Какво ни чака през 2022г. при ГТП

Започната от ADiDimitrov, 19 Април 2021 16:21:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги това което ми разказаха ме навежда на мисълта че ни чакат само лоши неща! Това което чух е че през 01.2022г. ГТП тата възват всички ситеми онлайн с КАТ. Тук става голамата драма, че газанализатора ще предава директно данните в КАТ. Според мойте хора, нормите за CO при бензиновите автомобили са направо непостижими. Това на което трябва да отговоря бензиновия автомобил е непостижимо за автомобили в катеогрията ЕВРО 4 - ЕВРО 5. Според мойте хора с дизелите няма да има драма защото там CO то е Ок, но не и при бензините. Доти и тези на газ едвам минавали нормите. Друг проблем били и показателите на Ламбда сонда. Абе с двед думи яко да ни е дупето!!! Ако Вие сте чули и знаете по нещо казвайте докато е време!


Alexi

спокойно ,тия ГТП-та са мафиотска структура нали виждаш че всички прегледи са фиктивни и никога никого не връщат - то не бяха камери и кво ли не ,и сега ще е така ..


ivchotr

На когото не му се управлява, да направи опит да вземе колите на народа :D Ще му решат въпроса одма (tooth)


ADiDimitrov

Абе и така и не е така! От известно време в КАТ Варна било много трудно да регистрираш бензинов автомобил. Взели са някакъв нов газанализатор на който и новите коли се озорвали да покрият нормата! Отдруга страна ми казаха, че кола с бензин 95 не отговаря на нормите, но каот изпразни резервоара и с 100 октана се влизало в норми! Смятай и какъв ни е бензина  (rofl)


Жоро Петков

Колко хубаво щеше да е ако е истина това.
Искам първо да видя всички микробуси, които щъкат по цял ден в градовете и бълват отрови да бъдат спрени.
Аз лично съм много за затягане на всякакви мерки, но както колегата каза първите, които посегнат на колите ще си заминат бързо бързо.
Голям проблем ни е, че искаме да сме европейци, а не се държим по европейски. Колите се оперират масово и поголовно, за да "тръгнат".
Да има и друг проблем - АГУ-тата не се признават никъде като по-малко замърсяващи.
И коментари от типа - бе той българина е беден, за това кара стари коли не приемам. Къде на бъзик къде не имаше една реклама нова фиеста на цена на един шоколад и два банана на ден.
Куцо, кьораво и сакато с по 2-3 коли за по 3000-4000лв, а тия пари ако се направят начална вноска и не се пият по 3 кафета по 1,5лв на ден, 2 бири вечер и кутия цигари за 5лв на ден ще могат да си позволят да карат дори да не е чисто нова, а на 2-3 години кола.


ivchotr

Не знам какво са приказвали в пункта за ГТП, ама така или иначе от това лято започват да мерят отделяните емисии и според това колко са, на всяко МПС ще му лепят стикер с категорията. Без значение кое какво се води според годината на производство и т.н. В това число ще се мерят емисии и при работа на газ.
Относно това кой колко замърсява, пак удобно се забравя изследването за причинителите на замърсяването на въздуха, което беше извършено миналата или по-миналата година. По спомен МПС-тата с ДВГ имаха дял около 15% в замърсяването на въздуха. Най-големите замърсители бяха печките на твърдо гориво, калта по улиците, дето самосвалите я вадят от строежите и т.н.
Но е най-удобно да се пресират хората с колите, за да се решат някои общински въпроси. Например натикването на хората в градския транспорт. Общините харчат милиони левове за нови автобуси, тролеи, трамваи и метро, ама ако няма хора да плащат билетчетата, скоро няма да си върнат инвестицията. Не е тайна, че 1/3 от населението на страната е в София и сигурно половината автопарк пак е тук. И естествено най-много срещу автомобилите реват Фандъкова и нейната банда. Предполагам и че обслужват нечии интереси по въвеждането на все повече електромобили.
А защо не закачат циганските махали, които горят всичко друго, но не и дърва и кюмюр, предполагам няма нужда да обяснявам. Макар, че и те доволно замърсяват. А и не само циганите ползват печки на твърди горива, де.


