И пак не-форд, Octavia 2.0 TSI 4x4

Започната от Pyrhel, 19 Април 2024 11:01:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Замислих се дали броят на не-фордовете ми подмина този на Фордовете ???

След изключително вярна 7-годишна служба на хибрида, бях решил да се метна по-мощна бензинова джипка от търг от Канада. След доста (може би над година) дебнене там и пазарлъци тук не стигнах до вариант, който да ми пасва на психологическите лимити и в крайна сметка една сутрин си казах, че вече няма причина да не си взема кола същия ден, която единствено трябва да отговаря на няколко минимални критерии.

Най-важният - да спя спокойно без да му мисля дали ще я намеря сутринта, заключил ли съм я, прибрал ли съм я, каскота и пр.
Да е нещо с по-силен мотор, 4x4, хубав клиренс, удобно на дълъг път, да го има в LPG каталога на Принс - все пак толкова години с пълен хибрид, редно е да продължа традицията. (tooth)

И какво остана... Шкода. Отидох там и:
- Здрасти, идвам да взема някакъв Кодиак 2.0 TSI, какво има?
- Ми, няма вече.
- Уфф, а какво друго има 4x4 2.0 TSI?
- Супърб L&K 280 коня, на сууупер примамлива цена...

И аз взех, че клъвнах - ужас, това е подкования мотор, който се вдига до 375 к.с. само със stage1 и ускорява за съвсем малко над 5 сек... Ужас x2, взимам я. Излязох да се разходя на паркинга преди да я платя и да помисля как няколко дни по-рано ми се наложи да се завирам по страшни теснотии с нелепи паркоместа, а тоя кораб е близо 4.9 метра! И си тръгнах - не издържах. (tooth)

Няколко дни по-късно се върнах и "взех" Октавиа от наличните. Истинското "взех" беше седмица по-късно, когато си носих и номера. И това е кратката версия без да казвам какви наклонности (tooth) имах между майната към канадските и ставането сутринта.

За колата: съвсем прясна - произведена преди 5 седмици, 2.0 TSI 4x4, 7-степенно мокро DSG, матрични фарове + LED навсякъде, приятни седалки, подгрев, всичко е безжично и безключовото е на всички врати.

Какво бих искал, но нямаше опция за добавяне: версия сакут (малко по-висока), измиване на фаровете, отваряне на багажника с ритване под бронята и обдухване на седалките.

И бързи снимки, даже от гаража на офиса, че валеше. Като я разходя ще цъкна и други.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


whaaazp

Много безаварийни километри!

perun

Със здраве да я караш. Но ако започнем с подобни публикации, то къде отиваме...?!?
Аз също мога да го направя,но го считам за неприемливо.

Pyrhel

Томи, Перун, благодаря ви.

Айде да не плачеш, ето ти една mk2 xr2 (dwo)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

perun

Няма плач колега, нито пък повод за адмирации..
Опитай в Шкода форума...

saggy

Честито, Пърхел! Много готина каляска си взел, с мощен двигател и голямо вътрешно и багажно пространство. Мисля, че на пазара в момента от към практична семейна кола с много приложения няма по-добър вариант от Октавия. Много безаварийни километри ти пожелавам и да те кара само на готини места!

F Focus

Честито и само безаварийни километри!

Alexi

за по "новите" тука - Pyrhel е собственика на форума ,така че той решава какво ще публикува  :D 
Шкодичката е чудесна ,със здраве и безаварийно и аз съм се зарекал следващата ми кола да е октавия ,но най вероятно ще е дизелче .. колко коня е тоя 2.0 тси ?

Pyrhel

Благодаря на всички ви!

2.0 TDI може би е по-разумният избор, особено за нова, защото дори във версията с 4х4 е по-евтин с 1000 лв., автоматикът на предно - с 4000 лв., а с ръчна и предно - 6000 лв надолу. Като добавим и разликата в WLTP разхода - на моята дават 7.2, на 2.0 TDI DSG FWD - 4.4, а на ръчната - 4.2.

Бензиновият обаче върви доста сериозно, това е последното поколение на ЕА888 - evo4, по каталог е 190 к.с., но казват, че е малко повече. RS-a (2.0 TSI 245 к.с. и по-лек с над 80 кг) по каталог 0-100 e за 6.7 сек., а тази версия - за 6.8 сек.

