Duratec-HE 2.0 Bi-Fuel (145PS) - мнения, съвети, проблеми

Започната от Ilian Petrov, 30 Ноември 2018 12:39:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ilian Petrov

Понеже станахме доста хора с двигателя от заглавието и заводска газова, реших да отворя нова тема.
Мисля, че ще бъде полезно.




ADiDimitrov

Приятна за каране, сравнително икономичен мотор за конете си! Сложно направена от към смяна на ремъци! Напълно електронен дросел което за мен е сложно и изисква сериозна потдръжка!

Ilian Petrov

Абе харчи си. От както застудя занулих средния разход. На кратки разстояния и тежък трафик - 15 на 100 по борд.
Преди няколко месеца смених двата ремъка, но в сервиз, ама човека наистина се поизмъчи.
Дроселът освен да се чисти от време на време каква друга поддръжка?

ADiDimitrov

Да се чисти но с подходящи спрейове!и да се внимава с електрониката да не стане беля!

anikolov

Пичове, ние, които сме с газова от бай Петьо - майстора, а не сложена от Her Petre в завода на Форд, можем ли да пописваме или само да си четем?  :D Не,сериозно, дано стане хубава, ползотворна и горе-долу структурирана темата. Ще е много полезна!

Ilian Petrov

Мисля, че леко обърках мястото на темата. Трябваше в раздел Двигател да е, а не тук, ама нали съм с Фокус и бам по инерция тук  :D
Естествено, че всеки има право на мнение. И колегите с дизели са добре дошли :)

Ilian Petrov


Аз ♥ Форд
Публикации: 434
Адрес: София
Форд: Focus Estate 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) Titanium '09
Профил  Лично съобщение (Активен)

Re: Най-накрая избрах и аз - Фокус комби 2.0 LPG
« Отговор #261 -: Ноември 27, 2018, 08:48:13 »
ЦитатПромени
След 3 години безпроблемна експлоатация, ето че дойде проблемче. Преди няколко дни светна чека. Направих диагностика в МП и казаха, че е заради богата смес. Посъветваха ме да покарам само на бензин няколко дни и да видя дали ще светне отново. И ако светне, като мина на газ съм за BRC. Не светна на бензин, но след това като покарах на газ и отново светна. Ще се ходи в BRC. Иначе нищо по-различно не се усеща във вървеж, обороти и т.н.

Ilian Petrov

Проблемът с богатата смес е решен. Отидох в БРЦ и за нула време пред мен установиха, че мембраната на изпарителя е заминала и изпуска газ. Предложиха ми да я сменят - 100 лв., или нов изпарител с 2 г. гаранция - 190 лв. Предварително бях проверил ценоразписа от сайта им, а и нямам намерение да се разделям с колата и не го мислих изобщо :). Избрах нов изпарител. Използвах момента да сменя и филтрите - 40 лв. За диагностиката - 35 лв. Та общата сметка стана 265 лв. Предвид, че за 3 години и 40 хил. км. не съм правил нищо по газовата, все си мисля, че нямам повод за оплакване :)
Сега и на топъл двигател пали от раз на бензин!

V.Buzev

Честито, дано да нямаш повече драми. Газчицата е хубаво и ефтинко, ама ей тъй кат стане по-някога и да ти се скъсат нервите :)

ADiDimitrov

Само не разбрах последното изречение! Имал си проблем с паленето или !?


Ilian Petrov

#10
На студен двигател палеше от първи път. На топъл обаче, на първо палене аха да запали, но не можеше. А на второто палеше с малко повече задържане на стартер, без да подавам газ. Може би са се смесвали бензин и газ.

Пропуснах да напиша, че инжекторите засега са наред. Питах единия от техниците, дали след смяната на изпарителя не е необходима настройка и как би станала, при положение, че компа е заключен. Според него нямало нужда, а ако пак светне чека и няма друг хардуерен проблем, то чак тогава щяло да се наложи да се отключи компа на газовата

panamerski

Да,  бях забравил, че и аз от там тръгнах..  Много добре си направил, защото аз веднъж сменях мембрана за 40лв. без труда и след няколко месеца - цял изпарител. Новата мембрана изкара много малко, от тогава имам 40к+ с новия изпарител без проблеми. Вече третия път проблемът беше в дюза на 3-ти цилиндър. Добре е, че са я оправили от първия път и без разправии.

