Focus mk3.5 Turnier 2018 2.0 Tdci 150кс. Загрява до 110-120 градуса

Започната от Nedeff, 08 Януари 2023 14:03:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nedeff

Добър ден на всички колеги и честита нова година. Искам предварително да се извиня на админите за пускането на нова тема, но прегледах целия раздел и не намерих подобен или същия проблем. Моля ако темата е в грешния раздел да бъде преместена или ако вече съществува такава да бъде изтрита.

Започвам с малко инфо за автомобила: Ford Fokus MK3.5 Turnier 2018година, 2.0 TDCI 110kw/150кс.(този от профилната снимка). Живея в Германия и колата я купих тук на 05.2022 на 150000км.
На 21.12.2022 пътувахме до България със семейството ми за коледните празници. На 05.01.23 вечерта тръгнахме обратно за Германия. Без проблеми стигнахме до хърватско-словенската граница и веднага след граничния пункт започнах да ускорявам до 110-120км/ч и изведнъж забелязах, че започва да губи мощност-натискам газта и нищо.Веднага погледнах таблото и показателя за температура на охладителната течност беше малко преди 120 градуса. Веднага се отбих в аварийната лента, но след няма и 10-15 секунди показателя отново падна до 90 градуса и всичко си беше отново нормално. Предположих, че може да е било временна грешка и продължих да карам с повишено внимание. Минахме около 70-80км без проблем, но след това отново се случи същото. Имаше паркинг след 500 метра и отбих там без да гася колата. Отворих капака и веднага проверих маркучите- горния маркуч на радиатора беше горещ но не твърд, долният беше студен. Развих капачката на разширителния съд-изсъска съвсем леко и течността се покачи до делението "MAX". Видях, че след 5км има бензиностанция и реших да карам до там. Влязох в колата и пуснах парното да духа на макс, без климатик. Стигнахме табелите за бензиностанцията но беше заградено с конуси и трябваше да продължа нататък- колата загря още 3-4 пъти така до 110  градуса и за около 10-15 секунди се охлаждаше до 90 градуса. Парното духаше топло но после започна да духа студено. Стигнах до друга бензиностанция и спрях там без да загасям двигателя, отворих капака- перките въртяха на макс, отново горния маркуч беше горещ, а долния студен. Обадих се на приятел и той дойде с платформа да натоварим колата и така се прибрахме вкъщи. На 200м от вкъщи е сервизът на Форд и в понеделник ще закарам колата. Мисля, че може да е термостат или водната помпа, но не искам да гадая. Моля ако някой има някаква идея или мнение да сподели.
Благодаря предварително на всички отзовали се!


Водниядух1


Alexi


Nedeff

Благодаря за предположенията, най-вероятно ще е едно от двете, както и аз предполагах. Притеснявам се само да не е гарнитурата на главата  ??? Ще видя какво ще кажат от сервиза и ще споделям  ^-^

Everio

Мойта гарнитура беше духнала МК3 мотор 1.6tdci. Освен да губеше антифриз (1000км 2л) нямаше признаци на прегряване. Докато беше гаранционна термостата беше здал и само на място стигаше 80/90 тръгнали веднага пада до долу. След смяната не мърда освен на спускания. Тоест и аз залагам на водна помпа. На 2.0 Tdci незнам, кога му дават смяна на ремъци и помпа? При мен беше на 180к но ги бутнах на 100к когато духна гарнитура.

Nedeff

На 2.0 Tdci уж му дават смяна на ангренажа на 220 000км. Купих колата на 150 000км, сега е на 167 000км., до преди тази случка загряваше нормално, не е губила антифриз. Аз първо набедих термостата, заради топлия горен маркуч и студения долен маркуч. Обаче, като се вземе в предвид че карах така към 100км на 5 предавка със 85-90км/ч и 1700-1800 оборота е възможно да е водната помпа както казваш Everio. Да върти водата само на ниски обороти а на високи перката превърта :/  Ако е издухала гарнитурата ще е много, много скъп ремонт.

ivchotr

Аз по-скоро съм за термостата, но е възможно проблемът да е комбиниран.

