МК 2.5 вентилаторчето на климатроника

Започната от ADiDimitrov, 26 Февруари 2021 11:08:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги въпросното вентилаторче което се намира под управлението на климатроника почна да бръмчи като стар Респром. Някой знае ли как се стига до него за да го смажа, че много дразни?


Pyrhel

Сваля се рамката около радиото - на щипки е, като започваш от долната страна. После ще видиш 2 винта на рамката на бутоните, развиваш ги и ще излезе.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

saggy

Към автора ADiDimitrov - имаше ли някакъв успех със смазването на вентилаторчето? Моето също се разбръмча и чакам да се постопли, че да го погледна.

ivopolr

Тоя мач и аз го играх. Смазах втулката и смених четките. През следващите 6 месеца докато продам колата, проблеми нямаше.

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 16 Март 2022 21:36:46Към автора ADiDimitrov - имаше ли някакъв успех със смазването на вентилаторчето? Моето също се разбръмча и чакам да се постопли, че да го погледна.
Уви така и не му идва реда  ???  Чакам да мине зимата.

saggy

Въпросното вентилаторче е част от сензор за температура, който участва в управлението на климатиката, т.е. към изпълнението на заданието на температурата. При мен почна климатроникът да не отработва новото задание на температура. Сменям от 24 на 18 градуса и няма никаква промяна 10 минути. Пръсках със сгъстен въздух през дупката в таблото доста запрешения датчик и леко се пооправи, но отново не е мигновено отработването на температурата. Няма грешки в диагностиката на климатроника и явно ще сменям въпросното сензорче. Надявам се да се продава като афтърмаркет, защото оригиналният е цифра. По принцип този сензор дава грешки в диагностиката на климатроника, но за момента моят явно е захранен и работи, но неефективно.

ivchotr

Мигновено няма как да се случат нещата.

zz_stefanov

Може ли линк за продажба на такова моторче/сензор и какви четки могат да му се сменят, продават ли се отделно. Ако ще е да сменям нещо на капсуловано моторче, не ми се занимава.
Климатроника поддържа температурата, но мисля че бавно реагира, въпреки че е трудно да го сравня.
Има леко ошашавяне на климатроника на охлаждане, когато външната температура е равна на зададената вътрешна, но това мисля че не може да е от вътрешния сензор. 

saggy

#8
Преди проблема времето за промяна на температурата на струята въздух беше 10-15сек, за да усетиш, че почва да обръща въздухът. Това е мигновеното.
Сензорът е с оригинален номер 1325968 и в МП е около 260лв, афтърмаркет трябва да е на половин цена, но не съм го срещал в онлайн магазините.

dragozow



zloster

Тук отбелязват, че вътре в датчика се натрупва много прах и друга гняс: https://ffclub.ru/post/10695955/

При толкова много прах датчикът няма как да успее да забележи промяната бързо :)

Като с преносимите компютри и праха и влакната по радиаторите... Хората не вярват колко голямо значение има, докато не видят колко гняс се е събрала.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

saggy

#11
Изхабих половин опаковка сгъстен въздух да го обдухвам този сензор. И няма особен ефект, парното е доста силно и трудно да регулираш на желаните градуси. Макар че няма грешки в диагностиката, явно ще се сменя с нов.

F Focus

#12
С обдухване няма да стане-сваля се таблото на климатроника, панелчето под него, за да се стигне до моторчето. После с малка четчица топната във вода чистиш, бършеш четчицата...и така много пъти, докато не се изчисти. ^-^ Ако в колата е пушено топи четчицата в разредител МРТ. Почисти и датчика зад него.
Полепналата финна прах нищо не може да я издуха-само директно третиране. Има вероятност моторчето да е изгоряло, защото обикновенно полепналата прах му пречи да се върти. Това моторче е някаква мъндзарка въшка, ама е важно-чудя се моето на какво дередже е, ама засега климатроника реагира бързо, но напролет профилактично ще го докопам. В моят случай съм с мултимедия монтирана от предишният собственик и ме е шубе да я сваля, та за целта ще потърся специалист.

zloster

Подкрепям, че със сгъстен въздух/духане не се постигат резултати.

