Двузонов климатроник, не духа достатъчно студено

Започната от kanas_1, 15 Юни 2022 11:04:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kanas_1

 Двузонов климатроник, не духа достатъчно студено
миналото лято си работеше на пушка! зимата не съм го ползвал  ::) , и сега като ми се налага да го пусна работи, но някакси не духа като за зададената температура!?! :-[
филтрите ги смених миналата година!Зимата съм пускал парното без климатика   ...
 Питах едни познати "майстори" и почнаха:
запушена  капилярна тръбичка, неработеща перка и т.н. :-\
не знам какво може да е, някой да е имал подобен проблем и как го е решил?
и евентуално къде ( в София) може да я проверя, но на някой доверен сервиз, който сте ползвали,  нямали ли сте проблеми и сте доволни? Че с друга кола съм брал ядове! ::)


Жоро Петков

Ако колата ти има автоматичен режим ползвай него. Не спирай климатика зимата. Първо изсушава въздуха по-бързо и не ти се запотяват прозорците и второ фреона се върти в системата и я подържа чиста и смазана.
Ходил ли си на профилактика скоро? Ако никога не си ходил не е лошо да отидеш. Фреона се сменя. Ще ти надуят системата, може наистина някоя тръбичка да е запушена или корозирала. Без "майстори" няма как да стане... нямаш оборудването.
Аз имам приятел в сервиз, където се занимават с климатици, НО
1) не знам дали няма да е реклама
2) не нося отговорност
p.s. до сега при него не съм си обслужвал колата, защото съм карал само нови и гаранционни, но от следващия месец му ставам абонат с Мондеото.
Ако искаш ми пиши на лични да ти пратя телефон.

ivchotr

Правѝ реклама без да се притесняваш. Така ще е от полза за всички.

Жоро Петков

Ангел Гайдев
нула 8 седем 88 нула 1211

Намира се на бул. Цветан Лазаров - има 1 пряка между Газпром и Ромпетрол. Вижда се ГТП. Заобикаляш ГТП то и сервиза е в същата сграда с ГТПто вляво. Ако застанеш с гръб към сервиза отпред се падат Крафт Сервизи.
На google maps -Автостъкла Кобра, ГТП Мери Транс 2000, Крафт.

F Focus

Залагам на "избягало" количество фреон.
Преди две години, като закупих фокусникът второ поколение климатроникът работеше добре, след месец ползване започна да не духа толкова студено, а след още месец спря. Проверката показа липса на 300гр. фреон от общо 610гр. Същите симптоми съм имал и с други марки.
Съвет за сервиз не мога да дам, защото и на най-добрите се случва да се изложат-важното в случая е да дават гаранция.

ADiDimitrov

Намираш един термометър и го бодваш в духалките. Пускаш на рециклация на най ниски тем. Ако не прави 7 градуса на изходящия, значи си за доливаме на гфреон 😉

saggy

Колегата Злостер отдавна беше качил една графика, която показва каква трябва да е температурата от климатика спрямо външната температура при Фокус 2. Сигурно не е различна при другите Фордове от това поколение.

tdonkov

Привет, колега, аз имах същия проблем с климатика. Двузонов, който не работеше като взех колата.
Напълниха го с фреон около 500-600гр, сложиха му и оцветяваща течност. След около месец каране започна да духа по-слабо и като се върнах да проверят фреона се оказа, че половината е изчезнал.
Следва оглед от къде изчезва и се оказа радиатор външен. С времето поизгнива и се получават микроскопични пукнатини от където си изтича фреона постепенно. Смениха радиатора (около 260лв беше новия - средна хубост).
Сега работи много добре и си духа доста студено.
Най-добре да добавят оцветяваща течност, да се покара на климатик поне едно 3-4 часа и тогава да се гледа от къде изтича.
Доста трудно намериха теча, защото се оказа между двата радиатора, та се наложи и голямпо разглабяне отпред.
Поздрави