Ilian Petrov

При 90 лв. разлика между нов изпарител с 2 г. гаранция и само смяна на мембрана, без гаранция, за мен дилема нямаше. И съм почти сигурен, че стария изпарител е бил заводския, на 10 години експлоатация. Едва ли италианеца преди мен е пипал нещо по газовата, освен филтри.

dimkaraganchev

Цитат на: Ilian Petrov в 07 Декември 2018 15:19:48...Използвах момента да сменя и филтрите - 40 лв...
Това цената на 2-та филтъра ли е или включва и труда?

Ilian Petrov

Цената е за 2-та филтъра, със смяната. Между другото казаха, че тоя на течната фаза се сменял на 40 хил., което е леко странно за мен. А този след изпарителя, било добре на 10 хил.

dimkaraganchev

Според мен, това са абсолютни глупости. На моите коли си сменям филтрите сам. Този, в изпарителя струва 2 лв. Сменям го на 7-8000км. И е доволно зацапан с чернилка. Другият филтър, на рейката, струва 5 лв. Сменям го на 15000км. Може и на повече, но, с оглед на цената му, не ми се рискува.

Ilian Petrov

Е, то е ясно, че официалните представителства на каквото и да било, искат да печелят много от сервизни услуги :). Но пък предишната смяна на филтри, я направих в обикновен сервиз и ми взеха 45 лв. И не знам как е при твоята газова, но при фабричната БРЦ, филтъра на течната фаза е на кофти място. Не бих се захванал сам. Другият е елементарен за смяна наистина.

ADiDimitrov

Истината е че газта ни е ужасна! На предна кола имах тотално затлачен филтър на 1000 км! Като свалихме италинските филтри на 20 000 км нямаше нищо черно по тях! Прави сметка каква е газта там и тук!

dragozow

#18
И аз съм с този мотор от почти година и ми харесва. Купих колата и предварително знаех, че ще правя клапани. След три дни я вкарах при моя майстор, в Италия са сменяли веригата и от 16 клапана нямаше един регулиран. Вероятно това ги е уплашило и са го разкарали. Нямаше налични пулове, но при един шлайфист имаше донор и го използвахме за да не чакаме. Само ме е яд малко че така и така бяхме свалили главата и можеше да сменя сегментите, пипа масло, но малко. Доволен съм от колата, харчи около 12 - 13/100 в София, но често карам извън час пик на южната дъга. Даже сега я карам на бензин, защото бях напълнил резервоара преди няколко месеца за да си имам и реших да го изгоря, защото остарява. Сега горя втори резервоар с бензин, после ще го напълня и ще си карам на газ пак няколко месеца. Колата е пушка, втори Форд ми е и съм доволен. Силата и е извънградско. Разхода на борда смята на бензин и има два литра разлика с газта, ако пише 10 е 12 на газ. Мотора е готин, не разбирам защо хората си купуват дизели, макар и да съм имал дизели.

ADiDimitrov

Цитат на: dragozow в 14 Декември 2018 09:34:27
И аз съм с този мотор от почти година и ми харесва. Купих колата и предварително знаех, че ще правя клапани. След три дни я вкарах при моя майстор, в Италия са сменяли веригата и от 16 клапана нямаше един регулиран. Вероятно това ги е уплашило и са го разкарали
А каква е била причината в Италия да сменят веригата? На какви километри е мотора?


Ilian Petrov

Колегата Dragozow така и не отговори. Но предвид, че на веригата й дават живот около 250 хил. км. или повече, то неговата явно е била на доста повече...

Ilian Petrov

#21

Неактивен locke
Форд Фен
Аз ♥ Форд
Публикации: 57
Адрес: Sofia
Форд: Focus 1.6 Zetec '01 LPG
Профил  Лично съобщение (Неактивен)

Все още ли не е решен проблемът със заключената газова и при тези двигатели съществуват ли проблемите от предните фокуси - километража спира да отчита, чистачките понякога отказват, централното се поврежда, прегряване на газ, разход на масло над 1"литър на 10 000 км?
Докладвай     Активен
Неактивен ADiDimitrov
Форд Фен
Аз ♥ Форд
Публикации: 44
Адрес: Варна
Форд: Focus 2.0 LPG
Профил  E-mail адрес  Лично съобщение (Неактивен)

Re: Focus 2.0 145-съвет за варианти двигател
« Отговор #26 -: Днес в 16:19:45 »
Цитат
Това с заключения комп. няма какво да те притеснява! В най лошия вариант се сменят четирите инжектора за 400 лв. Настройки се правят и при заключен софт. Тия драми с изпращане в Италия са напълно излишни! Друго което може да се смени е изпарителя към 100 и нещо лв. и пак няма драма!
Докладвай     Активен
Активен Ilian Petrov
Форд Фен

Аз ♥ моят Форд Фокус
Публикации: 466
Адрес: София
Форд: Focus Estate 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS)
Профил  Лично съобщение (Активен)

