Трудно палене на студен мотор!!!

Започната от Dreamchaser997, 01 Август 2019 23:46:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dreamchaser997

Здравейте колеги!Темата е засягана много пъти,но е имало само теории и никакво потвърждение.Колата е Форд Фокус МК2 2009 година,познатите 145 коня и заводска газова БРЦ.Сутрешното палене или като цяло палене на престоял мотор е много трудно и никога от първият път.Ламбда сондите,МАФ и т.н. са наред,мерени и проверени.Колега тук от форума беше споменал за посещаване на БРЦ в дружба и както си му е реда,колата отиде в БРЦ,смяна на филтри на газовата,чисто нов изпарител,нови маркучи,пълно диагностициране на системата и прочие.Дотук всичко беше наред,колата си запали,понеже беше още топла(работата в брц отне час и 20 минути) и се прибрах.На другата сутрин обаче-хлъц,320 лева вътре и колата върти и не пали...Четох мнението за чистенето на бензиновите инжектори и ги пратих на едно момче от Пловдив-INJEKTORITE.COM (не правя реклама)Момчето ги ревизира,изчисти ги на ултразвук,смени им микрофилтрите и ми ги върна чисто нови,както е приказката.Монтирах ги обратно с новите им о-пръстени,всичко почистено и прилежно.Прикачих няколкократно и запали трудно,понеже инжекторите не бяха на рейла 4 дни,нямаши налагяне в него и т.н.Покарах колата известно време на бензин и колкото и странно да звучи,разлика във вървенето и отзивчивостта на педала на газта-имаше!Нооооо на следващата сутрин пак мъка,почистени инжектори(бензинови),обслужена газова и колата върти ли,върти сутрин и палене няма.Въпроса ми към ГУРУТАТА тук във форума е следния:След като изключим теориите за кофти инжектори и кофти газова,къде аджеба да се търси този проблем със първото палене на студен мотор И къде се намира това маркуче(вакуумно),което друг колега беше споменал,че струва 6 лева и със него си е решил житейския проблем.Нов и зелен съм във форума,бих бил благодарен на всеки,който изкаже мнението си по темата!


Bizu

Здравей колега,
Знам за какво говориш, защото бях в същото положение. Ще ти кажа аз какво направих, ако вече не си го направил. Общо взето смених уплътненията на всмукателния колектор, един маркуч за картерна вентилация (беше спукан) и клапан.

Уплътнения на всмукателен колектор : https://www.autodoc.bg/reinz/7443227
Уплътнения на всмукателен колектор 1119833 : https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEU_bgBG821BG821&biw=1396&bih=612&tbm=isch&sa=1&ei=EeNDXeHvNtHQwALR25jgCA&q=ford+1119833&oq=ford+1119833&gs_l=img.3..35i39.125707.126438..126609...0.0..0.147.263.0j2......0....2j1..gws-wiz-img.jhR7vLDgreY&ved=0ahUKEwihvL_80ePjAhVRKFAKHdEtBowQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=qmlchm9t-QRhhM:

Клапан 1251743 : https://www.google.com/search?sa=X&rlz=1C1GCEU_bgBG821BG821&q=ford+1251743&tbm=isch&source=lnms&ved=2ahUKEwjFxe600ePjAhUS0qYKHaQ7DA0Q7Al6BAgJECQ&biw=1396&bih=612#imgrc=9US7UctH2qhe-M:

https://ford.7zap.com/en/car/49/6.17012/28/1564/15643/68429/#6758

Маркуч за картерна вентилация 1430644 : https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEU_bgBG821BG821&biw=1396&bih=612&tbm=isch&sa=1&ei=reJDXdqyJPmX1fAPmOG2gAc&q=ford+1430644+&oq=ford+1430644+&gs_l=img.3...98290.98290..98381...0.0..0.0.0.......0....2j1..gws-wiz-img.WvLf9vxKQy8&ved=0ahUKEwiavdXM0ePjAhX5SxUIHZiwDXAQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=2AYK3nanW37-AM:


ADiDimitrov

Бих те посъветвал да провериш и налягане то което прави помпата от резервоара! Ако е тръгнала да си ходи и прави ниско налягане, може от там да е проблема! Успех


ivchotr

Бензина от кога не си го опреснявал?


