Ford Focus Turnier Mk3 facelift (наследникът)

Започната от Ozzie, 16 Януари 2024 20:07:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

Ами туй то. Било що било, Ц-Макса отива в пенсия. От днес ще разхождам бялото комби. Набор 2015 г., февруари месец, сърце дизелово, 1,6 TDCi 85 kW, по две клапи на цилиндър, шест предавки за предаване на нютоните от двигателя към колелата. Има темпомат и ограничител на скоростта, двузонов климатроник, предни ел. стъкла и другото общо- взето е стандартно. Купуван е от МП, обслужван е там и по разни документи и фактури съм склонен да вярвам, че пробега е реален - в момента около 147 000 км.

Покупката - нещо като любов от пръв поглед. Преди месец, докато трупах трудов стаж, разглеждах по сайтовете на местните дилъри какво има налично и този Белчо ми хвана окото. Цената също беше приемлива. Няколко дни по-късно имах ходене до Бургас (намираше се там), огледах го, завъртях едно кръгче около представителството и си казах "сега или никога". На другия ден преведоха капаро, за да може да се задвижи процедурата по лизинга. Трябваше да минат някои бюрократични процедури и на 12.01 получих обаждане, че мога да отида да си получа автомобила. Организирах се и от днес вече е в ръцете ми.
Тепърва предстой да се опознаем. Като първо усещане - по-дългото междуосие и по-ниския център на тежестта дават усещане за по-стабилно и "спокойно" поведение в завой. Ц-Макса сякаш е една идея по-нервен.
Вътре още ми е малко като космически кораб, тепърва ще разучвам бутоните, 'щото за момента се разсейвам и не държа точно лентата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Ами честито и със здраве да ги ползваш!
Гледам, че си станал и софиянец  :D

Пусни по някое време инфо колко гори на градско и извънградско и с какъв ангренаж е.


Ozzie

Ангренажа - нищо особено. Ремък, две ролки, водна помпа и толкова.
На тръгване от МП нулирах бордкомпютъра. Мотахме се малко из Бургас - да хапнем, да заредя малко гориво. После поехме към Варна. Като се прибрах БК показваше 4,7/100. Тепърва ще го засичам "пълно / пълно".
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr



saggy

Ози, Честито и само вярна служба на новата кола пожелавам! Кажи повече за двигателя - Пежо-Ситроен ли е или е фордовска разработка, какви екстри други има, качи някоя снимка отвътре?
Относно регистрационния номер, едни колеги варненци много хейтваха софийските регистрации във Варна, та по-добре сменяй с "В" преди да са те нарочили за враг от запад.  (rofl)


Наско

Честито Ozzie, със здраве да я караш и много да те слуша.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !


Жоро Петков

Екстра е колата, честито.
Разхода пълно-пълно най-вероятно ще е ок. 10% нагоре (поне на Мондеото се оказа, че е така), но не е болка за умиране.
Значи фокуса за каране е голям човек. Още си спомням като взех моя чисто нов от Смолян надолу по завоите с 1.0 мотора наплясках доста по-мощни коли. Окачването на Форд е най-доброто в класа си (дори понякога надминава доста по-висок клас коли).
Да ти служи вярно и безпроблемно дълги години. Ако е карана в България е напълно нормален тоя километраж.
 


Ozzie

Благодаря на всички за пожеланията! (beer)

@saggy
Двигателя е второ поколение DV6 от Пежо / Ситроен групата. Но в сравнението с първото поколение DV6 май единственото общо нещо е работния обем. Главата е различна, мисля, че имаше разлика и в материалите използвани за изработка на блока. Бях чел преди време статия по въпроса, 'ма ме мръзи сега да търся.

Относно номерата - като изтече лизинга (декември 2027 г.) ще ги мисля. До тогава се водя само "ползвател".
Освен това, същите са обвързани с валидността на ГТП, ГО и винетката. ;) Дори да беше на мое име, най-малко щях да изчакам да изтекат горните три и тогава да мисля за нови номера.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


zz_stefanov

Честито! Със здраве и безаварийно да си я караш.
Увеличи се бройката на белите комбита.
Тайна ли е цената.



perun

Честито и от мен колега!
Абе много "скучни" тия коли...Няма това тропа, онова хлопа, сега правим това, догодина друго... :D
Това в рамките на шегата.
Пожелавам ти да пишеш само за хубавите дестинации дето си посетил...


