За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек

Започната от F Focus, 02 Януари 2023 14:31:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Преди всичко ЧНГ-да е здрава за Вас, близките Ви и...автомобилите, разбира се! ^-^

За пореден път ми прави впечатление, че добичето гори масло основно на градско, и то колкото повече се кара кара градско, толкова повече лапа масло, като след половин година само софийско грАдско стигна 300гр. масло/1000км. пробег. Покрай празниците изминах 1000км. извънградско(основно магистрала "Тракия") с обороти 4100-4500-демек скорост 140-150 и много рядко 160км./ч. Час след пристигането измерих маслото-не е мръднало, но по-точно ще е измерването след повече престой. Повечето собственици на Форд с такива двигатели се оплакват, че при тях разхода на масло се увеличва при високи обороти, а при мен е обратното. Имам обяснение, но ще ми е интересно Вашето мнение без да подсказвам ^-^ . Колата е на 278 800км. пробег(вярвам, че е реален), при който според руските форуми двигателят отдавна трябва да е за основен ремонт, ама имам предвид, че те са били тяхно производство, а и качеството на поддръжката, бензина и маслата в Русия е съвсем отделна тема.
Също така много бих искал да знам каква е ролята на ЕГР-клапана за разхода на масло и по принцип? След много четене и зяпане категорично няма да го елиминирам, а и нямам никой от описаните симптоми при задръстен клапан или заялото му стъбло от нагари, но задължително пролетта ще го сваля, за да го почистя, щото съм сигурен, че има нужда. Лошото е, че е трудно-достъпен, металната му гарнитура е добре да се смени, ама ще го преборя.
Надявам се темата да е полезна за мнозина, а ако е дискутирана подробно, което не съм разбрал се извинявам!


Alexi

то той и твоя отдавна е за основен ремонт ,тия мотори си имат слабост в сегментите и от там почва разхода на масло .. само че като се отвори само със сегменти не става ,добре е да се сменят разни други неща също


ADiDimitrov

Според мен основните причини за разход на този мотор са две: 1 и можеби оновната са проблемните сегменти които се вграждат в този мотор! На едно клипче на рашаните ги показват на свалено бутало и изглеждат доста калпаво направени, като са от две части с нещо като пружинка или нещо такова, не си личеше много добре на клипа. 2 прецакан клапан на картерната вентилация, който създава повишено налягане в картера, а от тами в двигателя!! Има и странични фактори като дълга експлоатация на пропан бутан, износени клапани, легла и вложки!!! Виждла съм ремонтиран такъв мотор, след разход 1л. на 1000 км. Всико излезна към 1000 лв. но труда беше личен на собственика. Смени всичко + верига и пълна ревизия на главата. Към момента мотора не харчи и 1 гр. масло и върви като за световно!


ivchotr

Ако в двигателя на фокусовия Фокус са се скапали сегментите, при постоянна висока скорост ще гори масло като за световно. Ако е вярно това, че след последното му каране с обороти над 4000 не е мръднало нивото и не вкарва други течности в картера, сегментите може да се оставят на заден план като основен заподозрян.
Но ще ми е интересно да се установи със сигурност каква е причината за разход при подобни условия.


F Focus

Наясно съм, че имам износване на цилиндрово-буталната група, няма как да е иначе. И съм наясно, че предстои по-сериозен ремонт-вероятно ще е след не повече от година-само живот и здраве да е.
В моят случай интересното е, че на дълъг път почти не гори масло.
И още-след 6 месеца само градско и изминати 6000км. вътр. част на изх. тръба на ауспуха беше натрупала чернилка(не усетих да е мазна, ама сигурно е била). Преди да тръгна на дълъг път изчистих добре с разтворител тръбата от вътре и след 1000км. извънградско на високи обороти, като обърсах с пръст същото място едва-едва се оцапа със светло-сиво.
Инак добичето на магистрала, а и по принцип е хала, змей, разярен крокодил-не се удържа (еле с тия къси скорости)! (tooth)

Не е по темата, но последните засичания показаха разход от 11л. газ/100км. със скорост 140-150км./ч. и 8,6л. газ/100км. по шосе със скорост около 90км./ч. и мааалко градско из Пловдив без никакви задръствания вчера( 1-ви Януари)-според мен съвсем нормално.


F Focus

Цитат на: ivchotr в 02 Януари 2023 19:00:34Ако в двигателя на фокусовия Фокус са се скапали сегментите, при постоянна висока скорост ще гори масло като за световно. Ако е вярно това, че след последното му каране с обороти над 4000 не е мръднало нивото и не вкарва други течности в картера, сегментите може да се оставят на заден план като основен заподозрян.
Но ще ми е интересно да се установи със сигурност каква е причината за разход при подобни условия.

Ivchotr-вЕрвай ми, че изобщо не си измислям, заради което и пуснах темата. А, същият ефект го забелязвам от две години, като рядко пътувам на дълъг път, а съм наясно, че високите обороти продухват (очистват) двигателя, та този път изобщо не го щадих-ама никак! Често достигах 5000об./мин. и малко повече, и задминавах нЕкви Мерцедеси и БМВ-та по баирите-по нанадолнище повече от 130-140км./ч. никога не вдигам.
Относно разхода на масло освен основните заподозрени сегменти ми е интересна ролята на ЕГР (май не е голяма) и вентилацията на картерните газове, което ще разнищя и ще пиша, разбира се.
Нещо ВАЖНО-всички ефекти за разхода на масло, които описах са след, като започнах да използвам качествено(и вече бая скъпо) естерно двигателно масло-при масовите "синтетични" масла, които използвах преди не се усещаше голяма разлика при градско-извънградско.


ivchotr

Изобщо нямам намерение да се съмнявам в това, което описваш. Просто в първия си пост беше написал, че ще провериш какво е нивото след по-дълъг престой след скоростното магистрално каране, но не видях подобен отзив докато пишех своето мнение.

Ако споделиш какво си установил ще е добре. Моята диагноза се нуждае от тази информация.


F Focus

Имаш основание. Измерването го направих след час престой, което според мен не е достатъчно, но утре сутринта ще е по-ясно, но опитът ми с често измерване на нивото на маслото след различно време и по всякакви поводи сочи, че няма да има изненади.


ivchotr

Ами така е по принцип. Просто за протокола.

Иначе, ЕГР клапанът е склонен да се прецаква заради повишения разход на масло и при работа на двигателя на газ. Ако търсиш причина в ЕГР-а за разхода на масло, май няма такава опция.