Dreamchaser997

Мога ли да попитам,къде се намират клапана и този маркуч за картерната вентилация,на видимо място ли са или се сваля всмукателния колектор и са завряни някъде под него?Този,който съм снимал,въобще не изглежда,като този,който колегата ми е пратил малко по-нагоре в линк.


Bizu

Трябва да свалиш всмукателния колектор и тогава ще го видиш


Lokoto

Колега и аз имах подобен проблем с колата. Затова ти препоръчвам да диагностираш първо дали причината е в бензиновата система или в газовата. Чак тогава отстранявай проблемите.
Спри газта от бутилката и напълно изпразни системата - остави я да поработи до прехвърляне бензин. Остави я така вечерта и виж на сутринта(на студен двигател) как ще запали. Ако не запали нормално, то определено е бензиновата система и запалителната система.
Ако запали без проблеми, то търси нещата в газовата. При мен например проблема беше доста тривиален - леко изпускащ изпарител и от там газта отива в карбуратора и преобогатява сместа и затруднява първоначалното запалване.


Dreamchaser997

Газовата система е обслужена от а до я и промяна няма,абсолютно никаква.Свещи,кабели,бубини-наред и сменени.Сипах 100 октана,никаква промяна,оставам с мисленето за този клапан,заедно с маркуча..


ivchotr

Неговата кола не е с карбуратор.
Бутилката също има клапан, който се задейства с електричество. Не, че не е възможно и двата клапана да изтърват, но газта ще се спре при газовата рейка. Та в неговия случай, ако газовата уредба е такава каквато трябва да бъде, е изключително незначителна възможността проблемът да е в нея. Аз преди два месеца установих, че клапанът на изпарителя ми не затваря и изпуска, а клапанът на бутилката е без пълнител и все едно, че го няма. Колата обаче си палеше от раз дори и след няколко дни престой.


Hr.Hristov

Цитат на: Dreamchaser997 в 09 Август 2019 11:29:21Газовата система е обслужена от а до я и промяна няма,абсолютно никаква.Свещи,кабели,бубини-наред и сменени.Сипах 100 октана,никаква промяна,оставам с мисленето за този клапан,заедно с маркуча..

Здравейте , колеги . Нов съм във форума, но същия проблем. Дали открихте основния проблем?


F Focus

Не разбирам защо затрудненото стартиране на двигателя сутрин се търси в ГИ, при положение, че тогава същият използва бензин и минава на газ при достигане на работна температура от поне 30С?!
Освен подробният отговор на човек минал през същият проблем за начало е добре да се види бенз. помпа, както се каза и горивният филтър. Лошото е, че и двете джаджи са заврени в резервоара, който трябва да се свали, което обикновенно е голям зор! >:( Руснаците не си поплюват и в такъв случай режат част от пода под задната седалка вдясно точно над захванатата с винтове планка отгоре на резервоара, за да се извадят бенз. помпа и бенз. ф-р. :o


locke

никой нищо не казва по темата - картерната вентилация има ли отношение към паленето?


