Непопълнен еко-стандарт в талоните

Започната от hotblooded, 02 Януари 2019 22:17:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Масовата "газаджийка" с такива настройки и ще върви толкова. В момента и двете ми бензинки са с газови уредби, като инжекцията е ясно, че е с комп и т.н. Старият дъргел е моноинжекция и също е с комп и стъпков мотор за дозиране на газта и дойде от Италия с монтирана там уредба преди 15 години. След едно измиване с пароструйка на двигателя компът си замина, хем го бяхме зачулили с найлонов плик, та му забодох друг. Него го настроихме със съответната апаратура със задаване на стойности както на място, така и в движение. Именно тази кола не можа да я хване тестерът. Досега се даваше отстъпка за колите с катализатор и до 74 кВ. Ама реално колко от тях бяха с изправни или изобщо налични катализатори? Така че щом колата си има сертификат от редовно преминаване през ГТП, е редно да си ползва отстъпките. Обаче на законотворците ни е ясно, че колите с газови уредби са масово явление и не им е изгодно да дават отстъпка. Защото така общините ще губят средства. В същото време Фандъкова се хвали колко автобуса на екологично гориво е закупила общината и как по този начин ще борят мръсния въздух в града. Е, къде е истината в случая?!?


Alexi

Истината е някъде там ,както обикновено .. ако закупят дизелови автобуси Евро6 с ДПФ и т.н. ,ще се борят също доста успешно със замърсяването ,но вероятно не са никак евтини .. добре е да се почерпи опит от белите държави както обикновено - има доста градове с автобуси на ток - 0 емисии ,като виси по светофари не работи ДВГ - чиста работа ..
Относно 4 компонентния газоанализатор ,който не ти е хванал показанията на газ - това е уред ,който е предвиден да измерва бензинови изгорели газове ( продавам и инсталирам такива уреди ,добре ги познавам ) .. за да минеш преглед има един показател Ламбда ,който се получава при изчисление на всички стойности на изгорели газове ( азотни окиси ,СО и т.н.) както и от остатъчния кислород  ,по определена формула .. тоя показател никога няма да излезе на газ ,и няма как да минеш преглед строго погледнато .. отделно като знам тия уреди как се поддържат проверяват и сервизират - майка плаче .. повечето не са поглеждани и калибрирани 10+г и показват квото им падне

Alexi

също така е добре да се степенуват правилно по вредност изгорелите газове .. СО2 е вреден да ,парников газ ,но е стандартен за атмосферата ни и го има от милиони години ,отделя се при изгаряне на дървета и треви в природата ,отделно дърветата го преработват .. от друга страна СО е изключително отровен газ без цвят и мирис ,свързва се с червените кръвни клетки трайно и се задушаваш за минути ( ако сте чули някой да е загинал в гаража си при работещ автомобил - умрял е от СО ) .. азотен окис - изключително вреден .. в атмосферата се свързва с водата и се получава азотна киселина ( т. нар. киселинни дъждове се дължат на него ) цял ЕГР измислиха за борба с азотните окиси ,които се образуват от твърде висока температура в горивната камера - част от изискването за високо КПД на ДВГ ,преди години изобилстваше от ДВГ с работна температура 110-115 градуса ,че и двигатели на годината бяха .. а сега са масларки ,че няма семеринги и гумички да издържат на тия градуси дълго време .. та обширна е темата

hotblooded

 Някой пак не прави разлика между LPG и природен газ.  Автобусите са природен газ, двигателите и уредбата са специално проектирани за това, а не са доработвани от бай Хой в гаража.  Балкан разлика. Но основаната причина да се купуват е че на CNG е по евтино като разходи за гориво и цената е по стабилна.

zloster

За изгорелите газове от двигателите с вътрешно горене (бензин, дизел и всичко между тях) има един аспект, който упорито се пропуска. А именно канцерогенност.
Почвам от далече: Международна агенция за изследване на рака, част от Световната Здравна Организация към ООН. Задачата им е да извършват и насочват изследвания за причинителите на ракови заболявания. Публикуват монографии с тяхната работа, където обявяват резултатите от изследванията си.

Текущата версия на списъка с опасни вещества и степента на опасност е тук: https://monographs.iarc.fr/list-of-classifications-volumes/ Като ПиДиЕф (pdf) тук. Уговорката е достатъчно дълго излагане на достатъчно високи концентрации.