Alexi

а защо не измериш компресията на двигателя вместо да гадаеш така ? а ЕГР няма достъп до маслото ( вкарва малко изгорели газове в смукателния колектор при частично натоварване и празен ход с цел снижаване на температурата в цилиндъра и по малко азотни окиси ) ,от него няма как да гори масло ,може да не върви добре ако е блокирал частично отворен или по трудно да пали


Pyrhel

Какъв е маршрута на градското ти каране - дистанция, време и каква част от него е на студен мотор?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ADiDimitrov

Защо един ден не се хванеш да свалиш входящия колектор, хем ще видиш тия прословути вихрови клапи на какво дередже са, хем ще смениш клапана за картерни газове. Все ми се струва, че при необясним разход на масло, който не е типичен както при заминали сегменти, виновник е именно този клапан  :-\


F Focus

Отговарям:
-Нивото на маслото е спаднало едва-едва доловимо, да речем, че липсват 50гр.-изобщо няма да доливам. Все се каня, като нивото на маслото достигне средата м/у минимум и максимум да не доливам, че да видя какво ще се случи, дали разходът няма да намалее, ама сърце не ми дава! :)
-Основният маршрут на движение е от центъра до аерогарата, който е точно 9км., като както съм писал зимата двигателя не успява да загрее напълно и в двете посоки. На отиване рано сутрин ми отнема 15мин., а на връщане половин час. И, като стана дума за загряването-на дълъг път, ако не е жега при продължително спускане температурата на двигателя спада доста с около 5-10С. Имам го предвид за проблем, който да се отстрани, но добичето май е с нЕкъф електронен (и скъп) термостат и не знам трябва ли ЕКУ-то да го "разпознае", да се ръчка във софтуера...? Лятото в жегите с вкл. климатроник стрелката на температурата "спи", та се чудя да се занимавам ли изобщо?
-Есента ходих при познат майстор-фордаджия, за да ми измери компресията. Човека слуша двигателя, дава газ, отвори капачката за доливане на масло, почеса се и каза, че това за него ще са лесно изкарани пари, но няма смисъл да ме набутва. Настоях, но той ме прати да си "играя", и да не си губя времето и парите за глупости...а, сега де?
-Относно свалянето на вх. колектор отдавна ме сърбят ръцете да го направя и ще зяпам в "Туба"-та както как се сваля? Близо е до радиатора на двигателя, който трябва ли да се свали? И трябва ли подемник, за да се докопам до долната му част? А, клапана за картерни газове сменява ли се, или се чисти? Малко след закупуването на колата друг майстор доказан фордаджия слуша двигателя и беше категоричен, че вихровите клапи са отстранени, което не било толкова страшно, но водело до загуба на мощност и повишен разход на гориво. Склонен съм да му вярвам, понеже въпросните клапи според руснаците са за смяна(барабар с корубата), или за "ремонт", или за елиминиране след има-няма 100-200Х. км. пробег, че ако някоя бъде засмукана става страшно! (:
Надявам се да не съм пропуснал някое питане.
При сегашното състояние на пазара на употребявани автомобили, което все повече ще се влошава ще направя и по-сериозен ремонт, ако се наложи, още повече, че колата в много отношения ми харесва с изключение на късите скорости. Примирих се, че няма да се сбъдне пенсионерската ми мечта за Фокус-2, или 2,5 (без Дуратек двигател!), ама ще го преживея някак. :)

П.С. Съгласен съм напълно с Алекси относно краткото му, но съдържателно обяснение за основната роля на ЕГР-клапана, и затова не мисля да го елиминирам-лошото е, че е малко труднодостъпен, но мисля, че ще се справя сам. Същият имал метална гарнитурка, за която едни твърдят, че трябва да се смени при свалянето му, защото никак не е желателно да смуче въздух оттам, други пък твърдят, че не се налагало-това м/у другото.


Ozzie

ти си куку, 50 мл. масло, верно ли?!?  ::) 
Давам пример - чисто нов двигател, 2,2 комън рейл дизел (марка и модел няма да споменавам). На около 2200 км., при стартиране извежда индикация за нивото на маслото 3 от 5 възможни деления на скалата. Меря по щеката - около 6,5-7 мм. под делението за MAX. Купувам масло по спецификация, както е записано в гранционната карта (0/30), от официалния магазин на доставчика. Събра ~700 мл., докарах го до MAX на щеката. След няма и 200 км., при стартиране отново същия филм (три от пет деления). Е вервай ми, този път така и не успях да разбера колко е маслото. Бърсах щеката, мушках, вадих, бърсах.... цялата е омазана в масло, много над нивото MAX. Теглих му една майна и казах, че ще карам, докато светне лампата за маслото. Като светне, гася, викам пътна помощ и т.н.

Репликирам (по същество):
- 15 мин. за 9 км. в градски условия ми се струва твърде малко време. Моята работа е на 3 км. (и три светофара, не от най-дългите) и ми трябват между 8 и 9 мин., ако спестя поне единия. На връщане са малко повече, понеже има малко повече коли, не мога да го нарека трафик, 'щото не е толкова зле.
Ако приемем, че имаш повече прави улици и малко светофари, бих казал, че ги вземаш тези 9 км. за малко над 20 мин. За това време, двигателя би трябвало да си стигне работната температура.

-
ЦитатИ, като стана дума за загряването-на дълъг път, ако не е жега при продължително спускане температурата на двигателя спада с около 5-10°С
Е и? Нещо напълно нормално - двигателя работи, не се натоварва, освен това горивото което постъпва охлажда в някаква степен цилиндрите. Няма нищо притеснително в това. Съвета ми - изобщо не се занимавай с това.