Alexi

всички вакуми и гумени съединения имат отношение ,както и някои клапани .. всичко що бърка горивната смес - смучене на въздух ,дюзи ,помпа ,свещи ,бобини


locke

обаче интересно защо бърка само студения старт. Иначе на картерната вентилация имам една мембрана, която не е скъсана, но като я огъна се вижда напукване


gras

#14
Здравей колега , понеже от години се занимавам с чистене не дюзи и са ми минали какви ли не случай ще напиша какво трябва да се провери според мен. На първо време , това което те посъветваха да спреш газовата за няколко дни. Ако бензина в резервоара е на повече от месец задължително източване , почистване на резервоара , изхвърляне на стария и зареждане само на прясно гориво(но не много като количество). Следващата стъпка е проверка на налягането в системата- за целта се закача манометър на рейката (или ако няма ревизия за закачане се закача преди нея) вечерта и се оставя така за през нощта. На сутринта налягането не трябва да е паднало или ако е паднало не трябва да е с повече от няколко десети (примерно ако вечерта показва 4.0 бара на сутринта трябва да е минимум около 3.5). Ако налягането е паднало вариантите са два : 1.Прокапващи дюзи;2.Възвратния клапан на помпата изтърва(възможно е и регулатора на налягане който е в резервоара на кошницата на помпата също да изтърва. Ако е паднало налягането също така се гледа при завъртане на ключа и заработване на помпата колко бързо възстановява работното налягане. Щом дюзите ти са проверени и изчистени предполагам ,че няма да е от тях , но все пак ако имаш съмнения отново вечер се дърпа рейката както е заедно с дюзите (без да се разкача горивната система )и се оставя върху хартия , весник ... така че ако нещо изтече да остави следи . На сутринта се гледа. Напоследък все повече хора се оплакват от газовия компютър или по-точно проблем при преминаването от бензин на газ и обратно и понякога подобни на твоите проблеми са от там . Също така е добре да се резетнат адаптациите на бензиновия компютър когато се изкючи газовата . и да се видят бебензиновите дюзи на каква честота на отваряне работят(но това вече се прави от специалист с апаратура)


locke

Цитат на: gras в 20 Октомври 2022 14:49:22Следващата стъпка е проверка на налягането в системата- за целта се закача манометър на рейката (или ако няма ревизия за закачане се закача преди нея) вечерта и се оставя така за през нощта. На сутринта налягането не трябва да е паднало или ако е паднало не трябва да е с повече от няколко десети (примерно ако вечерта показва 4.0 бара на сутринта трябва да е минимум около 3.5). Ако налягането е паднало вариантите са два : 1.Прокапващи дюзи;2.Възвратния клапан на помпата изтърва(възможно е и регулатора на налягане който е в резервоара на кошницата на помпата също да изтърва.

това го правихме на моята кола - няколко минути след гасене падна до 2,7 бара и затворих капака. На сутринта беше 0, но майстора каза че е нормално. На контакт и на запален двигател си прави необходимото налягане


ADiDimitrov

Ех тоя проблем 😉😉😉 Палиш колата отиваш в Бургас или Плевен, търсиш момчетата от fordupdate, качват ти нов софтуер и всичко е точно  8) Иначе сменяш, чистиш, проверяваш и въртиш в затворен кръг.


gras

Цитат на: locke в 27 Октомври 2022 13:43:28това го правихме на моята кола - няколко минути след гасене падна до 2,7 бара и затворих капака. На сутринта беше 0, но майстора каза че е нормално.

Според мен е добре да си смениш майстора!


locke

а възможно ли е да има проблем в помпата - Възвратния клапан на помпата изтърва(възможно е и регулатора на налягане който е в резервоара на кошницата на помпата също да изтърва.
но в движение нищо да не се усеща - няма придръпване или загуба на мощност


zloster

Изровено из просторите на Интеренет:
"...with key on engine off fuel pressure did not bleed off excessively. WHILE CRANKING ENGINE FUEL PRESSURE DECREASED DRAMATICALLY. Shows a drop from 78% to 25% down to as low as 10% while cranking. fuel pump sounded very rough and loud..fuel pump primed but doesn't kick on while cranking. Priming the key multiple times seemed unhelping to resolve this issue. as we can see their is a fuel issue here..."

