За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек

Започната от F Focus, 02 Януари 2023 14:31:37

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

gras

Аз карам с Total Quartz 9000 NFC 5W-30 . Това дават в сайта на тотал мондеото , като втори вариант( препоръката на Тотал според сайта е Quartz Ineo ECOB 5W-20 , но досега не съм слагал такова). Според техническата спецификация е разработено уж специално за Форд и Ягуар.  Досега съм сменил доста марки и с това засега разхода ми на масло е най-малък. С нетърпение очаквам отзивите на F Focus отностно "Ravenol"


F Focus

Точно щото колата не е чисто нова особенно внимание обръшам на поддръжката и.
И не се съмнявай, че си правя кефа да отивам нон-стоп тук-там при първа възможност и да обикалям къде ли не.
Не съм се надявал, че ти и други ще ме чуете и ще се съгласите с мен, така, че всеки да решава за себе си.

saggy

Тази тема с маслата е безмислена. Не ги пием тия масла, че да знаем кое как действа (rofl). Лично на мен дали 100лв или 60лв за масло ще дам веднъж в годината, няма голяма разлика. Българинът още от социализима има комплекси по колата и като я вземе, я пази повече от апартамента си. Жалко, че вече за парите, с които Алекси предлага, не може да се отиде на СПА, щото там цифрите за 2-3 дни са пет-цифрени :)). За поддържана на малко километри кола масло Кастрол, Тотал и после Равенол или Петронас е все едно, стига да е оригинално. Обаче за амортизиран двигател по-слабото масло в повечето случаи има по-голям разход (не винаги, но често).

Pyrhel

Цитат на: F Focus в 25 Януари 2023 19:28:24Брех-в "Елит-кар" се продават ментета...?! Добре е да се знае!
Маслото ще разбереш по някои признаци на тубата, въздушният и този на купето по външен вид, ама масленият филтър, който е много важен няма как да разбереш менте ли е?
Може и да не са били ментета, просто не съм взимал, защото съм имал съмнения или тубите са били с щампи от преди 4 години.
С въздушните филтри ми е все едно дали са или не са ментета, взимам най-евтините, които са с хубаво уплътнение отстрани.
Маслените филтри като им отвориш кутиите има голяма разлика във вида им и дебелината на стените (на текущата е само елемент) и просто винаги залагам или на Mann, или на Hengst. Филтрон не бих сложил на друго освен въздух.

Цитат на: saggy в 25 Януари 2023 19:49:20Pyrhel, ще заложиш ли пак на Тойота хибрид или търсиш друго? Знам, че си доволен от Тойотата.
В случая търся нещо по-джипесто с нормално 4х4, но ако условието за 4х4 го няма - на 100% ако става въпрос за Тойота/Лексус. Супер елементарно устройство, напълно безпроблемно и евтино за гледане - почти всички от консумативите на конвенционален автомобил липсват. Като добавя и по-ниския разход на гориво...

Не че няма недостатъци - по-бавно загрява зимата, въпреки множеството подпомагащи с-ми, 4х4 на хибридите е подигравка, като изпреварваш с пълна газ или си по стръмно нагорнище вдигат много обороти и ръмжат, динамиката се променя като му стане топло през лятото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Ако двигателят се нуждае от ремонт, няма масло което да го ремонтира :D

F Focus

Но има масла, които ускоряват износването на двигателя и такива, които удължават живота му-демек бъдещият ремонт
за двигател със започнало износване се отлага.
За протокола-дъртото ми 30-годишно "Рено"-19 с вероятно най-коравият бензинов двигател по принцип 1.8 моно, 8 клапана, газифициран незнайно откога, което не си знаеше пробега го карах с "Тотал"-Кварц 5/40, че беше от евтините и не го харчеше. Жалко, че никога повече няма да има подобни!
М/у другото след всички коли, които съм имал след 2-3 смени на маслото със сравнително качествено такова при следващата смяна същото не почернява-само потъмнява повече, или по-малко. Както е известно синтетичните масла чистят най-добре и впоследствие не остава много за чистене! :) Е-маслото винаги съм го сменявал на не повече от 8Х. км. пробег. Имам предвид бензиновите и газифицираните, разбира се-дизелите са друга "бира", :)
Ами това е-споделих опита и знанията си, доколкото ги имам, де.  А, дали са правилни Вие преценете-няма да споря, ако някой не е съгласен, щото и аз мога дас греша.

