Ц-макс 2.0 LPG

Започната от pantzer3, 19 Януари 2023 14:50:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pantzer3

Здравейте от Русе. И аз да се похваля тук! Собственик съм на ц-макс 2.0 бензин, титаниум 2008-а. Но сега е в сервиз за ремонт на мотора, понеже гори много масло! Стискайте палци ремонта да мине благополучно!


Bizu

Поздравления за избора и късмет с ремонта. Моята е направо близнак на твоята :D Аз съм супер доволен от автомобила, дано и ти останаш такъв!

Didooo

Честито колега, пожелавам ти много безаварийни километри и дано това е единственото влизане в бокса ^-^
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл

F Focus

#3
Честито и успешен ремонт-най-вероятно смяна на сегменти. Кажи на извършващия ремонта да пробие поне 4 дупчици на кръст (през 90С) с диаметър 1-1.5 мм. в буталото зад масленият сегмент, като някоя от дупчиците да не съвпадне с "ключа" на сегмента. Задължително преди сваляне на главата проверка на хлабините на клапаните, напасване леглата на клапаните и евентуално смяна на някои от тях, гумички на клапаните, проверка на веригата...стига ти толкова, засега :) Като ще се отваря двигателя направи всичко, каквото е необходимо наведнъж, че после излиза по-скъпо.
Ще очаквам да споделиш впечатления какъв е бил проблемът (проблемите) и доволен ли си. Както и кой го е правил, какви части е вложил, цена, време и т.н., което може да ми напишеш на ЛС-ако желаеш, разбира се.
Освен разхода на масло (колко за какъв пробег?) други проблеми имаш ли-"плуване" на оборотите на празен ход, излиза ли син пушек от изгоряло масло при движение, катализатор има ли, свети ли "чек"-а,  и т.н.?
Имаш ли яснота за реалният пробег?
Абонирам се за темата-надявам се авторът коректно да споделя какво-що. И моята с 1.8 Дуратек хапва масло, но в "поносими" количества-2л. на 8000км., но зависи и от маслото, може и да е по-малко.

F Focus

Колега-минаха шест дни откак пусна темата си-никакво развитие ли няма...?

ivchotr

Ако майстора го е хванал грипът, скоро няма да стане :D

F Focus

Ок-и това е възможно да се е случило, но можеше да сподели.
Надявам се авторът да е добре и да няма възникнали лични проблеми, щото какво ли не е възможно на този свят!
Днес е бил активен в 14.40ч., но ни кост-ни вест...?

Пацона

#7
Подобен ремонт преди 250 км на  S max2.0 2008г.Колата е на 271хил.Без колебания на обороти,леко припушваше на студено -бяло.Започна да чука като часовник след един лош бензин.Цъка с оборотите на двигателя.Та реших да сменя веригата, която не бе обслужена.Майсторът измери компресия -и тя не бе мерена -5,5ат на цилиндър,на четирите.И така ,смяна сегменти (маслосъбирателните бяха закоксувани) , буталата без нагар,тръгнала бе,без задирания  по престилките на буталата.нови биелни лагери,гарнитури всякакви,нова веригата без смяна маслена помпа,глава на стенд със всички реглажи припасвания,гумички,нов въздушен колектор -купих го с колата като имах в предвид проблеми с клапите.Трета и повече четвърта клапа бе износена в оста.Нови масла и филтри,смяна масло на скоростна кутия -ръчна.Съз вземането смених предни дискове и всички накладки.Веригата беше разтегната,обтегача на последния зъб .Новата на FIA .Сменени зъбни колела разпределителни валове за веригата.Всички части на Мехле или там както се чете.За главата чаках 12дена ред да и дойде.Та така -колата е нова . Но грешка P1549 си стои.Дросела го чистих аз .Майстора чисти егр-а .Картера също бе отворен .Да добавя -Сменени свещи NJK, старите почистени пясъкоструйно в резерв,О-пръстени на дюзите сменени бяха опечени ,дюзи чисти.

ivchotr

Ако споделиш и колко излезе ремонтът, ще бъде още по-добра изложената информация.

Пацона

#9
2400,без свещите,въздушния колектор,предни дискове и накладки, който са по ранни инвестиции-тоест закупени по рано.Колектора-нов 250лв,предни дискове подарък.Свещи по 25лв с отстъпките купени преди.


F Focus

#10
Какъв беше разходът на масло преди ремонта и какво масло ползваш, с какъв вискозитет и на какъв пробег го сменяваш?
Любопитен съм как са регулирани клапаните след ремонта, имайки предвид какви са?
Въпросната грешка не знам какво "казва", но по-сведущите от мен ще знаят.
И последен въпрос( :) )-откога колата е на газ?
Всъщност подробно си описал проблемите и решението им, което ще е полезно за мнозина-така се прави, поздравления!
Аз съм с 1.8 Дуратек на 280Х. км. на газ от 2018г. и се чудя кога ли ще ми дойде същият проблем на главата?