Източник (архивиран): https://archive.ph/GE4El#selection-633.962-633.1362

Нещо около помпата в резервоара е правило проблем. А е била замен Не се е поддържало налягане точно при опит за запалване (развъртане на стартера/cranking). Поне това са показвали показанията от диагностиката (живи данни). Иначе пациентът не проявявал симптоми при шофиране - само студения старт бил проблемен.

В края има две изречения за автомобилите с MTX-75 скоростна кутия - споменава, че има обновявана на софтуера, което оправя част от проблемите около студения старт. Едно потвърждение за отбелязаното по-горе за обновяване на софтуера.

Отделно тези помпи в резервоарите имат 2 филтъра (според приложения снимков материал), а вече са на достойна възраст. През пробега си (знаен и незнаен) можете да си сметнете колко тона гориво е минало през тях. 10000 км / 100 км = 100 отсечки по 100 км * 7 литра (на отсечка от 100 км) = 700 литра. Демек 100 хил.км = поне 7 хил.литра...

Малко документален материал:
ford-focus-2-fuel-filter-pump-a0d6d8es-1920.jpg
https://archive.ph/5Y0Ds#selection-802.0-802.1

Бензинът е отличен разтворител - та като се кара на газ вкарваш по-малко мръсотия, ама и по-малко от това, което я чисти. Малко се получава като сифоните на мивката ми в кухнята и канала в банята - съдовете се мият на ръка и има хранителни отпадъци/парчета зеленчуци от приготвянето/отработено кафе и т.н. Обаче той не се запушва. А тоя в банята за 3 месеца и почва едвам да се оттича от него водата.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


ADiDimitrov

Странно решение на Форд да вкарат филтъра в резрвоара и да се сменя едва когато помпата се предаде  :-[  :-[ Предните ми бензинови коли винаги са имали филтър в коша на мотора и се сменя лесно и регулярни, тук обаче решението е непрактично.


gras

Цитат на: locke в 28 Октомври 2022 20:38:16а възможно ли е да има проблем в помпата - Възвратния клапан на помпата изтърва(възможно е и регулатора на налягане който е в резервоара на кошницата на помпата също да изтърва.
но в движение нищо да не се усеща - няма придръпване или загуба на мощност

Колега в движение няма как да усетиш нещо. Целта на клапана на помпата е единствено да задържи налягането в системата при изключен двигател. След като вече си запалил той не оказва никакво влияние. Ако имаш сериозен проблем по регулатора на налягане ,то колата изобщо няма да се движи нормално ,дори може да не запали. Когато се кара с старо гориво (масовият случай при коли с газ) доста често се разлагат всякакви гумени уплънения имащи досег с течността , която някога е била бензин. При такъв случай е възможно уплътненята на регулатора да започнат да изтърват, отначало по малко - колкото да ти разтоварят налягането в системата .... когато тотално се скапят , колата отново не върви.

Цитат на: ADiDimitrov в 27 Октомври 2022 15:51:54Ех тоя проблем 😉😉😉 Палиш колата отиваш в Бургас или Плевен, търсиш момчетата от fordupdate, качват ти нов софтуер и всичко е точно  8) Иначе сменяш, чистиш, проверяваш и въртиш в затворен кръг.

Не виждам как механичен или електрически проблем ще се реши с ъпдейт на софта. Колата е вървяла 5,10,15 години без проблеми и нещо се скапва . И понеже читавите майстори са кът ,а останалите са свикнали да играят на тото за сметка на клиента , сменяш наред и си в затворен кръг. Единствено ако имаш проблем със софта ъпдейт би могъл да ти помогне !


