Фиеста 2010 проблем с турбината

Започната от tarrokong1, 03 Май 2022 11:31:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tarrokong1

Здравейте колеги!
От известно време имам проблем с мойта Фиестичка 2010 1.6 дизел.
Проблема е следният: Понякога в движение колата губи мощност всякаш турбината е изключила и се включва перката за охлаждане на максимални обороти. Проблемът се оправя когато отбия и изчакам 3-4 минути докато перката спре да вътри след което паля и няма проблем. Понякога го прави по 3 4 пъти на ден понякога 2 пъти в месеца. Също така понякога изкарва грешка: Няма налягане в турбината. Прочетох на някои места че проблема идвал от водната помпа или от термостата (възможно ли е това?). Карах я при няколко майстора които казаха че не знаят от какво е и трябва да се закара във Форд на диагностика (показвало повече неща). Също така забелязах че в последния месец гори масло и в самата турбина също има масло. Ако някой има идея да помага. Благодаря предварително!


Alexi

с какво точно се очаква да помагаме ? съчувстваме ти като цяло но колата е за сервиз .. може би загрява ,а може и да е нещо друго .. за това се прави диагностика

ivchotr

Щом гори масло, най-добре е да отива в сервиз. Ако водната помпа се предава, двигателят неминуемо ще започне да прегрява и вентилаторът няма да се справя с това прегряване. Ако процесът е в начална фаза, сега е моментът за посещение на квалифициран сервиз.

F Focus

#3
В конкретният случай не залагам на водна помпа(губи ли антифриз?), осен, ако лопатките и не са задънени от котлен камък поради дългогодишна употреба без смяна на антифриза, а само е доливана вода,  но колата не е толкова стара, като за наше село, а на "опечена" турбина.
Повишеният разход на масло(не теч отнякъде) води до повишаване на димността-при теб има ли го, или DPF-филтъра я обира-ако го имаш? Ако е така му съкращаваш рязко живота, а знаеш какви пари е.
За турбинираните двигатели, особенно дизеловите е много важно да се използва наистина качествено масло(демек по-скъпо) и да се сменя по-често от разпространеното масово мнение. Сегашното ти масло какво е и на какъв пробег? А, пробегът на автомобила, реална сервизна история има ли...?
И нещо изкл. важно при шофиране на автомобил с турбо-никога да не се гаси двигателят веднага след продължително каране с висока скорост(обороти), защото турбината може да "умре" веднага-личен опит, ами се оставя да поработи една минута, за да се охлади.
Поздрави и пиши какъв се е оказал проблемът?

tarrokong1

Цитат на: F Focus в 03 Май 2022 22:07:57В конкретният случай не залагам на водна помпа(губи ли антифриз?), осен, ако лопатките и не са задънени от котлен камък поради дългогодишна употреба без смяна на антифриза, а само е доливана вода,  но колата не е толкова стара, като за наше село, а на "опечена" турбина.
Повишеният разход на масло(не теч отнякъде) води до повишаване на димността-при теб има ли го, или DPF-филтъра я обира-ако го имаш? Ако е така му съкращаваш рязко живота, а знаеш какви пари е.
За турбинираните двигатели, особенно дизеловите е много важно да се използва наистина качествено масло(демек по-скъпо) и да се сменя по-често от разпространеното масово мнение. Сегашното ти масло какво е и на какъв пробег? А, пробегът на автомобила, реална сервизна история има ли...?
И нещо изкл. важно при шофиране на автомобил с турбо-никога да не се гаси двигателят веднага след продължително каране с висока скорост(обороти), защото турбината може да "умре" веднага-личен опит, ами се оставя да поработи една минута, за да се охлади.
Поздрави и пиши какъв се е оказал проблемът?


Маслото се сменя на всеки 10 000 километра без пропуск. В последно време почна доста да си дими и доста сутрин когато е студена колата.Сервизна история има да (турбината беше карана за рециклиране и уж беше отстранен някакъв проблем но няма разлика). Маслото честно казано не е много хубаво (среден клас). Пробегът на автомобила е 275 000. И също така за 1 година нивото на антифризът не е мръднало.

ivchotr

Това, че нивото на антифриза не мърда, не означава, че не може да има проблем в помпата. Виждал съм помпи с изчезнали лопатки на турбинката. Помпата не тече, но няма възможност да задвижва охладителната течност в системата. Съответно двигателят започва да грее и да прегрява.
Ако няма маслен радиатор, температурата на маслото се отнема от стените на двигателя, от всичко що е метално в него и донякъде от "водната" му риза - демек антифризът помага за отнемане на част от температурата на маслото. Ако антифризът не циркулира през двигателя и радиатора и двигателят започне да прегрява, температурата на маслото ще започне да минава към горния му лимит, което пък от своя страна ще го втечнява повече. Това при един двигател на почти 280 000 км по табло, а в действителност на незнайно колко стотин хиляди, ще доведе до повишен разход на маслото. От там нататък започват да страдат всички части, които разчитат на маслото за да изкарат по-дълъг живот, в това число и турбината. Затова по принцип турбинираните двигатели се оставят да поработят на място след по-активно каране, както ти е писал и колегата Ф Фокус.
Това, че сменяш редовно маслото, е похвално. Дали обаче редовно подменяш уплътнителните пръстени на стеблата на клапаните? Или сегментите на буталата? Първите се втвърдяват и започват да изтърват масло, а вторите просто се износват или спичат, или и двете, и маслото започва да преминава покрай тях и да влиза в горивната камера, където изгаря, а ти виждаш резултата да излиза от ауспуха.
Та закарай колата на преглед при читав майстор да я погледне и да ти каже какво - що.

Alexi

според мен водната помпа трябва да се изключи като проблем ,тя се сменя заедно с ангренажа и до сега е сменяна поне 2 пъти .. пушенето сутрин най вероятно е от дюзите ,също заради тях ти влиза и в авариен режим ,вече им е време за ребилдване на тия км .. ако гори много масло трябва също да се търси причината