Странно поведение на климатроник

Започната от icoguns, 10 Юли 2018 21:56:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

icoguns

Mondeo MK4 1.8 TDCI 125 к.с.  Като съм извън града,всичко е наред.Охлажда перфектно,компресора не изключва докато не си направи зададената температура вътре,но когато съм в града - кошмар.Охлажда първоначално 3-4 мин. и после непрекъснато изключва.Струва ми се че като спра на светофар и след около 30 сек. компресора изключва,като тръгна и след около 30 сек включва, но идва следващия светофар.И при 30 градуса навън,вътре не мога да смъкна повече от 28.Изляза ли извън града и край с мъките.Да не би има нещо от сорта на: когато двигателя работи в ниски обороти компресора не работи?


ivchotr

Не може да има такива филми. Климатроникът трябва да работи и когато двигателят е на празен ход. По-скоро фреонът се е поизпарил или имаш проблем с радиатора на климатроника, който не се охлажда добре, когато колата е на място. А вентилаторът/вентилаторите в коша включват ли се навреме?

icoguns

Не знам дали се включват вентилаторите.Нито ги чувам нито ги усещам докато се движа.Само констатирам гадната миризма на изключил се климатик половин минута след като спра и съответно топлия и влажен въздух който излиза от въздуховодите.Май ще трябва да посетя сервиз.

ivchotr

Ти вентилаторите можеш да ги провериш и сам. Достатъчно е да отвориш капака на двигателя докато работи и да погледнеш дали се включват. Принципно, при пускане на климатроника, ако е един вентилатор трябва да тръгне почти веднага, а ако са два, поне единият от тях трябва да тръгне веднага. Не го ли прави, няма да има охлаждане на радиатора на климатроника, съответно фреонът няма да има къде да се охлажда, когато си на място. Когато си в движение, насрещният въздух донякъде очевидно върши тази работа. Когато настанат големите жеги обаче и той няма да помогне.

icoguns


icoguns

10 сек.след като включа климатика и се чува ясно как тръгва и вентилатор. Не го виждам но го чувам. Виждам един който се върти постоянно, предполагам че не е той. Като спра климатика и след 10 сек. Бученето утихва.

ivchotr

Баш този, дето се върти постоянно, ти охлажда радиатора на климатика. Явно е само един. Ако са два, би трябвало да са един до друг и да ги виждаш и двата. Идеята е, че когато включиш климатика, неговият радиатор ще отделя топлина, която насрещният въздух ще забива директно в радиатора за охлаждане на двигателя и ако не се задейства вентилаторът, ще се прецака работата на охладителната система.
При това положение, не е лошо да се провери дали фреонът е по норма. Дори при напълно изправна система, има допустима фира на газ, която с годините довежда до там, че системата се изпразва толкова, че да не работи. Има си датчик, който следи налагането на газа и ако намалее критично, не позволява на компресора да се включи, за да не се прецакат нещата. При теб е възможно фреонът да е останал малко над това критично количество и датчикът да се чуди да забранява ли, да пуска ли. Ако съм прав и системата се нуждае от допълване с газ, е добре да се провери дали не са изтървали някой семеринг на компресора или някоя от тръбите на системата. Ако има теч през тях, ще трябва да се ремонтират, за да не доливаш през два месеца газ, че и тази услуга си е едни 40 - 50 кинта.

exclusiveremix

Навремето имахме същите симптоми при фиеста 6.5.Отделно при мас и слабо охлаждаше градско.Оправи се с зареждане на фреон.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Manolcho78

#8
Същото странно поведение се появи и при мен на фокуса, също климатроник. С пускането на климатика тръгва 1-вата степен на вентилатора. В града и на място компресора работи докато колата загрее и после спира, а извънградско си работи. Проверих и двете релета, отговарящи за степените на вентилатора - при мен е един вентилатор с 2 степени, втората досега никога не се е пускала. И двете релета са изправни, при подаване на 12 В на управляващите изводи /1 и 2/ релето сработва и превключва извод 3 към 5. При махнато реле за втората степен, като дам накъсо с мостче превключващите контакти на релето /изводи 3 и 5/ тръгва и 2-та степен - чува се осезаемо силно, значи вентилатора заедно с буксите и бушоните е в ред. Въпросите, които почват да ме мъчат са основно 2:
1. Кога се включва 2-рата степен при пуснат климатик - при достигане на определена температура на охл. течност или веднага с пускането на климатика.
2. Наистина ли има защита /да изкл. компресора/, ако е намалял газа, защото някои твърдят, че не е опасно, просто не работи ефективно.
Преди 3 години го допълвах със фреон, като преди това въобще не искаше да студи. Ако пак е намалял, нямаше ли да студи по-слабо, а не на периоди.
Свят - шарен, шматки - бол :)

