За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек

Започната от F Focus, 02 Януари 2023 14:31:37

« назад - напред »

vilden и 2 гости преглеждат тази тема.

ivchotr

Решавай проблемите, доколкото е възможно. Дано да е възможно. Че аз в рамките на месец и нещо в края на годината се сбогувах с двама близки роднини. Клиповете и всичко около железните щайги на колела са бели кахъри.


F Focus

Лошото е, че от мен нищо не зависи, но както и да е...
Преди малко откраднах малко време и смених маслото, със същото, за да не го хвърлям. :)  Пробега със старото беше 6Х. км. Оказа се, че нямам точно 4л. масло, зашото от едната двулитрова туба бях отсипвал, та се наложи да долея около половин литър не-състезателно масло, като държах да има спецификация А5/В5. В магазина само едно масло 5/30 имаше такава-"Кастрол" Магнатек. Не можах да "хвана" точно нивото на маслото, защото нямах време да изчакам да мине някой и друг час, но тези дни ще го направя-много е вероятно да съм предобрил количеството на маслото...отново... >:(
Сега ще покарам месец-два, или три (или приблизително 2000км.), докато получа маслото, което харесах.

П.С.  За пореден път се убеждавам, че служителите в магазин, продаващ масла нищичко не вдяват! Е-веднъж имаше изключение, но само веднъж.

ivchotr

А тези в бакалиите да не би да разбират от млекопреработване или да речем от битова химия? Затова е най-добре да знаеш какво търсиш, а пък ако някой продавач вдява, ще е бонус.

F Focus

Ето ме отново, за да споделя развитието на темата, което се надявам ще е полезно за мнозина.
Проверих, че питането ми е от преди двайсетина дни, когато смених супер-дупер якото състезателно (и скъпо) масло със същото, щото имах от него за още една смяна. Днес проверих нивото след около 600км. градски пробег и по щеката нямаше следа за разход (поне визуално), което беше факт при предишното, което след около 3000км. намаляваше основно на градско.
Не, че съм се съмнявал в твърдението на съфорумците Георги и Ivchort, ама вече е доказано, че въпросното масло няма дълготрайност за запазване на качествата си! Ще покарам с него до около 2000км. и ще го сменя.
Още веднъж благодаря на Георги и Ivchotr, щото на мен подобна мисъл не би ми протекла! :-[
М/у другото, докато маслото е ново двигателят не се чува-веднъж ускорих на светофар от първа, втора, ускорявам, и като погледнах по едно време съм стигнал 4500об./мин. на втора-двигателят не се чува, баси! Е-слушах и хард-рок, ама не силно.
Такива ми ти работи...

ivchotr


ADiDimitrov


F Focus

Цитат на: ivchotr в 22 Януари 2023 22:44:36Ще намериш твоето масло. Въпросът е кога.

С помощник от Форума го намерих! :) Твърдо се спрях на "Ravenol"-FDS 5/30 na PAO основа и спецификация А5/В5.
При офиц. вносител 5л.струват 130 лв., а в "Макс Кар" малко над 90лв.-голяма разлика...?! ::)

ADiDimitrov

Аз не бих взел това от 90 лв. И аз гледах за това масло на сайта им и мисля следващото да е такова, но определено ще го поръчам от официалния вносител, че с тия ментета е голяма драма!

Alexi

аз също не бих дал 90 лв за 5л масло ,максимума ми е около 60 лв с доставката  :D

ADiDimitrov

Абе знам че колегата Ф Фокус няма да ми се разсърди за лекия спам и отклоняване на темата, ама аз да питам кви добавки слагате в бензина за продухване на инжекторите??? ::)  ::)