P.S. Човека правилно ти е казал да не си губиш времето и парите. Ако все пак държиш, никой не може да те спре.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Дали съм ку-ку чак не вярвам, но всеки с мнението си. Всеки двигател си има особенности при замерване на нивото на дв. масло, а Дуратек особенно и не разбирам какво ти се вижда странно и смешно чак? При много проверки на маслото на едно и също място, и след определен престой доста точно може да се "хване" количеството липсващо масло по щеката. Бих казал, че маслото не е мръднало, затова казах 50гр., щото няма как двигателят ми да не е похапнал малко. И още-относно нивото на маслото изобщо не бих вярвал на нЕкви електроники-мелектроники-повечето коли си имат щека за целта. Но за протокола-една от колите ми дърто Рено-19 имаше стрелкови нивомер на таблото за маслото, който се задействаше от датчик потопен в картера при даване на контакт, и който показваше доста вярно-доста полезно и не скъпо да се направи, ама в съвременните автомобили, ако има нещо подобно явно е кауза-пердута, та не го имай за инфо, и не го давай за пример, спорейки !
И вЕрвай ми, че ако тръгнеш в 6.15ч. сутринта по моят маршрут 9км. съвсем спокойно се взимат за 15мин. Хайде да ти стане по-ясно: Лъвов мост-Сточна гара-бул. "Д. Николаев"-ж.п. гара "Подуяне"-бул."Ботевградско шосе"-оттам надясно към циганската маала-аерогарата. Мисля, че за толкова години доста точно съм си засякъл времето и не разбирам спора, но да обясня, ако има още някой се съмнява. През лятото, когато града се опразва и при добро стечение на светофарите мога да стигна за 2-3мин. по-рано. Понеже леко ме ядоса( :) ) дори си преброих светофарите-9 са, като три от тях са синхронизирани и са "зелени". По булевардите вдигам 80-90км./ч. (при разрешени 70). Та така-по този въпрос-толкоз от мен.
Относно спадането на температурата на двигателя при спускане категорично не съм съгласен с теб-при коректно работещ термостат същият трябва да поддържа една температура отваряйки, или не малкият кръг към големият, та не виждам логиката ти дали двигателят е натоварен, или не! Някои от предищните ми коли се държаха, като Форд-а, докато други-не. Убеден съм, че всичко зависи от състоянието на термостата. И още-личният ми опит показва, че предишен собственик, за да не се набута за смяна на термостат го блокира отворен, или разпробива дупка(и) в кръглата пластина, която се отваря, или затваря.


ivchotr

ФФокус, при спускане е нормално двигателят да е по-охладен, особено ако става въпрос за фордовската електроника :D На моя като му подам газ и гледам на диагностиката, температурата се качва с по няколко градуса, чак до плашещи стойности. Даже преди да сменя стария термостат, лятос бяха направо страшни (tooth). Пусна ли го по надолнище на скорост без газ, температурата пада с няколко градуса. Това е така, защото при натоварване изгаря повече гориво за определено време (заради по-високите обороти), докато при липса на натоварване дъргелите ни обикновено работят на около 800 оборота в минута, съответно изгарят по-малко гориво, което означава по-малко топлина. Моят бордкомп по някое време дори показва нулев моментен разход на гориво. При всяко положение без натоварване двигателят загрява по-малко и постъпващата в радиатора охлаждаща течност е с по-ниска температура. И ще е така, колкото по-дълго е спускането и съответно близо до температурата, при която термостатът отваря достъпа до големия кръг. Защото в двигателя ще се връща все по-охладена течност.
А колкото до щеките на Фордовете - имаше някъде из двата форума тема за това какви показания се вадят с щеките ни. Оказва се, че при повечето модели на марката показанията на една и съща щека са различни, ако същата се вкарва в тръбичката към картера завъртяна на 180о. Пробвах и аз, обаче беше преди време и не се сещам на коя от двете талиги този феномен се забелязваше по-ясно. Така или иначе ми е останал навик от тогава да я пъхам в тръбата така, както съм я извадил, без да я въртя. Не е лошо и ти да направиш няколко подобни измервания, внимавайки за тази особеност, защото не е изключено големият "разход" на масло да е просто заради завъртане на щеката в положение, при което показва по-малко. Защото ако се случва нещо подобно при теб, доливане на масло над максималното ниво също не е много добре.


Pyrhel

Интересен въпрос е с какво масло караш и колко км :)

Цялото това нещо с горенето на масло на градско/студен мотор и всичко ОК на магистрала ми звучи като неподходящо масло и може би леко тръгнали маслени сегменти.

Имай предвид, че дори и гъсто, маслото може да се изгаря, защото няма подходящи качества за твоя мотор, а по-рядко да е по-дълготрайно (това съм го виждал на моя кола).

Другото е, че на студен мотор (богата смес), маслото се замърсява повече и после по-лесно си отива - дългото градско каране на студен мотор има този ефект.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


F Focus

Ivchotr-това дето си го чел относно положението на щеката съм го писал аз в другият форум и е важно! ^-^
Ще се повторя-при 1.8 и 2.0 двигатели Дуратек (при 1.6 не знам важи ли?) щеката се пъха с мерителната и част напред и тогава се зяпа, защото краят на щеката влиза под не малък ъгъл в картера, и ако това не се спази ще покаже по-ниско ниво на щеката с около 2мм.-проверено многократно.

Pyrhel-от малко над година използвам възможно най-качественото и наистина синтетично масло с вискозитет 5/30 (никога не бих използвал друг-5/40, например, както някои, които не са чели много-много горещо и "авторитетно" препоръчват), а именно Мотул 300V Racing. Преди, като използвах масовите "синтетични" масла разхода на масло беше осезателно по-голям. Че безспорно имам износване на сегментите-имам, няма спор. Маслото го сменям на около 300-400 моточаса макс (пробега го гледам ориентировъчно само), колкото и да е качествено. Сегашното е на почти толкова и скоро ще го сменявам-запасил съм се, че нещо не се намира напоследък, а и доста поскъпна. И още-когато маслото е ново разходът му почти липсва, но след 2-3Х. км. пробег(приблизително 150 моточаса) започва да се появява, като се увеличава. За друго не знам, но относно маслата "кучето ме апе яко"! (tooth)
Относно всякакви масла и всякакви други флуиди в автомобила взимам решение след много четене и зяпане основно при руснаците и мога да изпиша още много, но да не Ви досаждам повече. :)


ivchotr

Ами щом ти си го писал, значи няма какво да ти обяснявам по този въпрос.
Относно маслото - сигурен ли си, че това, което ползваш, е истинско? Мотул е сред маслата, които си имат много двойници, при това не съвсем читави. 3000 км са нищо пробег за нормално масло. Откак съм взел моя дъргел, го карам само с една марка масло, като доскоро маршрутът ми беше Младост - Пирогов и обратно, в най-натовареното време сутрин и вечер. Само до работа и обратно двигателят е работил над 220 моточаса от смяна до смяна, като смените съм ги правил обикновено след пробег от 12 - 13000 до 15000 км, какъвто пробег дава производителят на маслото. С времето за работа по другите маршрути, като нищо ще надхвърли 300 - 350 моточаса. Двигателят губи за този пробег не повече от 150 - 200 грама масло, а по километраж е вече над 275 000 км. На колко е в действителност нямам представа - може и да са повече.

П.П.
Аз обаче не намирам в мрежата Motul 300V Racing с вискозитет 5w30. Намирам с такъв вискозитет само Motul 300V Power Racing, което е масло за състезателни автомобили и то по принцип изкарва до към 3000 км и после става чорба. То не е направено за ежедневна употреба и ако ползваш такова, най-вероятно проблемът е в него.