Какво интересно има в този списък? Ами доста неща са там, но ето нещата, които засягат темата пряко:
[attach=1]
Дизеловите изгорели газове са с доказан канцерогеннен ефект. Бензиновите отработени газове са заподозрени, но няма достатъчно данни, за да ги обявят за канцерогенни.
Отделно различните химически вещества, които съставят отработените газове, пак фигурират в класификацията. В долната таблица са смесени вещества от бензинови и дизелови отработени газове.
[attach=3]
Какво още е категория 1? Ами азбест. Съвсем прясно за азбеста от нашата братска държава САЩ случая за бебешката пудра на Джонсън и Джонсън: https://www.nytimes.com/2018/12/14/business/baby-powder-asbestos-johnson-johnson.html Даже минимални количества за няколко десетилетия са достатъчни...
[attach=2]
Тук идва момента да си зададем въпроса: защо производството и употребата на азбест са ограничени, забранени, силно законоворегулирани (според различните юрисдикции), а отработените газове от дизела не са?
Друг въпрос: защо не се ограничава използването на бензинови автомобили в града?

Цялата монография за отработените газове е тук: https://monographs.iarc.fr/wp-content/uploads/2018/06/mono105.pdf
Всички монографии са достъпни тук: https://monographs.iarc.fr/monographs-and-supplements-available-online/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

hotblooded

Да не забравяме и кемтреилс.  (rofl)
Колега, то и излъчването на клетките на мобилните телефони,  рентгеновите апарати, етернитовите тръби, от който цяла България над 60 години пи вода също са канцерогенни...  И ко праим ся  (rofl)

Ilian Petrov

Каквото и да си говорим двигателите с вътрешно горене необратимо си отиват. И най-голяма "вина" за това има дизела. Останалите само допълват картинката :)

sinnerman

Много ми е странно, че никой не се оплаква от цените на Гражданската отговорност. Последната година скочиха с минимум 100 лв. Никой нищо. Иначе с данъците, голям проблем. Обвързването на размера на данъка ва МПС  с екологичния стандарт на автомобила е стъпка в правилната посока, според мен поне. Ако не можеш да си плащаш данъка на старата барака, как можеш да си плащаш скъпата Гражданска отговорност? В момента данъка на една стара барака е смешен. Кола 2006г. 1.4 куб см с регистрация СА - 26 лв. И дори има и 5% отстъпка при плащане до 30 април. ГО - 260 лв. И оплакването е от данъка. Добре е да се замислим как искаме да живеем и какъв въздух да дишаме.

Alexi

#38
Кой се оплаква от данъка ,аз го хваля макар ,че моя ще се вдигне около 20 пъти след отпадането на N1 ... единствено коефициента по години е "наобратно" отново ,по високия коефициент трябва да е за по старите коли .. в момента две коренно различни коли ще имат приблизително еднакъв данък - мощна нова кола евро 6 ,и стара кола с малък мотор без евро сертификат .. пак леко нелогично  ,но по добре от преди

jo_jo

Цитат на: sinnerman в 06 Януари 2019 08:58:45
Много ми е странно, че никой не се оплаква от цените на Гражданската отговорност. Последната година скочиха с минимум 100 лв. Никой нищо. Иначе с данъците, голям проблем. Обвързването на размера на данъка ва МПС  с екологичния стандарт на автомобила е стъпка в правилната посока, според мен поне. Ако не можеш да си плащаш данъка на старата барака, как можеш да си плащаш скъпата Гражданска отговорност? В момента данъка на една стара барака е смешен. Кола 2006г. 1.4 куб см с регистрация СА - 26 лв. И дори има и 5% отстъпка при плащане до 30 април. ГО - 260 лв. И оплакването е от данъка. Добре е да се замислим как искаме да живеем и какъв въздух да дишаме.

проблема не е в цената на гражданската, а в това, което получаваш насреща. В нормалните страни застраховката е по-близо до нашето каско и тогава няма чичо Гошо дето не му пука дали ще има още една драскотина да те засича.


ivchotr

Цитат на: Alexi в 05 Януари 2019 15:42:13
... за да минеш преглед има един показател Ламбда ,който се получава при изчисление на всички стойности на изгорели газове ( азотни окиси ,СО и т.н.) както и от остатъчния кислород  ,по определена формула .. тоя показател никога няма да излезе на газ...

И защо е така? Защо с този газ анализатор се проверяват и дизеловите двигатели, при положение, че е настроен за бензин, като при дизела също отчита вредни емисии? И защо гърнетата на колите с ЛПГ се пълнят с повече конденз (на практика вода), отколкото на колите с бензин или дизел? Обясни, че ми стана интересно за окисите и ламбда показателя.

Alexi

не се проверяват дизели със същия уред ,има отделен уред за тази цел .. при дизела се мери само димност по нашите наредби ,други емисии не се замерват

ivchotr

В няколкото пункта, в който съм правил преглед на колите си, ползват един уред. Както и да е, може и те да не спазват всички изисквания. ю
Въпросът обаче си остава висящ - защо с уреда за бензин не се хваща ЛПГ, при положение, че ЛПГ е предназначено за ползване в бензинов двигател и при това се води остатъчен продукт при производството на петролни горива? Би следвало да притежава всички техни свойства и съставки, нали? Като остатъчен продукт би следвало и да е по-смотано от гледна точка на съставките и качествата им. Което пък би провокирало създателите на газ-анализаторите да ги настроят така, че да го хващат като гориво или както в случая с дизела, да направят отделен газ-анализатор за ЛПГ и СНЖ. А пък такива явно няма, нищо че има милиони коли на газ.