F Focus

На теб никога и за нищо не бих ти се разсърдил! :) По-скоро Alexi се отклонява от темата, ама кВо да се прави-нали е Модератор-да е жив и здрав...! ^-^
Относно питането ти за добавките-много отдавна не използвам такива за нищо! Еле пък за бензин! Преди доста време използвах добавки за какво ли не, хвърлих доста пари на вятъра, а ефектът беше чиста нула!
В съвременните пластмасови резервоари не се натрупва много воден конденз, като при металните, но, ако си толкова мераклия за бензинова добавка на пълен резервоар добави чист метилов спирт (метанол-трябват ти връзки в химическа лаборатория) около 300-500гр.-нищо друго! А, и ще вдигнеш леко мощността на двигателя.
Имай предвид, че ако използваш нЕкви почистващи добавки в горивото, които наистина действат, щото повечето са безполезни е много вероятно всичката гняс да задръсти инжекторите, където всичко ще се набие и после се сещай какви ще са последиците... >:(
Мога много да напиша каква-що добавка и за дизели, че 30 г. карах такива, но съвсем ще се отплесна от темата.


Жоро Петков

На моторите сипвам Бардал - там си е атмосферен двигател.

https://oilgroupbg.com/image/cache/catalog/masla/bardahl/bardahl-injector-cleaner-6-in-1-benzin-500ml-1000x1000.jpg

1 опаковка стига за 1 резервоар г/д на 5-6000км се препоръчва да се слага.

saggy

Бардал имат 3-4 вида добавки за бензин, но и аз не съм ползвал. В интерес на истината старата кола я карах 10 години и съм ползвал 1-2 пъти добавка и не съм имал проблеми с инжекторите. И при фокуса не съм сипвал нищо за момента. Замислил съм се обаче за добавка за почистване на катализатора на Лики-Моли, защото с това софийско задръстване може би е добре да се позачисти с добавка, че да му се удължи животът. Не мога да преценя колко е вярна информацията на ФФокус за шлаката в резервоара, която да задръсти инжекторите. Звучи логично, но не знам. Принципно съм на мнението, че, ако нямаш проблеми, не трябва да сипваш нищо. На моторетките защо сипвате?

ADiDimitrov

F Focus не ми разбра идеята. Аз карам доста на газ и то основно градско. Съответно бензиновите инжектори почват да страдат.Преди излизах извън града слагах 100 октана и газ до ламарината. Ама сега ми се ще да пробвам някоя изпитана добавка, да съживя бензиновите инжектори .

ivchotr

Аз съм сипвал добавка на Редекс предимно на моторетките и един - два пъти на Фокуса. На моторетките резервоарите са с малък обем и когато стоят на слънце, горивото "завира" и си губи качествата. Нашият бензин по принцип си е скапан, а какво остава като го налееш в 10 литров резервоар. Жена ми преди няколко години си счупи ръката и известно време нямаше как да си кара мотора. Лятос ги държим на платен паркинг и през повечето време стоят на слънце. Чергилото не пази от жегата. Един ден изкарах нейния мотор и хванах през Бистрица и Железница към Самоков. По едно време моторът взе да не иска да върви и трябваше да свалям предавки, за да поддържам някаква прилична скорост. На Лукойла в Самоков купих добавка, налях колкото се полага за десетте литра бензин, долях гориво и тръгнах към София. Този мотор като се отпуши, не е истина просто. Хем е и с карбуратор, ако има някакво значение.

zloster

Цитат на: ADiDimitrov в 24 Януари 2023 14:40:19И аз гледах за това масло на сайта им и мисля следващото да е такова, но определено ще го поръчам от официалния вносител, че с тия ментета е голяма драма!
Равенол/Ravenol имат НАЙ–ДОБРЕ НАПРАВЕНАТА* система за удостоверяване на произхода на бутилките. Всяка бутилка има два кода, които се чегъртат: Един за търговец, един за краен купувач. Съответно има и сайт за проверка на тези кодове. Castrol или Shell имаха подобна за Русия, но само с един код. И torcon/oil-club.ru им показаха недомислиците с нея: бутилка с второ наливане си минава за автентична :)
Ravenol-oil-code-checks.jpg
Съответно ментосването е доста по-трудно.

