Усра сЪ PCM

Започната от Ozzie, 21 Февруари 2020 16:30:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

Както казва една поговорка- на човек трябва да му се намира работа, за да не се занимава с глупости или казано по друг начин "Няма нищо по- просто от това да си усложниш живота..."
От колега от форума заех за малко един адаптер ELM 327 със MS/HS ключ и USB свързване към компютъра, сиреч с кабел, а не някакви безжични али- бали.
Исках софтуерно да активирам функциите свързани с поставяне на темпомат, въпреки че бутони все още не съм монтирал. Ако разсъждаваме логично, не би трябвало да има причина да не стане, просто компа би записал някаква грешка (евентуално) и толкова.

Свързах адаптера, пуснах ELMConfig-а, в GEM и HEC модулите всичко мина гладко и продължих към PCM модула.
Първа стъпка в поле "Информация" прочете всичко. Минах на втората част "Конфигурация", отново прочетох данните и ги записах във файл (PCMConfig), както казват мъдрите "за всеки случай".
Следващата стъпка - раздел "Процедури", страница 2 -> Read firmware from PCM to BIN-file. След около 70 мин. четене и запис изведе съобщение, че данните са записани успешно във файл 3M51-12A650-MJfull_WF0MXXGCDM3M35218.bin (размера му е малко под 1,5 МВ).
Върнах се на "Конфигурация", сложих отметката за темпомата, върнах се на "Процедури", избрах Load firmware from PHF/HEX/BIN-file, избрах горния файл с дългото име, натиснах Wrute current firmware in PCM и данните почнаха да се наливат обратно в компа. Всичко беше точно до момента в който издрънча съобщение за грешка и всичко се омаза.
Тръгнах по обратния път. В "Конфигуриране" от Load from file избрах файла PCMConfig, натиснах Write to PCM, но греда - изписа, че PCM не съответства на избрания тип PCM (PCM doesn't match the chosen PCM type). Продължих към "Процедури", --> Load firmware from PHF/HEX/BIN-file. С триста мъки почна да налива обратно софтуера. Информацията която се записваше беше от 1291 блока (каквото и да значи това). Така пишеше в долния край на прозореца на програмата. И дрън- отново грешка. Прикачения файл.
[attach=1]

Няколко пъти пробвах и все стигам до тук и в момента имам един паметник на четири колела.
Има ли шанс, да се справя сам с проблема или да я качвам на платформата и към МП, да му налеят акъл обратно в "мозъка" на каляската.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Pyrhel

#1
Отивай към МП директно и си вземи всичките ключове за палене - почти сигурно е, че ще трябва да се добавят наново + цялата схема с имобилайзерите - табло, помпа, ключове, PCM... Вероятно ще свалят PCM-a да му видят номера, ако го знаеш им го дай, за да не ровят.

Евтините китайци са много опасни за писане. Като правя нещо малко, обикновено цъкам с ЕЛМ-а за по-бързо, но винаги в раницата стои VCM-a заради такива ситуации :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


FoMo4

Има копие на информацията от PCM модула, в IPC (таблото) модула. Ако можеш да прочетеш IPCto, да запазиш инфото и да го налееш в PCMа. Правил съм го, но с UCDS.


Ozzie

#3
Цитат на: FoMo4 в 21 Февруари 2020 16:54:25Има копие на информацията от PCM модула, в IPC (таблото) модула.
Ако гледам във FORSCan, то вероятно говориш за IC (Instrument cluster), а в ELMConfig вероятно е HEC модула (Hybrid Electronic Cluster)?
Декември, като почнах тези заигравки с адаптери, програми и пр., с FORScan записах във файлове с разширение *.ABT конфигурациите на таблото (IC) и компютъра (PCM).
Утре, ако остане време ще разгледам какво може да предостави FORSCan като възможности, ако ли не, то в неделя. Има някакви функции за конфигуриране и програмиране.
[attach=1]

@Pyrhel
Това записах на лист хартия:
Module type: EDC16C3-9
Firmware number: 3M51-12A650-MJ
Но май няма да им бъде достатъчно на МП, ако се стигне до там?