Nedeff

Цитат на: ivchotr в 08 Януари 2023 21:39:23Аз по-скоро съм за термостата, но е възможно проблемът да е комбиниран.
И аз така съдейки по студения маркуч ама знае ли човек :-[

Nedeff

Привет на всички. Вчера вечерта закарах колата в сервиза и днес на обяд ми се обадиха с диагноза - водна помпа  (tooth) . Перката на помпата е превъртяла и не върти водата на високи обороти ( може би познат проблем за някои колеги), няма счупени "лопатки". От сервиза казаха, щом са разглобили мотора за смяна на водна помпа държат да сменят и ангренажа с ролките. Та на кратко предстои обслужване по непредвидени обстоятелства  ^-^ . Благодаря на всички включили се в темата и дали своите предположения! Бъдете живи и здрави и безаварийно шофиране.

zloster

#9
А перката на помпата пластмасова или метална е?

Добавено: намерих отговора. Пластмасова е поне в една ревизия. Нещо отливката на корпуса не ми вдъхва доверие - твърде много язви, а оребряванията нещо грубички изглеждат...
https://www.kfz-teileprofi.de/4058/wasserpumpe-ford-2-0-2-2-diesel?c=956 - "FoMoCo"
https://www.kfz-teileprofi.de/5200/wasserpumpe-ford-2-0-2-2-diesel?c=956 - код на частта PA1426, ама не виждам производител
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


ivchotr

Е, поне стана ясно. А колко километра пробег се оказва, че е изкарала тази помпа преди да превърти?

zloster

Цитат на: Nedeff в 12 Януари 2023 19:57:00Перката на помпата е превъртяла и не върти водата на високи обороти ( може би познат проблем за някои колеги), няма счупени "лопатки"
Друг въпрос:
тази е дизел, ама ей сега попаднах на информация, че по-новите бензини били със съединител във водната помпа. Да не би и на този дизел да е такава?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Ако е с такава, но не включва когато трябва, пак ще трябва да се прави. Дано механиците знаят какво правят.

Nedeff

Доколкото знам помпата е нормална с пластмасова перка, няма съединител. Колата в момента е на 167500км. Ремонтираха я в оторизиран сервиз на Форд.

F Focus

#14
Щом казваш, че водната помпа е без съединител просто перката (турбинката) е превъртяла в оста си, което е много тъп и недопустим проблем след повече от век автомобилно производство! >:( 
Все по-скептичен ставам към по-новите автомобили, в които доказано още при проектирането има заложена амортизация колата да изкара гаранцията, а после...е ясно-нов автомобил. Същото се отнася за всичката възможна техника в последните години и ЕС преди няколко месеца щеше да промени нещата (уж), защото се хабят енергия, материали и ресурси, а и се  трупат огромни количества вторични суровини. Не вярвам, обаче нещо да се промени.
Заради тази "политика" собственикът, който в случая е автор на темата търпи сериозни финансови загуби-и не само той, разбира се!
Дано занапред да имаш само леки и евтини ремонти! :)
Извинявам се за "лиричното" отклонение"!

Alexi

симптомите си бяха точно като за водна помпа ,мисля че 170к е приличен пробег не бих казал че е боклук ,просто не е изкарала колкото ангренажа ( аз и него не бих го чакал до 200к ,че там нещата са по сериозни ) .

F Focus

#16
Цитат на: Alexi в 17 Януари 2023 13:45:15симптомите си бяха точно като за водна помпа ,мисля че 170к е приличен пробег не бих казал че е боклук ,просто не е изкарала колкото ангренажа ( аз и него не бих го чакал до 200к ,че там нещата са по сериозни ) .

 Така е Алекси, не споря с теб, ама възможно ли е да ти превърти в оста си перката на водната помпа-това имам предвид.
За мен това е изключителна и недопустима конструкторска тъпотия! >:(  Баси - от Форд да не могат да зацепят, както трябва перката на водната помпа към оста и-пълни нещастници, и некадърници в консрукторският им отдел-за това говоря!
Какво  ли да очакваме от "Форд" в бъдеще-явно нищо хубаво!