Пацона

#11
Друже,не карам на газ -автомобила няма газова уредба.Карам само на А100,след като преди около година имах проблеми с лошо гориво.Карам с 5w30 . Маслото се сменя на около 5500, 6000км . Толкова правя годишно.Това не е хубаво за двигателя-суперкъсото градско,но при мен така.Колата не гореше масло -700гр на 10 Хил.,но се появи метално цъкане , което ме притесни.И карах без да обслужа както трябва.Колата е от Швейцария.Преди мен двама от там са карали с Кастрол и Лики моли.Има книжка с ремонти.Аз карах с лики моли със спецификации за форд.Великолепно масло.Сега съм с Chempioil маслото не е за Форд точно,червенее,но ще карам 2000км и ще сменя -разработва се двигател.Маслото е хубаво .Автомобила е чевръст ако го натискаш ,нищо че е тежък,но не карам така.Ако поставя газ ,ще е течна фаза,но едва ли.Не карам толкова ,че да има  значение.Преди тази кола ,карах 15г на газ моноинжекция.Още карам старата кола и само на газ,зиме и лете,горивната помпа съм изключил с ключе под седалката.Сам си правя изпарителя. Форда е със слаби шийки на клапаните,газта е с по висока температура на горене и кпд.Около 50,60хил и ще е нужен ремонт а и ако беше на газ по често ще е нужен реглаж на клапани.За реглаж се сваля главата,повдигачите са механични.Майсторите не им харесва да правят това упражнение -заемаш им клетка дълго време.Грешка 1549 е свързана с клапите на въздуха ,може с дросела -там има зъбни колела и ос която се износва.А може проблема може да е в лоша клема.Вакуумните клапани работят,проверени са .Ще отида на майстор по Ел мрежата,но при приятел .Ползвам forskan  с Обд за диагностика,но от тази година в Гугъл плея няма вече тази програма за ново сваляне .Аз обаче имам програмата на стария телефон купих лиценз и стои. На новия няма .Нужно е добра диагностика ,но и да ти е приятел майстора . Парите са нищо сега.Автомобил като моя,същата година от автокъща е 10хил вече.Моят вече струва повече,нов е.Ходовата част е на Мондео -здрава,ЕС макса е с усилено задно окачване ,не е мръднал ,много стабилен в завой ,но склонен да гъби сцепление -с хубави гуми това се решава.Дюратек е много здрав двигател ,но трябва да се обслужва и гледа.Не жали пари.Приятна вечер.


F Focus

#12
Благодаря за отговора! За газта попитах, щото се подведох от темата, в която ти постави питането си.
Неслучайно ти зададох доста въпроси, защото имах нещо предвид, което съм описал подробно как си реших светването на чек-а, като не съм ходил на диагностика и не съм трил грешки, като вече година проблем нямам-всичко научих от руснаците. Понеже не помня в коя тема съм писал ще те улесня-сваляш дросела, сваляш пластм. капаче на датчикът му, което се държи на 4 болтета.
Развиваш леко двете болтчета, закрепващи ел. двигателчето, което задейства др. клапа чрез междинно зъбно колело и го притискаш силно към следващата ос на междинното зъбно колело ( ще мръдне около 1 мм.) и в това положение затягаш болтчетата му. Целта е да няма никакъв луфт м/у трите зъбни колела. Преди тази "операция" чек-а светеше, а и оборотите играеха при загрял двигател. Обяснението е просто, но вече ще си лягам. Ако след ден-два чек-а не изгасне без да ходиш на диагностика пиши, за да ти кажа как да продължиш.
Внимавай, като сваляш пластм. капаче на датчика, защото има една метална плоска двустранна уплътняваща пластинка на върха на датчика, която го задейства, и която при мен частично се беше отчупила и счупеното парче се въргаляше м/у зъбните колела, което можеше да докара до голяма беля!
Надявам се да съм обяснил всичко достатъчно ясно.
Личният ми опит, който засега с добичето е от от почти 3 години показва, че дроселовата клапа е добре да се почиства на около 10Х. км.

Пацона

Благодаря!Аз също гледам руснаците,добре съм с руския.При мен не свети чека,няма плаващи обороти,всичко е наред.Тази грешка излиза при диагностиката.При почистването дросела външно бе чист,но отвътре,отзад беше с доста нагар .Почисти се бързо.Засега ще карам само.Трябва да сглобя една хидрофорна система започната миналата година,че ни спират водата.Днес я спират.Благодаря.

ADiDimitrov

Пацона, тоя С Макс няма да е бил на тия километри. Незнма къде са ти правили ремонта, но за същия ремонт но на Мазда 6 излезна 1000 лв. с малката уговорка, че разглабянето беше безплатно 😉

gras

Цитат на: Пацона в 07 Март 2023 23:46:06Новата на FIA .
Колега ангренажната верига марка FIA ли е , както си писал, или FAI?