П.С. На последният маслен филтър "Филтрон", който сложих ми направи впечатление, че на кутията пише "made with total precision"-дано е вярно.

ivchotr

Аз имах предвид когато износването е стигнало до момента за наложителен ремонт.

F Focus

Цитат на: Жоро Петков в 05 Януари 2023 09:24:24Ако продължаваш да слагаш Мотул В300 колата в обозримо бъдеще ще си замине доста бързо.
Това масло е направено за 1 състезателен ден - има около 10-20 цикъла на загряване/изстудяване и след това става, както ivchotr казва "чорба".

За да съм коректен и надявам се полезен, понеже много ме аПе кучето на тема масла, както някои са разбрали преди три дни писах на собственика на "Топ ойл", от който закупувах "Тотал" 300V Racing Ester Core 5/30 с питане това масло става ли за нормална употреба без свръх-високи натоварвания и на какъв пробег трябва да се сменява? Преди малко получих отговор, че при нормална употреба издържа, като всички останали "синтетични" масла, но за рали-състезания издържа най-много едно, в зависимост от пробега. Както писах повярвах на съфорумци, смених това масло на 6000км. пробег, залях същото, щото го имах, та да не отиде зян, и се сдобих с "Равенол" FDS, но ще го сменя след още 1000-2000км.
Четейки и зяпайки сравнения м/у естерни и ПАО (полиалфаолефинови) масла естерните са по-температурно- устойчиви, като едните и другите имат слабости, и най-доброто е комбинация м/у двете, но не открих такова масло-ако някой има инфо, моля да сподели-за сефте с моят двигател съм подвижна лаборатория-използвайте ме! :))

perun

Аз проблема с разхода на масло при 2.0 Дъратек го реших само със смяна на маслообиращи сегменти.Трябва да се отбележи ,че става въпрос за мотор на реални 230хил.км.Като се сетя колко пари съм хвърлил за доливане и експерименти със скъпи масла, още ме хваща яд, че не го направих по-рано.

ADiDimitrov

Цитат на: perun в 14 Февруари 2023 22:57:23Аз проблема с разхода на масло при 2.0 Дъратек го реших само със смяна на маслообиращи сегменти.Трябва да се отбележи ,че става въпрос за мотор на реални 230хил.км.Като се сетя колко пари съм хвърлил за доливане и експерименти със скъпи масла, още ме хваща яд, че не го направих по-рано.
до какъв разход беше стигнал, преди смяната?


perun

Цитат на: ADiDimitrov в 15 Февруари 2023 14:53:52до какъв разход беше стигнал, преди смяната?
При мен много зависеше как се кара колата.Ако търкалям пенсионерската и мъча мотора с ниски обороти проблеми с разхода няма.Ама просто това няма как да стане.То това си върви, не е някакъв куц кон и си иска обороти.
Последно за 6-7хил.км. извънградско, малко по-спортно преминаване на Петрохан някоко пъти и ударих 3-4л. за доливане.Тогава ми преля чашата и влезе в бокса.

F Focus

Цитат на: gras в 25 Януари 2023 20:03:16Аз карам с Total Quartz 9000 NFC 5W-30 . Това дават в сайта на тотал мондеото , като втори вариант( препоръката на Тотал според сайта е Quartz Ineo ECOB 5W-20 , но досега не съм слагал такова). Според техническата спецификация е разработено уж специално за Форд и Ягуар.  Досега съм сменил доста марки и с това засега разхода ми на масло е най-малък. С нетърпение очаквам отзивите на F Focus отностно "Ravenol"