По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivopolr

#4
Вчера изтеглих от нета твоя фърмуер /3M51-12A650-MJ/ и забелязах, че размера му е 1.79мв. По-горе обясняваш, че след като си го записал чрез Elmconfig копието /3M51-12A650-MJfull_WF0MXXGCDM3M35218.bin/ е под 1.5мв., което означава, че при презаписването му файла се е прецакал нещо. Давам пример: на моята кола оригиналния фърмуер /6M51-12A650-ND.PHF/, свален от нета, е с размера 1.87мв. а след презапис /6M51-12A650-ND_full_WF05XXWPD56M66861.bin/ става 2.00мв. Драмата не е голяма, вчера по ел.пощата ти изпратих като прикачен файл 3M51-12A650-MК.PHF - последния /с година и три месеца по-нов от твоя/ оригинален за твоя вид РСМ. В момента РСМа ти е в състояние на bootloader и очаква да бъде зареден със софтуер. Направи познатите ти стъпки с един от двата фърмуера 3M51-12A650-MК.PHF или 3M51-12A650-MJ.PHF  /след като ги изтеглиш от нета, от тук: http://civil.iffc.ru/elmconfig/pcm_frw.htm / и всичко трябва та е тип-топ. Ако искаш дай ми имейл адреса си и ще ти ги изпратя отново като прикачени файлове.


FoMo4

Записал ли си текущата конфигурация (VID) на колата? Ако ти дава грешка при четенето на VID-а, се сменя размера на блока.

Сваляш си фърмуера от тук: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/pcm_frw.htm

При инсталирането му, програмата трябва да те пита, дали искаш да използваш VID-а. Зареждаш го и него и започваш инсталирането.


Ozzie

#6
@ivopolr
Благодаря за насоките. Изтеглих го въпросния 3M51-12A650-MJ.PHF след малко ще пробвам какво ще стане.
На мейла не съм получавал нищо, а редовно следя входящата и спам кутията.
Иначе конкретния размер на моя файл е 1472 kB. Ама все не мога да запомня умножаваше ли се по 1,024 или се делеше на 1,024 за да му се получи точния размер в МБ. ^-^

Цитат на: FoMo4Записал ли си текущата конфигурация (VID) на колата?
Аааамииииии.... Във FORScan има запазен някакъв профил, ама дали е същото....
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivopolr

#7
Ако мога да съм ти полезен с нещо звъни на *изтрит след молба на потребител* - Ивайло. Успех!


Pyrhel

Цитат на: Ozzie в 21 Февруари 2020 18:32:42@Pyrhel
Това записах на лист хартия:
Module type: EDC16C3-9
Firmware number: 3M51-12A650-MJ
Но май няма да им бъде достатъчно на МП, ако се стигне до там?
Достатъчно е, ще се справят с ****-12A650-** номера.

Щом имаш файловете, може и да стане без МП ако ЕЛМ-ът ги налее успешно. Успех!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Ozzie

Май адаптера нещо не може да сколаса.
От два опита, на два пъти извежда долното
[attach=1]

Размера на файла зависи от това, дали е *.PHF или *.BIN
Първоначално заредих този 3M51-12A650-MJ.PHF и след това, през ELMConfig-а го записах като 3M51-12A650-MJ.bin и от 1838 kB го редуцира до познатите 1472 kB.
Та независимо, кой от двата типа файла заредя първоначално, след като задам наливане в PCM-a и след като налее 1291 блока от 1291 възможни извежда горе показаната грешка.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Ozzie