Този прах там е електростатичен - има електрически заряд. Една част може да бъде издухана, но остава слой/количество, което не се маха. Пробвай с компресор да чистиш вентилатор на преносим компютър (или радиатора му; задължително блокирай перката да не се върти). Остава си един слой. Той се премахва по механичен път. Вършат работа четки с естествен косъм или кърпи от естествени материали - всичко изкуствено създава опасност от статично електричество.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Освен праха и влагата оказва влияние. В смисъл, че прахът полепва по-трайно върху влажна повърхност. А когато прахът полепне, дебалансира перката. Дебалансираната перка пък разбива оста. На когото му е интересно, може да погледне какво се случва с перката на вентилатора в банята.

saggy

#15
Малко ъпдейт по въпроса с вентилаторчето. При мен почна да работи на студено само при най-ниската температура - позиция LO(low). Реших да купя ново и минах през Техко, Автокели и Мото-Пфое (в тази последователност). Температурният сензон за Фокус 2 с номер 1325968 вече не се произвежда, а се замества с 2030991, който е от Фокус 3. В Техко новият сензор е 63лв, в Автокели е 98лв, в Мото-Пфое е 76лв. И на трите места ставаше да дума за оригинален сензор, но само в Мото-Пфое потвърдиха, че 132.. се замества от 203... На другите две места не бяха сигурни. В Техко казаха, че трябва да се поръча доставка, която е поне 4 дни и не може да се върне при несъвместимост, в Автокели бяха неуслужливи и не се обясняваха много. Като цяло Автокели ми направи лошо впечатление като подбор на персонал и отношение. Двата сензора изглеждат различно, като най-отличаващото е, че на сензор 1325968 буксата се свързва на гърба на прибора, докато при 2030991 е отстрани. Буксите от снимки изглеждат по сходен начин, но не бях сигурен, че 2030991 замества другия сензор. Прикачвам снимки от Интернет, за да видите разликата - левият сензор е за ФФ2, десния за ФФ3. В МП взех последната бройка, защото обикалянето отново до Техко за поръчка и взимане не си струваше 13-те лева разлика. Освен това МП казаха, че ако не стане, може да се замени с друго. Следващите дни ще го сменя да видя дали пасва и работи. По руските форуми казват, че разглобяване, чистене и презапояване няма дълготраен ефект и по-добре да се замени с нов. А и на моя вентилаторчето ручи като старо радио Респром.


ADiDimitrov

Супер е че си дал развитие, но не разбрах самия вентилатор ли се прецаква или този сензор който си снимал? И каква е точно функцията на сензора?

zz_stefanov

#17
Сензора е температурен с принудително обдухване. Мери температурата на купето.

Има по схемите обаче още 4 температуни сензора намиращи се на някъде по изходите на въздушния поток, съответно по 2 за всяка страна.

F Focus

И кВо стана сега-последното вентилаторче за ФФ-2 в МП е закупено-ужас! >:(
Съответните температурни датчици, където и да се намират не вярвам да са проблемни.
Ще следя темата с интерес.

saggy

Мерси за инфото за допълнителните сензори. На Ади да отговоря. Вентилаторчето работи, но бръмчи и то от доста отдавна. До Ноември 2022г. заданието на температурата в климатроника сработваше коректно, после започна главно да духа на топло при включен климатик и ниски градуси. Навсякъде в нета говорят за този сензор, че управлява температурата на климатроника затова се насочих към него. Чистих го със сгъстен въздух и имаше много лек ефект. На Форскан или вградената диагностика на климатроника (в ютюб е показано как се стартира) не излизат грешки. Най-вероятно е много запрашен, отделно някоя спойка може да е заминала. Затова ще го сменя и да видим ефектът. Руснаци се оплакват от същото и след смяна нещата се оправят.


zz_stefanov

Най вероятно е намаляла ефективността на вентилатора или просто е спрял. Както е схемата контролера може да тества при запускане само термистора, който без вентилаторчето няма да дава верните вярната за купето температура.

saggy

Ей, днес голяма греда с този датчик - не можах да го сваля от гнездото му. Дърпах го, въртях го, гледах за щипки - пълна греда. И понеже корпусът му влиза в една нефелна пласмасова сглобка, реших да не напъвам, за да не я счупя. Ако има някой инфо как да го сваля, ще е полезно.
За информация - сваля се декоративната пластмаса около радиото - тя е на щипки и трудно се сваля, поне при мен. После се сваля радиото, за да се бръкне и двали датчика. Дори няма смисъл да се свали модулчето за бутоните за подгрев, защото сензорът се пада директно по радиото и от там трябва да се демонтира.1681494723190.jpg1681494723194.jpg1681494723186.jpg   

zz_stefanov

Моя не съм го вадил.
Ка то гледам снимките, има едн пръстен който го няма на снимките на сензорите които се продават.
Та мисля че само е напъхан в гумен маншон, като някой ръб го държи да не излиза.
Трябва да излиза назад.