Bizu

Колеги, аз имам същия проблем. От както съм купил колата климатика си работи, духа студено, но не толкова студено като на предния ми Фокус 2000г. На предния Фокус на най-студено не можех да издържам, а на сегашния C-Max на най-студено пак ми е леко топло. Течове нямам, защото климатика си работи.
Днес минах през сервиза на Ангел Гайдев, намиращ се на бул. Цветан Лазаров и препоръчан от колегата Георги Петков. Там ми напълниха климатика (имах 460гр при капацитет 600гр), но момчето ми каза, че това е напълно нормално количество (460гр), при положение че не съм го пълнил поне 3-4 години. Напълни го и премери с термометъра: показваше 8 градуса. Каза, че нормата е 5-10 градуса и че няма смисъл да гледа за течове, защото според него климатика си е ОК. На мен обаче все още не ми е ОК и ми се струва топло. Спомена за някакъв датчик при някаква климатична пита и зависело на какво разстояние е монтиран този датчик от питата. Някой знае ли къде се намира този датчик и как мога да го тествам дали е ОК? Иска ми се климатика да духа по-хладно ако може  :'(

П.С.: Ако някой го интересува взе ми 20лв за допълването.

ivchotr

Ако настроиш системата да върти само въздуха в купето, ще ти е по-студено. Ако е настроена да вкарва от външния въздух, дори и да е изправен климатикът, в купето температурата остава по-висока.


Bizu

Да, така е. Това го знам. Когато върти вътрешният въздух климатикът охлажда вече охладеният въздух вместо да охлажда горещия отвън.

F Focus

Бизу-не знам как е при твоята кола, но при Фокус-2 този датчик, ако е с климатроник се намира под аудиото( или мултимедията), където има разни квадратни клавиши(ЕСП май е там), та по средата м/у другите клавиши има един друг квадратен отсек с вертикални отворчета-датчикът е зад тях, като преди него има една трилопатна перчица, която духа по датчика, и която обикновенно е задънена цялата с прахоляк и до датчика не е ясно какво инфо достига. Налага се сваляне на блока на управление на климатроника, като преди това се сваля аудиото, за да се почисти въпросната джаджа. Предполагам, че при теб няма да е нещо много по-различно.
Не препоръчвам да се спира достъпа на външен въздух за продължително време, защото след години неминуемо по питата се натрупват вредни бактерии, чиято концентрация в купето се увеличава и започва да се усеща не особенно приятна миризма, а и съм забелязал, че тогава стъклата започват да се опитват да се запотяват, та клапата затваряща външ. въздух я използвам за кратко при влизане в задимен тунел, или ако пред мен кара някой смърдел.
П.С. Сори за закъснелия отговор, ама не съм влизал тук, но ще се радвам да съм ти бил полезен!

locke

Цитат на: ADiDimitrov в 15 Юни 2022 14:16:06Намираш един термометър и го бодваш в духалките. Пускаш на рециклация на най ниски тем. Ако не прави 7 градуса на изходящия, значи си за доливаме на гфреон 😉

а колко силно да духа? При мен не знам защо като го настроя на максимално силен вентилатор става много шумно, но качва температурата спрямо ниска степен  ::)

Alexi

5-10 градуса викаш е казал че е нормално  (tooth) все едно да кажеш че колата е нормално да гори между 5 и 10 на сто при еднакви условия .. 5 градуса за климатик на максимална мощност е ок ,10 градуса не е ок и или няма фреон ,или има друг проблем .. при нормални условия и изправна система фреона не се губи и да долееш 300 грама и да кажеш нищо му няма на климатика карай е просто прибиране на парите без да е свършена работа

ivchotr

Цитат на: locke в 19 Август 2022 16:50:24а колко силно да духа? При мен не знам защо като го настроя на максимално силен вентилатор става много шумно, но качва температурата спрямо ниска степен  ::)

Това показва, че фреонът най-вероятно е намалял.

