Изписва:Transmission limited function?

Започната от nikolai71, 03 Юли 2021 08:29:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nikolai71

Здравейте,
колата е S-max 2011,2.0dtci Powershift,от скоро изписва въпросната грешка:transmission limited function,не губи мощност,
но превключва само до 4-та предавка включително и на ръчен режим.След гасене на двигателя грешката и проблема изчезват!Закарах я в МР,не е записала никакви грешки на двигател или скорости!
Някакви идеи?


ivchotr

Някога сменяно ли е маслото на тази кутия?

nikolai71

#2
Да, преди 15к км
Да добавя, че превключва изключително плавно.

Жоро Петков

В мото пфое ли е обслужена последно скоростната кутия? Правилното масло ли е сложени и сменен ли е масления филтър?
За съжаление специално тия скоростни кутии са капризни към масло и ако е сменено с някой бълвоч мехатроника може да се е зацапал и това да не позволява превключването на предавки.
Странно е, че не връща никакви грешки.
В интернет има доста статии, но за съжаление всичките включват разглабяне на кутията.

FoMo4

Маслото по процедура ли е сменяно или по метода "изтекоха 6 литра, сипахме 6 литра"? Какво количество?

5та и задна предавки се намират на един и същи съединител, на един и същи вал и една вилица. Ако задната включва без проблем (за нея се задействат по идентичен начин всички соленоиди без този отговарящ за охлаждането SHCMS), значи вариантите са или натрупана стружка по магнитите на вилицата, пречеща компютъра да разбере, какво и е положението или маслото в първата камера е малко, което може да доведе до образуване на мехурчета, които влияят на налягането.

nikolai71

Благодаря за отговорите!не знам къде е сменяно маслото,ще разбера по късно.
Днес го направи пак,този път на 2-ра,изгасих запалих и всичко ОК!? От МР ми казаха като изпише грешката да я закарам до тях без да я гася но днес нямаше как.Да разбирам да се започне от проверка ниво масло и евентуалната му смяна и филтъра?
По зап. Форуми пише за липса на записана грешка(моят случай)за някави датчици за налягане по кутията,но не мие ясно.

FoMo4

Задължително да се провери нивото на маслото. При неправилната му смяна, в камерата в която е разположен мозъка може да има близо литър масло по - малко, от необходимото. Филтъра няма нужда да се сменя, ако е сменян заедно с маслото преди 15к. Датчика за налягане се намира в/у мозъка и няма как да се смени.

nikolai71

Ще го проверя но я имам от година,ако и е малко маслото не трябва ли да го прави от тогава? Кутията е суха от всякъде.

FoMo4

Лошото смазване, редките интервали на обслужване, съответно натрупване на стружка, водят до надиране на соленоидите и буталата, насочващи маслото към съответната вилица и съединител. Поради липса на отделен маслен кръг само за мозъка, маслото преминало през механичната част, през съединителите, не достатъчно пречистено от филтъра, минава и през мозъка.

nikolai71

Благодаря,ще пиша за резултата.


nikolai71

#10
След 8 дни чакане ред за сервиз за автомати,се прочете гешка за соленоид! Не ми казаха номера и.Ремонт 4500 без гаранция!?!
За тези дни не е правила проблема.Толкова за ремонт без гаранция а и със няма да дам.
Не знам какво да я правя?
Възможно ли е насаждане на ръчна кутия?
Нивото на маслото е добре и е бистро.

FoMo4

Казаха ли, какво ще направят за тези 4500?

Ако не си от София, намери някой с Forscan или друга диагностика, да прочете кутията, да се види кой соленоид се обажда.

Ремонт на соленоид е 90$ (без пощенските разходи), но се чака около два седмици. Праща се проблемния и като го получат, пращат отремонтиран.
Ако соленоида е надран (често срещан проблем конкретно само на два от соленоидите), то за тях има ремонтен комплект, който може да се закупи и ремонта да бъде направен собственоръчно - 30$.
Така и така се сваля мозъка, по - добре е да се поръчат направо два броя, ако има надирания и на двата соленоида, да се отремонтират веднага.

Мозъка се сваля, без да се сваля кутията - може би 200лв, защото се източва маслото на кутията и антифриза, маркучи, болтове на е..м ти място, тегаво е.

Така и така се сваля мозъка, може да се вземат и две нови бутала, които се управляват от соленоидите и също се надират - 2 по 10$

О пръстени за всички соленоиди - 3.30$

Гарнитура - 3$

Проблемът е, че или трябва да се поръча всичко на сляпо или първо се свали мозъка, да се установят проблемните соленоиди или бутала и тогава да се поръчват, но това означава, без кола минимум за седмица или връщане на мозъка и после сваляне на ново.

nikolai71

Благодаря ти отново! Не знам какво ще правят за 4500. От пазарджик съм и има само един сервиз който се занимава с хидротрансформаторни кутии и от скоро с роботизирани. Това което пишеш звучи много приемливо, но аз немога да го направя,нито знам от къде и какво точно да поръчам нито пък знам в Пз кой може да направи точната диагностика.
Ако се занимаваш с подобни услуги-ремонти дай ми тел.за връзка .
Ако се счита за реклама  пиши на лични.
Не ми е проблем да не карам колата 2-3 седмици.
0888 547515
Николай

ivchotr

Ами лято е. На хората им се ходи на море. С 4500 ще си изкарат царски :D

zloster

Проблемът с "точната диагностика" е, че за да е точна, трябва да се разглоби скоростната и да се прегледат/проверят различните детайли на специализиран стенд (тук има видео на български език с подробностите, за да е "както трябва", а не "как да е": https://youtu.be/R1j61dH1VFc?t=311).

Преди време бях писал тук: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11409.msg136880#msg136880
Видеото дава представа какво е нужно да се направи за базова диагностика преди разглобяване.

Иначе в същия канал има още доста подробни материали. Ето пример защо само замяна/ремонт на соленоид не е добра идея:
https://youtu.be/XNgvoZ8COIE?t=878
Това "черничкото" е замърсявания/отлагания отмити от соленоидите/управляващите клапани. А тези частици/замърсявания могат да са надрали и каналите в мехатроника (мозъка, клапанното тяло). Ако само се замени нещо, тези частици си остават вътре в кутията и ще си правят поразиите на спокойствие.

А иначе след бърза и неизчерпателна справка:
да, възможна е замяна на скоростната. Подробности тук:
https://www.drive2.ru/l/550909752415092819/ - снимки от процеса
https://www.drive2.ru/l/550962528973226618/ - нещо като равносметка, споменават се и ФИНИС номерата на необходимите части
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

nikolai71

Проблема решен с/у солидна сума почти 4к.в Пловдив, бях се засилил към известен сервиз в София но грубото отношение ме отказа.Както колегата горе е описал, сваляне и разглобяване на кутията.
В моя случай,смяна на всички соленоиди,смяна на съеденители,филтри и масло.
Сега е като нова с една год. Гаранция.

Жоро Петков

Жалко колега, че си се набутал толкова много пари. Явно предишния собственик е нехаел в обслужването на кутията.
Сега на 3 години или на 60 000км трябва смяна на масло и на филтъра.
Живи здрави и да те радва колата без повече проблеми!