П.С. Авторът на темата да сподели, ако желае, разбира се колко му е струвало да заплати за идиотското "инженерно" решение, касаещо елементарно зацепване (захващане) на перката на водната помпа към оста и?

Alexi

на генератор за ток Джон Диър предвиден за между 80000-100000 часа работа без сериозни ремонти ,водната помпа замина на 1500 часа ( протече от оста ) и не ни я признаха по гаранция така че всичко е възможно ..

F Focus

Така е-всичко е възможно, ама само в наше село-ако същият проблем беше възникнал в Германия примерно със сигурност производителят без проблем щеше да поеме гаранцията, нали? Ама нали сме си мишоци "втора ръка"и все си мълчим ни "клатят" -съгласен ли си Алекси? В случая съм наясно, че нещата не зависят от теб, разбира се, но ръководството на фирмата-купувач би трябвало да защити интересите си, ама там вероятно всички са "калинки'.
По този повод мога много да напиша за това какви автомобили се предлагат в държавите от бившия източен блок, как се "обуват" с бракувани гуми, които по всички изисквания на ЕС са аут, с какви акумулатори и т.н. Отделна тема е намалената обработка срещу корозия.
Всичките ми твърдения са от личен опит във фирмата, в която работех, и в която след 4-5 години се закупуваха 5 автомобила от различни марки, които след  пробег от около 400 000км. се продаваха, основно на колеги. Убедихме се, че първото нещо след покупката на нови автомобили е да сменим гумите.
За протокола най-добре се представи "Тойота"-Авенсис 1.8 бензин, 2007г. ръчна ск. кутия-за 400 000км. нищичко не им мръдна-окачване, разход на масло, салон, волан и т.н. И, като разход на бензин бяха супер-при яко настъпване и средна скорост 130км./ч., което означава чат-пат 160 -200км./ч.-8-9 литра бензин за 100км. пробег- и никога повече.
Карах такава две години, та изказвам обосновано мнение.

Alexi

ами в конкретния случай нещата стоят различно ,предлагат се няколко гаранции като удължените са скъпи .. оказа се че сме го купили с 1000 часа гаранция ,а той ще работи по 6-8 часа на ден ( хибрид с фотоволтаици ,няма постоянно захранване ) и ги направи доста бързо тия часове ( при нормално ползване 1000 часа е доста време ) .. естествено у нас има разлика в спазването на гаранциите ,защото няма практика да се завеждат съдебни искове ,да не говорим за колективни такива .. а в белите държави клиента е цар и такива дела лесно се печелят ,не знам дали знаеш но колективен иск срещу 1.0 бензиновия мотор в щатите поради нереално нисък обявен разход беше спечелен от клиентите и форд платиха милиони обезщетение отделно мотора се наложи да го спрат за щатите .. подобно дело има и за дефектната Пауършит кутия ( щото тя си е фабрично дефектна което лесно се доказва )  - също е спряна от продажби за Щатите


Nedeff

Привет на всички. Разбира се ще дам по-подробна информация относно ремонта и цената, но преди това да обобщя нещо. Фокуса го купих края на май 2022г. от автокъща в Германия на 150 000км с една година гаранция. Идвах си до България за няколко дни с него юни 2022 и всичко мина без проблеми, бях много доволен от разхода (5.2-5.5л/100км с климатроник и средна скорост 120-130км/ч). После имах две седмици отпуск през юли и пак тръгнах с колата. И тук почват драмите- карам най-нормално по магистралата в Австрия и колата изведнъж загуби мощност, мотора изгасна, изпищя и на таблото изписа "неизправност в мотора, моля посетете сервиз". Отбих в аварийната лента и пробвах няколко пъти да запаля ама не иска  ;D - бях на 250км от вкъщи (Германия). Обадих се на колега и я прибрахме с платформа. Беше събота и нямаше какво да се направи друго. Сервизът на Форд е собственост на моя шеф и за щастие е на 200м от дома. В понеделник я закарах и във вторник ми дадоха диагноза - einspritzpumpe (инжекционна помпа), 1700€ ремонт+частите. Свързах се с гаранцията , обаче за коли над 150 000км поемат само 50% от стойността на работата и на резервната част. Как да е, нямах голям избор, оставих я за ремонт и взех колата на баджанака да се прибера до бг , защото отпускът си върви  :-[ .
За този ремонт гаранцията плати 480€, продавача на доба воля плати 300€ и аз още 500, след отстъпка за колега/. работник във GmbH-то на "патрона".

