Здравейте,
Имам опасения, че дпф е запушен, признаците са : през определен период се усеща на педала на газта започва да не реагира ок, притриса и в рамките на 1-2 минути съвсем загубва мощност и спира - угасва в движение . След кратко изчакване запалва и тръгва след което се нормализира до следващия път. Забелязва се и покачване на нивото на масло. Днес ДПФ-а е свален, и накиснат с обезмаслител. Като надувам от входа към изхода въздуха преминава много затруднено. Като свалях ДПФ не забелязах датчик нито преди нито след него но има на корпуса на турбото едно лостче което се движи от вакуум. Някой може ли да разясни как точно разбира компа че е запушен след като няма сонди? Интересува ме принципа на действие като цяло. При въпросните проблеми компа не отчита никакви грешки.
Ако има някой запознат моля да сподели.
Ще споделя и снимки по-късно.
Благодаря за вниманието.
Нямам никъде на самия ДПФ сонди или датчици, нито преди или след него, това как се обяснява някой знае ли? Как разбира еку-то кога да прави регенерация, прави ли изобщо, ако се изтърбуши в такъв случай ще има ли проблем? Ако някой знае отговори моля да сподели. Аз такъв гол дпф не намирам за този мотор в нета, не знам какво става. IMG_20221106_215736.jpg
За проблем другаде мислил ли си?
Дпф-а е почистен и монтиран вече. Въпроса е принципен, относно проблема не знам дали е решен тъй като нямам много километри.
Щом надуването казваш, че е затруднено мисля, че работата е ясна. Какъв е ефекта след прочистването с обезмаслител, какъв използва и колко време го остави да действа? В случая трябва да запушиш плътно тръбата на изхода, от входа заливаш догоре при изправено положение, доколкото е възможно и оставяш така поне за ден. Лично аз бих използвал разредител МРТ-може да има и по-подходящ.
Предполагам, че караш основно градско?
Да основно градско на ниски обороти, след почистването има разлика но не е съществена. Киснах го с меглио, няма нужда да се запушва тръбата просто го поставих в положение и двете тръби да стърчат нагоре и го напълних.
Меглиото чисти, ама после трябва да го отмиеш с доста вода.
А имаш ли и катализатор? Щото и той се запушва доста успешно и симптомите са същите.
Не, катализатора вероятно е бил премахнат преди да купя колата, след дпфа има мека връзка и тръба до задното гърне.
На мен ми се струва, че това е катализаторът, а нямаш DPF.
Цитат на: Pyrhel в 24 Ноември 2022 14:25:48На мен ми се струва, че това е катализаторът, а нямаш DPF.
Напълно е възможно. Не бях и предположил подобно нещо но звучи напълно възможно.
Това хич не прилича на катализатор, а пък ако е, нямаше ли да има ламбда сонда покрай него ::)
@ivchotr
Няма сонди-монди и пр. При мен (EURO 3) изпускателната система е абсолютно същата - катализатор (изтърбушен не от мен) веднага след турбото, мека връзка, средно гърне, тръба и накрая още едно малко гърне. Нямам датчици, кабели и пр. по никой от елементите.
P.S. Досега мълчах, но споделям напълно мнението на Pyrhel.
Имах подобна мъка на реални 90к оказа се пукната пита на DPF явно от задръстване. Чистене не съм и пробвал а и споре мен и много хора, който са пробвали са пари на вятъра. От МП ми поискаха 3000лв за нов. Махнах катализатора и DPF чип да не го търси и 25HP нагоре. Вече 3г и 30к нямам проблеми.
Според каталога би трябвало да е катализатор. А и си приличат според мен:
https://ford.7zap.com/en/car/43/6.44639/16/1552/15420/67040/#5H270
ford-focus-mk2-converter-not-dpf.jpg
Да отбележим още, че DPF/филтър за твърди частици се появява при изисквания за отровни отработени газове при
Евро/EURO 5. TDCI 1,6 с 90 конски сили отговаря на Евро
3 или 4. Евро 5 ставаше задължителен някъде след 2009 година [1].
[1] https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars - Euro 5a за нови модели става задължителен от месец септември 2009, за продажба от януари 2011 година.
Цитат на: Ozzie в 24 Ноември 2022 19:27:06@ivchotr
Няма сонди-монди и пр.
Интересното е, че според каталог на NGK/NTK точно този дизелов двигател има ламбда/кислоред датчик?! По принцип се появяват при Евро 5 дизелите. Разгледайте каталога по модели и години и се вижда тази закономерност.
ford-focus-mk2-lambda-o2-sensor-tdci.jpg
Това, дето е обозначено на схемата с номер 12В591 и е свързано с кабел с букса накрая, що ли е, че не ми е активно ::)
При 90 конски сили го няма. Затова не е активно.
При 110 конски сили го има и пише датчик за температура на изгорелите газове: https://ford.7zap.com/en/car/43/6.11425/16/1552/15420/67040/#12B591
Десо, тоя саксофон на снимката го имам същия и на моята кола. Катализатор е,ти нямаш Дпф.
Хубаво че си го почистил, но проблема май е друг. Сменял ли си скоро горивен филтър? А и споменаваш нещо за покачване нивото на масло. Колко се е покачило ? Пипни с пръст на пръчката, размажи, помириши. Чел съм за един тест с капка върху хартия и после се гадаело по лекето дали има нафта в маслото.
То няма какво да се гадае. Вижда се. Има ли светли ореоли около по-тъмната част на капката, значи в картера е влязло гориво. А пък по-високото ниво на маслото затвърждава тази констатация. Съответно на пипане няма да е толкова мазно.
Благодаря на всички отзовали се, много полезна информация. В крайна сметка да разбирам че това е катализатор а маслото явно сме го наляли по-вече при смяната. Междувременно ми излязоха следните грешки - прилагам файл. Явно съм тръгнал в грешна посока, но това че съм го изчистил никак не е лошо все пак. Вероятно имам проблем с датчика за налягане в рейката?
Screenshot_20221013-221446.jpg