Фокусникът не се заключва

Започната от To4kata, 15 Юни 2018 14:32:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги, вчера работих малко по регулиране и смазване на пантите на шофьорската врата /нещо почукваше, беше леко увиснала/, естествено наложи се и да сваля вратата /не за първи път/. Както и да е, всичко оправих и сега е много по-добре, но колта не ще да се заключи. Първо реших, че може да съм откачил някой кабел в гофрата, свалих огледах щекера не видях откачен кабел /прозорци, огледало, всичко работи от бутоните на вратата/. Не се заключва нито с централното, нито със самия ключ, нито пък отвътре. Като натисна бутона - дрън/дрън, мигачите мигат, заклюва и веднага отключва. И така ..., никак не става.
Дайте акъл какво да я правя или на какъв майстор да я карам?
Питам тук защото и преди ми се е случвало същото без да съм пипал нищо, но се е оправяло някак от само себе си.
Сега не ще.
Вратата се затваря и отваря добре, една идея малко по-тегаво , но нищо фрапиращо, почти не се забелязва - ако има значение.

Някакъв чалъм който да не знам? Ще пътувам с друга кола за уикенда и май ще я оставя така на улицата отключена  :'(


Ozzie

Цитат на: To4kata в 15 Юни 2018 14:32:59Като натисна бутона - дрън/дрън, мигачите мигат, заклюва и веднага отключва. И така ..., никак не става.
Щом го прави това, значи отчита, че вратата е отворена, въпреки, че не е така.
Проблема 100% е в някой кабел.

Цитат на: To4kata в 15 Юни 2018 14:32:59/прозорци, огледало, всичко работи от бутоните на вратата/
Работят, 'щото са на други кабели.
Ако имаш мултицет под ръка, провери всеки кабел от инсталацията на вратата, дали е здрав.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Бравите понякога го правят същия номер зимно време. Замръзва им механизмът и се побъркват. Аз бих свалил кората и бих смазал всичко, което може да се смаже по бравата, в това число и буксите по нея с контактен спрей. Сега очевидно не е замръзнала, но нещо я кара да се държи така.

To4kata

И аз мисля, че е кабел от тази в гофрата. Мутицет имам, но не знам как се мери. Ако може да подскажете с думи прости... Знам, че е елементарно и мога и сам да се оправя


Ozzie

Виж, има ли символ като от говорител (ако има вграден зумер), включваш на въпросната позиция.
При затворена верига (здрав кабел), ще пищи.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

Ако имаш предвид зумер за забравени светлини, имам. Ще пробвам. Как обаче да намеря кабела? Напрежение ли се мери, съпротивление?

Ozzie

Говорех за мултицета.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

А, разбрах  (rofl). Ще видя има ли зумер, ако не трябва да меря съпротивление, нали? Само да питам, единия край ще е на щекера в колоната на колата, а другия? Трябва оголвам ли някъде надолу към вратата?

Ozzie

Цитат на: To4kata в 16 Юни 2018 10:36:13...единия край ще е на щекера в колоната на колата, а другия?
А другия край на буксата, която влиза в ключалката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

То това ясно, но трябва да разглобя цялата врата. Понеже подозирам че прекъсването е в гофрата, няма ли начин само там да замеря. Дадоха ми акъл да ползвам карфица боцната в кабела, ако видимо не нарушена изолацията.


Ozzie

Цитат на: To4kata в 16 Юни 2018 13:09:05Дадоха ми акъл да ползвам карфица боцната в кабела...
И така става. По този начин миналата година търсих постоянен плюс, точно от кабелите на вратата.
P.S. Бодвай карфицата максимално далече от гофрата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

Още два въпроса - трябва ли да откача акумулатора и понеже няма да мога да запоявам, каква алтернатива да ползвам - някакви кабелни снадки /не знам точно какви?/ и термосвиваем шлаух?

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

#13
Не, защото не съм в София. Утре се прибирам и искам да съм наясно мога ли да се оправя сам или да търся жичкаджия през седмицата.
Проблема 99% е прекъснат кабел в гофрата.

ivchotr

Ако кабелът е прекъснат, но нямаш възможност да го запоиш, най-елементарният начин да го направиш отново цял е следният:
1. Заголваш двата края, които ще се свързват, с по около 2 см.
2. Всеки край го разделяш на две снопчета.
3. Огъваш ги така, че краищата на кебелите да заприличат на буквата "Т".
4. Допираш ги един към друг и последователно усукваш два по два заголените краища.
5. Получените два общи оголени края ги усукваш един към друг.
6. Опираш сплетените краища към кабела и увиваш снадката с изолирбанд.
Ако имаш под ръка термошлаух, е добре да го нахлузиш предварително на единия край на кабела и след като приключиш с горната операция, го нацентряш над снадката и го нагряваш докато стегне.
По този начин преди няколко години съм вързал кабелите на вентилатора на старата ми кола и не са мръднали, а върти редовно. Ако имаш лустерклеми, можеш да ползваш тях. Обаче те са склонни да им превъртат болтчетата и да не дават много добър контакт. Гледай да са по-качествени, ако решиш да ги позваш.