Жоро Петков

Ако продължаваш да слагаш Мотул В300 колата в обозримо бъдеще ще си замине доста бързо.
Това масло е направено за 1 състезателен ден - има около 10-20 цикъла на загряване/изстудяване и след това става, както ivchotr казва "чорба".


F Focus

Брех-вкарахте ме в размисъл за това масло! :-[ Уж си запазвало качествата доста по-дълго и коефициента му на триене е доста по-добър (гледал съм клипове с тест на триене) и естерните масла чистели най-добре. Безспорен факт е обаче, че с него разхода на масло категорично намаля-особенно първите няколко хиляди километра. Преди ползвах Тотал-Инео 5/30, което изобщо не почерня-само ставаше по-червено, после ползвах Мотул Еко-Клийн 5/30 с високи спецификации на Форд (гарантирано истинско), което също не почерня-само потъмня, докато Мотул-а бая почерня. Не вярвам да е менте, защото го купувам от голям вносител, в метални правоъгълни туби по 2 литра. И да-пълното му наименование е Motul 300V Power Racing 5/30 Ester Core.
Така, или иначе имам още 4 литра и скоро ще го сменя-няма да го хвърля, я, като имам едно на ум какво каза Георги, пък после живот и здраве ще се ослушвам за "нормално" масло със спецификация А5/В5 пък да видим...
Наясно съм, че ако двигателят е в добро "здраве" няма да лапа масло, но когато му предстои ремонт тогава става ясно как се държат различните масла.


ivchotr

Ами ето тук хората са написали, че се препоръчва специално за къси разстояния и рали: https://www.motul.com/bg/bg/products/300v-power-racing-5w30--2

Някои моторджии изпищяха с алтернативното такова за мотоциклети. Предполагам затова Георги ти заостри вниманието, защото в моторджийските форуми темите за маслата са повече от за бебетата в БГМамите :D


Жоро Петков

Попринцип като видя тема за масло и рязко ми се при... хожда до 00.
Но специално за Мотул - майстор със собствен отбор, занимаващ се с двигатели редовно ми е споделял тази (както се вижда от линка не е скрита) информация.
За почерняване/потъмняване не мога да кажа - щом си е сменило цвета към тъмен значи детергентите вътре чистят.
По-черния цвят на 300-тата може би е защото си му минал живота.
Според мен лично - сменяй си маслото с каквото Форд са предписали. Намери си дилър и просто сменяй по-често.
Вече почти не може да намериш минерално масло така или иначе. НЕ се подвеждай по глупостите на етикетите - 90% от маслата вече са или пълна синтетика или смес (пак надминаваща многократно по качества минералните).
Последна мисъл (пак споделена от човек с доста километри) - блокирал двигател с масло е доста рядко явление, обикновено е от липсата на масло.


F Focus

Благодаря за отзивчивостта на отзовалите се!
За пореден път се убеждавам, че човек се учи цял живот-стига да иска, разбира се! А, аз много и винаги съм искал да се уча-затова внимателно чета всички мнения дори и да не съм съгласен с някои от тях.


ivchotr

Е, то времето показва кой е бил прав, дори и да не си бил съгласен с него. Въпросът е да не го разбереш прекалено късно.

Нямам предвид конкретно теб. Говоря по принцип.


F Focus

И мен да си имал предвид не бих се обидил-всеки е грешал, кой повече, кой по-малко...аз съм от вторите! :)) Майтап да става! ^-^
Тези дни съм на работа и в понеделник ще сменя маслото със същото, щото както казах го имам и ще следя особенно внимателно разхода (не, че досега не съм го правил), за да вдяна след какъв пробег (мото-часа) започва да се увеличава разхода, като ще пиша, разбира се. А, междувременно ще зяпам и избирам какво "нормално" масло да купя?
Другият вариант е да си карам със сегашното масло, като го сменявам на около 2000км. и така, докато задмина сумата за основен ремонт! :)
Ама все ми се струва, че като залях "Рейсинг-а" двигателят утихна...може и да си въобразявам, де!


nogopechen

В този рекламен клип казват и показват интересни неща за маслата. Колко може да се вярва всеки да си прецени. Според производителя за 4 литра туба масло, подходящо за моите мотори, трябва да плата недемократичната цена еквивалентна на 100 ( сто ) щатски долара.        https://youtu.be/rpqoILumhyg


F Focus

Много интересно видео-благодаря!
Загледах го, но ми възникнаха някои лични проблеми с близки (при старите хора е така), та ще го догледам в неделя, или понеделник, дай Боже!


ivchotr

Нещо от наш автор: https://maxcar.bg/blog/motorni-masla-mente-n11 Споменават и маслата за Форд като пример.

А защо някои двигатели в Русия са със сажди вътре вместо с масло, може да се види тук, за тези които са забравили за случката или са пропуснали да изгледат клипчето в горния линк: https://youtu.be/BQPk01z1oJQ


F Focus

Ivchotr-вярвам, че клиповете са полезни, за което ти благодаря! За съжаление ми се струпаха сериозни лични проблеми днес с най-близък роднина.
Извинете ме, ако не реагирам на отговорите Ви, и Ви благодаря за съпричастността към темата, и че бяхте полезни!
Вероятно ще изчезна за определено време.
Пожелавам Ви да сте живи и здрави, щото това е най-важното!


ivchotr

Решавай проблемите, доколкото е възможно. Дано да е възможно. Че аз в рамките на месец и нещо в края на годината се сбогувах с двама близки роднини. Клиповете и всичко около железните щайги на колела са бели кахъри.


F Focus

Лошото е, че от мен нищо не зависи, но както и да е...
Преди малко откраднах малко време и смених маслото, със същото, за да не го хвърлям. :)  Пробега със старото беше 6Х. км. Оказа се, че нямам точно 4л. масло, зашото от едната двулитрова туба бях отсипвал, та се наложи да долея около половин литър не-състезателно масло, като държах да има спецификация А5/В5. В магазина само едно масло 5/30 имаше такава-"Кастрол" Магнатек. Не можах да "хвана" точно нивото на маслото, защото нямах време да изчакам да мине някой и друг час, но тези дни ще го направя-много е вероятно да съм предобрил количеството на маслото...отново... >:(
Сега ще покарам месец-два, или три (или приблизително 2000км.), докато получа маслото, което харесах.

П.С.  За пореден път се убеждавам, че служителите в магазин, продаващ масла нищичко не вдяват! Е-веднъж имаше изключение, но само веднъж.


ivchotr

А тези в бакалиите да не би да разбират от млекопреработване или да речем от битова химия? Затова е най-добре да знаеш какво търсиш, а пък ако някой продавач вдява, ще е бонус.