*пример за "доброто старо немско инженерно мислене". Много добре и задълбочено помислено. Друг любопитен класически пример е тубата за бензин. Разровете по-надълбоко (не през Гугъл) - проектирана е около Втората световна война и на практика никой не е измислил по-добра реализация до ден днешен.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Pyrhel

Цитат на: Alexi в 24 Януари 2023 18:04:41аз също не бих дал 90 лв за 5л масло ,максимума ми е около 60 лв с доставката  :D
Ама това е с филтрите, нали? И моята граница за масло и всички филтри е 60 лева, ама с поскъпването рязко я надвиших - 70,50 лв с 3те филтъра :-[
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

F Focus

Pyrhel-дай по-подробна разбивка, моля кое-колко струва, както и какво е маслото, щото тези 70лв. за всичко много ми малеят-2023г. сме все пак, инак преди 20 години подобна цена би била възможна евентуално :) При мен само 3-те филтъра (на "Филтрон") са 40лв.
Аз пък преди малко поръчах "Равенол"-а за 130лв. от офиц. вносител за наше село, като още веднъж благодаря на съфорумеца, който ми го препоръча-Saggy.  Ще го залея след около 2 месеца, че нали скоро смених състезателният "Мотул" със същият такъв, че го имах, та да поработи около 2000км. Разбира се ще споделя впечатленията си от "Равенол"-а, но няма да е скоро.

Ади-що решаваш, че бенз. инжектори не работят добре? И, аз карам основно софийско грАдско, добичето мина 280Х. км. и нямам проблеми, НО предишният собственик твърди, че ГИ, който е монтирал 2018г. на определен брой впръскване на газ впръсква бензин с цел защита на клапаните и бенз. инжектори. В началото го регулирал да впръсква 30% бензин, но после го намалил на 5%, че му се сторило скъпо. Дали е истина нямам представа-все се каня да посетя газов сервиз по въпроса и все отлагам. Факт е обаче разхода на бензин-в голям студ 3л. бензин на 100км. градско на къси разстояния, а в жега около литър бензин. По магистрала разхода на бензин доста намалява, такива ми ти работи...А, и имам чувството, че газта е леко обогатена с цел превенция, може би-по въпроса ще пусна отделна тема. Абе, като цяло предишният собственик се е грижил добре за добичето, вкарал е доста пари в него, ама като е решил да го продава последната година го е за-бал.

П.С. Което съм разбрал за високооктановите бензини е, че в тях няма "Еко"-добавката от био-етанол.

locke

Цитат на: Alexi в 24 Януари 2023 18:04:41аз също не бих дал 90 лв за 5л масло ,максимума ми е около 60 лв с доставката  :D

за 130 си взимаш две туби, втората за доливане  :D

F Focus

Цитат на: locke в 25 Януари 2023 13:21:05за 130 си взимаш две туби, втората за доливане  :D

Твоите мнения (постове), и питания вече ги игнорирам автоматично! Засега и дотук с нищичко не си бил полезен, което ще е завинаги при теб! >:(
Поздрави и дано в бъдеще би могъл да кажеш нещо смислено и полезно, в което не вярвам, но да видим...
И още-като няма какво смислено да кажеш, както винаги по-добре си трай!


ADiDimitrov

Невдявам защо на тез години където пари се печелят лесно, се скръндзите за масло и части  ::) днес даваш 70 лв. за ковти масло и части, утре даваш 1000 лв. за основен ремонт  :-\ Ако 120 лв. ви е много за нещо което се сменя веднъж в годината, защо изобщо карате кола?!?!?

Alexi

Защо мислиш ,че слагам кофти масло ? Слагам си Total Quartz INEO ESC 5w30 каквото е по каталог и каквото наливат и в СФА .. колата не пипа масло ( но мотора все пак е на 130к реални - купих я на 80к - не е на 350к италиански 130к български ) работи меко и гладко ,сменям на 10-12к км .. основен ремонт ? Не съм аз човека за такива неща ,това са пари на вятъра .. купувам си 3-5г коли с ясен пробег и история и само ги карам ,не ремонтирам  :D

Жоро Петков

Алекси и аз така мисля, но скоро и двама ни ще ни лизне бичето  (tooth) .
В момента мунделото мога да го продам за повече пари, отколкото го взех, но няма какво да си купя.
Пари за нова - вече не ми се дават. Първия Фокус го взех за 26 000лв. Сега за 26 000лв в представителството даже кафе няма да ти предложат.
Моето решение е - по-честа смяна от предписаната с масло, препоръчано от производителя.
Ако твоето си е за твоя двигател и аз не мисля, че има смисъл да се изхвърляш.

