Възможни неизправности при Ескорт 92-98 г.(MK5,6 и 7) Zetec и отстраняването им!

Започната от Nebhotep, 18 Октомври 2012 10:45:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Тук ще обобщя най- често срещаните неизправности при ескорт и отстраняването им:

1. Симптом: Липса на мощност  Причина: Запушени дюзи  Решение: Чистене на ултразвук;
2. Симптом: Причукване в двигателя при палене Причина: Гъсто масло или износени хидравлични повдигачи Решение: Смяна на маслото по спецификация на форд или промиване на хидравличните повдигачи;
3. Симптом: Забива над 4000 оборота, палене с настабилни обороти  Причина: 1. Заминала ламбда сонда; 2. ЕCT датчик (температурния датчик); 3. TPS- потенциометъра на дроселовата клапа(Диагностика: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=5805.msg78182#msg78182); 4. Запушен катализатор; 5. Скъсани вакуумни маркучета по двигателя; 6. Неработещ клапан за картерната вентилация.  7. Мръсен MAF сензор Решение: Компютърна диагностика, почистване и проверка на изпълнителните елементи
4. Симптом: Рязък спад на отдавания ток от алтернатора при загряване на двигателя  Причина: Температурна компенасация на реле- регулатора влаган в някои алтарнатори на Бош  Решение: Смяна на реле- регулатора с такъв с ниска температурна компенсация
5. Симптом: Теч от вратите в основата при прага Причина: Разлепена изолация във вътрешността на вратата Решение: http://fordbg.com/forum/escort-orion/rukovodstvo-za-otstranyavane-na-techove-ot-vratite-pri-eskort-mk5-6-i-7!/
6. Симптом: Вентилаторът на купето не духа силно след 1ч. работа!
Причина: Износени втулки на ротора на вантилатора Решение: Сервизиране на вентилатора
7. Симптом: Не работи клапата за вътрешна циркулация Причина: Изгоряла електрическа бобина за управление на клапата   Решение: Смяна с нова за 100 лева или от морга за 20;
8. Симптом: Бензиновата помпа не работи  Причина: Лоши спойки в бушонното табло  Решение: Презапояване и профилактика;
9. Симптом: Масло около свещите  Причина: Пропуснала гарнитура на капака на клапаните  Решение: Смяна
10. Симптом: Изчезват габарити , зумер , осветление на табло  Причина: Лостчето за управление на волана Решение: Трудоемък ремонт в къщи или смяна с ново или втора ръка;
11. Симптом: Загряване, перката не се пуска Причина: Стопена отвътре букса находяща се на корпуса на вентилатора  Решение: Смяна с нова букса;
12. Симптом: Странно изфорсиране на двигателя при ускорениеПричина: Съединителят приплъзва  Решение: Смяна;
13. Симптом: Чукане при смяна на скорост Ескорт  Причина: вътрешно каре на полуоската  Решение: Смяна на карето с полуоската;
14. Симптом: Скърцане от предницата при маневри за паркиране Причина: Втулки на стабилизираща щанга, лагери на амортисьорите, биалетки, шарнири  Решение: Смяна или пълнене с масло- временно решение
15. Симптом: Теч от вала за превключване на предавките Причина: Семерингът тече  Решение: Закупуване на нов и смяна;
16.Симптом: Теч в купето директно върху ел.таблото.  Причина: не е установена точно  Решениеhttp://pokatili.ru/f/viewtopic.php?f=129&t=9456"
17. Симптом: Сериозен шум /почти виене/ след отнемане на газта Причина: Диференциал  Решение: Смяна на скоростна кутия втора ръка;
18. Симптом: Запотяване на стъклата Причина: Влага в купето  Решение: Отнякъде влиза влага в купето, от уплътнения, от някоя тапа отдолу на купето или теч от радиатора на парното в купето. Търсете влагата, прегледай всички кечета и проверете дали не са влажни! Също може да са  запушени отдушниците отзад в багажника, но за съжаление за да се достигнат трябва да се махнат декоративните панели в багажника!
19. Симптом: Проблем с управлението на чистачките! Причина: бушона за чистачките; реле за чистачките; моторчето за чистачките;   Решение: Преглеждане на бушоните, релето или сервизиране на моторчето;
20. Симптом: Чупи вилка, а съединителят е нов  Причина: Нарушене съосие на педалите, притискателен диск на съединителя, неправилно инсталиран гребен на педалите, пречупено жило на съединителя  Решение: Смяна педали или тресчотка, смяна на жило, ревизиране на съединител;
21. Симптом: Неработещи реотани на задното стъкло Причина: Прекъснати реотани, прекъснат проводник на пиновете на вратата на багажника  Решение: Възстановяване на прекъснатите реотани, запояване на прекъснатия кабел;
22. Симптом: Лампичката под часовника мига  Причина: Имобилайзер  Решение: PATS Immobiliser Fault Codes. Прочитане на кодовете за грешки;
23. Симптом: Стрелката за отчитане на температурата ту работи, ту не работи  Причина: Датчик за темп. на охл. течност или прекъсване на кабелите до датчика Решение: Смяна или съединяване на проводите;
24. Симптом: Проблем с управлението на въздушния поток на парното  Причина: Откачено жило за управление на клапата или извадени въздухопроводи Решение: Закачане на жилото или смяна с ново при установена повреда;