Цитат на: ADiDimitrov в 09 Март 2023 13:46:59но за същия ремонт но на Мазда 6 излезна 1000 лв. с малката уговорка, че разглабянето беше безплатно 😉
Тя, уговорката хич не е малка , че цените на майсторите се вдигнаха до небесата. А иначе 1000лв, за частите е горе долу нормална цена , при някои компромиси с качеството. Мисля ,че някъде бях писал , за ангренажна верига и прилежащите неща(обтегачи, плъзгачи, зъбни колела и т.н.) втори път не бих рискувал с нищо по различно от оригинално. 

Пацона

FAI извинявам се .Исках не най ефтиното.Казах ,че имаше цъкане с оборотите.Това е в главата -там има множество части средно по 25лв на бройка.Разпределителен вал е скъп (500 поне) . Първоначално трябваше да бъдат 2000.Но увеличи за труд.В голям сервиз смятам че сумата щеше да е нагоре.Главата се прави от друг специализиран в това сервиз.Цените ще се вдигнат още.Ако вкарат дигитални пари ще трябва да докажете доход или да държите всичко в банка.Аз не държа средства там.Съветвам да си направите ремонт сега.Не се знае после......!Аз не гледам лъжливите тв програми.Намерете си информация за всичко което стана ,става и ще става.Хубав ден!

gras

Цитат на: Пацона в 10 Март 2023 09:41:12FAI извинявам се .Исках не най ефтиното
Колега , затова поисках уточнението ,че за верига FIA не бях чувал ::) . Най -искрено се надявам , да си купил само верига , а не пълен комплект(не ми се проверява дали се предлагат отделно). Ако си купил комплект дано да са си оправили качеството , в което много се съмнявам. За да ме разбреш какво имам предвид ще постна няколко снимки на това , което свалих от колата след няма 20000 км пробег. Това е комплекта ,който сложих :
WP_20230310_15_43_26_Rich.jpg
WP_20230310_15_43_45_Rich.jpg 
това свалих след 19500 км. :

 разпънат докрай обтегач
WP_20230310_16_37_43_Rich.jpg 

 зъбни колелета на разпределителните валове
 WP_20230310_16_37_59_Rich.jpgWP_20230310_16_38_20_Rich.jpg 

   зъбно колело на колянов вал
WP_20230310_16_39_28_Rich.jpg

  зъбно колело на маслената помпа
WP_20230310_16_39_16_Rich.jpg

Мисля, че се вижда каква е полировката на зъбните колела. Резултата след 19500км. дотолкова разпъната ангренажна верига,че чупи плъзгача на три места. Счупения плъзгач съм го изхвърлил но това са обтеча и същите елементи на малката верига на маслената помпа:
WP_20230310_15_48_04_Rich.jpg - почти никакво износване

За сравнение ето иняколко снимки на оригиналните износени зъбни колела , които свалих при ремонта малко след като купих колата. Карали са над 210К км. 
WP_20230310_15_44_40_Rich.jpgWP_20230310_15_45_27_Rich.jpgWP_20230310_15_45_27_Rich.jpg     

Пацона

Лошо, много прилича на това ,което ,са ми поставили.Не знам,как да прикача снимка,но веригата е същата и май,че е комплекта.Благодаря за предупреждението.Това ми предложи майстора ,а аз разчитах на него за здрава верига макар и скъпа.Сега виждам ,че вайко са скъпи вериги.Тази е около 300 и нещо комплекта.Ох ,тези майстори!Ще очаквам проблеми.Благодаря.Веригата ми беше износена ,обтегача на последния зъб.Циментацията на зъбните колела също бе отнета .Плъзгачите бяха здрави макар и износени.

F Focus

#19
Много полезни постове на Пацона и Gras, за което трябва да им се благодари-респект!
Мисля, че трябва да се коментират нЕкои други потребители, които питат, получават отговор и изчезват без да споделят решението! И така до следващият им проблем, когато се появяват отново. Но си водя "черен" списък за такЪви, което препоръчвам и на Ръководството на Форума!


pantzer3

Здравейте колеги. Нямам много време, а и имам други неща на главата, за това нямах време да пиша! На кратко: Колата седя много време при майстора(около месец). Тотала излезе около 2600лв. Труда беше ремонт на двигател, ремонт на глава, регулиране на преден мост и ходова част! Частите: гарнитура, болтове цилиндрова глава, филтър купе, егр уплътнение, 2бр семерини, о пръстени дюзи, гарнитура глава, гарнитура дроселова клапа, гарнитура капак клапани, гарнитури всмукателен и изпускателен колектор, верига ангренажен комплект, въздушен филтър, 1бр биелен лагер, 8бр изпускателни клапани, маслен филтър, двигателно масло, 2 задни тампона на предни носачи, 2бр задни биалетки, семерина полуоска, маслоубирачи, маншон вътрешно каре, може и да пропускам нещо! Като имам време ще пиша пак - благодаря за разбирането!