locke

Фреон наляха миналия месец, може би повече от половината липсваше. Днес сложих термометъра в средните духалки и макс студено, даваше 13.5 градуса  :-[ външна температура 38 градуса. Старах се да карам на 2000 оборота. Според публикуваната таблица в поста по нагоре уж е нормално
А като го настроя да кажем 18-19 градуса и намаля вентилатора, температурата пада  ::)

ivchotr

Не е изключено някоя клапа да не затваря добре топлия въздух от радиаторчето на парното и затова на по-висока скорост на вентилатора да вкарва повече топъл въздух в купето. На по-ниска скорост ефектът не е толкова осезаем. Пробвай да раздвижиш клапите като дадеш команда климатикът да духа на предния джам за изсушаване и след малко го върни в положение охлаждане на най-ниски градуси. При мен тази техника сработва и то по-осезаемо, когато фреонът е понамалял.

П.П.
Имай предвид, че ако има някъде пробойна, през която системата да губи фреон, са достатъчни и няколко часа да изчезне всичкият. Колкото по-голяма пробойна - толкова по-бързо се случват нещата. И обратното.

П.П.2.
При 38 градуса външна температура, радиаторът на климатичната система не смогва да се охлажда ефективно и съответно тя не успява да изстудява както трябва, дори всичко да си е наред технически.

Bizu

Аз като допълвах климатика майстора ми каза, че е нормално на минимални градус и на ниска степен на вентилатора да духа по-студено, отколко на същите градуси , но на по-висока степен на вентилатора.

locke

Цитат на: ivchotr в 20 Август 2022 20:11:04Не е изключено някоя клапа да не затваря добре топлия въздух от радиаторчето на парното и затова на по-висока скорост на вентилатора да вкарва повече топъл въздух в купето. На по-ниска скорост ефектът не е толкова осезаем. Пробвай да раздвижиш клапите като дадеш команда климатикът да духа на предния джам за изсушаване и след малко го върни в положение охлаждане на най-ниски градуси. При мен тази техника сработва и то по-осезаемо, когато фреонът е понамалял.


имаше някакъв ефект, но и тука вече захладня и е под 30 градуса. А на стъклото си духа, но не знам защо е записало грешка за позицията на клапите

Цитат на: Bizu в 20 Август 2022 20:50:22Аз като допълвах климатика майстора ми каза, че е нормално на минимални градус и на ниска степен на вентилатора да духа по-студено, отколко на същите градуси , но на по-висока степен на вентилатора.
това май обяснява моите наблюдения

locke

Цитат на: saggy в 15 Юни 2022 14:56:49Колегата Злостер отдавна беше качил една графика, която показва каква трябва да е температурата от климатика спрямо външната температура при Фокус 2. Сигурно не е различна при другите Фордове от това поколение.

Тези температури при настройка на LO ли трябва да се постигат? Днес например гледам секция за влажност 60, външната беше 21, и на 2000 оборота варираше между 8.5 и 9 градуса


saggy

Колега locke, не мога да преценя дали е на Low, защото не пише. Аз съм мерил по тази графика или на low или на 16 градуса, което е точно преди Low. И горе-долу моята измерена температура се покрива със схемата. Друго ще отбележа, откакто смених температурното сензорче за климатика, сякаш духа по-студено от преди, че даже и по-силно ми се струва, но последното може да е внушение. Не съм мерил температура, но ако се сетя ще премеря и ще дам инфо. Но това за по-студеното сякаш е вярно, защото други пътници се оплакват, че им е студено от климатика.

Alexi

температурата на изходящата струя трябва да пада на 5-6° при максимално ниски градуси настроени ,и максимален вентилатор ,при 2000 оборота .. 8-9° е много и говори за липса на фреон или друг проблем ,за това го усещаш че не охлажда добре

locke

8-9 градуса е след допълване но само в движение. На място с 2000 оборота едвам 13 свали и не можа повече. Според майстора износен компресор