ivchotr

Повечето сервизи за автоклиматици имат едни нюхалки, които улавят течове на фреон от системата. Тръбите трудно изпускат, освен ако не са получили някаква механична увреда. Най-често изтърва семерингът на вала на компресора. Струваха от 20 до 40 лв преди 10 години, сега сигурно са по-евтини. Зареждането на изцяло изпразнена система беше от 50 до 70 лв. За труд колкото си взема механикът...
Та като цяло, ако за 3 години фреонът е намалял толкова, че компресорът да включва от време на време, предполагам работата отива на по-сериозен теч на газ, който е различен от нормалната му фира. Какво е налягането в системата пък го проверяват с манометри и така може да се установи с голяма точност какво се случва. Аз например преди 10-тина години сменях семеринг на Фиата и от тогава не съм го доливал. Още изстудява. Говоря за 26 годишна кола.


V.Buzev

Компресорът изключва при определено налягане на системата - ако на място перката не може да охлади добре радиатора системата е под много високо налягане и компресора почва да включва и изключва през 30 секунди до минута. Това се получва и при неработеща 1ва степен на вентилатора на радиаторите, при запушен филтър дехидратор и при цилно замърсени и запушени ламели на климатичния радиатор.
Може да изключва и при силно обледяване на вътрешния радиатор, но тогава пък и в движение с по-висока скорост ще го прави.
При намалял фреон е по-малко вероятно да го прави, а ако няма фреон в системата изобщо компресора няма да включва.

Manolcho78

това ясно, само нищо не казахте за 2-та степен на вентилатора - кога се включва, защото ако се включва навреме, когато температурата на радиатора на кл. с-ма се повиши, а не да чака да се повиши темп.на охл. течност,  най вероятно вентилатора ще й помогне да намалее и няма да се изкл. компресора. При ммен 2-та сепен се не включва, иначе релета, вентилатор всичко е изправно, явно не двигателя не загрява достатъчно за 2-та степен :(
Свят - шарен, шматки - бол :)

Manolcho78

Малко движение по въпроса, както се казва подготвям се теоретически :)
От другия форум намерих подробна ел. схема, оказа се, че 2-рата степен се управлява само от сензора за температурата на главата, където и да е той, ще го изясня в последствие и това. На компресора има суич - реле или комутатор, който изключва при високо налягане на фреона, само не не разбрах това само за TDCi ли е или и за Endura TDDi. Значи трябва да изясня при мен дали изключва компресора заради високото налягане, което е в резултат на незадействането на термодатчика на главата, или вследствие на намалял фреон? Как ще ме посъветвате, дали да отида на диагностика и да кажат в реално време какво се случва според "кампутеро" на камиона или да проверя тоя датчик колко е читав?
Свят - шарен, шматки - бол :)

ivchotr

#13
Ако се съмняваш във фреона, количеството му ще го измерят в сервиз за автоклиматици. Ако той е наред, остава другото. Аз на твое място бих отишъл в сервиз за автоклиматици.

icoguns

Днес бях на сервиз.V.Buzev се оказа прав.Оказа се замръсени ламели на радиатора(кондензатора както го нарече майстора)Изобщо не я закачи да гледа има ли,няма ли фреон.Като му обясних какъв е проблема и каза че или не включва перката или е замръсен кондензатора и не минава достатъчно въздушна струя през него.Тъй като перката си включва ,пусна му една вода с маркуча и даже и пари не поиска да ми вземе.Сега всичко е наред.Може да умреш от студ вътре без значение дали колата е спряла или в движение.

ivchotr


V.Buzev

Чудесно, излязъл е малкия дявол. Карай си и по-леко с климатизацията, че се истива в това шантаво време  :)).