Alexi

Цитат на: ADiDimitrov в 19 Април 2021 17:46:29
Абе и така и не е така! От известно време в КАТ Варна било много трудно да регистрираш бензинов автомобил. Взели са някакъв нов газанализатор на който и новите коли се озорвали да покрият нормата! Отдруга страна ми казаха, че кола с бензин 95 не отговаря на нормите, но каот изпразни резервоара и с 100 октана се влизало в норми! Смятай и какъв ни е бензина  (rofl)
колко да е "трудно" ,прегледите в КАТ са фиктивни щото ако те върнат губят пари .. така е и по всички пунктове за ГТП .. за да има реален контрол те трябва да не са зависими от твоите пари и да не са на загуба ако те върнат - тогава вече нещата трябва да се променят ( както и смяна на целия персонал който е свикнал да "пуска" )


ADiDimitrov

Alex специално в КАТ нищо не губят защото са на държавен бюджет и им е все тая  8) Повече ме е яд че всякакви чипосани печки с раздути турбини димящи кат локомотиви, ще минат без проблем , защото нивата им CO са ок, а коли на LPG се заяждат въпреки че замърсяват в пъти по малко!!!!


Alexi

на бюджет но имат планове да изпълняват .. бил съм им официален сервиз знам ги нещата .. техните стендове за спирачки ние сме ги слагали навремето и доста време ги поддържахме .. оборудвал съм десетки ГТП пунктове ,малко повечко съм навътре в нещата


ivchotr

По принцип тов а с ГТП е пунта мара. Колата може да се счупи на другия ден след прегледа, който пък е през една година.
Иначе дизелите ги зачеркват във все повече страни, а у нас са по-екологични :D Ти да видиш.


dimkaraganchev

Цитат на: Георги Петков в 19 Април 2021 19:11:27
...Куцо, кьораво и сакато с по 2-3 коли за по 3000-4000лв, а тия пари ако се направят начална вноска и не се пият по 3 кафета по 1,5лв на ден, 2 бири вечер и кутия цигари за 5лв на ден ще могат да си позволят да карат дори да не е чисто нова, а на 2-3 години кола.
Предпочитам да имам 3-4 коли за по 4-5 бона, отколкото една за 50 бона. Разходите по поддръжката на тези коли е в пъти по-малко от тази, за 50 бона. (rofl)


Alexi

за 50 може да се купи сносна чисто нова кола .. дето 100-150к км имаш като поддръжка масло и филтри .. не знам за какво биха ми били 4-5 коли ( особено трошки ) като мога да карам едновременно само една кола


ADiDimitrov

А защо гледате само новите и старите коли??? Дори и стар автомобил с добра потдръжка, може да е екологичен, особенно ако се кара на метан или пропан бутан!!! Защо не обърнете внимание на калпавото гориво? Дори и автомобил за 50000 лв. с калпав бензин неможе да мине газанализатора!!! Проблема е много комплексен!


Alexi

ами не ,не може .. просто не покрива Евро сертификат независимо от поддръжката .. не може кола евро 3 да я наречеш екологична вече ,хората ги забраняват в централните части на градовете си ( в белите държави де ,за нас скоро няма да стане ) .. за по стар Евро сертификат да не говорим ..


ADiDimitrov

Alexi да ти припомня срещу колко марки има дела, че лъжат със софтуер само и само да покрият някое и друго Евро  8) Много се хвърлящ на това, но бас държа, че колата на жената с Евро 3 на метан, ще хвърля в пъти по малко вредни емисии от твоето по ново Пежо!


