Подгревни свещи

Започната от Водниядух1, 12 Ноември 2021 06:50:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Водниядух1

 Форда е тдди,2003г. Интересува ме ,кой датчик определя времето за подгрев. Топло,студено-винаги свещите изключват почти веднага.Знам,че релето за свещите ги изключва малко по-късно отколкото изгася лампата на таблото,но пак е доста бързо. Не забелязвам ,когато застудя вече,свещите да работят малко повече.


ivchotr

Колата пали ли нормално? Ако да, не се занимавай с щуротии.

Водниядух1

Да,колата си пали,но индикатора угася заедно с другите лампи.Според мен би трябвало вече малко повечко да греят свещите. Доста печки съм карал и всичките при по-студено време удължаваха времето за подгрев. Свещите са нови. ток има до тях- пробвах с пробна лампа.

ivchotr

Добре, де. Значи теб те смущава това, че на другите ти печки лампата е светила по-дълго време от на сегашния ти Форд, въпреки че колата си пали нормално?!?
Това е форма на авто хипохондрия, която сигурно ще събуди интерес в някои специалисти. :D

Водниядух1

Ще го видим-на минус10-12 как ще пали... Първа зима ще е при мен.

ivchotr

А, това вече е разумно решение.

Ozzie

@Водниядух1
Ако се качиш на TDCi, съвсем ще се вкараш във филм. При положителни температури, индикацията за подгрев я светне, я не. Давам контакт, веднага стартер и пали моментално. Направо като бензинова. Вярно, че нещата опират и до типа на пълнене на цилиндрите. Ако двигателя е с предкамерно пълнене (не знам каква е конструкцията на TDDi) принципно си трябва време за подгрев.
А и както си казал - захранването към свещите спира малко по-късно, отколкото индикацията на таблото. Та докато нямаш проблеми със стартирането, не се вкарвай в ненужни филми.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Мирослав Митев

Колега подгеването завотски настрики се вк- на 4 градуса и изписва снежинка на дисплея?
Да бъдем реалисти все пак!

Водниядух1

Мдааа,тази сутрин на минус 7 не можа да запали от първия път. Наложи се да подгрея два пъти. Имам колега със същия фокус. Каза ми ,че неговите свещи тази сутрин са греели доста,а пък моите си светкат,все едно е лято. Някъде има нещо ,което определя времето за подгрев,но не знам накъде да се насоча .

ivchotr

Би трябвало да е температурен датчик. Не съм сигурен точно кой е, защото още не ми се е налагало да се занимавам с него, но предполагам, че е този на двигателя. И едва ли определя той, но чрез него компът разбира колко е студен двигателят.


Водниядух1

Ако е датчика на двигателя-няма ли да има признаци- в смисъл да ми показва ''топъл'' мотор сутринта. Като запаля в студено време,оборотите се повишават и след малко падат до необходимото. Освен това стрелката на термометъра си седи долу. Показанието по време на работа е съвсем нормално. По принцип знам как да ''излъжа'' компа (понеже съм имал автомобил от ВАГ  групата и там има заигравка с НЕпалене на топъл мотор при ТДИ),но не мисля по този начин да процедирам.

ivchotr

Стрелката на таблото започва да се мести след като двигателят загрее до към 50 градуса. Примерно. При различните коли са различни градусите за задействане на уреда. Та ако датчикът лъже компа, че двигателят е на 40 градуса, а всъщност е на -8, колкото бяха температурите в последните дни, компът ще пуска свещите да греят по-кратко време и съответно студеният мотор ще пали трудно. Проблемът може да е и в самите свещи. В повечето известни случаи те се скапват преди датчика.

Водниядух1

Колеги,може ли някой да ми каже при каква температура компа пуска подгревните свещи на антифриза при диз.коли и по точно на фокус1

ivchotr

Може изобщо да не работят. Ако питаш за подгревателя, дето са го набучили зад двигателя под предното стъкло.

Водниядух1

Да за него питам. Сякаш миналата зима започваше да духа топло доста по-бързо и загряваше по-бързо в студа.

ivchotr

Ами свещите са склонни да горят. Трябва да се проверят първо те, преди да се търсят по-тежки проблеми.

Водниядух1

Да,де,ама искам първо да знам при колко градуса идва захранване към тях и да почна да ги ''разгадавам''.Щото ако няма захранване-кел файда ,че са здрави-иначе да-ще ги проверя.