F Focus

Ето ме отново, за да споделя развитието на темата, което се надявам ще е полезно за мнозина.
Проверих, че питането ми е от преди двайсетина дни, когато смених супер-дупер якото състезателно (и скъпо) масло със същото, щото имах от него за още една смяна. Днес проверих нивото след около 600км. градски пробег и по щеката нямаше следа за разход (поне визуално), което беше факт при предишното, което след около 3000км. намаляваше основно на градско.
Не, че съм се съмнявал в твърдението на съфорумците Георги и Ivchort, ама вече е доказано, че въпросното масло няма дълготрайност за запазване на качествата си! Ще покарам с него до около 2000км. и ще го сменя.
Още веднъж благодаря на Георги и Ivchotr, щото на мен подобна мисъл не би ми протекла! :-[
М/у другото, докато маслото е ново двигателят не се чува-веднъж ускорих на светофар от първа, втора, ускорявам, и като погледнах по едно време съм стигнал 4500об./мин. на втора-двигателят не се чува, баси! Е-слушах и хард-рок, ама не силно.
Такива ми ти работи...


ivchotr



ADiDimitrov



F Focus

Цитат на: ivchotr в 22 Януари 2023 22:44:36Ще намериш твоето масло. Въпросът е кога.

С помощник от Форума го намерих! :) Твърдо се спрях на "Ravenol"-FDS 5/30 na PAO основа и спецификация А5/В5.
При офиц. вносител 5л.струват 130 лв., а в "Макс Кар" малко над 90лв.-голяма разлика...?! ::)


ADiDimitrov

Аз не бих взел това от 90 лв. И аз гледах за това масло на сайта им и мисля следващото да е такова, но определено ще го поръчам от официалния вносител, че с тия ментета е голяма драма!


Alexi

аз също не бих дал 90 лв за 5л масло ,максимума ми е около 60 лв с доставката  :D


ADiDimitrov

Абе знам че колегата Ф Фокус няма да ми се разсърди за лекия спам и отклоняване на темата, ама аз да питам кви добавки слагате в бензина за продухване на инжекторите??? ::)  ::)


F Focus

На теб никога и за нищо не бих ти се разсърдил! :) По-скоро Alexi се отклонява от темата, ама кВо да се прави-нали е Модератор-да е жив и здрав...! ^-^
Относно питането ти за добавките-много отдавна не използвам такива за нищо! Еле пък за бензин! Преди доста време използвах добавки за какво ли не, хвърлих доста пари на вятъра, а ефектът беше чиста нула!
В съвременните пластмасови резервоари не се натрупва много воден конденз, като при металните, но, ако си толкова мераклия за бензинова добавка на пълен резервоар добави чист метилов спирт (метанол-трябват ти връзки в химическа лаборатория) около 300-500гр.-нищо друго! А, и ще вдигнеш леко мощността на двигателя.
Имай предвид, че ако използваш нЕкви почистващи добавки в горивото, които наистина действат, щото повечето са безполезни е много вероятно всичката гняс да задръсти инжекторите, където всичко ще се набие и после се сещай какви ще са последиците... >:(
Мога много да напиша каква-що добавка и за дизели, че 30 г. карах такива, но съвсем ще се отплесна от темата.



Жоро Петков

На моторите сипвам Бардал - там си е атмосферен двигател.

https://oilgroupbg.com/image/cache/catalog/masla/bardahl/bardahl-injector-cleaner-6-in-1-benzin-500ml-1000x1000.jpg

1 опаковка стига за 1 резервоар г/д на 5-6000км се препоръчва да се слага.


saggy

Бардал имат 3-4 вида добавки за бензин, но и аз не съм ползвал. В интерес на истината старата кола я карах 10 години и съм ползвал 1-2 пъти добавка и не съм имал проблеми с инжекторите. И при фокуса не съм сипвал нищо за момента. Замислил съм се обаче за добавка за почистване на катализатора на Лики-Моли, защото с това софийско задръстване може би е добре да се позачисти с добавка, че да му се удължи животът. Не мога да преценя колко е вярна информацията на ФФокус за шлаката в резервоара, която да задръсти инжекторите. Звучи логично, но не знам. Принципно съм на мнението, че, ако нямаш проблеми, не трябва да сипваш нищо. На моторетките защо сипвате?


ADiDimitrov

F Focus не ми разбра идеята. Аз карам доста на газ и то основно градско. Съответно бензиновите инжектори почват да страдат.Преди излизах извън града слагах 100 октана и газ до ламарината. Ама сега ми се ще да пробвам някоя изпитана добавка, да съживя бензиновите инжектори .


ivchotr

Аз съм сипвал добавка на Редекс предимно на моторетките и един - два пъти на Фокуса. На моторетките резервоарите са с малък обем и когато стоят на слънце, горивото "завира" и си губи качествата. Нашият бензин по принцип си е скапан, а какво остава като го налееш в 10 литров резервоар. Жена ми преди няколко години си счупи ръката и известно време нямаше как да си кара мотора. Лятос ги държим на платен паркинг и през повечето време стоят на слънце. Чергилото не пази от жегата. Един ден изкарах нейния мотор и хванах през Бистрица и Железница към Самоков. По едно време моторът взе да не иска да върви и трябваше да свалям предавки, за да поддържам някаква прилична скорост. На Лукойла в Самоков купих добавка, налях колкото се полага за десетте литра бензин, долях гориво и тръгнах към София. Този мотор като се отпуши, не е истина просто. Хем е и с карбуратор, ако има някакво значение.


zloster

Цитат на: ADiDimitrov в 24 Януари 2023 14:40:19И аз гледах за това масло на сайта им и мисля следващото да е такова, но определено ще го поръчам от официалния вносител, че с тия ментета е голяма драма!
Равенол/Ravenol имат НАЙ–ДОБРЕ НАПРАВЕНАТА* система за удостоверяване на произхода на бутилките. Всяка бутилка има два кода, които се чегъртат: Един за търговец, един за краен купувач. Съответно има и сайт за проверка на тези кодове. Castrol или Shell имаха подобна за Русия, но само с един код. И torcon/oil-club.ru им показаха недомислиците с нея: бутилка с второ наливане си минава за автентична :)
Ravenol-oil-code-checks.jpg
Съответно ментосването е доста по-трудно.