Alexi

не съществува пункт за ГТП който за ползва един и същ уред за бензин и дизел ... а създателите на тия уреди ги "провокира" само действащата наредба .. не съществува "Газов" двигател ,за това и не съществува уред който да го измерва :) Двигателите са бензинов и дизелов ..

ivchotr

Киа и Хюндай правят коли само на газ, без налични резервоари за бензин. Нямам представа каква бройка такива пускат, но не е малка със сигурност.

zloster

Цитат на: hotblooded в 05 Януари 2019 20:25:40
Да не забравяме и кемтреилс.  (rofl)
Колега, то и излъчването на клетките на мобилните телефони,  рентгеновите апарати, етернитовите тръби, от който цяла България над 60 години пи вода също са канцерогенни...  И ко праим ся  (rofl)
Често срещана реакция е това.

Ето ти малко материал за размисъл:
През 2018 г. имаме 609 загинали по пътищата. Тръбят редовно в новините, редовно се обсъждат идиотщините по пътищата. В същият момент прогнозата е за 18999 души починали от ракови заболявания (таблицата "Estimated mortality by country - summary" в България. Общата смъртност за 2017 г. е 109 791 души. Ама това го няма в новините и рядко се обсъжда.

Разликата е повече от съществена. Пропорцията към общата смъртност също. Мое мнение е, че не прави чест на никого да омаловажава фактора канцерогенност при никакви обстоятелства.
Личното ми наблюдение е, че чак след 2-рия случай на рак сред близкия кръг на някого, този някой почва да се замисля за тези неща. Като погледаш какво се случва с човек за няколко месеца при прилагането на химиотерапия или лъчетерапия, нещата стават различни. По-точно казано "какво остава от него".

А като каза рентгенови апарати ме подсети за това. Ето един урок от миналото за безхаберието и последствията от нечии действия и практики: https://www.ted.com/talks/margaret_heffernan_dare_to_disagree/transcript
Историята на борбата на една лекарка (Алис Стюърт) и работата ѝ да се спре масовата лекарска практика за рентгенови изследвания на бременни започнала през 50-те години на 20-ти век. Нещата се изясняват чак през 70-те, когато най-сетне възпроизвеждат резултатите от изследванията ѝ. Преди това заключенията ѝ са били отхвърляни от лекарското съсловие и ядрената индустрия. Равносметката 20 и нещо години пържени на рентгенови лъчи бременни и неродените им деца. Пробвай за самостоятелна работа да сметнеш колко бременни са пострадали, защото някой е проявил безхаберие и не е проверил предупреждението.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Mondeicho

Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

А бе хили се ти, ама някои дебили, дето ги срещаме днес по пътищата и не само, са родени след такива рентгенови изследвания на майките им.

Mondeicho

Оо, напълно е вероятно да си прав. За съжаление вече е късно да предотвратим последствията...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

solo5

#49
Досега имах 50% отстъпка за наличие на катализатор до 100к.с.
Сега тази отстъпка отпада. Ще мога да се възползвам за 20% отстъпка за евро 4,
само, че в талона вместо евро норма имам звездичка
Имам принтиран лист от представителството с евро нормата на моя автомобил подпечатан и разписан от тях

Обаче такива майни им тегля на управляващите, че...
Може ли да са такива изроди и да тормозят хората да се занимават с "узаконяване" на категориите
като могат да съставят пълен списък на автомобилите по евро норми,
да ги вкарат в някакво приложение към действащият софтуер на КАТ, НАП и т.н. институции

До 2006г не са вкарвали евро норми по талоните
а в момента има автомобили, които са и 2010г и имат звездичка на мястото на евро нормата в талона
На кой е вината? Сега обаче аз трябва да ходя да сменям талон

Изроди и това е...