Жоро Петков

Ми айде отиди на истински газ анализатор да видиш точно кво изхвърлят тия с метан и с пропан-бутан. Не знам защо целия свят се е хванал със Въглеродния Двуокис и Азотните окиси като има доста други в коктейла.
Колите на метан отделят само по-малко азотни окиси, същото е и тези на газ.
И аз съм абсолютно съгласен, че колкото и да подържаш една стара кола тя не може нито да покрива стандарти за отделени газове, нито пък вече е безопасна.
Манипулиращите софтуери са на любимата на българина ВАГ група. Аз дело срещу PSA или Форд не съм чул. Ако не сте забелязали дръгелите на ВАГ горят 1-2 литра нафта по-малко.
Знам, че ви звучи странно, но при по-бедна смес се отделят повече вредни вещества.
Отделно още мерцедес доказаха преди 2 г. ч еможе да се направи дизелов двигател по-екологичен (говорим за СО, СО2 и NOx) от бензинов такъв.
Към колегата с 5-6 коли за 2-3000лв вместо една за 50 - никой не те кара да си купиш кола за 50 000лв. Можеш спокойно да си купиш фокус на 2 години за 15 000лв, или Мондео с пълни екстри за 30 000лв и да го караш 10 години. За какво са ти 5-6 коли? Можеш ли да ги караш едновременно или е важно цялото домочадие да е с 1 кола и да имаш 2 резервни.
Докато манталитета ни е такъв няма да станем европейци.


ivchotr

Това с петте коли беше символика.

Какво ти гарантира, че като си купиш кола на две години за 15 - 20000 лв, с евро 5 сертификат, след още две години няма да ти обявят, че с нея не можеш да влизаш в центъра, защото цапаш?

Изобщо тази истерия с въглеродните емисии е поредната конспирация, която някои определени кръгове завъртат за някакви си техни частни интереси. Никой не обръща внимание на учените - например е известно отдавна, че един градус промяна в наклона на Земната ос ще ни доведе до такива природни катаклизми, че ефектът от автомобилните двигатели ще изглежда като мириса на лек парфюм на фона на всичкия оборски тор на Земята. Вулканите, които периодично бълват в атмосферата тонове отровни газове и пепел са същата работа. И ние по никакъв начин не можем да влияем на тези процеси. Обаче излязла онази пикла Тунберг и ръси мозъци за екология и т.н. Не знам дали Мъск й плаща или си е просто тъпа, но е факт, че зомбитата я гледат с благоговение. Ще ни го начукат като с "пандемията" от Ковид-19, защото сме станали безропотни кукли.  И е абсолютна грешка, че влязохме в този педерастки ЕС.

У нас въвеждат стикери за екологичност на МПС-тата според отчитанията на газанализаторите. Ще пазим въздуха, един вид. А че останахме без гори, които го пречистват по естествен начин, защото обслужваме частни интереси на някои търговци на дървесина или си затваряме очите пред циганските безчинства с безогледната и безразборна сеч, няма кой да повдигне въпроса. Или ако се повдигне, се замита и пак се хващаме за ауспусите на колите. В Средногорие (Пирдоп и Златица) преди години хората падаха по улиците заради отровния въздух от работата на медодобивния завод там. Те за колите се хванали.



Жоро Петков

То и това е така.
Постоянно повтарям и аз на разни природозащитници дето искат да ми спрат колата къде са като изсичат горите или пък като отварят нови ТЕЦ-ове на въглища в Индия?
Защо не сложат похлупак на един вулкан да не бълва азотни окиси в атмосферата...
Хванали се за колата ми с ДВГ, която карам за 1 час на ден за 20км.
За съжаление бъдещето ще се определи от хора, за които автомобила не е нещо лично, а е единствено инструмент за придвижване от т.А до т.Б.
(Винаги съм се чудел защо тия хора не ползват влак или метро , а искат да прокарват идеята си за автономност и електрификация...)