*пример за "доброто старо немско инженерно мислене". Много добре и задълбочено помислено. Друг любопитен класически пример е тубата за бензин. Разровете по-надълбоко (не през Гугъл) - проектирана е около Втората световна война и на практика никой не е измислил по-добра реализация до ден днешен.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


Pyrhel

Цитат на: Alexi в 24 Януари 2023 18:04:41аз също не бих дал 90 лв за 5л масло ,максимума ми е около 60 лв с доставката  :D
Ама това е с филтрите, нали? И моята граница за масло и всички филтри е 60 лева, ама с поскъпването рязко я надвиших - 70,50 лв с 3те филтъра :-[
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


F Focus

Pyrhel-дай по-подробна разбивка, моля кое-колко струва, както и какво е маслото, щото тези 70лв. за всичко много ми малеят-2023г. сме все пак, инак преди 20 години подобна цена би била възможна евентуално :) При мен само 3-те филтъра (на "Филтрон") са 40лв.
Аз пък преди малко поръчах "Равенол"-а за 130лв. от офиц. вносител за наше село, като още веднъж благодаря на съфорумеца, който ми го препоръча-Saggy.  Ще го залея след около 2 месеца, че нали скоро смених състезателният "Мотул" със същият такъв, че го имах, та да поработи около 2000км. Разбира се ще споделя впечатленията си от "Равенол"-а, но няма да е скоро.

Ади-що решаваш, че бенз. инжектори не работят добре? И, аз карам основно софийско грАдско, добичето мина 280Х. км. и нямам проблеми, НО предишният собственик твърди, че ГИ, който е монтирал 2018г. на определен брой впръскване на газ впръсква бензин с цел защита на клапаните и бенз. инжектори. В началото го регулирал да впръсква 30% бензин, но после го намалил на 5%, че му се сторило скъпо. Дали е истина нямам представа-все се каня да посетя газов сервиз по въпроса и все отлагам. Факт е обаче разхода на бензин-в голям студ 3л. бензин на 100км. градско на къси разстояния, а в жега около литър бензин. По магистрала разхода на бензин доста намалява, такива ми ти работи...А, и имам чувството, че газта е леко обогатена с цел превенция, може би-по въпроса ще пусна отделна тема. Абе, като цяло предишният собственик се е грижил добре за добичето, вкарал е доста пари в него, ама като е решил да го продава последната година го е за-бал.

П.С. Което съм разбрал за високооктановите бензини е, че в тях няма "Еко"-добавката от био-етанол.


locke

Цитат на: Alexi в 24 Януари 2023 18:04:41аз също не бих дал 90 лв за 5л масло ,максимума ми е около 60 лв с доставката  :D

за 130 си взимаш две туби, втората за доливане  :D


F Focus

Цитат на: locke в 25 Януари 2023 13:21:05за 130 си взимаш две туби, втората за доливане  :D

Твоите мнения (постове), и питания вече ги игнорирам автоматично! Засега и дотук с нищичко не си бил полезен, което ще е завинаги при теб! >:(
Поздрави и дано в бъдеще би могъл да кажеш нещо смислено и полезно, в което не вярвам, но да видим...
И още-като няма какво смислено да кажеш, както винаги по-добре си трай!


ADiDimitrov

Невдявам защо на тез години където пари се печелят лесно, се скръндзите за масло и части  ::) днес даваш 70 лв. за ковти масло и части, утре даваш 1000 лв. за основен ремонт  :-\ Ако 120 лв. ви е много за нещо което се сменя веднъж в годината, защо изобщо карате кола?!?!?


Alexi

Защо мислиш ,че слагам кофти масло ? Слагам си Total Quartz INEO ESC 5w30 каквото е по каталог и каквото наливат и в СФА .. колата не пипа масло ( но мотора все пак е на 130к реални - купих я на 80к - не е на 350к италиански 130к български ) работи меко и гладко ,сменям на 10-12к км .. основен ремонт ? Не съм аз човека за такива неща ,това са пари на вятъра .. купувам си 3-5г коли с ясен пробег и история и само ги карам ,не ремонтирам  :D


Жоро Петков

Алекси и аз така мисля, но скоро и двама ни ще ни лизне бичето  (tooth) .
В момента мунделото мога да го продам за повече пари, отколкото го взех, но няма какво да си купя.
Пари за нова - вече не ми се дават. Първия Фокус го взех за 26 000лв. Сега за 26 000лв в представителството даже кафе няма да ти предложат.
Моето решение е - по-честа смяна от предписаната с масло, препоръчано от производителя.
Ако твоето си е за твоя двигател и аз не мисля, че има смисъл да се изхвърляш.

От друга страна както видяхме, AdiDimitrov, колегата ФФокус си беше взел скъпо масло, което обаче не е за неговата кола.
Т.е. не винаги най-скъпото е най-доброто.
Също така , ако си вземеш кола на 300 000км ако искаш и масло от НАСА да и наливаш, ако предишния собственик е бил мурдарин - няма спасение.
Аз лично правя така - на колата при зададен от производителя интервал за смяна на масло 30 000км или 2г. аз сменям на 12-15 000км или 1г. Колата беше на 60 000км от първи собственик, аз съм втори.
На моторите с жената - зададени са интервали 10 000км, сменяме на ок. 9000.
Попринцип и колегата ФФокус беше пратил отнякъде - важни са и моточасовете и броя цикли стопляне/изстиване.


ADiDimitrov

Alexi ако всички мислеха като теб, то сериозните компании за масла щяха да фалират  (tooth)  (tooth) ти си решил да караш с Тотал, твоя воля, аз друго мисля! И все ми е на акъла, че има защо едно масло да е 50 лв. а друго 150. Но всеки сам си решава какво да сипва у мотора си  :-\


