Engine Malfunction и грешки по CAN

Започната от saggy, 28 Октомври 2022 20:23:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Здравейте, колеги! Случиха се няколко неща, които ме озадачиха. Смених маслото, като го сменям в един и същи сервиз. Винаги след смяна ми излиза грешка C1306-A0: Steering wheel angle sensor zero position. Изтривам грешката и повече не се появява. Не знам какво барат под колата, но винаги се получава след тях. Взех си колата от сервиза, пуснах Форскан с блутут адаптера и изтрих грешката. Оставих Форскан да работи, че гледах разни стойности и след 1км каране на дисплея до оборотомера излезе Engine Malfunction. Погледнах Форскан, но той се беше разкачил от адпарера. Колата вървеше нормално и не беше в авариен режим. Изключих двигателят, изчаках 5 минути, погледнах двигателят дали не е всичко в масло  :), и запалих пак без проблеми или лампи на таблото. Предполагам, че е от блутут OBD адаптерът, защото преди година ми направи същият номер, докато работеше 1 час, карайки колата извънградско. Та, този път пуснах по-късно диагностичното меню от таблото и не изписа грешки. След това сложих OBD адаптерът и проверих за грешки - бяха се записали няколко за загуба на комуникация по CAN шината:
U0140-61: Lost communication with BCM
U0001-A1: High speed CAN communication bus
U1900-20: CAN communication bus fault.
C1306-A0 - Steering wheel angle zero position.

Имам чувството, че този OBD адаптер побърква комуникациите в колата и от него са грешките. Предният път на извънградското каране излезе U0140-61 за BCM модула, направих ресет и не ползвах адаптера месеци наред, като колата до онзи ден си вървеше перфектно.
Какво мислите по въпроса?


ivchotr

Мисля, че адаптерът не би могъл сам да обърква компа на колата, без да му е подадена команда. Камо ли пък да записва и грешки. Виж, за програмата на Форскан не мога да твърдя същото. Пробвай с някое друго приложение, да видим какво става.

zloster

За U1900-20 има това във форума:
Цитат на: Ozzie в 13 Октомври 2020 20:26:34От опит, мога да кажа, да игнорираш U1900-20, при мен се появява всеки път, когато чета колата с FORScan и никога, когато я чета през ELMConfig

За другите два кода с U:
възможно е да прави магарии диагностичния адаптер. Шината е "споделена" от всички модули, които са закачени към нея. Един модул може да счупи всичко стига само да обърка с малко "потвърждението за получаване" на съобщение (един вид DoS атака, повори за "CAN hacking" и подобни термини). Ето кратка извадка за някои възможни проблеми при нея:
ford-can-bus-errors-some-failures.jpg
Източник: (прикачения) документ https://fordbg.com/forum/index.php?msg=139787

Допълнително: Даже последните 2 седмици имаше 2(две)!!! новини около техники за крадене на автомобили.
https://cybernews.com/news/jbl-bluetooth-speakers-give-car-thieves-the-va-va-voom/ - "The modified JBL speaker-cum-digital skeleton key even comes with a helpful YouTube video that shows enterprising thieves how to use it, connecting it to the car's speaker with a USB cable." Преносима аудиоколонка + USB кабел и си палиш автомобила ;) Замисли се как са вързани CAN модулите по шината, че да може да се случи това.
https://www.theregister.com/2022/10/18/car_thieves_arrested_keyless_tech/ - тук са много бедни на технически подробности :(

За C1306-A0 - Steering wheel angle zero position.
Сигурен ли си, че колата е с добре направен реглаж на предните колела? При мен го виждах този код, когато ми беше объркан реглажа. Воланът седеше половин пръст (т.е. по-малко от 1 см) наляво от централното му положение. И тогава се записа тази грешка. Може и самият датчик около основата на волана да му има нещо и да не може да си засече нулевата (положението "движение на право", ползва се от ABS/ESP системата). А може и нещо с кабелите между таблото и PCM-а да не е наред.

Та обобщено:
според мен може да е от закачената диагностика. Бас държа, че производителят в Китай никога не го е проверявал колко дълго време ще работи без да "полудее". Имах у дома един безжичен маршрутизатор - с процесор на Qualcomm и производство на TP-Link. Е той "полудяваше" след 3-4 месеца без изключване - пускаше на WAN порта (този към доставчика) буря от пакети (packet storm) и частта от мрежата с простите комутатори (switch-ове) умираше. При по-умните/скъпите комутатори има опция за packet storm control/filtering на портовете точно срещу такива неща. А познай на CAN шината дали някъде имаш джаджа, която да притежава тази функция.
Втората възможност е нещо спойки/кабели да почват да стават проблемни. И то около таблото. Поне тази грешка за датчика с положението на волана ме кара да мисля така.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Моят адаптер съм го забравял по седмица забучен в буксата на колата и не съм имал проблем. Мой колега пък изобщо не го маха от там, защото си е сменил оригиналната аудиосистема с китайска мултифункционална с видеодисплей и през нея следи разни параметри на колата в движение. Няма проблеми, а е така от години. На мен ми се е случвало да се скапе адапторът, щото беше от по-евтините. Просто спря да осъществява връзка с колата. Та не мисля, че адаптерът може да прецака колата. Обратното ми се струва по-възможно. Когато се скапа онзи евтиният, от фирмата-доставчик ме предупредиха да не паля двигателя с включен адаптер, че токовете при старт го съсипвали.

saggy

#4
И на мен ми прилича ситуацията на описанието на Zloster - адаптерът да побърка CAN шината и модулите да почнат да губят комуникация по между си. Адаптерчето не е най-евтиното китайче, но все пак е китайче - Vgate icar 2 OBD2 - https://www.amazon.com/vgate-Scanner-Interface-Adapter-Diagnostic/dp/B07ZYTZ7LJ. Скоро ще взема назаем от приятел същото адаптерче, за да го пробвам как работи. Не че ми се иска да повторя същата ситуация, но да знам дали е от адаптера.

Ivchotr, може да си прав за паленето с включен адаптер и токовете. Не веднъж съм го правил и досега не се бях замислял, но звучи логично.

Относно реглажа - два пъти правих реглаж това лято. Първият път беше профилактично, а вторият път се наложи, защото ударих дупка, от която леко кривна кормилото. Софийският асфалт прави чудеса  >:( . И при два пъти не съм видял грешката да се появи. Сега ще я следя и ако почне отново да излиза, може да сменя сензорът, макар че не е хич евтин. В 7zap излезна 1306737 Sensor - Steering Rotation. И понеже заговорихме за реглаж, къде го правите, имате ли впечатления от сервизи. Аз двата пъти ходих в Дружба-1, в сервиз Експрес 2.

ADiDimitrov

Добре дошъл в клуба  8)  За първи път когато я закачих с Китайче и Форскан, колата полудя, наби грешка и не искаше да пали. Щях д а полудея. От тогава не иска китайци. Виж закача ли я с оригинална диагностика, всичко е ок и работи, но с китайците става драма. Не случайно някои неща струват по 300 +, а в Китай един ЕЛМ е 12- 15 лв.