Ford Kuga - Smart Utility Vehicle

Започната от nitrowalk, 27 Септември 2013 13:16:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nitrowalk





Знаете ли какво означава съкращението SUV? От английски приблизително се превежда като ,,возило пригодно за активен начин на живот" (Sport Utility Vehicle). Най-общо това е подобен на комби автомобил с по-голям пътен просвет, задвижване на четирите колела и често – с луксозно оборудване. Или с други думи, джип, но не от най-крайните офроуд представители като Jeep Cherokee, Land Rover Defender и Mercedes-Benz G-Class, а по-приятен за комфортни пътувания кросоувър. След появата на този тип коли и въвеждането на термина SUV в автомобилния сленг през 90-те години на миналия век, с времето се навъдиха негови производни като CUV, например. Сега, в разгара на оживлението на пазара за SUV-та, Ford представи нова трактовка на абревиатурата – Smart Utility Vehicle.

Както и да нарича високопроходимите си автомобили, Ford очевидно има големи амбиции за бъдещето им. Пообърканата гама в Европа беше ясно разделена и изцяло обновена. Най-ниско ще стои EcoSport, най-високо – Edge, а по средата е второто поколение на Kuga, тема на този материал. В първата си генерация моделът беше предвиден само за нашия континент, но с наследника идва и промяната, на която Синият овал залага смело в момента – глобализация на продукцията. Благодарение на това, Kuga II е далеч по-сериозен, не само в размерите си, автомобил от Kuga I.





Ясно е, че сега този Smart Utility Vehicle трябва да се хареса на много по-голям брой хора, по принцип пристрастени към различни стереотипи в автомобилостроенето. Американците, например, са влюбени в гигантизма и Kuga е взела малка частица от тази мания. Не трябва да си специалист, за да забележиш веднага увеличените размери – с около 10 сантиметра на дължина и с около 5 на ширина. Ако изберете комплект за поправка на спукана гума, а не резервна такава, обемът в багажника ще бъде с поне 100 литра повече от този на миналата Kuga.
Малко трудничко е да застанете пред джипката и веднага да ви хареса как изглежда тя. Но й дайте втори шанс, огледайте я хубаво в детайли. Ще забележите остър дизайн отпред, който определено е отново по вкуса на американците, и задница а-ла Galaxy, което пък ще се хареса на куп германци. Пълно разграничаване с първата Kuga, с изключение на дребната радиаторна решетка, която е запазена. Колко щеше да й отива голям спортен grille от Focus ST или EcoSport, само...Ако не сте се качвали във Ford от последните 4-5 години, то със сигурност ще останете изненадани на какво ниво е интериорът на всъдехода. Всичко е нещо като смесица от направеното във Focus и Fiesta, а не липсват и препратки към Ranger и гамата на Transit. Много удобен за захват волан, дълбоки контролни уреди с приятна подсветка и малък централен екран, отново скрит дълбоко в таблото. Начинът на сглобяване и вниманието към детайлите, с изключение на някои пластмасови дреболии, допълва подобаващо първоначалното приятно усещане от салона. На втория ред седалки ще имате всичко необходимо за удобно пътуване – дюзи на климатичната система, изход за захраване на разни устройства и огромен централен подлакътник с два къп холдъра. Може би само седалките там не са толкова комфортни поради изправената си стойка и тънкото си омекотяващо покритие, но това по-скоро бих квалифицирал като тенденция в съвременните коли извън премиум сегмента.




Двигателите за България ще са два по отношение на работния обем (1,6 EcoBoost и 2,0 Duratorq TDCi) и четири по отношение на мощността – със 150 и 182 бензинови к.с. или 140 и 163 дизелови коне. Макар и най-малкото число от тези да не звучи много обнадеждаващо за подобна кола, 140-те конски сили на тестовата Kuga бяха напълно задоволителни и се справяха безпроблемно с теглото от почти 1,7 тона. При потегляне липсва онзи дразнещ ефект на мудност от титаничните всъдеходи от миналото, всичко става с лекотата и пъргавината на лек автомобил. Когато оборотомерът мине 1400-1500 об/мин, двигателят е напълно готов за мигновена реакция и отговор на желанията на шофьора. Увереното ускорение приключва някъде около кота 4000 об/мин, когато е време за смяна на предавка. Отново в ниския диапазон на въртене на коляновия вал и Kuga пак поема стабилно напред, независимо от наклона на пътя.
Почти винаги, когато има дискусия за високопроходими автомобили, тя стига до момента за потреблението на гориво. И тук модерният SUV се справя почти като лека кола – в града с лекота достигнах предписаните от производителя 7,2 л/100 км, а на междуградските отсечки разходът е с около литър-литър и половина отгоре на каталожния (6-6,5/100). С това изминаването на 800-900 километра с едно пълнене на резервоара не би трябвало да представлява какъвто и да е проблем.Една от най-силните страни на автомобилите на Ford през новия век е пътното поведение. Kuga не прави изключение от останалите в моделната гама и предлага по свой начин чудесен компромис между спортно, комфортно и ненатрапчиво окачване. Без да има високотехнологични настройки на ходовата част, кросоувърът успява да се представи еднакво добре на магистрала, планински завои и офроуд. На аутобана единствено по-вискоият център на тежестта успява много рядко да наруши перфектното усещането за контрол, а във всички други ситуации Kuga е просто безупречна – завоите се описват с прецизност и без излишно напрежение, а пресечените местности изискват вниманието ви, но не в по-голяма от обикновеното степен.Kuga успява да вдигне нивото спрямо предшественика си във всяко едно отношение. Дали това ще доведе до така желания успех в сегмента по целия свят, предстои да разберем в следващите години. Цените на модела за България стартират от 42 990 лв за 1,6 EcoBoost със 150 к.с. и ниво на оборудване Trend и достигат до малко над 60 бона за автоматик, по-мощен дизел и топ екстри. Актуална оферта на Ford прави офертата доста по-примамлива – първите 75 клиенти на Kuga у нас ще получат като подарък автоматична скоростна кутия, което в различните случаи спестява до 3500 лева.



ПС : Използваната за тест-драйва Куга е в момента в шоурума на МОТО-ПФОЕ в Стара Загора и всички сте добре дошли да се убедите в качествата й :)

Поздрави !
Калата :)


Alexi

хубава е кугичката ,има индивидуалност ,дано я позиционират малко по добре ценово от предния модел който според мен не се радваше на особена полулярност точно по тая причина (поне аз почти не го виждам по улиците ) .. жалко че няма по силни мотори ,може би по късно ще ги пуснат ..

Аleks_f1

 "а на междуградските отсечки разходът е с около литър-литър и половина отгоре на каталожния (6-6,5/100)..."https://fordbg.com/forum/Smileys/LightB/rofl.gif


Ако караш с 80 сигурно, що не се качи на магистрала, 140 км/ч, темпомат, и после ми се обади?!

Anuruths

Това е и информацията, която търся.

ivchotr