ADiDimitrov

Колега Gras  смятам че проблема е изцяло софтуерен, поради един необясним факт: първо палене, колата пали и след 2-3 сек. загасва / най- вероятно Ел. дросела не задържа необходимите обороти за да продължи работата на мотора на празен ход/ след няма и 2 сек. правиш втори старт на мотора и всичко е ок!!! Ако нещо е повредени, счупено, износено, то си остава такива. Няма как при втори старт то смао да се оправи, освен ако проблема не е софтуерен. Още повече че тези коли са с Ел. Дросела 😉


Alexi

ами той софтуера не се променя от самосебе си .. до сега как е палела нормално тая кола .. тия симптоми твоите са или дюзи ,или нещо друго свързано с налягане/дебит на горивото ,също така може да смуче въздух отнякъде


Pyrhel

По повод написаното от Алекси:
(off) И аз все още не разбирам защо и какво се променя с годините, но съм виждал как коли са работили 10+ години и в един момент след палене замръзват и минута няма реакция от педала на газта. Имаше по-нов софтуер за такива случаи (публикуван например 2-3 години след производството на колата, т.е. фикс от преди много време) и след обновяването проблемите изчезват.
Как...  (sd)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

това ако визираш нашите ТДЦИ - според мен новия софт компенсираше някакво минимално износване на помпата/клапана и водещо до този проблем на относително малко км


locke

Цитат на: gras в 31 Октомври 2022 10:03:06Колега в движение няма как да усетиш нещо. Целта на клапана на помпата е единствено да задържи налягането в системата при изключен двигател. След като вече си запалил той не оказва никакво влияние.

ако този клапан не държи и примерно след час вече налягането е 0, при даване на контакт, пак си качва и колата пали. Проблема е след 8+ часа. Но и тогава на контакт си качва(проверено), но не пали


ADiDimitrov

Цитат на: Alexi в 01 Ноември 2022 08:04:09това ако визираш нашите ТДЦИ - според мен новия софт компенсираше някакво минимално износване на помпата/клапана и водещо до този проблем на относително малко км
Тук говорим за бензинови коли и по скоро за моторите Дуратек, защото там проблем е доста срещан. Както и да е по нагоре споменах едни хора, които решават софтуерно проблема и той изчезва. А който иска може да сменя каквото си иска по колкото пъти иска 😉 Всеки сам си отговаря за колата!


zloster

Цитат на: gras в 31 Октомври 2022 10:03:06Не виждам как механичен или електрически проблем ще се реши с ъпдейт на софта. Колата е вървяла 5,10,15 години без проблеми и нещо се скапва .
Цитат на: ADiDimitrov в 31 Октомври 2022 14:11:23Колега Gras  смятам че проблема е изцяло софтуерен, поради един необясним факт: първо палене, колата пали и след 2-3 сек. загасва / най- вероятно Ел. дросела не задържа необходимите обороти за да продължи работата на мотора на празен ход/ след няма и 2 сек. правиш втори старт на мотора и всичко е ок!!! Ако нещо е повредени, счупено, износено, то си остава такива. Няма как при втори старт то смао да се оправи, освен ако проблема не е софтуерен. Още повече че тези коли са с Ел. Дросела 😉
Цитат на: Pyrhel в 31 Октомври 2022 17:42:04По повод написаното от Алекси:
(off) И аз все още не разбирам защо и какво се променя с годините, но съм виждал как коли са работили 10+ години и в един момент след палене замръзват и минута няма реакция от педала на газта. Имаше по-нов софтуер за такива случаи (публикуван например 2-3 години след производството на колата, т.е. фикс от преди много време) и след обновяването проблемите изчезват.
Как...  (sd)
Цитат на: Alexi в 01 Ноември 2022 08:04:09това ако визираш нашите ТДЦИ - според мен новия софт компенсираше някакво минимално износване на помпата/клапана и водещо до този проблем на относително малко км

Да отбележим Денят на будителите с едно будене. Я вижте какво изскочи от необятните простори на Интернет:
Форд имат публикуван TSB 05-09-16 (technical service bulletin, бележка за техническо обслужване) точно за Duratec 2,0 литра бензин и MTX-75 скоростна кутия. Точно за трудно палене и без записване на кодове за грешки. Техническата препоръка е обновяване на софтуера.

