Последни публикации

#1
Дневник / Re: И пак не-форд, Octavia 2.0...
Последна публикация saggy - Днес в 11:19:25
Правилен избор за Кухата  :D . Със сигурност хибрид, който не е Тойота, много трудно ще се продаде, докато бензиновата шкода на 120-150к км си е перфектна кола втора ръка. Не знаех, че Тойота толкова се крадат, пък за Киа/Хюндай е направо учудващо.
#2
Audio / Video / GPS / Re: Радиото ми иска код - тема...
Последна публикация ivchotr - Днес в 11:08:40
Тук успяваме да се справим с медиите на Форд. За Нисан пробвай в техния форум. Вероятно са му намерили цаката. Успех!
#3
Дневник / Re: И пак не-форд, Octavia 2.0...
Последна публикация ivchotr - Днес в 11:06:23
Шкодите, особено новите, не ги ли крадат?!? Все пак са Фолксваген, макар и чешки. При това Перник не е много далеч :D На един колега Голф 6 замина нататък в една ранна сутрин. Той само установил това по камерите с любезното съдействие на полицаите от 6-о РУ на МВР :-[
#4
Общи приказки / Re: Адекватни ли са ограничени...
Последна публикация ivchotr - Днес в 10:57:47
Не е невъзможно, ама по-скоро е това, което си цитирал.
Преди 7 години бяха решили да променят наказанието за каране в аварийната лента по магистралите. Имаше много такива случаи и се наложи въвеждането на промяна в тази посока. Още не бяха приети, но се навъдиха случаи с хора, които бяха чули за задаващите се промени и ги имаха за вече даденост, като коментираха из Мрежата изцепките с радостно оповестяване какви сериозни наказания ще получат джигитите :D А всяка изцепка се наказва с действащото към момента на извършването ѝ наказание.
Народът, особено по-младата част от него, е с повърхностно познаване на законите, които движат държавата и живота като цяло. Всеки има някакво собствено разбиране за това, как се случват нещата, което в повечето случаи няма нищо общо с реалността. Последният пример е с организацията на движението по трите булеварда в София, който се коментира по-горе. Оказва се, че направената промяна не е съгласувана с МВР в лицето на СДВР и по този начин се явява незаконна. Не е лошо човек да е млад, по принцип. На драго сърце бих се върнал едни 30 години назад, ако можеше. Но за всяка работа се иска не само желание, ами и можене, житейски и професионален опит, разум и т.н. А те, момченцата от кметството, без да преценят какво ще се случи, без да проучат поне начина, по който трябва да станат нещата, джаста - праста и готово. Сега кметчето, дето тати му дал парички да си направи бизнес, се чуди как да замазва изцепката. Бил залежал от 10 години проект. Ама не му идва наум, че цялата община е населена на всички нива с кадри на противниковата партия и само чакат сгоден случай да го прецакат. Е, намериха такъв. Показаха на хората как не могат да управляват.
Както беше казало едно детенце: "- И тати може, и бате може, ама тя козичката си сака пръч!"
#5
Focus / C-Max / Re: Фокус 2023 г. - проблем с ...
Последна публикация Pyrhel - Днес в 10:11:15
Цитат на: Maldini в Вчера в 01:00:22Здравейте Колеги,
Днес карах колата сутринта и всичко си беше наред. Надвечер отключвам колата и страничните огледала не се отвориха. Отключвах, заключвах, настройки променях и не и не.
Помислих да разкача акумулатора за малко, но вече беше тъмно.
Имате ли идея какво може да се направи, за да оправя страничните огледа?
Благодаря предварително за отговорите!
Освен със заключването, пробвал ли си с бутона от вратата? Чува ли се прещракване от огледалата?
#6
Общи приказки / Re: Дали да не съгреша с Dacia...
Последна публикация To4kata - Днес в 10:09:32
Цитат на: perun в Вчера в 23:37:39Е точно в момента си мечтая моя Фокус 1 да беше с ръчки на стъклата щото при мен изпадна шофьорското и трябва да се заглобява... ;D

Що бе, карай така ...
#7
Общи приказки / Re: Адекватни ли са ограничени...
Последна публикация Pyrhel - Днес в 10:01:43
Цитат на: ivchotr в Вчера в 23:33:43По-лошото е, че фейсбукаджиите, понеже са вечно заети да ровят в тИлИфончИтата, са чули с едно ухо за тези предложения и вече ги спазват :D От как ги споменаха, народът масово кара със 120 по магистралите. По-тъп народ в последно време едва ли може да бъде наблюдаван в Европа.
Това никога нямаше да ми мине през ума, реших, че повечето правят икономия на разхода (rofl) (rofl)
#8
Focus / C-Max / Re: Фокус 2023 г. - проблем с ...
Последна публикация Жоро Петков - Днес в 09:48:58
Първите 2г - абсолютно всичко, освен умишлено причинени щети и нормално износване.
Всички допълнителни гаранции за всяко представителство са различни и са описани в договора.
#9
Дневник / Re: И пак не-форд, Octavia 2.0...
Последна публикация Pyrhel - Днес в 01:11:28
Цитат на: saggy в Вчера в 13:18:43Pyrhel, аз така и не разбрах защо реши да заложиш на нова Шкода, а не на нова Тойота хибрид, защото беше доволен от Приуса? Искаше нещо по-динамично като двигател или просто не ти се занимава с хибриди повече, защото конвенционален автомобил си е по-лесен за поддръжка сякаш.
Имах няколко задължителни показателя: пъргав, 4х4, приемлив комфорт, приемлив клиренс и спокойствие да я намеря сутринта. Най-вече исках хибрид, защото видях множеството му плюсове, но не открих каквото пасва на описаното:

- Последните Корола комби и Приус с 2.0 са отлични автомобили и вървят много добре, но нямат 4х4 и са с малък просвет - отпадат. Остават Корола Крос и Рав4 - имат необходимият клиренс, 4х4, но са едни от най-крадените автомобили - ако ще се чудя дали ще изляза от магазина и ще трябва да се прибирам с торбите пеша - определено няма да е Рав4 заради един от най-лошите интериори, на които съм попадал при новите автомобили. Ще ме прощават, ама Дъстърът има по-качествено табло от Рав-а. Отпаднаха и тези.

- За мен единственият друг хибрид, който може да се сравни с Тойотата, е Куга, която беше на разпродажба и цените - атрактивни, но само си представих мъката при продажбата ѝ след няколко години - "не стига, че Форд, ами и Хибрид". Нямам намерение да си го причиня това.

(off) Забелязахте ли, че Титаниум е базовото ниво на Форд вече, голо, голо... (nut) (facepalm)

- Киа Спортидж/Хюндай Тусон чист бензин (както казах, хибридът е само един - Тойота). Кусури тук нямам, освен, че държат челните места с Рав4 - спокойствието ми е по-важно и казвам не. Между другото, в семейството има един Тусон, за който не съм пускал тема - вече на 170 000 км НА ГАЗ, абсолютно безпроблемен.

- X-Trail - Напълно електро задвижване с генератор 1.3 турбо бензин, висок разход и тромавко за над 100 бона? Иначе топ нивото е с перфектно изпълнен интериор, за съжаление и в Канада спряха 2.5 бензина.

- Outlander вече няма, само Eclipse Cross плъгин, тук честно казано доста се замислих - Мицубиши имат опит с технологията от 2013 + добър реален електрически пробег, но реших да не се вкарвам във филми, както с Куга-та и не отидох да го видя.

Имаше и още няколко варианта, които елиминирах по един или друг начин и останаха Шкодите.

Цитат на: saggy в Вчера в 13:18:43не ти се занимава с хибриди повече, защото конвенционален автомобил си е по-лесен за поддръжка сякаш.
Ще обединя отговора си към това и към поста на Ф Фокус:

Напротив - Хибридът на Тойота е доста по-елементарен и евтин за поддръжка от всеки един съвременен турбо бензин и дизел. Струва ми се, че понятията за PHEV и FHEV се смесват, нека си говорим за FHEV. Икономия на гориво има във всеки един режим, повярвай ми, все пак 7 години вече му сипвам бензин, въпреки това, плюсът му не е само в понижения разход на гориво (който е 1/2 градско и около 1,5 л. извънградско). Замисли се за около 200 - 250 000 км колко е общата сума за смяната на:
  • Ангренажен ремък
  • Пистов ремък (или ремъЦИ, има с повече от 1)
  • Ролки и обтегачи
  • Водна помпа
  • Съединител
  • Дискове
  • Накладки
  • Масло в раздатката
  • Масло в задния диф
  • Масло на автоматик
Защото на Тойотата всичко това е 0 лв.

Също така, какво значи "батерията след 5 години е на 50% тъкмо след гаранцията"? Гаранцията е 10 години. С пълна увереност казвам, че ако колата е карана, а не е зарязана на някой паркинг да се вари като в херметическа тенджера, батерията ще е в много добро с-ние и след 10тата година. Тези батерии са NiMh и винаги се държат в оптимален заряд (не помня вече, нещо от сорта на 30-80%) с оптимална температура и не се плашат от каране, а от зарязване или задръстено охлаждане.

Батерията на моята е сменена, защото ми изпадна прекрасна възможност - целият пакет + всички модули на 1 година и под 30к км ги взех за 1200 лв., смяната става за около час с 2 бита и 1 удължение за тресчотката. Вече е на 8 години и тестовете за натоварване си ги минава като отличник ^-^ Ако новият собственик не я бастиса, ще си я кара още много дълго.

Не са перфектните коли в никакъв случай обаче - пластмасите в купето на моята са твърди и драскащи се, лосчетата са наобратно спрямо всички нормални автомобили, Рав-ът пък е пълна трагедия откъм материали - управлението на климатика мърда и скърца, превключването на режимите е въртящ се ринг около друга пластмаса и запецва, вратите са като от станиол, на Королата само в най-най-високите оборудвания има стандартни неща като автоматични чистачки, всички нямат keyless на задните врати, бавно загряват зимата...
#10
S-Max / Galaxy / Re: Не работи климатроник с ма...
Последна публикация ivchotr - Днес в 00:02:25
Аз за всеки случай бих сменил първо "майстора".