За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек

Започната от F Focus, 02 Януари 2023 14:31:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gras

Аз карам с Total Quartz 9000 NFC 5W-30 . Това дават в сайта на тотал мондеото , като втори вариант( препоръката на Тотал според сайта е Quartz Ineo ECOB 5W-20 , но досега не съм слагал такова). Според техническата спецификация е разработено уж специално за Форд и Ягуар.  Досега съм сменил доста марки и с това засега разхода ми на масло е най-малък. С нетърпение очаквам отзивите на F Focus отностно "Ravenol"


F Focus

Точно щото колата не е чисто нова особенно внимание обръшам на поддръжката и.
И не се съмнявай, че си правя кефа да отивам нон-стоп тук-там при първа възможност и да обикалям къде ли не.
Не съм се надявал, че ти и други ще ме чуете и ще се съгласите с мен, така, че всеки да решава за себе си.

saggy

Тази тема с маслата е безмислена. Не ги пием тия масла, че да знаем кое как действа (rofl). Лично на мен дали 100лв или 60лв за масло ще дам веднъж в годината, няма голяма разлика. Българинът още от социализима има комплекси по колата и като я вземе, я пази повече от апартамента си. Жалко, че вече за парите, с които Алекси предлага, не може да се отиде на СПА, щото там цифрите за 2-3 дни са пет-цифрени :)). За поддържана на малко километри кола масло Кастрол, Тотал и после Равенол или Петронас е все едно, стига да е оригинално. Обаче за амортизиран двигател по-слабото масло в повечето случаи има по-голям разход (не винаги, но често).

Pyrhel

Цитат на: F Focus в 25 Януари 2023 19:28:24Брех-в "Елит-кар" се продават ментета...?! Добре е да се знае!
Маслото ще разбереш по някои признаци на тубата, въздушният и този на купето по външен вид, ама масленият филтър, който е много важен няма как да разбереш менте ли е?
Може и да не са били ментета, просто не съм взимал, защото съм имал съмнения или тубите са били с щампи от преди 4 години.
С въздушните филтри ми е все едно дали са или не са ментета, взимам най-евтините, които са с хубаво уплътнение отстрани.
Маслените филтри като им отвориш кутиите има голяма разлика във вида им и дебелината на стените (на текущата е само елемент) и просто винаги залагам или на Mann, или на Hengst. Филтрон не бих сложил на друго освен въздух.

Цитат на: saggy в 25 Януари 2023 19:49:20Pyrhel, ще заложиш ли пак на Тойота хибрид или търсиш друго? Знам, че си доволен от Тойотата.
В случая търся нещо по-джипесто с нормално 4х4, но ако условието за 4х4 го няма - на 100% ако става въпрос за Тойота/Лексус. Супер елементарно устройство, напълно безпроблемно и евтино за гледане - почти всички от консумативите на конвенционален автомобил липсват. Като добавя и по-ниския разход на гориво...

Не че няма недостатъци - по-бавно загрява зимата, въпреки множеството подпомагащи с-ми, 4х4 на хибридите е подигравка, като изпреварваш с пълна газ или си по стръмно нагорнище вдигат много обороти и ръмжат, динамиката се променя като му стане топло през лятото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Ако двигателят се нуждае от ремонт, няма масло което да го ремонтира :D

F Focus

Но има масла, които ускоряват износването на двигателя и такива, които удължават живота му-демек бъдещият ремонт
за двигател със започнало износване се отлага.
За протокола-дъртото ми 30-годишно "Рено"-19 с вероятно най-коравият бензинов двигател по принцип 1.8 моно, 8 клапана, газифициран незнайно откога, което не си знаеше пробега го карах с "Тотал"-Кварц 5/40, че беше от евтините и не го харчеше. Жалко, че никога повече няма да има подобни!
М/у другото след всички коли, които съм имал след 2-3 смени на маслото със сравнително качествено такова при следващата смяна същото не почернява-само потъмнява повече, или по-малко. Както е известно синтетичните масла чистят най-добре и впоследствие не остава много за чистене! :) Е-маслото винаги съм го сменявал на не повече от 8Х. км. пробег. Имам предвид бензиновите и газифицираните, разбира се-дизелите са друга "бира", :)
Ами това е-споделих опита и знанията си, доколкото ги имам, де.  А, дали са правилни Вие преценете-няма да споря, ако някой не е съгласен, щото и аз мога дас греша.