Но като цяло е сложен мотор, кошът отпред е пълен, много еко глупости, variable lift на изпускателния вал, variable timing на всмукателния: https://media.vw.com/en-us/releases/1615. С верига е (здрава) и с хидравлични повдигачи, т.е. няма да има отваряне за обслужване, но естествено е въпрос на избор на собственика дали да спази дългите предписани интервали за смяна на масло или ще ги съкрати.

И ето първите странности в колата - в неделя валеше - по тъмно и на фарове системата за лентите имаше шантаво поведение - дъжи си лентата и в един момент се опитва да криволичи на някоя посока. На други коли в такова време просто се е изключвала автоматично, странно.

Но матричните фарове са невероятни:

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

F Focus

#9
Цитат на: Alexi в 22 Април 2024 09:13:22за по "новите" тука - Pyrhel е собственика на форума ,така че той решава какво ще публикува  :D 
Шкодичката е чудесна ,със здраве и безаварийно и аз съм се зарекал следващата ми кола да е октавия ,но най вероятно ще е дизелче .. колко коня е тоя 2.0 тси ?

Алекси-ще съм ти благодарен да споделяш какво-що относно дизеловите "Октавии" ( може и на Л.С., разбира се), щото и на мен ми се върти подобна "муха" от известно време, като не бих искал да е 4Х4 и да е задължително комби, щото да си пренасям радио-управлямите авио-модели (да не се бъркат с хеликоптерните дронове-моите са самолети с разпереност на крилата от 2.4 до 4 метра :) )

П.С. Честно си признавам, че скоро си направих регистрация във форума на "Шкода", но мнения много и все различни?! Фокуса, като купе и пътно поведение  ми харесва, набих много пари за какво ли не, та ще се наложи сериозно да изпадна в размисъл (и сметки), преди да "скоча"-ще видим...


ivchotr

Честито на собственика и от мен!
Имам и въпроси, обаче. Колко е дълга тази Октавия? Става ли за газифициране? Колко години е гаранцията ѝ? Продават ли се с газ, за да не се прецаква гаранцията, ако се сложи отделно не в Шкода? И как важи гаранцията, ако няма каско?

Alexi

не знам дали бих сложил газ на подобен прецизен двигател ,по скоро не а и вървежа ще се спъне ,мястото в багажника и сега ми е кът с 5 метра почти кола като тръгнем на почивка .. то и от дизелите има 190 коня между другото .. а автомата на бензин и дизел еднакъв ли е ? карах голф 8 2.0 тди ( 1.6 е премахнат между другото ,интересен ход от ВАГ всички смъкват обема те махат малкия мотор ) ,много ми хареса как сменя предавки ,вътре пак е с това дигиталното табло барната колица не съм гледал как стои ценово спрямо октавия предполагам е по скъп

Pyrhel

Комбито и лифтбекът са 1:1 по всички размери, включително междуосието, а дължината им е 4.69 м. В чисълцата разлика има само в цената - лифтбекът е с 1500 лв по-евтин. Гаранцията е 5 години или 150к км, а каското е задължително само ако автомобилът е лизингов, няма общо с гаранцията.
Фабрична газ нямат, поставя се Prins от BRC и гаранцията на автомобила се запазва, а на самата газова е 3 години.

И при Октавиа е махнат 1.6 TDI и се заменя от доста икономичен 2.0 със 116 к.с., но не знам дали тук се е предлагал такъв. Вариантите са 150 и 200 к.с. дизел. Има разлика в задното окачване обаче, по-слабите са с греда, за разлика от Голф, където всички са с независимо.

Кутиите са еднакви - сравнително новата DQ381 с мокри съединители (горе-долу само под 250 Nm се поставят сухи - малките бензинови мотори). Превключва супер, но в stop&go трафик не могат да се сравнят с хидротрансформатор, още повече с електрическата. Тук по-скоро поведението е като на ръчна кутия - например ако си на 1ва и пуснеш газта забива муцуната, но пък точно поведението на ръчна кутия понякога е прекрасно - с докосване и пускане на газта включва на "coasting" - все едно си изключил от скорост.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#13
Ден № 2, глоба № 1 (tooth)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr


Pyrhel

Пращат ги по SMS или Viber - опция в ССЕВ (е-Връчване). От там, след като го отвориш, е електронно връчено и можеш да платиш през държавната с-ма за е-Плащания като отстъпката е валидна и се прилага автоматично, когато си в срок. Актовете също се връчват през ССЕВ, ако го избереш като опция, когато се пишат.

