Проблем с вибрация Куга 2

Започната от Славейко, 10 Юли 2023 21:15:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Славейко

Здравейте , преди месец купих Куга 2 2014г. 2.0 дизел 120к.с.
Още като я взех имаше вибрация от двигателя която се появява малко преди да загрее до работна температура.
Термостата се разцепи и го смених.
Преди и след като загрее няма проблем.
От скоро обаче започна да набива грешка P0170 и когато грешката се покаже светва лампата за есп-то следователно и грешка за него.
При спиране на светофар на дисплея се показва че хил асиста не е активен.
След гасене и повторно палене няма проблем. Грешките се чистят и се появяват когато си искат.
При първи страт,отново когато си реши,вдига оборота и отново гаси хил асиста.след 1 2 минути всичко си идва на мястото. Грешката която се записва тогава е P0269 + P0170 + тази за есп-то.
Все още не съм я обслужвал защото чакам интервала да индивида.
Някой срещал ли се е с проблема с вибрацията за която споменах по-горе и въпросните грешки?


ivchotr

Според изброените грешки излиза, че най-вероятно имаш проблем с образуването на горивната смес за 3-ти цилиндър по някаква причина. Най-вероятно заради инжектора на този цилиндър. Това обяснява и вибрацията - двигателят прекуцуква с трети цилиндър, което ти на практика усещаш. Може да е просто проблем с ел.захранването на инжектора, а може и да е по-сложно. Но с тези аномалии и с хиласиста изглежда и да е нещо по кабелите. А може и двата проблема да са съвсем отделни един от друг и просто да съвпадат появите им по време. Така че проверявай наред.

Славейко

#2
Свързани са двете грешки. Когато запише P0170 индикира и хил асиста.
P0269 не съм я виждал скоро. Под скоро имам предвид последните 5 дни. Италианка е по принцип. А те се известни с немърливостта си.
Възможно ли е да не са сменяли горивен филтър при последното обслужване и там да е разковничето ?

ivchotr

Филтърът ще се отразява зле на работата на всички цилиндри, а при теб се появява грешка само за 3-ти цилиндър. Защо са свързани грешките за цилиндъра и хиласиста не съм съвсем наясно. Мога само да предполагам, но ако има някой с повече инфо по въпроса, ще е добре да се произнесе.

Славейко

Не не бъркаш се P0170 и хил асиста са свързани.
Грешката за 3-ти цилиндър я няма .
Тя се Появява на студен старт когато си реши.

nogopechen

Грешките за спирачната система не са важни. ЕСП-то функционира само при изправен двигател. Обърнете се към сервиз,защото инжектора в трети цилиндър има проблем и може да стопи буталото.
 

Славейко

По склонен съм да мисля че проблема е електрически.Ако дюзата имаше сериозен проблем щеше да записва P0269 постоянно без да се трие . Както казах по-горе най-честата грешка е P0170+ изключване на хил асиста. Всички грешки се чистят.Задния десен сензор за налягане в гумите е заминал, за него също има грешка която е перманентна и почистване не върши работа.

ivchotr

Аз не твърдя, че съм непременно прав. Но грешката за 3-ти цилиндър е повече от вероятно да е свързана с тази за неправилното смесообразуване. Защо не бачка или по-скоро как бачка инжекторът на 3-ти цилиндър е най-важната ти задача в момента. Ако е от окабеляването, ще се оправи по-лесно. Но, ако инжекторът не впръсква както трябва заради механичен проблем, е по-зле. То и в първия случай не е добре, но там поне може да се предположи, че просто не впръсква, когато загуби захранване. Послушай колегата и вземи мерки за да не правиш по-сериозни ремонти.

Славейко

Днес смених 3-та дюза но ефекта е нулев. Корекциите на 1-ва и втора дюза са много на минус както бяха и преди .
1-ва -38
2-ра -78
3-ра +110
4-та +6
Утре сутринта ще сложа дюзата която свалих на мястото на втора и ще видя как ще се държи.
Опитах да кодирам но Форскан даде грешка .След като запалих кодовете се бяха налели автоматично и нямаха нищо общо с тези които пише на дюзите .
Утре ще дам обратна връзка как е положението след заместването на 2-ра дюза .

nogopechen

Няма да е излишно да се провери и компресията. Колкото повече информация има толкова по-добре. "Новата" дюза минала ли е стенд?  Извадихте ли старата дихтунга?