Re: Focus 2.0 145-съвет за варианти двигател
« Отговор #27 -: Днес в 16:31:30 »
ЦитатПромени
E как да се реши въпросът със заключения компютър на газовата? :)
На мен поне, не са ми се случвали изброените проблеми. Да, доливам 700-800 мл. масло на интервал, но за мен това не е проблем. Един литър масло на година да не е 500 лв. егати. И като кажат някой, че бензиновите двигатели на Форд са "маслояди", все едно на другите марки не горят масло. Всички горят, та дори и премиум марките.
Редактиране на публикация
Докладвай     178.254.209.253
Неактивен ADiDimitrov
Форд Фен
Аз ♥ Форд
Публикации: 44
Адрес: Варна
Форд: Focus 2.0 LPG
Профил  E-mail адрес  Лично съобщение (Неактивен)

Re: Focus 2.0 145-съвет за варианти двигател
« Отговор #28 -: Днес в 18:29:36 »
Цитат
Цитат на: Ilian Petrov в Днес в 16:31:30
E как да се реши въпросът със заключения компютър на газовата? :)
Това  което ми обясниха от БРЦ Варна е, че единствения проблем с заключения комп. е, че няма как да сменят инжекторите един по един с по евтиния вариант /40 лв. на инжектор/! Така ако имаш проблем с инжектори се слагат комплект оригинални които излизат 400 лв. Иначе няма проблем с настройките в БРЦ си ги правят! Така че не е необходимо да ти отключват компа, цената за тази услуга излиза колкото да смениш четирите инжектора с нови!


Ilian Petrov

Не знам къде е истината. Нали наскоро смених изпарител в БРЦ София, заради богата смес от заминала мембрана на изпарителя. Та момчетата казаха, че не са правили никакви настройки, заради прослувутия заключен компютър. Но ако случайно светне чека отново, с новия изпарител, то тогава щяло да се наложи да се отключва компа!

Plamen

#23
Здравейте и от мен!

Нов потребител във форума съм и отскоро си търся същото Фокусче (145PS, 2.0, 09`).

Ще си призная с ръка на сърцето - от коли не разбирам. Търся автомобил, който да вози мен и приятелката ми евтино, удобно и безопасно. Дали ще е комби или хеч, значение няма, стига да е хубав моделът,

но! чета за тези заключени газови (търся си с поставено BRC, но те май всичките са такива) и не разбирам, това проблем ли е, не е ли проблем? Ако нещо се скапе, не може да се оправи в България ли? Само настройки ли не могат да се направят? Едни казват, че може, други, че не може. Колата ще търкаля гуми основно извънградско и по-рядко в града. От Варна съм, но живея в София от 10 години. В София карам рядко, но пък искам да си пътувам удобно, когато ми скимне да пътувам към морето или планината.

Поздрави,
Пламен

Pyrhel

Добре дошъл! Моля те, нека като се коментират конкретни обяви да е в темата за обяви (с цел да не се цапат другите с нерелевантна информация и неработещи след месец линкове).

Относно БРЦ-то - не е проблем, а и не е толкова заключено. Извън гаражите ги четат и настройват.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Plamen

Извинявам се! Трия частта с обявите, а за газовото - благодаря.

mr.stanchev

Цитат на: Pyrhel в 11 Януари 2019 10:36:55
Добре дошъл! Моля те, нека като се коментират конкретни обяви да е в темата за обяви (с цел да не се цапат другите с нерелевантна информация и неработещи след месец линкове).

Относно БРЦ-то - не е проблем, а и не е толкова заключено. Извън гаражите ги четат и настройват.

Здравей, какво значи '' не е толкова заключено''? Закупих 2.0 с код SYDA, и БРЦ газ, която си фигурира в италианския талон. Регулират ли ги някъде освен МП, в частност в Шумен?

ADiDimitrov

Цитат на: mr.stanchev в 29 Май 2019 11:57:10
Здравей, какво значи '' не е толкова заключено''? Закупих 2.0 с код SYDA, и БРЦ газ, която си фигурира в италианския талон. Регулират ли ги някъде освен МП, в частност в Шумен?
Оторизираните сервизи на БРЦ! Такъв има във Варна до автосалоните!

mr.stanchev

Цитат на: ADiDimitrov в 05 Юни 2019 08:51:36
Оторизираните сервизи на БРЦ! Такъв има във Варна до автосалоните!
Сърдечно благодаря!

ADiDimitrov

Да поотупаме малко темата 😀 момчета как сте с разхода на масло? Конкретно каращите на газ?