Проблеми със зареждането на акумулатора

Започната от tihomir chakalov, 03 Юли 2019 13:45:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tihomir chakalov

здр. колеги. преди време имах проблем с охлаждането на колата и нещата се оправиха със смяна на двата вентилатора. от тук нататък възникна друг проблем: имам уред който е в запалката и е абсолютно точен и с измерването от мултицет,значи че проблема е другаде. например зимата колата ми винаги показва че зарежда около 14,6-14,7 волта,никога не е имало проблем с прежареждане на акумулатора знам че са високи стойности но там е бедата че не мога да разбера от какво се получава това. сменени  са четкодържател и четки,диодната плочка също е чисто нова. дойде лятото и колата взе да показва ано малии.сутрин си зарежда нормално докато е още хладно и после като позагрее колата и времето стане топло започват аномалиите. показва ми и на двата уреда че зарежда някъде към 13,5в до 13,7волта. точно в този момент колата изобщо няма никаква тяга и е все едно прегряла. охлаждането си работи нормално и перките вкл. когато позагрее. акумулатора е нов на 6 месеца. може  ли да има проблем с компа на колата и от там да идват бедите. четох из форумите че на тези коли зареждането се определя от компа на колата и той подава сигнал на генератора,възможно ли е да се е бъгнал. и може ли да сменя компа от друга кола форд със същите параметри?


ivchotr

Зарядът, граничещ с недозареждане, е 13.6 волта. В този смисъл 13.7 не е проблем. 13.5 обаче може и да се окаже проблем, ако наистина е толкова, защото акумулаторът лека - полека ще започне да се разрежда.
Бих ти препоръчал преди да започнеш да изкормяш компютъра, да провериш дали са достатъчно стегнати клемите на акумулатора и кабелите към и от стартера и алтернатора. Че един хлабав и/или клеясал кабел може да ти докара доста главоболия. Смарт зареждането чак такива амплитуди не би трябвало да прави.
Онзи ден моторът ми взе да прави въртели със зареждането. В някои обороти падаше до 13.2 на моменти. Едно бързо почистване на буксите от генератора към реле-регулатора го върна в джаза. В момента е между 13.7 - 8 до 14.2 - 3. И това при положение, че една от фазите на генератора е аут от години :D

tihomir chakalov

благодаря за отговора ви но нещата съм ги описал много точно. това става само когато е много топло времето. плюс това ремонта на генератора е правен и на моменти например днес сутринта си работеше на 14,2 волта. при студено  време никакъв проблем нямам. абсолютно всичко е проверено от специалист по токовете и стигнахме до извода че е компа,така поне си мислим щом по веригата а всичко е наред. откачал съм и клемата на дебитомера да пробвам и при студен и при топъл двигател разлика няма.

ivchotr

Ами нормално е смарт зареждането при топло време да намалява зарядното напрежение, защото при топло време акумулаторът си губи капацитета по-бавно. Затова предложих да проверите клемите и буксите, защото при хлабава и/или клеясала такава, напрежението ще падне под граничната стойност. Ама щом сте сигурни в изправността на системата, пробвайте нещо друго. Пиши накрая какво е станало, че ми е интересно.

tihomir chakalov

днес сложих и друг акумулатор и нещата са същите. интересно че колата и с двата акумулатора няма някакси тяга както преди. нещо става,смених и бензиностанциите с друга марка. и бензин нов сложих и газ нова сложих .вакумите са наред ,колата няма сила ,стана ей така изведнъж за 2-3 дни . вече незнам какво да мисля.

ivchotr

Ами провери да не би да приплъзва ремъкът на алтернатора когато загрее двигателят. Или пък да затяга обтяжна ролка, ако е с такава, че не се сещам.