Ozzie

абе ценатаааа.... петцифрена сума е  (tooth) (да кажем нещо средно спрямо цените на които се продава модела от тези години на производство) ама не ми се даваше накуп, та затова се спрях на вариант с лизинг

Отделно ме мотивира, че колата е купувана от тук, поддържана е за срока на гаранцията (5 години) в МП, не беше ошушкана, както обикновено се продава новия ФФнос, т.е. имаше си резервна гума ("патерица"), крик и ключ за гайките на джантите + аварийния комплект. Освен това, лятото е сменян съединителя (пълен комплект), пак в МП, както и всички лагери на валовете на скоростната кутия. За момента други съществени ремонти не са ми известни.

Предстои смяна на дискове и накладки на всички колела. Ръбовете които имат са достатъчно показателни, че износването им е над допустимото.

@perun
Замислил съм нещо, но да не дърпам дявола за опашката. Когато се случи, тогава.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Вече не е нужно да се сменят номера, ако са от друга област. Чиста загуба на пари е такава смяна.


Ozzie

@ivchotr
Известно ми е това за номерата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Ози, от личен опит бих казал, че фолио на фаровете би дошло много добре. Моят Фокус, като го купувах, фаровете бяха кристално ясни, но от карането на къси светлини и от слънцето така добре се изпекоха и пожълтяха, че сега трябва да се шкурят и после фолио, което съм замислил пролетта. Излишно движение, ако се бях усетил за фолиото навреме. Бих сложил и прозрачно предпазно фолио на предното стъкло, че вече съм писал колко пукнатини се получиха от камъчета.


Ozzie

По VIN излиза Daytime Running Lamps Level 2, което не знам що ще рече, но късите ги ползвам само нощем.
За дневни мисля, че пуска дългите при стартиране, но на по нисък волтаж. Та за кола, която е карана само в България, фаровете бих казал, че са в много добро състояние.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Наско

Ozzie, имаш ли пробен период и опция да върнеш колата, ако нещо не ти хареса ? Щото за нема и 150 иляди км. да се сменят амбреаж и лагери по скоростната кутия, мен лично би ме притеснило. В смисъл как е карана тая кола ? А и тоя лизинг за 4 год. не я ли оскъпява много ?
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !


perun

Цитат на: Ozzie в 18 Януари 2024 21:34:49По VIN излиза Daytime Running Lamps Level 2, което не знам що ще рече, но късите ги ползвам само нощем.
За дневни мисля, че пуска дългите при стартиране, но на по нисък волтаж. Та за кола, която е карана само в България, фаровете бих казал, че са в много добро състояние.

Фарове матират основно от много магистрално каране където висока скорост и прах във въздуха буквално шлайфат фаровете.
За добро или за лошо то по нашите малко "магистрали" има само прах, а за скорост е друдно да се говори...
Така че в това отношение е добре, че е карана у нас...


Жоро Петков

Цитат на: Наско в 19 Януари 2024 20:32:48Ozzie, имаш ли пробен период и опция да върнеш колата, ако нещо не ти хареса ? Щото за нема и 150 иляди км. да се сменят амбреаж и лагери по скоростната кутия, мен лично би ме притеснило. В смисъл как е карана тая кола ? А и тоя лизинг за 4 год. не я ли оскъпява много ?
ми за 130-40км не е ли нормално да се износи съединител? Може да е карана доста градско. Щом е сменен все едно си почва от 0та колегата. Лизинг за 4г и сам можеш да провериш в онлайн калкулатор бол.
Давам пример - Фокуса беше 26 000лв взет на лизинг крайното оскъпяване беше 30 000лв - т.е. за 5г 4000лв.
Мондеото го взех с потребителски кредит 30 000 - за 5 години плана ми беше да върна ~35 000лв.
Ако не ти се дават на куп тия пари не е чак толкова страшно, а и винаги можеш да го погасиш предварително без да доплащаш.