Alexi

ограничаването на емисиите е глобална политика и е стъпка в правилната посока .. сече се да ,но и се залесява ( у нас само се сече ) .. и там има доста тенденции да се ограничава сечта .. у нас основния проблем е че ГТП е фиктивно .. инак около 30% от колите ще се наложи да бъдат спрени от движение ( и то такива дето тровят децата ни ,а някои хора дори сами си ги тровят ) което е непопулярна мярка .. но навън не им пука и тия мерки ще се затягат все повече


ivchotr

Чудно ми е как ЕС ще налага санкции на Тайланд, примерно. Или на Индия. Ако толкова си загрижен за въздуха, вземи една по яка сопа и влез в коя да е циганска махала. И ги почвай наред. С коли или без тях, въздухът ще си е мръсен заради всички останали замърсители. Вчера някакви тъпаци за малко да взривят атомна електроцентрала. И това не е за пръв път. Всичките коли на света 1000 години да бълват пушеци, пак няма да успеят да замърсят планетата толкова, колкото една - две взривени АЕЦ. Що не въведат екокатегории за всичките реактивни самолети, дето летят през 15 минути и бълват сума ти изгорели газове в атмосферата? Що въобще ги пускат над БГ? Що не спрат танкерите с петрола, дето мине се не мине и го излеят в някое море или в океана? И защо ЕС не се застъпи да не изсичат безогледно дърветата в Амазония, която се смята за белите дробове на планетата. За пожарите там и навсякъде другаде пък да не отваряме приказка. Всичко е такава пунта мара, че няма накъде повече.

И друг път сме го коментирали - ако всичките МПС тръгнат на ток, производството му явно ще скочи в пъти. Съответно и замърсяването на околната среда от всичките там ТЕЦ и АЕЦ. Фотоволтаиците, ветроцентралите и ВЕЦ-овете едва ли ще се справят сами. А пък тези, дето ще рециклират батериите сигурно ще са най-чистото производство. Ама надали.
Като слагат някакви нереализирани даскалици за кметове, така ще е. И пожарникари за премиери.




ADiDimitrov

Ето и на какво попаднах:
Има обаче и още една уловка. Ако отново вземем за пример бензиновата кола с Евро 4 от 2005 г., има възможност тя изобщо да не може да премине през ГТП, ако техниката измери, че от ауспуха й излиза над 4.5% СО2, колкото е най-ниското изискване за най-старите и замърсяващи автомобили. При такъв сценарий (разбира се в случай, че прегледът не се прави по ,,втория начин") пунктът за ГТП няма да пусне колата, а собственикът й ще трябва да направи съответните ремонти, за да може тя да отговори поне на минималните изисквания и след това да премине техническия преглед.
Източник - https://varnanovini.bg/2021/06/26/ekostikeri-na-kolite-kategorii-uslov/?fbclid=IwAR3OluL7HBYLrhggjWC7ecgK2UtRBWDa5mGFbAMp5rt5JytqDAOxUWpDT9M


Жоро Петков

#21
Тия наредби ще има да си ги променят...

Силно се съмнявам, че ще има коли върнати от преглед.
Тия еко категории ще важат само ако общината реши.
На мен само ми е интересно с колко точно ще се повиши цената на прегледа.


Жоро Петков



ivchotr

Е ми като събрахме дизелите на половината свят, трудно ще стане тази работа с отстраняването им от пътя. Ще стане революция. Или метеж :D


dimkaraganchev

Нищо няма да стане. Българинът свикна вече да го дерат...


Alexi

темата е обширна .. нещата трябва да започнат на законодателно ниво ,да има субсидии за нови коли ,да има данъчни облекчения и т.н. .. всеки му се кара нова кола но като тегли чертата сметката не излиза


ADiDimitrov



ivchotr

Буквално е тъпотия. Някой бил чул дето един друг бил казал, обаче той бил деверът на шуринайката на третия брат'чед на леля му от доведения брат на втарата му майка :D

Има наредба по въпроса и там ясно е записано, че колите, които работят с газ, разбирайте пропан - бутан и метан, се тестват само с това гориво и еко стикерът отговаря на вредните емисии, които дава газта. Толкова. Ако някой прави вариации по темата в пунктовете за ГТП, ще става якият скандал, телевизии и т.н.