25. Симптом:Странна загуба на антифриз без установени течове и проблем в гарнитурата на главата Причина: Теч от водна помпа при загряване на двигателя; радиаторче на парното в купето; воден радиатор; теч от някоя гумен връзка и бързо изпаряване Решение: Преглед на съединения и маркучи; газов анализ проблем в гарнитурата на главата;
26. Симптом: Трудно студено палене  Причина: ЕCT датчик; загуба на вакум; бензиновата помпа не вдига налягане; запушен отдушник на резервоара  Решение: Проверка на датчика, проверка на налягането в горивната рейка; почистване на отдушника
27. Симптом: Хидравличната помпа вие   Причина:Недостатъчно количество хидравлична течност; хлабав пистов ремък; развалена помпа Решение: Проверка; смяна на ремъка; смяна на лагера на помпата; смяна на помпата;
28. Симптом:Съска при гасене на мотора Причина: Принцип на работа на Zetec двигателите  Решение: Няма нужда. Така е нормално;
29. Симптом: Чува се съскане при работещ мотор Причина: Загуба на вакум  Решение: Проверка на вакумните линии
30. Симптом: Двигателя угасва веднага след като запали Причина: ЕГР клапана не работи коректно; дърпа въздух от вакумните линии и бърка работата на MAF сензора Решение: Затапване на клапана; изолиране на възможните места;
31. Симптом: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка! Причина: лагери на агрегатите по пътя на ремъка; Некачествен ремък; развален механизъм на обтяжната ролка  Решение: Смяна на лагерите; смяна на обтяжната ролка и механизма;
32. Симптом: Къса се жилото на съединителя Причина: Неправилно монтиран кожух на жилото върху тунела при паделите; Некачествена тресчотка при педалите Решение: Смяна на жилото и правилно монтиране на кожуха или смяна на тресчотката
33. Симптом: Оборотите не се нормализират при спиране  Причина: VSS датчик, моторче за празен ход  Решение: Диагностика на VSS и почистване на моторчето;
34. Симптом:Странно придръпване/забиване  Причина: VSS, ламбда сонда, MAF  Решение: Компютърна диагностика;
35. Симптом: Луфт на скоростния лост Причина: Разбити плъзгачи с пружинен механизъм  Решение: Нов лостов механизъм, защото е неремонтируем или от морга;
36. Симптом: Теч от маркучите на хидравликата Причина: Спукани маркучи или скоби  Решение: Търсене по моргите; 2. Направа на маркуч във фирма занимаваща се с изготвянето на хидравлични маркучи 3. Поръчка от eBay;
37. Симптом: Кабелите от бобината до свещите светят по дължината си Причина: Специфика на запалителната система  Решение: Няма проблем, допустимо е присветване, но без искри между кабела и капака;
38. Симптом: Вентилатора за охлаждането не спира  Причина: Датчик на входящия маркуч към радиатора или релето находящо се зад акумулатора  Решение: Смяна на датчика, ревизия на релето;
39. Симптом: Двигателя угасна при движение и не ще да пали Причина: Скасан авгренажен ремък; Неработещ датчик на коляновия вал; Изгоряла бобина на запалването; Изгорял компютър; Неизправен имобилайзер  Решение: Диагностика в сервиз;
40. Симптом: Гасне при пълно (до край) навиване на волана  Причина: Датчик за отчитане на налягането в хидравличната система Решение: Смяна на датчика;
41. Симптом: Пукане при потегляне Причина: Тампони на носачите Решение: Смяна
42. Симптом:Лампата на SRS еърбега свети  Причина: Неизправност в системата  Решение: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=3650&st=0&sk=t&sd=a&hilit=%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F&start=60
43. Симптом:Тресе при висока скорост  Причина: Криви джанти или гуми; скъсани тампони на носачите; разбито вътрешно каре на полуоската  Решение:
44. Симптом: Влошена возия Причина: Амортисьори, тампони на носачите, биалитки, тампони на стабилизиращата щанга, разбита хидравлична рейка, разбито каре на волана, шарнири, карета на полуоските  Решение: Диагностика и подмяна
45. Симптом: Теч на хидравлично масло от рейката  Причина:  Разбити втулки и уплътнения на рейката Решение: Рециклиране или смяна
46. Симптом: Тресене на волана при спиране  Причина: Спирачни апарати, накладки, дискове или криви джанти  Решение: Ревизиране на спирачните апарати, смяна на накладки и дискове; проверка и балансиране на гумите
47. Симптом: Шум отпред в ляво, нещо като виене Причина: Преден лагер на главина Решение: Смяна
48. Симптом: Тресе при ускоряване и спиране с двигателя Причина: Крива полуоска в следствие на удар  Решение: Смяна на полуоската
49. Симптом: Тракане на накладките  Причина: Липсват скобите за придържане на накладките   Решение: При ескорт след 07.1997 се слагат тенекиени скобички в прозорчетата на спирачния апарат, за да не тракат накладките при движение;
50. Симптом: Нестабилна задница  Причина: Тампони на заден мост  Решение: Смяна
51. Симптом: При потегляне се чува удар в дясно Причина: Каре  Решение: Смяна