Не се съмнявай, че веднага ще споделя! Просто засега новото състезателно масло след 1000км. пробег се държи добре. Ама след 2-3х. км. ще се скапе-вероятно ще го сменя много преди това, че на мен ми е още по-интересно как ще се представи "Равенол"-а още повече, че никога не съм ползвал истинско синтетично масло на ПАО-основа (Поли-алфа-олефини), каквото и да означава. ^-^ Предишното истинско синтетично масло беше на естерна основа, ама състезателно без дълготрайност за продължителна употреба, както се оказа-инак докато е прясно е върхът на елхата!
Чета, че други истински синтетични масла трябва да съдържат поне 70% естери, или ПАО, или комбинацията м/у двете, но личните ми търсения за такива не доведоха до успех.
Чат-пат въртя в ръцете си пет-литровата туба "Равенол" FDS 5/30 и ми се ще да отпия от нея, ама се въздържам, че току-виж ми хареса и няма да остане за двигателят! (tooth)
Абе наясно съм, че няма да мина без ремонт на двигателя относно смяна на сегментите, ама сега е моментът при това състояние на двигателят да вдяна относно маслата кое-какво-що? ^-^

Archduke

Колеги, аз имам въпрос. Фордовете, които горят масло от двигателите 1.8 и 2.0 ли са само? Има ли и други бензинови , които си го папат? И за кои години става въпрос? Бензинов 1.6 папа ли го?!

ADiDimitrov


ADiDimitrov


F Focus

Да не помислете, че съм умрял се появявам! :))
Новото състезателно масло, което мина около 1300 км. за 2 месеца се държи учудващо добре, та сърце не ми дава да го излея! Не доливам, и когато наближи минимума на щеката веднага ще го сменя, ама това кога ще е, имайки предвид, че карам основно градско? Предполагам, че ще е до месец, най-много два. Дотук има някакъв разход на маслото, което определям на около 150 милилитра.
Засега чат-пат се любувам на тубата с "Равенол"! ^-^  ^-^
Абе, че сравнително скоро ще правя ремонт на двигателя е ясно-въпросът е кой да го направи?!

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 02 Март 2023 17:41:03F Focus днес поръчах това https://ravenol.bg/product/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%bc%d0%be-%d0%bc%d0%be%d1%82%d0%be%d1%80%d0%bd%d0%be-%d0%bc%d0%b0%d1%81%d0%bb%d0%be-ravenol-fds-5w-30-41-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d1%82%d0%b8%d1%81-5%d0%bb/
Като се доверих на твойте мнения за масло 😉 дано не съм сбъркал !

Никак не си сбъркал-вЕрвай ми! Отдавна търся истински синтетични масла, а не "масовки" на Естерна, или ПАО основа, или комбинация от двете, но това масло някак ми убягна. Доколкото разбрах Zloster го е открил-да е жив и здрав!
И още веднъж благодаря на хората "открили"и препоръчали това масло!

perun

Цитат на: Archduke в 02 Март 2023 13:30:00Колеги, аз имам въпрос. Фордовете, които горят масло от двигателите 1.8 и 2.0 ли са само? Има ли и други бензинови , които си го папат? И за кои години става въпрос? Бензинов 1.6 папа ли го?!
1.8 и 2.0 Дуратек са известни с прозвището "маслояди".Имат си фабричен проблем.За другите зависи от амортизацията.

nogopechen


saggy

1.6 Дуратек, ако не е много амортизиран, не харчи особено масло. Поне от това, което аз съм чел за този двигател и при това, че го карам от 6 години. Наливал съм макс 1 литър, даже и по-малко беше и то само веднъж такова голямо количество, сумарно за целия период от смяна до смяна стигна този разход. До към 500 грама ги изяжда за грубо 10 000км или 12 месеца и то най-вече при екстремно каране на високи обороти. И Равенолът не е панацея, защото пак си го хапва Дуратека. За мен обаче е качествено масло и си заслужава.


Archduke

Добре, всички бензинови двигатели на Форд ли горят. Не е ли оправен този проблем в късните години? 1.6 115 коня гори ли го? Имал съм кола маслояд ужасно е, цапа свещи, прекъсва и ти идва да се самоубиеш. То в диапазона до 10 бона бензин комби излиза всичко маслояд. Форд не си ли го оправят гаранционно този проблем?

saggy

Аз не мисля, че 1.6 е маслояд - 500грама от смяна до смяна е никакъв разход. Един литър масло от смяна до смяна се счита за нормален разход. 2.0 и 1.8 Дуратек са по-маслояди, особено ако са на повече километри (визирам 200хил+). Гаранционно Форд нищо не са оправяли по разхода на масло на никой от двигателите си или поне аз не съм чул такова нещо за атмосферните бензини от серията Дуратек (поколението Форд 2005-2012).