Относно този ремонт с водната помпа- в същия сервиз на Форд, диагностицираха я бързо, обаче колегата каза, че щом са разглобили всичко за смяна на водна помпа няма да я сглобят със старите ремъци и ролки и държат да сменят и тях. Разбира се аз бях на същото мнение- така или иначе са разглобили половината кола да сменят и комплект ангренаж. За два дни колата беше готова -нови ремъци, ролки,болтове, водна помпа, охладителна течност и измиване на мотора. Целия ремонт с частите 1040€, от които гаранцията плати 278€ (50% от стойността на водната помпа и работата за смяната само на нея  :D ), а аз платих 565€ след отстъпката от 15%
Обаче от всичко дотук в мен се породи една несигурност към този автомобил- два пъти ме остави на пътя и то не за дребни неща. Извадих късмет, че няма щети по мотора след прегряването,но сега се чудя, какво ще се счупи по-нататък и как да тръгна с тази кола на дълъг път  ::)

Everio

#21
На колегата е топ колата не е пипнал нищо! Ето ви мойта история:

Ще ви разкажа за лош късмет по скоро отколкото всички фокуси от тази серия.

Фокуса е 2014/12 закупен от МП преди 3г на 80к. Върнал го частно лице взел новия.
Аз изминах 25к до момента на 105 е вече.
Колата стои в гараж кара се 90% извънградско имам малка кола за София.
Няма да описвам, че купих джанти за 1200лв и още почти 800лв за гуми това. Колата е фолирана отвътре отвън капак фарове броня. Според мен от мен много гледана без жалене на пари.
Давам предистория да разберете какво ми е отношението.
Всичко това горе няма връзка с проблемите с тази кола!