Очаквайте продължение!



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Nebhotep

52. Симптом:Висок празен ход при движение и натиснат съединител Причина: Нужда от ъпдейт на софтуера на EEC V, загуба на вакум Решение: Ъпдейт в оторизиран сервиз; Отстраняване на неизправностите по вакумните линии [/b];
53. Симптом: Шум от вятър при движение от задната врата Причина: Конструктивен недостатък или нарушено външно уплътнение на вратата Решение: Осигуряване на външно уплътнение от модел на Ескорт след 07/1998 или залепване в канала на уплътнението на стъклото самозалепваща се изолираща лента [/b]
54. Симптом:Скърцане от пистовия ремък Причина: Необтегнат ремък вследствие на износен автоматичен обтегач Решение: Смяна на обтегача[/b];
55. Симптом:Вентилаторът в купето работи само на трета степен Причина: Корозирали връзки на резистора или неизправност Решение: Ревизия на връзките; смяна на резистора;
56. Симптом:Дрънчене изпод автомобила Причина: Нарушена гъвкава връзка Решение: Инсталиране на нова връзка;
57. Симптом:Високи обороти при празен ход Причина: Некоректен сигнал от компютъра към датчика на дроселовата клапа Решение: Заземяване на връзката на краче 28 на компютъра;
58. Симптом:При първо запалване гасне Причина: Нестабилно налягане в горивната рейка поради проблем в бензиновата помпа  Решение:  Смяна на помпата в резервоара;
59. Симптом:Потропване в скоростната кутия при отпускане на съединителя Причина: Износени синхронизатори  Решение:  Ревизия на скоростната кутия и смяна на синхронизаторите;
60. Симптом:Не се включва пета предавка Причина:Отвъртян фиксатор на предавката или износен синхронизатор  Решение:  Фиксиране в сервизна среда или смяна на синхронизатор;
61. Симптом:Загуба на антифриз без видими течове до 100 мл./1000 км. Причина: Теч от снадката откъм водната помпа на големия долен маркуч Решение:  Смяна на маркуча;
62.  Симптом:Бързо загряване на купето през лятато Причина: Липса на изолация на таванаРешение:  Изолиране по избор са изолационен материал, аз използвах подложка за паркет с дебелина 3 мм.;
63.  Симптом:Ниско напражение подавано от генератора при много топло време около 13.6 в. Причина: Техническа особеност на някои реле регулатори Bosch слагани на Ескорт, които имат голяма температурна компенсация Решение:  Смяна на реле регулатора, най добре с Hella или по- избор;
64.  Симптом:Няма налягане на маслото при студен старт Причина: Използване на гъсто масло не по спецификация за мотора, стар и запушен маслен филтър, запушени маслени магистрали, неработеща маслена помпа Решение:  Смяна на маслото и филтъра, сваляне на маслената помпа- ревизия и почистване на маслените магистрали;
65. Симптом:Неприятен мирис на изгорели газове в купето Причина: Теч от датчика за налягане на маслото върху изпускателните колектори Решение:  Смяна на датчика;
66. Симптом:Леко потропване при преминаване по неравности, независимо че всичко по окачването е сменено Причина: Лек луфт в хидравличната рейка Решение:  Рециклиране на рейка или караме още 30 000- 40 000 км. докато протече и тогава рециклиране;