И една снимка - моторът може да бъде и икономичен - в тези 100 км имаше 20тина км магистрала със 120, извънградско с 80 и повече градско. Очавам да падне малко като се разработи, тук е още на 400 км. Нямам търпение да я видя на чисто магистрално какъв разход ще даде.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

доста прилично ,конкурираш дизелов двигател .. с какви обороти е при 120 км/ч ?

saggy

Доста добър разход. Харесва ми, че изкарва на електронното табло температурата на маслото и антифрийза. Има ли предписание да го караш до определени обороти, докато се разработи първите 1000км? Какво стана с Приуса, има ли кандидати за купуване?

F Focus

#19
В днешно време надали, който и да е производител би дал предписание за разработка на двигателя, която според мен е задължителна-нали целта не е да изкара много над гаранцията!
Аз, ако дай Боже си купя чисто нова кола ще сменя масло и маслен филтър на 3-4Х. км. пробег.
Да попитам Пърхел дали изискването за смяна на масло не е при 20Х. км. ...или повече...?

П.С. Преди години, когато работих в една фирма, която на 4 години купуваше 4-5 нови автомобила, които навъртаха над 400Х. км. за този период се опитвах дв. масло да се сменява на 10Х. км. за сметка на фирмата, разбира се-категорично отказваха-защо ли, как мислите...? Ако някой не е разбрал-искаш да си сменяваш масло и филтри на гаранционен автомобил по-рано за своя сметка-не може?!?!? :-X
Заинатих се и купувах маслен и възд. ф-р от дилъра, за да не разбере, като колата дойде на 20Х. км. и качествено масло и в друг сервиз правихме смяната. Така четири "Шкода"-Октавия 1.6 ТД 105 к.с. изкараха безпроблемно над 400Х. км. пробег. И още-на дисплея на колата имаше инфо за темп. на двиг. масло, която в началото беше към 92-95С, а след 15Х. км. минаваше 104С. На единия автомобил нямаше време да му сменим по-рано от предписаното маслото и към 19Х. км. пробег от София до Варна лампата за маслото светна в движение(!)-на първата ОМВ купих литър качествено масло (маслата са им качествени, ама цените им са...!) и се оказа, че толкова трябва и да се долее, че и малко повече.
Такива ми ти работи-всеки да си решава кога и дали да си сменява дв. масло ( и на скоростите също)-информация в нет-а бол!


Ozzie

#20
Цитат на: F Focus в 28 Април 2024 13:19:50Ако някой не е разбрал-искаш да си сменяваш масло и филтри на гаранционен автомобил за своя сметка-не може?!?!?
Дрън-дрън, али-бали и твои си измишльотини.
карам Ситроен Джъмпър, гаранционен. По книжка обслужване се прави на 20 хил. км. Познай, като отидох много по-рано от тези километри, дали са ми отказали обслужване?
Второто обслужване също го направих много преди да навърти следващите 20 хиляди и пак никой нищо не ме е питал или пък казал / отказал. Обаждам се, запазвам час и т.н.
Апропо, смяната е за моя (на фирмата) сметка. Ако си решил да дадеш пари, не виждам причина някой да откаже да ти ги вземе.
Не си казал в твоя случай кой е отказвал смяна на масло - фирмата в която си работил или дилърството?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Дрънкаш ти, Ози (което не е характерно за теб?) !
От личен опит пиша, че в "Шкода" и "Тойота" отказваха-що да си измислям зорлем?! Отговаряха: няма нужда, не се налага, излишно е-елате, като наближите предписаният пробег-толкоз!

П.С. Питане-колата ти гаранционна ли е, или....?