F Focus

Тотал-Инео 5/30 е нисък клас хидрокрекингово масло, но дори и то не струва 50 лв. (за 5 литра), а е 65-75лв., освен, ако не се купува с голяма отстъпка. Някак се подлъгах от рекламите му по телевизиите тогава, та това беше първото масло, което залях скоро след покупката на колата, та имам лични впечатления. Ами никак не съм доволен-за 6Х. км. пробег изобщо не потъмня, а ставаше по-червено(?!), двигателя работеше по-шумно, а и го хапваше с удоволствие. Е-ако двигателя беше с малък пробег нямаше да е така, но пък, когато е поизносен бързо си проличава качеството на маслото, та съм нещо, като подвижна лаборатория. (tooth) После ползвах "Мотул"-Еко Лайт 5/30 с високи спецификации на "Форд", от което бях по-доволен, но най ми хареса спортният "Мотул", ама се оказа, че не е масло за продължителна употреба, както разбрах от съфорумци, за което винаги ще съм им благодарен-да са живи и здрави! Ама това масло, докато е ново е направо разкошно-ако спечеля от тото-то ще ползвам само него и ще го сменявам на 2000км. пробег! :))
Да сме живи и здрави, че да разберем кой-докъде го е докарал, използвайки това, или онова масло и сменявайки го по-често, или по-рядко! Ще се повторя, или потретя, че аз лично твърдо спазвам принципа смяна на маслото на 300 мото-часа работа на двигателя, което при градско е около 6000км. пробег, а на основно извънградско е 20-25000км. Твърдя го, защото съм изгледал много клипове и изчел много инфо с изследвания и резултати след въпросните мото-часове, при който качествените масла губят над 50% от свойствата си, та го имайте предвид, ако желаете, разбира се.
И за последно по темата ще кажа нещо за последен път, че и на мен ми е неудобно чак, щото и това съм го писал, но може да е било в другият форум, а именно, че единствено в Япония авто-производителите са останали лоялни към купувачите си, като препоръчват на каращите основно градско да сменяват маслото на 6000км. пробег, докато в наше село дилърът на "Тойота" например препоръчва интервал за смяна на 20-30 000км.-защо ли...? :)  Има над какво да се замислите, ако желаете и да отделите време, за да проверите написаното от мен. Или да продължавате да си сменявате маслото според пробега без изобщо да имате предвид мото-часовете.


Pyrhel

Цитат на: F Focus в 25 Януари 2023 12:20:07Pyrhel-дай по-подробна разбивка, моля кое-колко струва, както и какво е маслото, щото тези 70лв. за всичко много ми малеят-2023г. сме все пак, инак преди 20 години подобна цена би била възможна евентуално :) При мен само 3-те филтъра (на "Филтрон") са 40лв.
Карам със същото масло, за което каза Алекси, отговаря на спецификацията на Тойотата.
Сайта на елиткар нещо се е строшил и не ми вади фактурата, за да я прикача, но ето цените:
5L Total Ineo ECS 5w-30 + маслен филтър Hengst = 57,46 лв с ДДС.
За купето с активен въглен + въздушен ф-ри Nipparts = 13,50 лв с ДДС двата.

Но трябва да подчертая, че си избирам коя туба Тотал да купя и коя не. Случвало ми се е да върна 2, докато взема оригинална.

Не искам да налагам мнение на никого, просто:

Ситроена докато беше в гаранция се обслужваше с Тотал в Автомотор, след това и от мен с тук-там някоя смяна с Yacco. Продадох го на към 260 000 км без да пипа масло или пробеми с турбината, новия собственик още му се радва с перфектен мотор. Мапната през по-голямата си част от живота на близо 200 кс.

Мондеото мисля, че го взех на 70 000 км и го продадох на 180 000 км, счупих турбина, скоростите също ги счупих - беше напънато и то, но масло не е пипнало.

Тойотата е на 225 000км и тия мотори принципно са доста ядливи на масло изначало, а и допълнително им се запичат маслените сегменти и почват да горят по 2л масло на 1000 км ако не се гледат добре или с гадно масло - моята изгаря по около 100тина мл на 10 000 км и ако не го сменя до 15 000 - общо 200 мл, щото става вече на чорба. Бих казал, че влиза в категорията "не гори".

Сега съм в търсене на следващата, че Тойотата остаря - нещо 19-21г и няма да си променя нагласата за маслата - проблеми не съм имал.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


F Focus

Брех-в "Елит-кар" се продават ментета...?! Добре е да се знае!
Маслото ще разбереш по някои признаци на тубата, въздушният и този на купето по външен вид, ама масленият филтър, който е много важен няма как да разбереш менте ли е?
Като спомена "Тойота" за протокола да споделя-през 2007г. за фирмата се закупиха 5 броя "Тойота"-Авенсис 1.8 VVTI,
които за 5 години навъртяха коя 300Х., коя 400Х. км. пробег основно и най-вече извънградско, като до последно не бараха масло, което по мое настояване се сменяваше на 10Х. км. пробег. За същият период и пробег на експлоатация не мръдна нищо по окачването, или друго-гоУемо добиче, респект! Само дето муцуната му е някак грозна, седалките са твърди, докато Фокус-2 комби си е голям красававец и по-комфортен! (tooth)
След този пробег и години колите изглеждаха, като нови отвътре и от вън-като гледам какви "пуканки" се предлагат с пробег до 200Х. км. (уж) .... >:(


saggy

Pyrhel, ще заложиш ли пак на Тойота хибрид или търсиш друго? Знам, че си доволен от Тойотата.


F Focus

Хибридът си е пълен та-ак основно за извънградско, и ако нямаш гараж с ел. контакт, за да си зареждаш всяка нощ за 20-30км. градски пробег си е направо катастрофа-само лично мнение, споко! ^-^


Alexi

нисък клас ,висок клас .. нали отговаря на спецификациите на двигателя ? все пак него слагат и на гаранционни коли .. за мен е пълно прахосничество да караш кола от 3-4-5к лв и да даваш 150 лв за туба масло ,нещо приоритетите ви куцат пичове .. заведете семействата си за 2-3 дена на СПА ,не ги давайте за масло кочината за 3к ще си остане кочина за 3к ,и без това чичко италианец първите 200к км я е сменил маслото 3-4 пъти я не ..


gras

Аз карам с Total Quartz 9000 NFC 5W-30 . Това дават в сайта на тотал мондеото , като втори вариант( препоръката на Тотал според сайта е Quartz Ineo ECOB 5W-20 , но досега не съм слагал такова). Според техническата спецификация е разработено уж специално за Форд и Ягуар.  Досега съм сменил доста марки и с това засега разхода ми на масло е най-малък. С нетърпение очаквам отзивите на F Focus отностно "Ravenol"


F Focus

Точно щото колата не е чисто нова особенно внимание обръшам на поддръжката и.
И не се съмнявай, че си правя кефа да отивам нон-стоп тук-там при първа възможност и да обикалям къде ли не.
Не съм се надявал, че ти и други ще ме чуете и ще се съгласите с мен, така, че всеки да решава за себе си.


saggy

Тази тема с маслата е безмислена. Не ги пием тия масла, че да знаем кое как действа (rofl). Лично на мен дали 100лв или 60лв за масло ще дам веднъж в годината, няма голяма разлика. Българинът още от социализима има комплекси по колата и като я вземе, я пази повече от апартамента си. Жалко, че вече за парите, с които Алекси предлага, не може да се отиде на СПА, щото там цифрите за 2-3 дни са пет-цифрени :)). За поддържана на малко километри кола масло Кастрол, Тотал и после Равенол или Петронас е все едно, стига да е оригинално. Обаче за амортизиран двигател по-слабото масло в повечето случаи има по-голям разход (не винаги, но често).