П.П.
Горното важи, ако не са променили текстовете в наредбата тези дни, че не съм я гледал от една - две седмици насам.


zz_stefanov

#28
Вече сме чипирани :)

Мисля, че в чипа има само номер на стикер, а срещу него стои файл с данни.


ADiDimitrov



Жоро Петков

И друго колега, дай от първа ръка инфо. Гледам, че колата ти е на газ/бензин -  на какво те мериха, кое евро ти е по докуемнти и в коя категория попадна?


Alexi

филмирате се .. няма какво да ти мерят в повече тъй като апаратурата с която разполагат е все същата .. тоя стикер е направен с цел да се доят хората още някой лев


ivchotr

Не само. Ами и да спират по тяхно усмотрение колите за в центровете и да ги карат да ползват градския транспорт.

И на мен ми е итересно дали са спазили наредбата и са мерили вредните емисии от колата на колегата при работа само на газ.


zz_stefanov

Колата е от подписа ми евро4. То няма едно към едно връзка с това.
На стикера се вижда 3'та категория. Искаха да задържа 20 секунди на 2000 оборота. Казаха ми да превключа на бензин. Не разбрах дали не мериха и на газ и на бензин, но за CO2 резултата трябва да е един и същ. Обикалят колата с едни таблет/скенери, снемат рама, километраж.... вързани директно с агенцията.
Цена в този пункт 50 лева, аз преминах и първоначален газов преглед + още 50 лева.Времето и да са го увеличили ще да е с 5 минути.


ivchotr

Различни горива са. Няма как резултатът за СО2 да е един и същ. Прави ли им коментар, че трябва да мерят само на газ?


zz_stefanov

Не, не съм. В документите конкретните стойности не са описани. Само категорията.


ADiDimitrov

Его на Чичо италиано си го е написал колко цапа на газ и колко на бензин!! Ама наш проЗд Ганьо решил да ти мери колата на бензин, нищо че не е основни гориво и че не караш на него! Простотии колкото щеш, а ще ми говорят за екология!!!


ivchotr

В допълненията на наредбата някой е седнал и е помислил и съответно е написал какво трябва да бъде направено по време на прегледа. За да мерят и на бензин колите с газови уредби, значи пак някой е наредил да се заобикаля наредбата и то в ущърб на хората. Явно трябва да се вдига врява, защото не отиде ли телевизия да им снима беззаконията, в тази държава нищо не върви както трябва.


Ozzie

Цитат на: ADiDimitrov в 22 Юли 2021 15:39:04Ама наш проЗд Ганьо решил да ти мери колата на бензин, нищо че не е основни гориво и че не караш на него!
по закон, основното гориво не беше ли онова,  за което колата е произведена и излязла от завода? (shy)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Колегата има предвид, че никой не си слага газова уредба за да пали сутрин с нея и после цял ден да кара на бензин.

В наредбата ясно е записано, че щом превозното средство е с уредба да работи на газ, проверката се прави с това гориво. Поне аз не видях изисквания уредбата да е "заводска" или подобни уточнения. Има ли уредба за газ, проверява се на газ. Толкова. До такава степен е написано просто и ясно, че не оставя възможност да се тълкува. Обаче ние сме царе да заобикаляме правилата, а сега явно някой от "високо" е дал нареждане. Не виждам друг вариант. 


hormos

(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ
или СПГ, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1
проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ

Това пише в наредбата за ГТП, както каза и ivchotr 8)


ivchotr

То въпросът е, че май в някои пунктове си карат по старому, без да се интересуват какво пише из наредбите.


zz_stefanov

#42
Някой има ли на газ с кола след 01.09.2009г. да е изкласил до четвърта група?
Моята е с трета група с първоначална  регистрация 13.10.2009 г.