ford-duratec-he-2-liter-petrol-TSB-05-9-16.jpg

Източник: https://testing-public.carmd.com/Tsb/Download/35066/tsb05-09-16
Дискусията, в която се споменава този бюлетин: https://archive.ph/EHkRZ

Сега да се самоцитирам. Шареното е, за да привлече внимание:
Цитат на: zloster в 28 Октомври 2022 22:54:54"...with key on engine off fuel pressure did not bleed off excessively. WHILE CRANKING ENGINE FUEL PRESSURE DECREASED DRAMATICALLY. Shows a drop from 78% to 25% down to as low as 10% while cranking. fuel pump sounded very rough and loud..fuel pump primed but doesn't kick on while cranking. Priming the key multiple times seemed unhelping to resolve this issue. as we can see their is a fuel issue here..."

Източник (архивиран): https://archive.ph/GE4El#selection-633.962-633.1362

Нещо около помпата в резервоара е правило проблем. А е била замен Не се е поддържало налягане точно при опит за запалване (развъртане на стартера/cranking). Поне това са показвали показанията от диагностиката (живи данни). Иначе пациентът не проявявал симптоми при шофиране - само студения старт бил проблемен.

Колегите с такъв сорт проблеми, да си хванат майсторите за ушите и пред тях да им правят замерването на налягането точно при запалване. Ама как, ама защо, ама няма общо и т.н. коментари да ги пращат от едното ухо в другото. Нещата се проверяват. Проверката е елементарна. За времето, за което ще ви обясняват как, защо и колко няма общо, ще направят замерването и ще си гледате резултата. А резултатът ще си покаже и тогава ще има основания да се рови в една или друга посока, защото ще бъде изключен фактор, който влияе на процеса "запалване на двигател".
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


gras

#29
Цитат на: zloster в 01 Ноември 2022 21:18:15Форд имат публикуван TSB 05-09-16 (technical service bulletin, бележка за техническо обслужване) точно за Duratec 2,0 литра бензин и MTX-75 скоростна кутия. Точно за трудно палене и без записване на кодове за грешки. Техническата препоръка е обновяване на софтуера.

Ок, от форд са си признали ,че старият им софтyер нещо се бъгва и трябва се обнови. Единствено ми е чудно каква е връзката меджу скоростната кутия и  проблема. Или пък по този начин могат да разграничат кои коли са с проблемен софтуер и кои не.....


zloster

По-скоро второто (да разграничат кои коли са с проблемен софтуер) - все пак този двигател е комбиниран и с автоматична скоростна кутия.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


locke

Цитат на: gras в 02 Ноември 2022 12:35:00Ок, от форд са си признали ,че старият им софтyер нещо се бъгва и трябва се обнови. Единствено ми е чудно каква е връзката меджу скоростната кутия и  проблема. Или пък по този начин могат да разграничат кои коли са с проблемен софтуер и кои не.....

форд са си признали, но не всички производители го правят. Има ли начин да се провери възвратния клапан в помпата дали не изтърва горивото? Или проверката е факта че след престой не пали?


gras

Цитат на: locke в 15 Ноември 2022 12:51:19Има ли начин да се провери възвратния клапан в помпата дали не изтърва горивото? Или проверката е факта че след престой не пали?

Откачаш маркуча за високото налягане на кошницата и се опитваш да духнеш наобратно. Ако успееш има проблем. Ако искаш да е съвсем коректно трябва да се подаде обратно налягане около 4 бара. След това при наличие на проблем сваляш кошницата и повтаряш упражнението , като гледаш откъде изтърва - самата помпа , регулатора за налягане или маркуча между помпата и фланеца на кошницата.


locke

този маркуч нали? Съжалявам за лошата снимка
hose.jpg


gras

Да този маркуч , но във случая ще ти трябва накрайник за бърза връзка за да може да се надуе наобратно.