FFFFFFUCK
И от адаптера не е. Вчера пробвахме на няколко пъти с ELS 27-цата на ivopolr и все същия резултат.
Преди малко звъннах в нашето МП, обясних какъв ми е проблема и директно ми казаха, че не са в състояние да помогнат за възстановяване на информацията в PCM-а.
Чакам механика при който ходя да ми върне обаждане, дали с DELPHI-то което има може да се направи нещо.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Pyrhel

Цитат на: Ozzie в 24 Февруари 2020 13:01:21Преди малко звъннах в нашето МП, обясних какъв ми е проблема и директно ми казаха, че не са в състояние да помогнат за възстановяване на информацията в PCM-а.
Франчайз ли е? Не им се занимава... Пробвай ги, че ако имат желание можем да се чуем по телефон и да обясня как се прави (не вярвам да не знаят...)

Щом се чупи след записа, предполагам, че чексумите накрая не излизат, обаче с ЕЛМ-а не знам как се процедира в такъв случай.
Не мисля, че ще стане с Делфито за жалост :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Ozzie

Не ги знам, франчайз ли са, директни търговци ли са... Разговора беше доста кратък:
- Добър ден, имам проблем с PCM модула. Трябва да се възстанови информацията в него. Ще може ли да се направи при вас?
- Не.
Кратко и ясно.
Да ти давам телефон на приемчика с който говорих, пък ти да говориш с него... Нали се сещаш, как гледат в сервизите на клиентите дето дават акъл, ако случайно все пак ме приемат?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Pyrhel

Знам, да... Трудно се навиват, въпросът е да им се пробва. Правил съм го с друго МП това с телефона и по-скоро е към диагностика, който ще човърка.
Пращам ти го на ЛС.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Ozzie

Цитат на: FoMo4 в 21 Февруари 2020 16:54:25Правил съм го, но с UCDS.
Платена ли е, що е тази програма, че не се ориентирам. Изтеглих я, инсталирах и съм до тук.
[attach=1]
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Човек от МП в Търново ми презаписа компа за нула време. Малко далеч ти идва, ама поне е възможност, ако друго не стане.


Ozzie

Далече ми е Търново. Пък и доста скъпо, ако ще се вози на платформа.
Утре ще ходя на място, пък дано се случи нещо положително.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


krasi markov

Цитат на: Ozzie в 24 Февруари 2020 20:10:11
Платена ли е, що е тази програма, че не се ориентирам. Изтеглих я, инсталирах и съм до тук.
[attach=1]
Платена е:(


FoMo4

Цитат на: krasi markov в 25 Февруари 2020 06:33:36
Платена е:(
Не е платена. Ползва собствен адаптор, в който стоят данните за лиценз и наличие на токени.

Цитат на: Ozzie в 24 Февруари 2020 22:57:27
Утре ще ходя на място, пък дано се случи нещо положително.
Ако не оправите проблема и намеря начин да се оправи с UCDSa, мога да ти го пратя по ЕКОНТ да се тестваш.


Ozzie

Сега се връщам от МП.
Този път акъл не съм давал. Казах, че при контакт изписва "ENGINE SISTEM FAULT", свети червената лампа между уредите за температурата и нивото на горивото, че е закачана на "DELPHI", като последната не намира компютъра.
Ако ме запишат днес, могат да ме приемат другата седмица, на 4.03. Почваме от от 70 лв. за "здравей / здрасти" (компютърна диагностика) + заплащане на всичко друго което се наложи да се прави.
Отделно репатрака е 40 лв.