ПС Прочетох го по внимателно, няма как кола фабрично обявена като Евро4 да влезе в четвърта група. там са само Евро 5 и 6


Мирослав Митев

До колегата Алекси.....има вече доста върнати от гтп коли и моита ама заради данъка.
Да бъдем реалисти все пак!


saggy

Моят фокус-2 2011г. е евро 5 и е кат. 4, но не е на газ.


Мирослав Митев

Абе  ако всичко е платено и не пуши много  минаваш само дето плащаш за стикера оше 8)
Да бъдем реалисти все пак!


Мирослав Митев

Ами колега то се вижда с просто око?Пуши ли ти колата спираш и отиваш в бокса  ?!
Да бъдем реалисти все пак!


hotblooded

Цитат на: Мирослав Митев в 09 Ноември 2021 23:11:25
Ами колега то се вижда с просто око?Пуши ли ти колата спираш и отиваш в бокса  ?!
Изобщо не е задължително да пуши колата, за да не отговаря на еко изискванията.
Това, дето са променили наредбата че можеш да минаваш преглед докато двигателя работи на газ, е добре, но пак е със задна мисъл - можеш да минеш на газ, но трябва да е вписана в талона. Ако не е - познахте - пак трябва да минеш през КАТ и да платиш за нов талон.
И още една изненада - сондата в ауспуха мери дали емисиите отговарят на вписаните в талона, ако не са вписани в талона, има една таблица според годините на производство. Но това не е изненада, нали...изненадата е че това е проверка, според която минавате или не минавате прегледа, а еко-категорията ви я лепят според годината на производство и дали е бензин или дизел...  (rofl)
Впрочем, минавах преглед с бензинка, без гЪзово, на която се лигави клапана за картерна вентилация (за 15 000 км доливам литър масло) и за малко да ме върнат, защото в талона ми са вписани какво и колко трябва да излиза от ауспуха (но кавалите от КАТ са пропуснали да напишат евро 4 и са я оставили без категория)...  Получих 3та категория,  на въпроса ми "заради изгорелите газове ли е 3та", отговора беше - изгорелите газове са за "минал / върнат", еко-то е според година на производство "
За първи път на ГТП искаха да видят номер на двигателя, номер на рама, дали няма течове отдолу, дали пожаеогасителя, дали имам аптечка, дали работят чистачки, пръскачки, и реглажа на фаровете.....  А ходя по ГТП от над 20 години
На същият пункт преди година - оставих колата, казаха да мина след час, и я намерих непреместена , но с минат преглед... Явно нещо са ги набрали...


Мирослав Митев

Аз не виждам проблема на колегите какъв е освен в цената ма стикера. И преди се мереха газове .И преди се преглеждаха спирачки. Ама в тая държава каквото и да стане все някой е против. Като с ваксините. Аз съм ваксиниран и ми няма нищо споко ^-^
Да бъдем реалисти все пак!


ivchotr



Мирослав Митев

Хора  знаете ли че ако изригне някой от активните вулкани  в Европа газовете са колкото  за 1  година от колите!
Да бъдем реалисти все пак!


Мирослав Митев

Те дърветата в Амазония  нищо не дават около 6 -7 процента от кислорода.Основно е от  изпарението на водата в океаните,
Да бъдем реалисти все пак!


Alexi

тия неща са така ,само че природните катаклизми не подлежат на контрол ,докато изгорелите газове - да .. колко често изригва вулкан в Европа ?


zz_stefanov

Цитат на: Мирослав Митев в 18 Ноември 2021 00:59:19
Те дърветата в Амазония  нищо не дават около 6 -7 процента от кислорода.Основно е от  изпарението на водата в океаните,
Как изпарението на водата в океаните дава кислород? Водородът къде отива? :-[


