанията, които не са по темата в  "разход на масло при двигатели 1.8 и 2.0 Дуратек", или да изтрие постовете тук.

ivchotr

То пък какво има да обсъждаме завръщането на Форд във Ф1. Като минат стартовете ще стане ясно какво - що.