To4kata

#15
Благодаря за помоща, за съжаление нищо не открих.
По метода с карфицата проверих всички кабели от пиновете на буксата в колоната до входа им във вратата  /там те влизат в нещо като защитна пласмасова обувка/ - всички са здрави /зумера пищи/, свалих кората и като видях, че кабелите отиващи към ключалката изглеждат тотално различни се отказах. Моите жичкаджииски /не/умения май се изчерпват дотук. Събрах тотално разочарован всичко и я зае..х на улицата.
Някой ако има други идеи, включително за читав жичкаджия в района на Дървеница/Младост, който няма да потроши половината врата.

Сега се сещам, че не съм проверявал бушоните, но не знам при тази ситуация има ли смисъл.

ivchotr

Aз така и не разбрах защо се захвана с кабелите, при положение, че сам казваш, че бравата заключва и веднага след това отключва. Щом се държи така, очевидно до нея достига ток. Проблемът е в някой включвател в самата брава.

To4kata

Ами реших така защото се случи след като свалях вратата от пантите по друг повод и при тази процедура гофрата с кабелите между купето и врата се беше поразтегнала малко и реших, че вероятно от това е проблема, а и съвпадна по време. Споменах, че и преди се е случвало същото, но за кратко, след 5-6 минути се оправяше само, сега не ще. С ключа , с бутона от дистанционното, както и при опит да заключа отвътре все едно и също - дрън-дрън и колата си остава отключена.

Може ли от дъждовете нещо или пък някой нещо да е бъзикал там - онзи ден ми откраднаха ветробраните от предните врати, ако може да има връзка нещо  ....

ivchotr

Според мен проблемът е в резето на бравата. Както писах по-горе, случвало ми се е предимно зимно време. На Типото даже смених едната брава и нещата се оправиха за дълъг период от време. Сега в дъждовете пак го прави от време на време. На дизеляка по едно време беше започнала да върти същите номера. Там я олях с ВД 40 и след известно време се оправи сама.
Възможно е при теб, след свалянето и качването на вратата, резето да не затваря добре към насрещника си и това да го провокира да се самоотключва. Пробвай да заключиш при отворена врата, като щракнеш ръчно резето до край. Ако стане номерът, значи просто иска настройка на насрещника.

To4kata

#19
Хрумна ми и това, защото първоначално резето идваше високо и опираше в скобата, затваряше трудно, но след малко регулиране от пантите сега затваря добре. Мога ли да пръсна с ВД40 през самото резе или няма смисъл?

P.S. Оправи се от самосебе си, пущинака. Нервите ми скъса. Очевидно някъде губи контакт ... дали ще става по-зле?


ivchotr

Цитат на: ivchotr в 17 Юни 2018 14:59:06
... Пробвай да заключиш при отворена врата, като щракнеш ръчно резето до край. Ако стане номерът, значи просто иска настройка на насрещника.

А това пробва ли го?

To4kata

Не, не се наложи. Качих се и всичко си работеше сякаш нищо не е било.

Alexi

вероятно да .. това е лош контакт или пречупен кабел някъде

vesselin

Цитат на: Ozzie в 16 Юни 2018 13:46:32И така става. По този начин миналата година търсих постоянен плюс, точно от кабелите на вратата.
P.S. Бодвай карфицата максимално далече от гофрата.

Здравей колега!
Да попитам има ли постояни 12V в шофьорската страна или са само командни сигнали. Проверих прозорците и огледалата намирам 12V след контакт, останаха единствено кабелите към бравата, но там голямо разглобяване има като трябва да се извади стъклото да развия голямата планка и след това да разкача буксата.

Ozzie

@vesselin
На моята кола (от подписа) има постоянни 12 волта във вратата на шофьора. До вратата на пътника още не съм опрял да търся.
Твоя от кои Фокуси е - MkI или MkII?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

vesselin

Здравей!
Имам и двете МК1 и МК2 - 2007 година.
Аз търся на шофорската врата на МК2 - 2007 година. Имаш ли спомен какъв цвят беше кабела, останаха ми кабелите към бравата?
Имам 3 дебели проводника жълт, жълт/черен и бял, останалите са по тънки.

vesselin

Цитат на: vesselin в 09 Август 2022 22:48:30Здравей!
Имам и двете МК1 и МК2 - 2007 година.
Аз търся на шофорската врата на МК2 - 2007 година. Имаш ли спомен какъв цвят беше кабела, останаха ми кабелите към бравата?
Имам 3 дебели проводника жълт, жълт/черен и бял, останалите са по тънки.

За информация при мен няма постояни 12 волта, а има 12 волта в зависимост от състоянието на бравата.
При мен нещата са следните:
1. Оранжев/черен проводник има 12 волта преди ключ на контакт и след ключ на контакт, когато състоянието на братава е отворена при затваряне на бравата няма 12 волта.
2. Черен/зелен проводник има преди ключ на контакт и след ключ на контакт , когато братава е затворена при отваряне няма 12 волта.
3. Черно/син проводник има 12 волта преди ключ на контакт и след ключ на контакт, но при двойно заключване на бравата няма 12 волта .
Продължавам да търся постояни 12 волта, но мисля, че няма. При мен проблемя се поражда от това, че автомобила при потегляне се заключват вратите и не мога да захраня допълнително устройство, което искам да сложа.