Още един S-max с френско сърце

Започната от cToeB306, 27 Февруари 2023 10:55:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

cToeB306

Здравейте на всички. Нов съм (лично) с марката, но не и с френските двигатели. Харесал съм си S-max от поне 3 години, сериозно следя обявите от година и накрая попаднах на примамлива бройка, която купих. Колко ще остане в семейството, ще видим.
Колата, както стана ясно, е S-max, произведен на никулден през 2007. Моторът е 2.0 TDCi 130 коня AZWA с  шестстепенна автоматична кутия AISIN AWF21. През първите си десетина години карана в Швейцария и през 2018 се е озовала в София. На 24.01 т.г. благополуно изкара първите 120км в моите ръце от София до Враца. Колата е доста богато оборудвана - саморегулиращи задни амортисьори (каквото и да значи това), заводски ксенонови фарове, цветно пред стъкло с подгрев, затъмнени задни стъкла, преден и заден парктроник, 5 местна, convers+, навигация с тъчскрийн (брато), текстилни седалки с ръчно управление (нагоре-надолу електрическо) с подгрев и обдухване, "масата" в багажника, електромонохромно вътрешно огледало.


cToeB306

#1
Естествено, след покупката започна и наливането на пари в колата, за да съм сигурен (доколкото може), че  няма да ме остави някъде на път. Моторът беше напълно обслужен (продавачът ми каза, че консумативите са на около 80 000км), включително веригата между валовете, която се беше разтегнала много (обтегача до край и е хлабава). По километраж колата е на 267 000. Колко са верни не знам, мога само да гадая.
Смяна на регулатора на ГНП-о (знаех за проблема при покупката), проверка на дюзи. Някоя и друга крушка имаше за смяна (остава ми да взема и една ксенонова). Тия на регистрационния номер са ужасни за смяна, нищо чудно, че не светеха.
Започнах и с първите подобрения на визията (светенето). Вярно, че ми дава грешка, но това е все още начален вариант. По-натам ще го направя, така че да ми свети и секцията за мъгла.
viber_image_2023-02-27_10-02-57-032.jpg
viber_image_2023-02-27_10-02-57-166.jpg
viber_image_2023-02-27_10-03-02-849.jpg
Чакам да пристигнат емблемите Ford и TDCi за багажника. Трябва да си намеря и копчето за подгрева/обдухването на седалките, че е полято с кафе и на шофьорската работи само "-" и остава в положение обдухване, докато не се разкачи буксата за 20-30 секунди. Има и други дреболии за правене, но ще е по-натам. Лятото му предстои и едно хубаво пране на салона, защото е прилично мръсен и, от предишния собственик, вътре мирише на цигари зверски.   

Ozzie

ей, престраши се най-накрая да покажеш автобуса  :D 
Добре дошъл в клубЪ!  (fri)

P.S. Пропуснал съм първото ти мнение от 2019 г., но и да бях го видял, едва ли щях да съм много от полза.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

cToeB306

Е първо трябваше да го обслужа, да му навъртя едни километри, за да е сигурно, че няма да се отърва от него скоропостижно. Сега вече, след около 1000км с него и обслужването, съм по-склонен да се хваля :D
А и съм почнал с глезотиите. Липсваше ми единият държач на шофьорската стелка, та си поръчах нов. Днес пристигна и товаviber_image_2023-02-28_10-01-20-677.jpg
Другия месец ще си поръчам и нова задна емблема, че сегашната я е хванала шарката. Живот и здраве ще има и други глезотии.

ivchotr

Дано те радват по-дълго време глезотиите. На моята някой ми е гепил шаренийката от емблемката на Джия на задната врата. Едната я нямаше още като взех колата, сега ми задигнаха и другата (hammer) Някакви фетишисти ли са, какво ли, не знам.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 28 Февруари 2023 11:59:14Дано те радват по-дълго време глезотиите. На моята някой ми е гепил шаренийката от емблемката на Джия на задната врата. Едната я нямаше още като взех колата, сега ми задигнаха и другата (hammer) Някакви фетишисти ли са, какво ли, не знам.

Как да не знаеш какви са-фенове на марката, разбира се, какви други да са! ^-^

Честито на автора на темата и много безаварийни километри!

cToeB306

Надявам се да не ги сполети тази съдба, а и колата ще спи в гараж, така че не вярвам да имам подобен род проблеми.
Със здраве да си карате и вие вашите коли и да нямате повече такива поводи да късане на нерви, въпреки че напоследък народът е станал плашещо прост и нагъл...  :-X

cToeB306

Отделно от глезотиите имам един проблем, за който ще си позволя да питам тук. Купих колата с неработещи светлини за завой (в единия фар крушка не се виждаше, в другия беше там, но изгоряла). След отваряне буксите на крушките и двата фара се бяха заварили (буквално) към буксите (едната махната и олепена с изолирбанд, другата аз я олепих, докато сменя кабелите). Едната букса я смених, нова крушка, но не светва. Питането е, понеже ми свети лампата за проблем в airbag системата, възможно ли е лентовия кабел (ако е заедно с датчика за ъгъла на завиване) да ми прави проблем. И това с четене на диагностика ще излезе ли като грешка. Мъгляви са ми тия електрически (компютърни) работи ::)  (headbang)

ivchotr

Предпазителите гледал ли си? Би трябвало да имат такива. Щом са се стапяли букси, като нищо може да се е предал някой бушон.

cToeB306

#9
A идея къде да ги търся тези бушони. В моторния отсек или някъде в купето.

П.П. С помощ от чичко гугъл стигнах донякъде. Не, че няма да ги проверя и двата, нo кой би трябвало да отговаря за завиващата секция (всички други крушки отпред светят)


ivchotr

#10
Не познавам модела, но доколкото познавам изобщо Форд, е възможно да са и на двете места. Върху вътрешните страни на капаците на бушониерите би трябвало да е означено кой предпазител за какво е. Ако имаш ръководство за потребителя ще е още по-лесно.

Ако нямаш ръководство, тук има, но не съм сигурен дали покрива и твоя модел:
https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/ENUSA_CG3533_GLX_og_201204.pdf

cToeB306

Цитат на: ivchotr в 01 Март 2023 21:24:20Предпазителите гледал ли си? Би трябвало да имат такива. Щом са се стапяли букси, като нищо може да се е предал някой бушон.

Бях си го помислил, но за 15 години на разни марки коли не ми беше горял бушон и не се осъмних в него. Оказа, че точно той е дал фира някога. След подмяна на кабелите във фара, нова фасонга H1 и нови крушки вече имам работещи адаптивни светлини. Също така фаровете са полирани, тия дни ще бъдат и фолирани и ще кача снимка (rock)

ivchotr

Със здраве да си ги ползваш! А къде се оказа заврян бушонът? Ще е полезно и за други колеги със същия проблем.

cToeB306

Виж това наистина забравих да кажа, а не е като да съм нов във форумите  (headbang)
По схемата от линкът, който ти качи в темата е #39 в бушониерата в двигателния отсек. Бушонът е 15А (син) мини.

cToeB306

Леко почистване стъклата на очилата. После и фолио, за да не стават повече като преди. Как бяха може да се види в първия пост. Разликата е поразителна