Излизам от МП на 80к и след 1000км проблем с термостата сменям го за 250лв оригинален в МП.
Цели 8к км няма проблеми на 88к км. Почва да пропада съединителя става мек.
Проверка и съвети решаваме първо да обезвъздушим системата. Перфектно една седмица.
Горна помпа е суха чест проблем е долна помпа. Сваля се всичко стига се до долната помпа. Заминала е и ме питат дали искам да се смения съединителя защото колата е на 90к и все пак са отворили всичко. Аз съм педантичен и казвам разбира се. (решението си е мое хората казват че има още 20/30%).
Взимам колата чудесно но има едно стържене, когато загрее съединителя т.е след 10км. при потегляне. Връщам се демострирам го и те я приемат пак. След няколко дена маховика е за смяна има луфт. Ок сменяйте. Взимам я карам пак същото (пари не взимат). Вече много ядосан скандали.  Пишат в Германия чакат становище...Когато ме попитаха какъв съединител да сложат имат два вида. За оригинално вграждане комплет с маховик 2500лв или рециклиран в завода в Германия 1800лв. По препоръка и практика слагат само от втория вид а другия ако го искаш чакаш месец. Та обратното становище от Германия да се замени с такъв за оригинално вграждане за тяхна сметка. Чакам един месец и то Юни в хубавото време. Дават ми форд КА на 1000км да си връткам... (rofl)
Взимам колата да вече е топ съединителя е по различен и от предишната смяна да чукна на дърво до момента няма грижи.
92000км два месеца по късно тампона двигател горе в ляво протекъл ... смяна.
98000км колата влиза в чести принудителни регенерации (пак да поясна от малкото каране градско го разбирам)
Вече отивам при мой приятел от години ми поддържа колите диагностика сваляне и смяна с нов DPF но не оригинален (МП ми поискаха 3000лв) Все пак исках да имам DPF и една фирма във Варна ги сменя и се справя много добре с VW/Audi/BMW/Merc. Коректни хора пращаме гърнето където е DPF-a отварят го пращат ни снимки освен задръстен керамичната пита е напукана.Сменят го но калата така и не си го хареса гаси турбото влиза в аварииен режим. Връщаме им го те връщат парите. Викаме мапер сменя софта вдигаме и конете щото така или иначе наливат нов. И тази мъка и нерви минава.
102000км тази година тръгвам за Гърция прибирам се след 1300км каране. И се обаждам на моя човек, защото съм решил да сменя по ранно от предписанието (180000км или 8г ремъци ролки и.т.н) Буквално два дни след Гърция. Не съм я карал паля сутринта да му я закарам и ми казва ниско ниво на охладителна течност. Гася отварям капака на дъното е четири пръста под минимума. Преди да зиминем долях малко защото беше на минимума и тръгнах на макс. Долях един литър имах едва стигна минимума. Закарах му я и казах виж какво става. Гледахъме я суха навсякъде няма видим теч мотора изглежда като нов без каквито и дабило течове. Той вика тръгвай си ще я карам на газ анализ.
Обади се вика има наличие на газове в охладителната течност гарнитура глава. Аз исках да я продам веднага без смяна на ремъци и гарнитури но проблема, е че купих апартамент нямам пари за нова а втори кенеф с изненади не искам :'( Казах му сменяй. Искам да пратиш дюзите на проверка и профилактика нови свещи подгревни както става ясно ново масло нов филтър антифриз и плануваните неща ролки ремъци.... смяна на тампон ск.кутия. Отваря я и се вижда на гарнитурата и главата как е черно на 3цил и е пускала анрифриз (hammer). Дюзите казват, че са добре ама са Сименс от скапаните ама са добре сега! Гарнитури болтове абе 1800лв...
Колата в момента е на 105000км върнах се от Турция държи се добре. Някой сега иска ли я за 13 000лв  (tooth)
Май ако я продам сега в това положения някой ще има да си караааа поне така си мисля.

Alexi

не знам защо форд се отказаха от моторите на пежо ,които по мое скромно мнение са далеч по читави дизеловите специално ..

Everio

Цитат на: Alexi в 18 Януари 2023 09:44:30не знам защо форд се отказаха от моторите на пежо ,които по мое скромно мнение са далеч по читави дизеловите специално ..

моя 1.6 е на пежо.

ivchotr

Май съм го казвал и преди - когато се бях засилил да вземам Фокус 2 с дизелов агрегат на Пежо, питах човека, на когото имам най-голямо доверие, когато става въпрос за автомобили и решаване на проблемите с тях, и той ми каза, че тези най ги обича. Най-много пари изкарвал от тях :D От тогава карам бензинов Фокус :D

Alexi

нищо не е вечно ,но след като карах фордовски дизел 5г и 150к км ( и макар че беше относително нова кола на реални км под 150к като я взех ) бих казал че е много по капризна ,трошлива и скъпа за поддръжка от дизела на Пежо ,отделно гореше повече и работеше по грубо .. тука коментирам 2.0 ,1.6 нямам преки впечатления но не мисля че е лош мотор ,първите имаха проблеми с маслените магистрали после тоя проблем е решен .

Ozzie

@ivchotr
А знаеш ли, защо "майсторите" хвалят TDI-то на VAG групата - 'щото от тях изкарват много повече пари! ;)

Но да не се отплесваме извън темата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Ми то за момента по темата няма нищо ново. Чакаме да видим кога ще превърти новата помпа (tooth)







Майтап, бе (fri)

Водниядух1

За съжаление -не само новите фордове ги имат тези проблеми . Всички автомобили от новите поколения прекарват много време в сервизите  . Когато споменах на моя майстор,че обмислям да купувам много-по-нов автомобил ,той ми се учуди и каза да си карам таралясника до колкото мога,щото ще ми се запали главата и ще давам през 2-3мес. по една заплата само по колата...

ivchotr

А бе до към 2010 г. са що-годе читави. Пак зависи от марката и модела, де.