Скоростна кутия: IB5 и MTX75 - особености и подробности

Започната от zloster, 20 Октомври 2022 22:12:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zloster

Цитат на: F Focus в 20 Октомври 2022 14:35:31и много моля за инфо каква е разликата м/у двете възможни?
Историята им и предназначението им :)
IB5 e проектирана като скоростна кутия за малки автомобили с ограничен въртящ момент (до около 150 Нм, до 180 Нм при Фиеста ST (2002)). MTX75 е проектирана за по-големи въртящи моменти и за по-големи автомобили. Май беше едни 20 кг по-тежка (не се подписвам под това, но по бегъл спомен: iB5 = 50 кг, MTX75 = 70-75 кг). Не помня да имаше големи разлики в принципното им устройство.
Особености при използването:
1) Тези, които сме с IB5, най-ни бърка липсата на синхронизатор на задна скорост - изисква се практика и пауза, за да я включваме без хъркане. Виж по-долу - има описан вариант за поставяне на синхронизатор;
2) проблеми при комбинацията от 1,8 бензинов двигател (115 и 125 к.с.) с IB5 скоростна кутия - при руския Форд Форд Фокус клуб имат доста дълга тема: https://ffclub.ru/topic/355918/. Тук в БГ не съм попадал на информация да се случва. Може някаква партида с дефектна част да се е случила там.

А ето и по-интересни модернизации/подобрения/upgrade за IB5. Ако се налага намеса/отваряне на скоростната кутия дава повече мегдан за действия като достъпност на части:
1) https://ffclub.ru/post/11290780/ - "Отчет по установке модернизированной муфты включения 5-й для для МКПП iB5 от IgorVar" Модернизираната муфа е от ФФ3 (Форд Фокус 3) и идва със синхронизатор на задна скорост;
2) https://ffclub.ru/post/16558961/ - "Отчет по замене в МКПП IB5 FF2 1.8 шестерней 5-ой передачи на шестерни от МКПП 1.8 IB5 ff1 с работающим Круиз Контрол от Malish" замяна на зъбното колело на 5-та скорост (ФФ2) с зъбното колело от 5-та скорост на ФФ1 (Форд Фокус 1). Не съм гледал дали става въпрос за запазване или за включване на функцията за "постоянна скорост"/"cruise control";
3) https://ffclub.ru/post/17736563/ - "Замена 5-ой передачи от Fusion 1.4" промяна на предавателните числа в скоростната кутия с използването на част от друг модел (Форд Фюжън 1.4). Има и подробна таблица с предавателните числа при различните разновидности и модели. Това за тези, които не им харесват 3000 хил.оборота на 5-та скорост. Може да се прегледат вариантите за по-дълга 5-та (с по-малко предавателно число). Смяната на предавателното число на диференциала много спъва ускорението на автомобила;
4) https://ffclub.ru/post/18146578/ - "Особенности шестерни пятой передачи первичного вала 1851905 от FeodorY"  подробности за модернизираната муфа на 5-та скорост от ФФ3;
5) https://ffclub.ru/post/19016888/ - "Установка внутренностей КПП от ФФ1 на ФФ2" прехвърляне на вътрешностите на кутия от ФФ1 във корпус на кутия от ФФ2;
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


saggy

Благодаря, Злостер! Полезни теми! Понеже не съм рускоговорящ и не гледам руските форуми, такава информация в български форум ми е полезна.

F Focus

Извинявам се за закъснялата благодарност към Zloster, ама претърпях трудова злополука-паднах от самолет, добре, че не беше по време на полет! (tooth) Както и да е-добре, че е малкият дявол, можеше да е много по-зле!
Оказах се със ск. кутия IB5, но, доколкото разбрах поне не съм с двумаховият съединител, който се срещал при 1.8 бензиновият двигател на Фокус-2.
Относно въпросната ск. кутия гледах клип при руснаците как сменяваха зъбното колело на 5-та скорост, за да я "удължат" и от един модел на Форд (не помня кой точно) пасна добре, но не беше лесно, та ще си карам без подобрения по кутията-това да е проблемът. ^-^
Пазете се, внимавайте и не бързайте, каквото и да правите!

zloster

Цитат на: zloster в 20 Октомври 2022 22:12:45Май беше едни 20 кг по-тежка (не се подписвам под това, но по бегъл спомен: iB5 = 50 кг, MTX75 = 70-75 кг).
Попаднах без да искам на някакви/нечии данни. Някои пропорции съм ги уцелил :)
Сухо тегло без течности и съединители:
iB5 = 37 кг
iB5 ST/Duratec 1,8 = 39 кг (+5,5%)
MTX-75 = 53 кг (+43,2%)

Източник: https://archive.ph/pnyHb#selection-557.0-561.87
Има и друга интересна информация вътре. В коментарите под публикацията коментират другите материали в статията и има неясни моменти/критики - особено за графиките на скоростните кутии и предавателните числа. Та внимателно с тях.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/