P.S. А колкото до това, че били загрижени за екологията всичко е фалш.
      Загрижени са да увеличават данъци и да си дерибействат
      Вредата не е в това колко замърсява един автомобил като евро норма,
      а колко време работи и бълва вредни емисии
      Единственият начин да се следи обаче е ако се въведе данък в ставката на горивата,
      и да отпаднат останалите еко данъци на автомобилите,
      но тогава ще пострада едрият бизнес,
      а управляващите не биха им причинили това


Alexi

това с каталозите няма как да стане .. примерно на Мондео МК3 се монтира дизел от евро 3 и евро 4 ,като няма ясна граница между тях в годините .. примери много .. това с талона е кофти ,но се дължи най често на факта ,че и в оригиналния талон ( от Италия примерно ) не е било означено кое евро има автомобила - тук не си измислят данните .. бъркаш и за отстъпката - тя е 20% , на евро 4 спрямо евро 3 .. но ако нямаш никакво евро ,то данъка ти ще е доста завишен .. та си струва да си оправиш талона по най бързия начин

Mondeicho

Досега беше важно наличието на катализатор заради отстъпката в данъка. Занапред всеки ще си следи дали му е написан евростандарта в талона. Сега можеха да улеснят нещата, като хората си носят заверен документ от представителството. Има обаче и една тънкост, макар и малко се карат автомобили, които нямат дилър у нас. Там вече става интересно  (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

И аз ще трябва да минавам през МП за "заверка" на Евро стандарта - имам звездички в големия талон, нищо, че колата е регистрирана преди по-малко от една година.
Два въпроса - как става точно процедурата в МП и след това задължително ли е да се вади нов талон? Ако ще ползват Евро стандарта само в общината и заверката от МП върши работа, не знам дали има смисъл да се сменя талона.

Ozzie

Общината черпи информация от КАТ, така че нямаш избор. Трябва да го играеш цирка, пак.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

solo5

Цитат на: Alexi в 21 Януари 2019 12:39:13
но се дължи най често на факта ,че и в оригиналния талон ( от Италия примерно ) не е било означено кое евро има автомобила - тук не си измислят данните .. 
Моята е закупена от България през 2006г от първия собственик и не е отразена категорията

Цитат на: Alexi в 21 Януари 2019 12:39:13
бъркаш и за отстъпката - тя е 20% , на евро 4 спрямо евро 3 .. но ако нямаш никакво евро ,то данъка ти ще е доста завишен .. та си струва да си оправиш талона по най бързия начин
При мен без категория излиза 64,77лв в калкулатора, но там са прогнозни тъй като явно още не е приет в окончателен вид закона от общинските съвети, но се предполага че ще е в тези граници. С евро 4 ми излиза 47,10лв, т.е. 17,67лв разлика
Досега данъка ми беше около 34лв...
За нов талон трябва да дам 25-30лв в най-добрият случай

hotblooded

Към момента калкулаторите не са актуални.  И аз чакам да видя дали има смисъл да загубя още един ден обикаляйки КАТ и общината.  И аз съм с кола купувана от България, и в предния талон не е отбелязан евро-стандарт, от там и в сегашния. Да съм гледал дет се вика...

ivchotr

Е кой е мислил, че тези гейове ще измислят врътката с евростандартите? И сега ако всички се юрнат да си сменят талоните, представяте ли си какво ще стане пред КАТ?
От друга страна по ВИН номера на колата би трябвало да излиза какъв еврак е и да стават лесно нещата с каталога в КАТ ли, в НАП ли. Аз моята когато я регистрирах, тъкмо бяха въвели опцията данните от КАТ да отиват директно в НАП. Е да, ама не. Моята я водеха без катализатор и добре, че отидох лично в данъчната служба да си подам заявлението, че ми бяха определили данък без отстъпка. Имаше пререкания и покана към служителката да дойде и да легне под колата, за да се увери, че катализаторът й е там, щото онази вика: "Ми аз как да съм сигурна, че катализаторът е наличен?" Ми нали има документ за редовно преминат преглед колата! Е, не откликна на поканата да прави лицеви опори.
Та имат си те всякакви данни за колите, ама се правят на ощипани и ако мине. Ако не натискаш, те прекарват. Това е. Още през '90-те години им бяха вкарали всякакви данни и като се пробваш да прекараш някоя кола за под 100 коня, лелката вика: "Аааа, в нашия каталог пише, че е 150." Със сигурност имат и за евростандартите, ама ще се ослушват и който не иска да се занимава с тичане по институциите, прежалвайки едни 15 - 20 лв на година, онези ще си къртят печалбата.

hotblooded

Абе аз като я регистрирах последната между Коледа и Нова година вече знаех, но понеже знаех че е евро 5, се усетих чак като загледах талона. Та поне в моя случай - аз съм не по малко виновен от папагалите в КАТ. 

ivchotr

На моята в големия талон изрично ги накарах да отбележат, че е с газова уредба. И к'во? Голям праз. Утре ще погледна какво са ми писали в талона за стандарта, че е купувана в БГ и съм и 3-ти собственик.

ceslav

Здравейте,и аз днес си погледнах талона и открих само звездички.Някой изиграл ли е вече филма с новия талон и какво точно се прави.Не за друго ами според калгулатора данакът ми пада с 60 кинта с евро4 .Та ще се сменя талона!