П.С. На последният маслен филтър "Филтрон", който сложих ми направи впечатление, че на кутията пише "made with total precision"-дано е вярно.

ivchotr

Аз имах предвид когато износването е стигнало до момента за наложителен ремонт.

ADiDimitrov

Така и така сте захапали темата, може ли да ми обясните каква е разликата между тази спецификаця FORD WSS-M2C913-D, и тези завършващи на буква B, C ???? Питам защото за Дуратек дават спецификацията завършваща на В и С, а аз си харесах масло с спецификация D и не мога да вдяна каква е разликата!!!

F Focus

Ади-"Равенол" FDS 5/30 има спицификация на "Форд"...913-А,В,С и D. И, аз съм се опитвал да разбера това, което питаш, но не стигнах до никъде, а се постарах. Действам на принципа на Мечо Пух-колкото повече, толкова повече! :) Ама може и да не е точно така понякога, защото карах с Мотул-Еко лайт с космически спецификации на Форд, но не бях впечатлен особенно-вероятно е подходящо за последни поколения Еко-буст двигатели и не толкова за Дуратек.
Предполагам, че в руският Форд-форум, или Ойл-клуб ще знаят отговора, но не съм се допитал до тях, ами гледам спецификацията по АСЕА, която да е А5/В5, и по МВ (Мерцедес-Бенц), която да е МВ-229.51.
Какво масло си харесал, ако не е тайна-може да споделиш и на ЛС.

saggy

Спецификацията D е най-последната излязла - покрива и дизел и бензинов двигател. A, B, C покриват май бензиновите Duratec двигатели. Но всяка буква наслядява, т.е. препокрива предходната спецификация, демек масло с D е подходящо за Duratec-a, който е стандартно за В. Мисля, че Ozzie или Pyrhel в една от темите го бяха обяснили. Всички масла, които съм гледал за Duratec-a, са D, просто защото е най-последната спецификация за това семейство д-ли на Форд. Аз друго не мога да разбера - как Duratec-а стандартно е 5w-30, а всички големи производлите препоръчват И 5w-20 масло, освен 5w-30 от същата марка. Проверете, който искате oil-finder на голям производител и ще го видите.


Ozzie

Трябва да е бил Pyrhel. Аз от масла грам не вдявам.
Слагам Ford Formula F 5/30 и ме боли шперца, дали до следващата смяна ще трябва да долея или не и дали по принцип го гори. От време на време проверявам нивото, ако има нужда доливам.
Бях сложил YACOO Lube F 5/30 - 'се същия Х.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Наясно съм, че напоследък в МП при смяна на маслото заливат 5/20. Обяснявам си го, че се прави с цел намаляване закоксуването на сегментите на Еко-буст двигателите. Обяснявам-по-рядкото масло преминава по-бързо през маслените магистрали в двигателя и така се загрява по-слабо, и не се закоксува в сегментите, които са кекави! Отделно, че масло 5/20 е по-скъпо от 5/30.
На Дуратек двигател 5/30 е вискозитета, но който иска да слуша "капацитети"(има един такъв в другият форум), които съветват да се ползва 5/40, и още по-лошо 10/40. >:(

Alexi

основната причина за ползване на все по "тънко" масло е снижаване на разхода .. там има сериозна борба между производителите а маслото играе важна роля .. за сметка на това смазва по зле от 5в30 ,но това производителя не го интересува особено ,мотора ще си изкара гаранцията и с 5в20

saggy

А бе Ford Formula не го ли спряха от производство. Преди знам, че го продаваха в МП, а сега вместо него продават Моторкрафт 5w-30.1343792.jpg1343792-2.jpg 

Ozzie

@saggy
Май не. Във уеб магазина на СФА все още го има, но само в разфасовки по литър. Преди имаше и туби по 5 литра.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

За нашите географски ширини 5W20 идва вече доста тънко, особено пък през лятото.