ADiDimitrov

Вие май не сте попадали на новите бензинови мотори !! Там разхода на масло 1-2 че и нагоре на 10000 км. е заложено в сервизната книжка. А тая простотия 1.4 на Фиат го дават 4/10000 км. фабричен разход на масло!!! Направо е някаква зверска драма, даже почвам да се чудя какво им е екото на новите мотори 🤔🤔🤔

F Focus

Отдавна много марки пишат в ръководствата си за нормален разхода на масло от литър на 1000км.-виждал съм го лично в много такЪви, вкл. и на "Тойота". На който му се занимава да се разрови в нет-а, ама има един "тънък" момент там -такъв разход на масло може и да не се споменава, а само в книжката, която получавате ЧАК след плащането на новия автомобил и получаването му-схващате защо е така, нали?
Просто производителите си "връзват гащите", за да се отърват от рекламации по време на гаранционният срок-нищо друго! Мога да спомена примери от познати закупили си чисто нови коли-маслояди, които превишаваха "допустимият" разход на масло от литър на хиляда километра, и браха сума ти ядове с дилъра, но не постигнаха нищо, докато не заведоха дела, което отне около две години, докато накрая гаранционно им смениха двигателите (все бензинови м/у другото).
Върхът на маслоядството беше на едно "Ауди" някакъв SUV не особенно голям (не беше Q-7,а по-малкият Q-5 май), закупен чисто нов в София през 2009 год. от дилъра от жена от Русе моя позната, която, като тръгне за Варна малко преди пристигането и светваше лампата за маслото?!?!? Русе-Варна, ако помня няма и 100км., а се доливаше 1.5л. масло! Скъса си нервите и загуби много време да кара колата в София, да губи време, да спи по хотели, да очаква по-добър резултат, ама къде ти? Докато не ги осъди след години не и смениха гаранционно двигателя!
Такива ми ти работи по темата драги съфорумци! Оказва се, че двигателят ми си е супер-дупер, и докато не мине разхода литър масло на 1000км. няма да го барам-така излиза според съвременните сервизни ръководства, нЪл тЪй? :)
А, нали се сещате колко "благотворно" влияе високият разход на масло на катализатора и ДПФ-филтъра, ако е дизел? Ама май дизелите не са толкова големи маслояди? Нека Алекси да сподели, ако има желание, разбира се.

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Цитат на: Ozzie в 04 Март 2023 22:22:37Русе - Варна са 200 км., долу-горе.


Не споря, но по спомен Русе-Варна е 100км. разстояние. Прав ли съм? Да не кажа 80км.

Ozzie

кат' не вярваш на тези, дето ни е на един 'уй място, отваряш bgmaps.com, избираш опцията "Маршрут", въвеждаш начална и крайна точка и готово.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Не, че не ти вярвам-останал съм с погрешно впечатление, или спомен, моя грешка!
М/у другото преди малко пак проверих нивото на маслото-учудващо добре е, на око не се забелязва разход, което някак ме учудва според досегашните ми проверки...ше видим докога? Абе някакъв пореден фокус на "Фокус"-а ^-^
Писал съм, но ще се повторя, че според мен е много важно нивото на маслото да се мери на наистина равно място най-добре едно и също, като се изчакват поне 4 часа-инак все съм предобрял количеството, а масло над максимума се "изяжда" по-бързо от двигателя.
Допускам, че донякъде сам съм си виновен  за разхода на масло, проверявайки го без да изчакам достатъчно дълго, а и колата видимо не е била на равно място и доливам съвсем излишно 100-200 мл. Някой ще рече, че се филмирам излишно и вероятно ще е прав, но това показва опитът ми! :)
Досега не съм имал кола тооолкова капризна относно измерването нивото на маслото в двигателя.

dragozow

Всички 1,8 и 2,0, които знам горят. Моята също гори, не цапа свещи, ауспуха е чист. Не знам някой дали ги ремонтира успешно, но вече го карам над 60 000 км и освен разхода на масло си е ок.

saggy

Цитат на: dragozow в 05 Март 2023 21:18:53Всички 1,8 и 2,0, които знам горят. Моята също гори, не цапа свещи, ауспуха е чист.
Можеш ли да споделиш колко ти е разходът от смяна до смяна на маслото?