F Focus

Преди две години след допълване с фреон при работа на място (800 об./мин.) на позиции "Лоу" и "Ауто" електронен термометър забучен в страничната духалка показа 8, или 9 градуса (не помня точно)-тВа с оригиналният компресор, който, както писах скоро смених барабар с други неща по клим. с-ма. При получаване на автомобила след ремонта при същите зададени позиции ел. термометър показа подобни градуси, но в ежедневието ми се струва, че преди духаше по-студено.
Според крайно непрофесионалното ми мнение по тази тема е, че ще съм доволен занапред да духа студено, макар и не толкова, като преди, ами да не се разваля пущината и да не губи фреон. Дали не са ми монтирали по-маломощен компресор...?
Разбрали сме се скоро профилактично да отида за проверка на количеството фреон в системата и ще пиша.

locke

при сегашните температури е добре и не се оплаквам. Въпросът е че като стане 30 градуса може да не успее да охлади. Иначе режима LO го ползвам само за проверка, защото ме боли главата от толкова силен вентилатор

F Focus

Побързай да си провериш едно-друго и нивото на фреона в най-скоро време, че като започнат жегите знаеш колко се чака за климатикаджийски сервиз! >:(  А и е нормално при голяма навалица, и зор сакън да не се изпусне клиент ( зер "пашата" им основно е около 3-4 месеца в годината) много е възможно нещата да се претупат. По тази причина гледам да си проверявам или ремонтирам клим. с-ма зимата, или най-късно през пролетта. ^-^

Жоро Петков

Ако мога да използвам темата на колегите (все пак и моя е двузонов) - препоръчайте ми сервиз, където да си направя профилактика на колата. Вече минава 5+г и не е лошо да ида. Оплаквания нямам, но не ми се чака нещо да стане и тепърва да търся.
П.с. да споделя опит с фокуса ми 3йка - лятото на жегите 35+ поне 10мин седеше на LO докато успее да охлади достаъчно добре купето, след това ок. 19-20 се живееше вътре в колата (ако слънцето напича през прозорец), ако е отгоре 21.
Сега на Мондеото при каквато и да е температура навън климатика почти винаги е на 21 Ауто (много рядко ако е седяла цял ден на слънце и ние сме на плажа и искам веднага да стане ледено пускам на MAX LO).
Наблюдението ми е, че големите коли имат в пъти по-добри климатични системи.

F Focus

Здравей, Жоро!
Надали някой може да ти препоръча сервиз, но като ще ходиш за профилактика сервизът ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да има машина сепарираща фреона от маслото и впоследствие да се долее фреон и ново масло, колкото старо е отделено, което се вижда колко плътно мръсно черно е! Богатият ми опит с много климатикаджийски сервизи показва, че задам ли въпроса разполагат ли със сепарираща машина започват да го увъртат и усукват! >:(  Проблем е и колко качествени консумативи използват-евтини китайски, качествени китайски, или европейски.
Опитът ми е, че клим. с-ма работи безпроблемно до 7-та година (понякога и по-дълго), та добре си решил да я профилактираш овреме, а не си на принципа "което работи не се бара"! :o
За да не правя реклама, което е принцип към едного в другият форум ще ти пиша сега ЛС, където аз ходя.

ivchotr

В другия форум хвалят сервиза за автоклиматици, който се намира в ж.к. "Младост", в района на бензиностанция "Еко" на бул. "Ал. Малинов". Не съм им ползвал услугите, така че не мога да дам лични препоръки. Аз през последните няколко години ползвам услугите на един на външен вид невзрачен сервиз, намиращ се между бензиностанцията на "ОМВ" на околовръстния път след резиденция "Бояна" в посока кв. "Княжево", малко преди светофара на кръстоището за кв. "Бояна". От другата страна на улицата има автомивка, а входът на сервиза е в една от пресечките срещу автомивката. Имат сепарираща машина и знаят как да я ползват.

F Focus

За Протокола- баш същият сервиз в "Младост" , който ти визираш при нЕкои зададени от мен въпроси относно сепарирането на маслото от фреона с цел маслото да се смени с ново, за което много държах някак започнаха да се "ослушват", заради, което ги шкартирах!
Същите ми заявиха, че като оставя колата в 9ч. ше се постараят максимално, за да получа автомомобила в 18ч.-евентуално.
Ай-сиктир за такЪви "сервизи"!