Някой с мнение за добавката на BARDAHL PLASMA LHR?

Започната от F Focus, 16 Април 2024 20:09:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Поздрави от мен-отново! ^-^
Скоро смених двиг. масло и всички филтри, освен горивния. Впоследствие стана дума за качеството на различните масла и добавки с масларя, на които съм върл противник. Та, човекът каза, че скоро идвал търговски представител на "Бардал" с машинка за тест на триене (който не е гледал такива да цъкне в Тубата-ще му е интересно). Та търговецът демонстрирал качествата на различни модели масла "Бардал", относно триенето, които се представили кои по-добре, кои по-зле, ама накрая въпросната добавка буквално избила рибата! И понеже съм психически подготвен за по-основен ремонт на двигателя, а и се чудя за какво да си похарча парите си купих тази добавка (80лв. за 400гр.) (tooth) Ясно е, че за двиг. масло са важни и много други параметри, ама нали съм подвижна и истинска лаборатория за масла... ^-^
Ще се наложи да поизчакам, докато мотора "изяде" част от новото масло, щото, докато е ново и качествено двигателят не го бара много, но после ще пиша, ако никой друг не е използвал въпросната добавка с толкова гръмкото  име "Плазма"! ^-^


Жоро Петков

Намалява работната температура на двигателя... хммм това ми се струва, че по-скоро е минус. Той двигателя ако е разчетен да работи при едни температури... Примерно новите бензинови Мазди дръжат 100+ градуса, а не 90.
Другата част от описанието е като на добавка Юнак на д-р Мермерски.
Аз съм пробвал и двете. Разлика не видях.
На Бардал ползва BDC-то - има ли ефект, няма ли... няма как да кажа. Там поне е доста по-евтино излиза няколко ст. на литър гориво отгоре. Тука 80лв - то си е направо една смяна на масло това.
Като цяло повечето добавки са т.нар. "snake oil", но надали има човек, който да не си е взимал поне 1-2 пъти.
Ако имаше някоя универсална и супер добавка всички други щяха да са фалирали.
Според мен най-голям смисъл имат тези добавки ако започнеш на чисто нов двигател.
За машинката за триене имай предвид, че тая добавка може да е като Мотул В300 - при едно загряване да е СУПЕР, а след това да става на водичка...

ivchotr

Добавки за гориво съм ползвал, но за масло никога. Но няма да забравя как преди години бяха оставили пред Експо центъра на Цариградско шосе да работи двигател без капак на клапаните. Нямаше разпръскано масло. Чист, все едно са го мили с пароструйка. Работеше само с някаква добавка за масло, но не помня марката.

F Focus

В началото на "демокрацията" какви ли не добавки използвах, след което се убедих, че не вършат работа, ама луд умора нЕма! ^-^
Жоро-за температурата в двигателя се грижи термостата и няма как температурата в него да спадне, колкото и да намалее триенето в него. Намаленото триене го виждам да е най-важно за черупковите лагери на коляновият вал, мотовилките и сегментите евентуално.
Наясно съм, че много бензинови двигатели от поколението на Фокус-2 работят при 105С (Опел, например), но моят Дуратек 1.8 бензин достига макс. 89С според комп. диагностика, което беше така и преди да сменя термостата, само дето зимата двигателят загряваше мнооого бавно и при спускане на магистрала темп. падаше на 55-60С.

saggy

По-новите бензинови знам, че държат по-високи температури за по-добро изгаряне и по-малко емисии. Тоест с екологичен ефект. Но и познавам хора, които си смениха софта на компа, за да си намалят  точно температурата, за да не си скапват двигателите. Имам такъв познат с БМВ.

F Focus

#5
Много правилно са направили вдяващите хора, заради заложената фабрично повишена работна температура на двигателя, защото това  води до по-голяма економия на гориво (екологичност), но което впоследствие води до съсипване на двигателя, заради сигурното закоксуване на сегментите, особенно при спазване на препоръките от производителя за смяна на двиг. масло на 20-30Х км. ?!?! Които клиентите масово спазват и се кефят, че рядко се набутват за смяна на маслото! (:
Целта е да се изкара гаранцията-нищо повече! >:(  Ама и тя често не се изкарва и не се признава гаранционно, щото при много марки в упътването  за експлоатация пише, че разход на двиг. масло от литър на 1000км. пробег е нормален-без коментар!

ivchotr

То пък нашите двигатели едва ли могат да се определят като нови. Все пак са по на 20, че и на повече години откак са ги направили.

F Focus

Така, де-ама белким (ужким) им удължим животеца-ако може.