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

67. Симптом:Скърцане от задните барабани при натискане на спирачката Причина: Износени накладки Решение:Смяна на накладките;
68. Симптом:Тресе при ускоряване и спиране с двигателя Причина: Изкривена полуоска вследствие на удар отдолу Решение:Смяна на полуоската;
69. Симптом:Теч от стоповете при седан Причина: Остаряване на гумените уплътненияРешение:Смяна на уплътнението с ново или се закупува уплътнение за прозорци и се залепват с черен силикон;
70. Симптом:Халогените на бронята се пълнят с вода Причина: Спукване на корпуса на халогена в горната част Решение:Изолиране на корпуса с водоустойчив силикон;
71. Симптом:Откача се педала на спирачката от остта Причина: Счупена или липсваща зегерка в прореза на остта, която ограничава свободното и движение Решение:Поставяне на зегерка;
72. Симптом:Като натисна спирачки силно, се чува изпускане на налягане Причина: Това е нормалната работа на сервото на ескорт Решение:Няма проблем;
73. Симптом:Шум при въртене на волана Причина: Пластините на клаксона опират и издават стържещ звук Решение:Смазване с графитна грес на пластините;
74. Симптом:Свирещ звук от въздуховодите при каране с висока скорост Причина: Звукът идва от пасажерския въздуховод в дясно, ако е оставен в полуотворено положение Решение:Напълно отваряне;
75. Симптом:Звънтящ звук от основата на предните седалки при преминаване през неравности Причина: Поддържащата рамка се износва с времето и пружините се разхлабват Решение:За момента няма, освен да се смени седалката с нова;
76. Симптом:Голяма нестабилност на колата в завой Причина: Счупена стабилизираща щанга или тотално скъсани тампони на щангатаРешение:Смяна на щангата или тампоните;
77. Симптом:Резервоарът се пълни с мъка до горе Причина: Запушена вентилация на резервоара Решение:Сваляне на целия бензинопровод от капачката до резервоара и почистване на всички въздуховоди и тръбички;
78. Симптом:Пляскащ звук от аксесоарният ремък Причина: Преминаване на щампата на ремъка през обтяжната ролка Решение:Няма проблем, но ако ви дразни може да си сложите оригинален аксесоарен ремък;
79. Симптом:Силно нагряване на тавана през лятото Причина: Липса на изолация по тавана Решение:Слагане на изолация, може да се използва стизол 3 мм.(изолация, която се подлага под паркет);
80. Симптом:Дразнещо дрънчене от подглавниците на задните седалки при преминаване по наравности Причина: Шишовете на подглавниците се удрят във вътрешността на седалката, която е метална Решение:Разглобяване на гърба на задните седалки и подлагане в металните кухини на мека подложка;
81. Симптом:При даване на контакт сработва задната чистачка без да спира и не се влияе от лостчето за управление Причина: Залепнало реле в бушонното табло Решение:Разглобяване на релето (оранжево на цвят) и почистване, ако това не помогне, следва смяна;
82. Симптом:Неприятни дрънчащи звуци от оригиналното крайно гърне при включване на климатика и около 2000 оборота при ускорение Причина: Отчупен фрагмент от резонаторите Решение:Смяна на гърнето;
83. Симптом:Не светят задните стопове, а другите лампи работят без проблем Причина:Стоп машинка на спирачния пeдал Решение:Зачистване на контактните пластини или смяна;
84. Симптом:Запотяване на предните фарове и мигачи Причина:Запушени вентилационни отвори от долната страна на фара Решение:Сваляне на фара и отпушване на отворите;
85. Симптом:Своеволно включване на дълги светлини! Причина:Проблем в лостчето за превключване Решение: http://fordbg.com/forum/index.php?board=16.0!/
86. Симптом:Повредено автоматично изключване и своеволно премигване на мигачите! Причина:Проблем в лостчето за превключване Решение: http://fordbg.com/forum/escort-orion/povredeno-avtomatichno-izkluchvane-i-svoevolno-premigvane-na-migachite!/
87. Симптом:Къса големия маркуч на охладителната система към радиатора! Причина:Разбити тампони на двигателя Решение: Смяна на тампоните!/


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!