Ozzie

Цитат на: Наско в 19 Януари 2024 20:32:48Ozzie, имаш ли пробен период и опция да върнеш колата, ако нещо не ти хареса?
Няма такава опция. Можеше да си доплатя за гаранция от три или шест месеца, но предпочетох да си ги спестя, имайки предвид, колко разтегливо понятие в "гаранция" тук. Лизинга ми оскъпява крайната цена с около 2000 лв. Питах за заем банката - за 10000 лв. трябваше да върна 13000 (грубо казано) за пет години. Можех и да я платя на 100%, ама не ми се обръщаха джобовете толкова дълбоко.  ^-^
Иначе е била собственост на жена, предполагам и тя я е карала по-често. Също като Жоро намирам за нормално на тези километри да се стигне до смяна на съединител. За лагерите на кутията не мога да кажа. Модела и е B6. Не съм търсил информация имат ли тези кутии проблеми или не. Може да е някакво изключение. Но след като са нови, не мисля да се кахъря що- какво е било преди мен.

Доволен съм от колата, макар да имам ~ 200 км. с нея. Не хлопа, не тропа, не скърцат и не дрънчат пластмаси в купето. Обезшумяването е добро. Седалките имат добра странична опора.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Наско

Ок, щом така те устройва, въпреки че 3000 лв. са си 3000 лв.откъдето и да ги гледаш. И все пак на тия километри  смяна на съединител на механична кутия ми се видат малко. Може каката да си е държала крачето подпряно на педала ;D.
Важното е че си взел колата със сменени части и следващите 150 000 км. да харчиш само за масло, филтри и гориво.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !


Ozzie

@Наско
Не си прочел внимателно какво съм написал. ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Напълно нормално е да се смени съединител на 140 000 км. На служебните Пежа го сменихме на по 160 000 км, като колите се караха 80% от времето магистрално. Не е тайна, че по-новите коли се проектират с по-къс експлоатационен срок на различните компоненти. На Фокус 2 оригинален съединител с много градско каране изкарва същите километри като при Фокус 3.


ivchotr

Важно е как се борави със съединителя. Има "специалисти", дето ще го докарат до ремонт и за 60 000 км :D


F Focus

Честито, Ози и мнооого безаварийни километри!


Ozzie

Значи, китайците мамата си тракали!
Получих автомобила с един ключ, нормално за лизингов автомобил. Същия беше увит в тиксо - причината - капачето което се сваля, за да бъде сменена батерията беше със счупени зъбчета и съответно не вършеше никаква работа без тиксото. Поръчах от Алиескпрес кутийка с резервно перо, като въпросния магазин (търговец) предлагаше, срещу допълнително заплащане нарязване на перото, като единствено трябваше да изпратя снимка на моето перо. Поръчката я направих на 20.01, днес пристигна. Ами, ако щете вярвайте, но перото пасва перфектно и работи безпроблемно. Всичко за 8.89$, по днешен курс 16 лв. и някакви стотинки. Лепенката с емблемата (fe) бях я поръчал преди време (бяха няколко в пакетчето), също си заспа на мястото.

Иначе просто исках да имам някакъв резервен вариант под ръка, ако недай си се случи да заключа колата с ключа вътре. 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Жоро Петков

Я снимай и от другата страна бутоните.
Преди време бях пуснал в тема подарява се точно кутийка.
Мисля, че капачето поне е същото ако не бутоните - т.е. мога да ти го дам да го използваш за донор.
Ето я темата със снимки
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12437.0


Ozzie

@Жоро Петков
Благодаря за предложението (кутийката е абсолютно същата), но си реших дерта и за момента нямам нужда от капаче или кутийка.

P.S. Учудвам се, че за две години не се е намерил мераклия, който да я отнесе.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Ozzie

Второ пълно зареждане на резервоара.

411 км. с ~21,9 л. дизел. 85% от километрите (според борд компютъра) минати преди двигателя да стигне работна температура, средна скорост 17 км/ч.
Според калкулатора - 5,33 л./ 100 км., основно градско шофиране.

Минах и на реглаж на ходова част, 'щото ми се струваше, че от време на време се налага да се боря с волана при движение по права линия. Задно дясно и предно ляво колело имаха нужда от леки корекции.

Засега толкова. Предстои смяна на масло и филтри.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Добър разход като за среден пробег с толкова градско каране.


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Ози, какво масло мислиш да му сложиш на френския лъв под капака?  ^-^


Ozzie

Същото като на предния "лъв". :)
Всичко е набавено, остава да намеря време да се занимая.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...