От друга страна както видяхме, AdiDimitrov, колегата ФФокус си беше взел скъпо масло, което обаче не е за неговата кола.
Т.е. не винаги най-скъпото е най-доброто.
Също така , ако си вземеш кола на 300 000км ако искаш и масло от НАСА да и наливаш, ако предишния собственик е бил мурдарин - няма спасение.
Аз лично правя така - на колата при зададен от производителя интервал за смяна на масло 30 000км или 2г. аз сменям на 12-15 000км или 1г. Колата беше на 60 000км от първи собственик, аз съм втори.
На моторите с жената - зададени са интервали 10 000км, сменяме на ок. 9000.
Попринцип и колегата ФФокус беше пратил отнякъде - важни са и моточасовете и броя цикли стопляне/изстиване.

ADiDimitrov

Alexi ако всички мислеха като теб, то сериозните компании за масла щяха да фалират  (tooth)  (tooth) ти си решил да караш с Тотал, твоя воля, аз друго мисля! И все ми е на акъла, че има защо едно масло да е 50 лв. а друго 150. Но всеки сам си решава какво да сипва у мотора си  :-\

F Focus

Тотал-Инео 5/30 е нисък клас хидрокрекингово масло, но дори и то не струва 50 лв. (за 5 литра), а е 65-75лв., освен, ако не се купува с голяма отстъпка. Някак се подлъгах от рекламите му по телевизиите тогава, та това беше първото масло, което залях скоро след покупката на колата, та имам лични впечатления. Ами никак не съм доволен-за 6Х. км. пробег изобщо не потъмня, а ставаше по-червено(?!), двигателя работеше по-шумно, а и го хапваше с удоволствие. Е-ако двигателя беше с малък пробег нямаше да е така, но пък, когато е поизносен бързо си проличава качеството на маслото, та съм нещо, като подвижна лаборатория. (tooth) После ползвах "Мотул"-Еко Лайт 5/30 с високи спецификации на "Форд", от което бях по-доволен, но най ми хареса спортният "Мотул", ама се оказа, че не е масло за продължителна употреба, както разбрах от съфорумци, за което винаги ще съм им благодарен-да са живи и здрави! Ама това масло, докато е ново е направо разкошно-ако спечеля от тото-то ще ползвам само него и ще го сменявам на 2000км. пробег! :))
Да сме живи и здрави, че да разберем кой-докъде го е докарал, използвайки това, или онова масло и сменявайки го по-често, или по-рядко! Ще се повторя, или потретя, че аз лично твърдо спазвам принципа смяна на маслото на 300 мото-часа работа на двигателя, което при градско е около 6000км. пробег, а на основно извънградско е 20-25000км. Твърдя го, защото съм изгледал много клипове и изчел много инфо с изследвания и резултати след въпросните мото-часове, при който качествените масла губят над 50% от свойствата си, та го имайте предвид, ако желаете, разбира се.
И за последно по темата ще кажа нещо за последен път, че и на мен ми е неудобно чак, щото и това съм го писал, но може да е било в другият форум, а именно, че единствено в Япония авто-производителите са останали лоялни към купувачите си, като препоръчват на каращите основно градско да сменяват маслото на 6000км. пробег, докато в наше село дилърът на "Тойота" например препоръчва интервал за смяна на 20-30 000км.-защо ли...? :)  Има над какво да се замислите, ако желаете и да отделите време, за да проверите написаното от мен. Или да продължавате да си сменявате маслото според пробега без изобщо да имате предвид мото-часовете.