Alexi

В рено не отказват ако искаш да го смениш по рано ,което и правя на Дачията .. инак няма съвременен мотор с предписание по малко от 20к км ,че и докъм 30-35к при някои

Ozzie

Цитат на: F Focus в 28 Април 2024 13:31:11П.С. Питане-колата ти гаранционна ли е, или....?
Личната - не.
Служебната - да.
Ако можех да си го позволя като разход и личната ми щеше да е гаранционна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

perun

Абе що си говорите глупости!?!
Кой фирмен сервиз ще откаже да ти вземе парите,че си решил да сменяш масло по-често от предписаното.
Айде малко по-сериозно да си говорим,а не като в детската градина...

ivchotr

Ако двигателят е чисто нов, първата смяна на масло от край време се препоръчва да е след първите 1000 - 1500 км макс. Идеята е, че  първоначалното сработване на триещите се части ще е свалило по-голямата част от каквото има да се сваля, образно казано, и маслото с големите стружки трябва да се смени заради тях. През този период и разходът на масло е сравнително голям. В следващите 3 - 5 - 8000 км би трябвало да започне да намалява. Зависи от марката, де. Но като цяло важи за всички. Та в тази връзка втората му смяна не е лошо да се направи около 10000 км след първата. По-нататък на когото от каквото му става. Аз ползвам масло, чийто производител препоръчва да се сменя на 15000 км. Производителят на маслото не произвежда двигатели и е логично да предписва по-малък пробег, за да прави по-голяма печалба. Но препоръчва 15000 км. Аз го сменям в интервала 12 - 15000 км и за този пробег я се наложи да долея 100-тина грама, я не. В момента съм с над 12000 км след последната смяна и не знам дали ще успея да го сменя преди един по-дълъг преход из страната другата седмица. Ама не го мисля, щото ползвам това масло през последните почти 9 години и знам, че е наистина добро.

saggy

От моя опит с фирмени коли - 4 коли карани от мен и колеги, всяка достигна за около 7 години пробег от по 200хил км, като първото масло е сменяно чак след 15хил. км. и никога не е имало проблем за всичките 200хил. км. с двигателите. Другите нови коли на фирмата от последните години също се карат така и засега нямат проблем. По принцип наистина има смисъл маслото да се смени след първите 1000-2000 км. заради разработването на двигателя и лично аз така бих направил. Но просто споделям наблюденията ми над обратната практика.
Друго мога да кажа - мой колега от конкурентна фирма сменяше маслото на служебната Октавия на 30 хил. км. и след  няколко смени двигателят започна да яде масло.

ivchotr

Именно, де. Всичко зависи от маслото. Ако маслото може да издържи 15000, а ти го сменяш на 30000, нормално е през втората половина от този пробег то да не смазва както трябва. И то, защото у нас дори и служебните двигатели се спират по някое време. После има студени стартове. И пак спиране. И така нататък. А маслото се скапва и от тези температурни разлики при работата му. А когато си загуби качествата, железата започват да се трият по-иначе и се износват по-бързо. Затова, когато си избирате масло, се запознавайте с техническите му характеристики, които производителите предоставят за него. Макар, че някои някак удобно забравят да споделят какво представлява продуктът им.

Pyrhel

#28
Цитат на: Alexi в 28 Април 2024 09:07:23с какви обороти е при 120 км/ч?
Не обърнах внимание, но е под 2000. Сега гледам по клиповете, че 160 км/ч са точно на 2500 оборота. Кутията е 7-степенна.

Цитат на: saggy в 28 Април 2024 10:42:42Има ли предписание да го караш до определени обороти, докато се разработи първите 1000км? Какво стана с Приуса, има ли кандидати за купуване?
Няма никакви предписания за обороти, споменават се само за почистването на филтъра за твърди частици (бензин е, но има такъв. Общо взето не би трябвало никога да се усети нужда от регенериране).
За Приуса ми се обадиха 3ма човека, но май по-скоро от любопитство, отколкото от реален интерес.

Цитат на: F Focus в 28 Април 2024 13:19:50дали изискването за смяна на масло не е при 20Х. км. ...или повече...?
До 20к км, но за времето - не помня дали 1 или 2 години, но не бих се възползвал от тези удължени интервали. Темата за маслата не ми се почва тук, доста съм писал в другия раздел :D

За по ранната смяна категорично твърдя, че никой сервиз не отказва, все пак от това печелят :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

то те предавките са като на дизелов автомобил като дължина,нормално е и разхода да е подобен .. Иво ( hotblooded ,преди имаше Мондео, ако се сещаш ) в момента кара 530i ( което е пак 2.0 турбо ) и той споделя за доста ниски разходи .. от тия двигатели очаквах да харчат 8-9 ,явно съм в грешка и са добър избор .