Pyrhel

Цитат на: F Focus в 25 Януари 2023 19:28:24Брех-в "Елит-кар" се продават ментета...?! Добре е да се знае!
Маслото ще разбереш по някои признаци на тубата, въздушният и този на купето по външен вид, ама масленият филтър, който е много важен няма как да разбереш менте ли е?
Може и да не са били ментета, просто не съм взимал, защото съм имал съмнения или тубите са били с щампи от преди 4 години.
С въздушните филтри ми е все едно дали са или не са ментета, взимам най-евтините, които са с хубаво уплътнение отстрани.
Маслените филтри като им отвориш кутиите има голяма разлика във вида им и дебелината на стените (на текущата е само елемент) и просто винаги залагам или на Mann, или на Hengst. Филтрон не бих сложил на друго освен въздух.

Цитат на: saggy в 25 Януари 2023 19:49:20Pyrhel, ще заложиш ли пак на Тойота хибрид или търсиш друго? Знам, че си доволен от Тойотата.
В случая търся нещо по-джипесто с нормално 4х4, но ако условието за 4х4 го няма - на 100% ако става въпрос за Тойота/Лексус. Супер елементарно устройство, напълно безпроблемно и евтино за гледане - почти всички от консумативите на конвенционален автомобил липсват. Като добавя и по-ниския разход на гориво...

Не че няма недостатъци - по-бавно загрява зимата, въпреки множеството подпомагащи с-ми, 4х4 на хибридите е подигравка, като изпреварваш с пълна газ или си по стръмно нагорнище вдигат много обороти и ръмжат, динамиката се променя като му стане топло през лятото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Ако двигателят се нуждае от ремонт, няма масло което да го ремонтира :D


F Focus

Но има масла, които ускоряват износването на двигателя и такива, които удължават живота му-демек бъдещият ремонт
за двигател със започнало износване се отлага.
За протокола-дъртото ми 30-годишно "Рено"-19 с вероятно най-коравият бензинов двигател по принцип 1.8 моно, 8 клапана, газифициран незнайно откога, което не си знаеше пробега го карах с "Тотал"-Кварц 5/40, че беше от евтините и не го харчеше. Жалко, че никога повече няма да има подобни!
М/у другото след всички коли, които съм имал след 2-3 смени на маслото със сравнително качествено такова при следващата смяна същото не почернява-само потъмнява повече, или по-малко. Както е известно синтетичните масла чистят най-добре и впоследствие не остава много за чистене! :) Е-маслото винаги съм го сменявал на не повече от 8Х. км. пробег. Имам предвид бензиновите и газифицираните, разбира се-дизелите са друга "бира", :)
Ами това е-споделих опита и знанията си, доколкото ги имам, де.  А, дали са правилни Вие преценете-няма да споря, ако някой не е съгласен, щото и аз мога дас греша.

П.С. На последният маслен филтър "Филтрон", който сложих ми направи впечатление, че на кутията пише "made with total precision"-дано е вярно.


ivchotr

Аз имах предвид когато износването е стигнало до момента за наложителен ремонт.


ADiDimitrov

Така и така сте захапали темата, може ли да ми обясните каква е разликата между тази спецификаця FORD WSS-M2C913-D, и тези завършващи на буква B, C ???? Питам защото за Дуратек дават спецификацията завършваща на В и С, а аз си харесах масло с спецификация D и не мога да вдяна каква е разликата!!!


F Focus

Ади-"Равенол" FDS 5/30 има спицификация на "Форд"...913-А,В,С и D. И, аз съм се опитвал да разбера това, което питаш, но не стигнах до никъде, а се постарах. Действам на принципа на Мечо Пух-колкото повече, толкова повече! :) Ама може и да не е точно така понякога, защото карах с Мотул-Еко лайт с космически спецификации на Форд, но не бях впечатлен особенно-вероятно е подходящо за последни поколения Еко-буст двигатели и не толкова за Дуратек.
Предполагам, че в руският Форд-форум, или Ойл-клуб ще знаят отговора, но не съм се допитал до тях, ами гледам спецификацията по АСЕА, която да е А5/В5, и по МВ (Мерцедес-Бенц), която да е МВ-229.51.
Какво масло си харесал, ако не е тайна-може да споделиш и на ЛС.


saggy

Спецификацията D е най-последната излязла - покрива и дизел и бензинов двигател. A, B, C покриват май бензиновите Duratec двигатели. Но всяка буква наслядява, т.е. препокрива предходната спецификация, демек масло с D е подходящо за Duratec-a, който е стандартно за В. Мисля, че Ozzie или Pyrhel в една от темите го бяха обяснили. Всички масла, които съм гледал за Duratec-a, са D, просто защото е най-последната спецификация за това семейство д-ли на Форд. Аз друго не мога да разбера - как Duratec-а стандартно е 5w-30, а всички големи производлите препоръчват И 5w-20 масло, освен 5w-30 от същата марка. Проверете, който искате oil-finder на голям производител и ще го видите.


Ozzie

Трябва да е бил Pyrhel. Аз от масла грам не вдявам.
Слагам Ford Formula F 5/30 и ме боли шперца, дали до следващата смяна ще трябва да долея или не и дали по принцип го гори. От време на време проверявам нивото, ако има нужда доливам.
Бях сложил YACOO Lube F 5/30 - 'се същия Х.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Наясно съм, че напоследък в МП при смяна на маслото заливат 5/20. Обяснявам си го, че се прави с цел намаляване закоксуването на сегментите на Еко-буст двигателите. Обяснявам-по-рядкото масло преминава по-бързо през маслените магистрали в двигателя и така се загрява по-слабо, и не се закоксува в сегментите, които са кекави! Отделно, че масло 5/20 е по-скъпо от 5/30.
На Дуратек двигател 5/30 е вискозитета, но който иска да слуша "капацитети"(има един такъв в другият форум), които съветват да се ползва 5/40, и още по-лошо 10/40. >:(


Alexi

основната причина за ползване на все по "тънко" масло е снижаване на разхода .. там има сериозна борба между производителите а маслото играе важна роля .. за сметка на това смазва по зле от 5в30 ,но това производителя не го интересува особено ,мотора ще си изкара гаранцията и с 5в20


saggy

А бе Ford Formula не го ли спряха от производство. Преди знам, че го продаваха в МП, а сега вместо него продават Моторкрафт 5w-30.1343792.jpg1343792-2.jpg 


Ozzie

@saggy
Май не. Във уеб магазина на СФА все още го има, но само в разфасовки по литър. Преди имаше и туби по 5 литра.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

За нашите географски ширини 5W20 идва вече доста тънко, особено пък през лятото.