Жоро Петков

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_volcanoes_in_Europe
За последните 20 години са 6 изригванията.
Стотици научни изследвания доказват, че автомобилния трафик допринася за не повече от 15% СО2 емиисии, обаче давайте да отнемем колите на хората.
Това, че разни ТЕЦ-ове горят лайна и на документи имат филтри не е проблем, това, че Китай и Индия бълват мегатоново СО2 и цялата менделеева таблица, защото там еконорми няма е ок.
Еврогейския съюз се е превърнал в сбирщина на тотално откъснати от действителността индивиди. Всичко е един лобизъм - на никого не му пука за природата.
Виждате пряко резултата от "зелената" сделка за ел. енергията - цените са в ПЪТИ нагоре. Само и само, защото единствените производители на ядрено гориво са САЩ и Русия и добрите САЩ са казали на Джендърюръпите да не купуват от лошите Рашнаци. 700 млн Европа ще плаща заради простотиите на Китай, Индия и Америките.

За производството на кислород не знам защо всичи продължават да го говорят - без кислород няма да останем. Учените се фокусират върху съхранението на СО2 - дърветата, океаните и водораслите в океаните са най-големия склад за СО2.


Alexi

проблема със замърсяването от колите е много сериозен ,защото са в градовете и го дишат нашите деца ,не само ние .. за това прегледите трябва да се затегнат ,особено спрямо дизелите под евро 5 - високи данъци ,строги прегледи за реалната димност .. докато стане неизгодно да караш подобна кошара ( навън примерно е неизгодно ,за това ги и продават на нас )


Жоро Петков

Смятай в какъв режим работят тия дизеляци - лятото явно няма проблем. Дойде ли зимата минават в режим на ихзвърляне на всичкото насъбрано лятото.
До кога ще продължаваме да си повтаряме мантрата за лошите дизели. Бедните ни съграждани горят каквото им падне в кюмбетата и излизат чудесии по 10+ часа на ден, обаче някой покарал 30-40мин на ден пушилника си е причината въздуха да не се диша.
И аз съм за контрола - неизправни коли не трябва да се допускат, но хайде да не търсим под вола теле. Първо да махнем слона от стаята после ще почнем да доизкусоряваме!


ivchotr

В Шумен не знам как е, но в София периодично се правят изследвания на качеството на въздуха. Последното, за което се сещам, е за периода от началото на 2019 г. до началото на 2020 г. В него е посочено, че най-големият замърсител на въздуха в столицата е прахът по улиците. После следват отоплението на дърва и други. Дялът на автомобилите е едва 9% - https://boulevardbulgaria.bg/articles/nay-golemite-zamarsiteli-na-vazduha-v-sofiya
Наближи ли обаче зимният сезон, излизат я Фандъкова, я някой от зам.-кметовете и се започва с това как автомобилите замърсяват въздуха в София, как трябва да ги спрат, как трябва да им издават екостикери, как синята и зелените зони трябва да стигнат до Околовръстния път... За циганските кюмбета, които горят какво ли не и за немитите с години улици дума не обелват. Никой не обича да се е.е сам в г.за. Или поне Фандъкова изглежда да не е от селффакърите. Стотици пъти съм посочвал, че тази политика на Фандъкова е насочена не толкова към това да се опази въздухът на София чист, защото очевидно автомобилите са сред най-ниско замърсяващите обекти, а за да се вкара стадото в градския транспорт. За него са хвърлени стотици милиони левове, които трябва да се възстановяват.
И освен това смятам, че тази герберска некадърничка трябва да се махне от кметството по най-бързия начин. Ако подчинените й кметове на райони не даваха разрешения за строеж на всеки, който си е поискал такова, въздухът в столицата щеше да е в пъти по-чист. И нямаше да е такава паплач тук. Населението на половин България на практика е съсредоточено в този град. Буквално. Това не е нормално.


Мирослав Митев

Да някои коли изпускат CO2  но не те са проблема. Защо правят депа за боклук и го внасят с огромни контерновози  и?
Да бъдем реалисти все пак!


Водниядух1

Нали знаете приказката; кой каквото да ви говори ,става дума за пари.