За ъпдейт на firmware с UCDS намерих този клип -> https://www.youtube.com/watch?v=5uUYNwyvSyI
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


krasi markov

Цитат на: FoMo4 в 25 Февруари 2020 09:56:08
Не е платена. Ползва собствен адаптор, в който стоят данните за лиценз и наличие на токени.
Ако не оправите проблема и намеря начин да се оправи с UCDSa, мога да ти го пратя по ЕКОНТ да се тестваш.
Eми платена е под някаква форма:)


Ozzie

@FoMo4
Кутията ти май е с изчерпан капацитет.
Изведе съобщение "Съобщението не е изпратено до 'FoMo4' . Капацитетът за съобщения му е изчерпан."
(beer)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


FoMo4

Цитат на: Ozzie в 25 Февруари 2020 19:20:36
@FoMo4
Кутията ти май е с изчерпан капацитет.
Изведе съобщение "Съобщението не е изпратено до 'FoMo4' . Капацитетът за съобщения му е изчерпан."
(beer)

Имах цели 5 съобщения .....  :o
Изтрити са :)


Ozzie

@FoMo4
Ако не си се оженил още, веднага кум ти ставам!  ;D
Сагата приключи успешно с адаптера на UCDS. Не се наложи обучение на ключовете. Колата пали и с двата.
Единствено което забелязах е, че не премигват мигачите при заключване на колата. При отключване премигват.
Други аномалии не забелязах. Направих едно кръгче около квартала, върви нормално, всичко изглежда наред.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


FoMo4

Цитат на: Ozzie в 26 Февруари 2020 13:45:43
@FoMo4
Единствено което забелязах е, че не премигват мигачите при заключване на колата. При отключване премигват.

При мен беше същото, преди да се ъпдейтне нещо по колата, но вече не помня какво. Ще разпитам руснаците, дали имат някакво инфо за мигането.
Важното е, че колата пали и върви! :)



Ozzie

Премигването майната му, макар че е полезно, когато колата бива заключвана / отключвана от разстояние.
Но централното определено не работи съвсем адекватно.
Когато съм в колата и заключа шофьорската врата се заключва само тя. Няма връзка с програмирането със задържането на двата бутона на ключа, което задейства отключване само на вратата на водача (+ багажника и резервоара) или отключване на всички врати.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Pyrhel

Браво! Отличници!  (party) (fri)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Ozzie

#27
Да си призная честно, на магия някак стана. Няколко пъти пробвах, даже и под съветите на FoMo4- е не ставаше и не ставаше.
Накрая рестартирах лаптопа, отново свързване на адаптера към колата и лаптопа, осигурих и стабилна интернет връзка (изкарах рутера на терасата  (rofl) ).... И вече не помня, веднага ли стана или от n-ти опит, но стана. При това относително бързо.
Остава да видя, какво може да се направи за централното и дали е записала някакви грешки след карането днес.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Колата я оправихте, ама сватба ще има ли :D


Ozzie

Така.
Оправих централното и светлинната индикация чрез мигачите при заключване / отключване на колата.
Осигурих връзка на лаптопа с интернет, пуснах ELMConfig-а и подкарах наред всички модули за които можеше да свали информация от "Load from As- Build" (т.е. един вид фабрични настройки, ако схващам правилно) и последващ запис към съответния модул.
Просто не помня, в кой модул какво бях пипал при експериментите.  (rofl)
В крайна сметка, като тествах накрая, има светлинна индикация чрез мигачите при заключване / отключване, както и заключване / отключване на всички врати от вратата на водача.

P.S. Грешки не записва, с изключение на U1900 в таблото, но явно е някаква маловажна. Имаше я преди. Видях я записана в колата на vova и на Димитър, на когото активирах темпомата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

#30
ЦитатP.S. Грешки не записва, с изключение на U1900 в таблото, но явно е някаква маловажна. Имаше я преди. Видях я записана в колата на vova и на Димитър, на когото активирах темпомата.

Грешката U1900 я имам и аз, още откакто взех колата от МП. Тя гласи "CAN Communication bus faults. Module: Instrument Cluster" (U- DTC codes are faults which occur during module-to-module communication. These codes do not always indicate problem and can be caused by normal diagnostic functions carried out).