zz_stefanov

Защо ли се обаждам. Направих по празниците едни 500 км и стана ясно че и при мен е проблемен сензора.
Трябваше да топли, а ни духаше студено, защото на него му е топло вътре в корпуса. Като пуснеш отоплението на макс си работи. Или е задръстен, или не върти.
Ще трябва да го оправя преди лятото.

saggy, този панел около радиото нали се откопчава първо отдолу?
Ти успя ли да измъкнеш сензора?

saggy

Успях да го измъкна на следващия ден от първия път. Оставих колата да постои на слънце 3-4 часа и веднага го измъкнах. Старият сензор се издърпа към двигателя с малко сила, като придържам пластмасовия пръстен, в който е вкаран - т.е. с едната ръка дърпам сензора към двигателя, а с другата придържам пластмасата, за да не се отчупи с датчика. Силно съветвам да се демонтират пластмасите, като навън е поне 20°С и колата е на слънце. Панелът около радиото при мен излезе доста трудно - 40 минути борба. Почнах отдолу, после отгоре отворих и накрая отстрани (най-здраво захванати). Отстрани са най-калпави щипките и могат да се отчупят, отгоре и отдолу щипките са по-сериозни. Не трябва да се напъва силно, а постепенно да се отварят страните на панела. Аз ползвам меки пластмасови инструменти за махане на тапицерия и пластмаси, и са доста ефикасни + не дерат или чупят пластмасата - инструменти тук. Ето малко клипчета и един чешки форум, които на мен ми бяха полезни.
Сваляне на радио
Смяна на сензорът
Чешки форум, в който описват цялата процедура по смяна на сензора - http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?p=851031
Сваляш панела, после радиото. Ако не излезне веднага датчика от първия път, сваляш и конзолата с копчетата за подгрев и пак пробваш, придържайки пластмасовия пръстен, в който е вкаран датчикът. Новият сензор от Фокус 3 пасва, като има едно зъбче, което трябва да влезе в отвор в пръстена, за да се захване здраво. Като завиваш винтовете на радиото и конзолата, внимавай да не ги пренавиеш, защото резбите са пластмасови.
Сега климатикът работи нормално и температурата на струята следва заданието в рамките на 1-2 секунди закъснение. Сега го няма дразнещото жужене от стария сензор.
1681673792252.jpg1681673809624.jpg1681673768610.jpg

saggy

@zz_stefanov, леки суеверия с темата при теб :) При мен се прецака точно по-същият начин - просто почна да духа само на топло. Виж в МП или в Техко дали има датчик, че аз май взех последния от МП Младост (София) и може да се наложи поръчка, макар че в сайта на МП за проверка на части има налични.

zz_stefanov

Отворих го. Там където са двете крачета на термистора имаше натрупан мъх. Предполагам в комбинация с влагата от предните дни е бъркало работата. Дали е така ще разберем скоро. Перката при мен успя да се почисти с обдухване. 
Моторчето не е много шумно в сравнение на предишната кола - Сценик. Там проблените си бяха същите, но достъпа по лесен. За сега работи. Ако пак се прояви проблем първо ще купя нов сензор, после ще отварям.
За да ни е по сложно, при мен зад сензора кабелният сноп е по дебел :)

0-02-05-0e3a4cb5cc0a5daa53babe6422f453d1265d7eda27e1e7441ec0d37291e8fafb_e12b843faafec521.jpg

ivchotr

 :D
Цитат на: ivchotr в 04 Декември 2022 22:31:42Освен праха и влагата оказва влияние. В смисъл, че прахът полепва по-трайно върху влажна повърхност. А когато прахът полепне, дебалансира перката. Дебалансираната перка пък разбива оста. На когото му е интересно, може да погледне какво се случва с перката на вентилатора в банята.

saggy

Ти явно не си свалил радиото, а си свалил климатроникът, който аз не разбрах как точно да измъкна и махнах радиото. Ползвай следващите дни климатикът и виж как работи смяната на температурата. Ако не е както преди или има някакво забавяне, нещата са ясни. Моето сензорче поне външно нямаше прах, не съм го разглобявал да му проверя спойките, а то вече няма смисъл, защото ползвам новото.

F Focus

Откак смених почти цялата климатична система и времето застудя изобщо не мога да я тествам! >:(
Имаше един по-топъл ден само! Искам да кажа, че времето сега не става за тест, освен, ако не се набие "LOW" на климатроника! Пример-навън е 13С, пускам климатика, усещам, че компресора зацепва, вътрешната температура я държа на 22С и...си духа леко топло, нормално. Та, докато не набия вътр. температура на минимум студ не влиза, ама и той не е голям.