Pyrhel

Цитат на: F Focus в 25 Януари 2023 12:20:07Pyrhel-дай по-подробна разбивка, моля кое-колко струва, както и какво е маслото, щото тези 70лв. за всичко много ми малеят-2023г. сме все пак, инак преди 20 години подобна цена би била възможна евентуално :) При мен само 3-те филтъра (на "Филтрон") са 40лв.
Карам със същото масло, за което каза Алекси, отговаря на спецификацията на Тойотата.
Сайта на елиткар нещо се е строшил и не ми вади фактурата, за да я прикача, но ето цените:
5L Total Ineo ECS 5w-30 + маслен филтър Hengst = 57,46 лв с ДДС.
За купето с активен въглен + въздушен ф-ри Nipparts = 13,50 лв с ДДС двата.

Но трябва да подчертая, че си избирам коя туба Тотал да купя и коя не. Случвало ми се е да върна 2, докато взема оригинална.

Не искам да налагам мнение на никого, просто:

Ситроена докато беше в гаранция се обслужваше с Тотал в Автомотор, след това и от мен с тук-там някоя смяна с Yacco. Продадох го на към 260 000 км без да пипа масло или пробеми с турбината, новия собственик още му се радва с перфектен мотор. Мапната през по-голямата си част от живота на близо 200 кс.

Мондеото мисля, че го взех на 70 000 км и го продадох на 180 000 км, счупих турбина, скоростите също ги счупих - беше напънато и то, но масло не е пипнало.

Тойотата е на 225 000км и тия мотори принципно са доста ядливи на масло изначало, а и допълнително им се запичат маслените сегменти и почват да горят по 2л масло на 1000 км ако не се гледат добре или с гадно масло - моята изгаря по около 100тина мл на 10 000 км и ако не го сменя до 15 000 - общо 200 мл, щото става вече на чорба. Бих казал, че влиза в категорията "не гори".

Сега съм в търсене на следващата, че Тойотата остаря - нещо 19-21г и няма да си променя нагласата за маслата - проблеми не съм имал.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

F Focus

Брех-в "Елит-кар" се продават ментета...?! Добре е да се знае!
Маслото ще разбереш по някои признаци на тубата, въздушният и този на купето по външен вид, ама масленият филтър, който е много важен няма как да разбереш менте ли е?
Като спомена "Тойота" за протокола да споделя-през 2007г. за фирмата се закупиха 5 броя "Тойота"-Авенсис 1.8 VVTI,
които за 5 години навъртяха коя 300Х., коя 400Х. км. пробег основно и най-вече извънградско, като до последно не бараха масло, което по мое настояване се сменяваше на 10Х. км. пробег. За същият период и пробег на експлоатация не мръдна нищо по окачването, или друго-гоУемо добиче, респект! Само дето муцуната му е някак грозна, седалките са твърди, докато Фокус-2 комби си е голям красававец и по-комфортен! (tooth)
След този пробег и години колите изглеждаха, като нови отвътре и от вън-като гледам какви "пуканки" се предлагат с пробег до 200Х. км. (уж) .... >:(

saggy

Pyrhel, ще заложиш ли пак на Тойота хибрид или търсиш друго? Знам, че си доволен от Тойотата.

F Focus

Хибридът си е пълен та-ак основно за извънградско, и ако нямаш гараж с ел. контакт, за да си зареждаш всяка нощ за 20-30км. градски пробег си е направо катастрофа-само лично мнение, споко! ^-^

Alexi

нисък клас ,висок клас .. нали отговаря на спецификациите на двигателя ? все пак него слагат и на гаранционни коли .. за мен е пълно прахосничество да караш кола от 3-4-5к лв и да даваш 150 лв за туба масло ,нещо приоритетите ви куцат пичове .. заведете семействата си за 2-3 дена на СПА ,не ги давайте за масло кочината за 3к ще си остане кочина за 3к ,и без това чичко италианец първите 200к км я е сменил маслото 3-4 пъти я не ..