При едно от служебните пежа имаше подобна грешка, за която монтьорът обясни, че се получава от електрически смущения по електрическите кабели в автомобила. Примерно смущение може да стане при преминава под електрически стълб. За автомобилните производители излиза много скъпо да изолират всеки кабел на всяка произведена кола и затова не са изолирани с кербовка или shield. Звучи ми логично, защото ел. кабелите в колата са няколко десетки метри или стотици общо на дължина и излиза скъпо за всяка произведена кола да поръчваш кабели със shield.


Alexi

CAN е цифрова комуникация с корекция за грешки ,смущения от електрически стълб или каквото и да е магнитно поле не може да има търсете причината другаде


Ozzie

При положение, че не създава никакви ядове, изобщо нямам намерение да си усложнявам живота с излишно ровене.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


zloster

#33
https://www.autocodes.com/u1900_ford.html
Тук отбелязват, че е възможно да настъпи и да се запише при работа с диагностична апаратура. Аз съм я виждал да излиза след процедури по триене на грешки. Доколкото си спомням тя е от типа "временни" грешки - ако не се появи следващите N паления (където N е някъде около 10), би трябвало ел.блок за управление сам да я изтрие.

Цитат на: Alexi в 29 Февруари 2020 15:51:07
CAN е цифрова комуникация с корекция за грешки ,смущения от електрически стълб или каквото и да е магнитно поле не може да има търсете причината другаде

На физическо ниво CAN шината ползва диференциално предаване на сигнала по два физически независими проводника. Те са в конфигурация "усукана двойка". Това се прави точно за борба с електромагнитните смущения. По единия проводник се предава логическото ниво на сигнала (0/нула или 1/единица). По другия се предава отрицаното ниво. Така, ако настъпи смущение, то ще "повреди" сигнала само в единия проводник - примерно сигнала с 0 ще стане в логическо ниво 1/единица. Но същевременно ще бутне 1/единицата в другия до по-високо логическо ниво, което пак е 1/единица. Последните 20 години тази схема се наложи за всички слаботокови схеми с предаване на електрически сигнал. Особено, когато се гони малко по-висока скорост на предаване на данните. Иначе самото предаване на данните става причина за силни електромагнитни смущения.

Самата шина няма вградена възможност за корекция на предаваните данни. Причината е проста: използва се CRC-код за проверка (15-битово поле). Да, принципно може да се ползва и за корекция, но в практиката не съм срещал внедряване на CRC-код и ползването на възможността за корекция на данните. Има възможност за сигнализиране, че е установена грешка при предаването (точка "2.5.4 Error signalling" от прикачения документ). В точка "2.5.1 CRC checks" пък са класовете грешки, които може да бъдат откривани:
" The CAN CRC has the following properties: it detects all errors with 5 or fewer modified bits, and all burst errors up to 15 bits long and all errors affecting an odd number of bits."

И последното е защита от "полудели" модули закачени към шината. Понеже тя е със споделена архитектура, само един модул може да предава информация в даден момент. Съответно трябва защита от некоректно работещи модули - да не пречат на коректно работещите. "2.5.5 Fault confinement" от прикачения документ дава подробностите.

Допълнено:
А за който се съмнява за електромагнитните смущения причинени от работата на оборудване, ето едно старо, кратко и добро четиво. Влияние на работещ USB 3.0 порт върху 2,4 ГХц радиочестотен обхват. Автор Интел Корпорейшън, 2012 година.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


freako

Понеже не мога да пиша на ЛС да попитам тук - с какви настройки се връзва ELMconfig за същия Фокус Ц-макс 2005г? Не успавам, все дава грешки. Донгъла е с ключе и USB кабел и д форскан си работи.


Ozzie

@freako
Drivrer: Според това какво си качил.
Baudrate: 2 000 000
Connection: Focus II / C-Max / Kuga I

Има един файл, който също трябва да се инсталира - ELMConfig Runtimepack
https://fordcom.de/elmconfig/

P.S. Щом казваш, че адаптера работи с FORScan, приемам, че си инсталирал драйверите за четеца.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...