Славейко

Тя е чисто нова. Не е втора употрепа.
Относно компресията нямам съмнения. Пали като по часовник и като е паркирана под наклон на скорост без ръчна не тръва. Дихтунга излезе заедно с дюзата.

Славейко

Давам обещания ъпдейт .
Замених свалената дюза с тази от втори цилиндър.
Колата прие кодовете на дюзите и работи добре.
1-ва дюза също е за смяна но за сега се дърджи скоро ще сменя и нея.
Нека оставим темата отворена за сега за да може да дам ъпдейт и след като сменя и 1-ва дюза .
Благодаря на отзовалите се !  ^-^

ivchotr

Ти откъде броиш дюзите - отляво на дясно, застанал пред колата с лице към двигателя или обратно?

Славейко

Дюзите се броят по реда на цилиндрите 1,2,3,4. Обучават се от скоростите към ангренажа 4,3,2,1.

Славейко

Здравейте отново, дюзите вече са ок но въпросната вибрация остана.
Отворен съм за предложения.
Благодаря предварително!

ivchotr

Дюзите са о'к, но пак не стана ясно дали си мерил компресията. Това, че пали чакмак е добре, но манометърът е по-сигурен източник на данни. Защото, както каза колегата по-горе, е възможно да имаш проблеми с буталото под дюзата, която беше проблемна. Цилиндърът може да не работи коректно не само заради дюзата, ами и заради буталото или някой клапан. Когато си напълно сигурен, че всичко по и в двигателя е наред, ще трябва да търсиш причината за тресенето извън него - тампони, съединител... такива неща.

Alexi

основния тест на дюзите е да им сложиш колби на обратната нафта .. тия корекции мога да те ориентират че не са добре като ги гледам  :D но със смяна на една дюза няма да станат нещата ..

Славейко

Здравейте, смених ги 4те дюзи но проблема е че две от новите дадоха фира днес и буквално ме върна в първи клас.
Ще я закарам в на един приятел сервиза да я ръчкам там.
Имам съмнения че или клапана за високо налягане на помпата не работи коректно или връща обратно налягане към дюзите от маркуча за обратната нафта.
Така че ве още проблема не е решен.
Известно време нямаше грешката P0170 но вибрацията беше налична и уви проблема е по-сериозен.

nogopechen

За да се повредят нови дюзи, вероятно, са влезнали стружки. А помпата прави стружки. Добре е да се почисти цялата горивна система.

Славейко

Здравейте , ъпдейт на темата.
Стружките бяха в изобилие. Последва нова помпа цялостно почистване на системата и рециклиране на дюзите.
Сега работи много добре.
Единствено остана вицрацията при градусите които съм споменал по-горе но не съм чистил дросела. Когато ми остане време ще го почистя и ще видя как ще се държи.


perun

И колко излезе цялата тази процедура?

Славейко

Цитат на: perun в 14 Септември 2023 22:23:10И колко излезе цялата тази процедура?

Сам си работих и имам отстъпка за части. Около 3500 ми излезе всичко. Но не се ядосвам,защото я купих доста под пазарната цена.

perun

В сервиз сигурно би ударил 7000, че даже и повече. Това е големия проблем при печките особено нов внос.

Славейко

Здравейте , последен ъпдейт на темата . Всичко е наред след смяна на хидравличния тампон на двигателя .
Вече няма вибрация и колата работи много добре .Надявам се темата да бъде полезна наякой  ^-^

ivchotr

Нещо за марката на тампона... И тя би била полезна на някого.

perun

Направо съм учуден как кола на 10год. сменя хидравличен тампон, при положение,че моита е на 25год. и още е с оригиналния.
По-важното за този тампон е,че повечето производители го продават като хидравличен,но на практика си е само гума и скоро  проблемите се връщат...