Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001

Започната от toto, 19 Юни 2019 13:06:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

toto

Здравейте, дайте мнения от какво може да е следният проблем с моята фиеста 2001г . 1,25 75к.с.
Колата не палеше на студено. Започнаха едни ремонти и смени на всичко вече стъпков мотор, дебитомер, компютър и продължава да дава някакви решки с дебитомер и т.н. свалиха дебитомера, защото задаваше някакви температури от -68градуса компютъра пълни цилиндри, давене ,пушене ужас. Както и да е, махаме дебитомера и работи нормално, сваля си обороти всичко наред и след няколко дни пък същото и работи само на някакви високи обороти 1500 и няма сваляне. Частите са втора употреба все пак да се знае.
Някой дали се е сблъсквал с такъв проблем може би е някакъв дефект в двигателя не знам вече?


ivchotr

На какъв пробег е и има ли газова уредба?

zloster

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

За високите обороти предполагам е виновен датчик за температурата на двигателя. Може да дава стойности за постоянно студен двигател и компът затова да държи оборотите високи. На датчика може да му няма нищо, а да се е прекъснал кабел, примерно.

toto

Има газова да на 140 000км. е. Иначе смених комютъра и стъпков мотор. Проблема е, че работи няколко дни като хората и пак се бъгва нещо? Вероятно е някоя дреболия някъде където няма откриване. Четат компютъра и нищо. Такова чудо да сте чували?

zloster

Малко налучквания:
https://www.youtube.com/watch?v=HtLP-rc5cWw
https://www.youtube.com/watch?v=eh8PIL5E_6M
https://www.youtube.com/watch?v=XsQmnUZXGH0
https://youtu.be/-fyKizH_oQ8?t=118 - този тип дава много ценна и задълбочена информация във видео материалите си

Заземяванията на електрическата инсталация? И всякакви други проблеми около кабелите и физическото им състояние?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Един вид проблема да е в заземяването? Някъде да е прецакан кабел по електриката така ли?

zloster

По-лошо от "прецакан кабел". Ще разясня малко по-подробно видео материалите:
1) Форд Фокус 2.0 бензин 2004 г. - оплаквания за гаснене, проблеми с комуникацията с компютъра. Докарана му е от официален сервиз. Сменян компютър, разглобявано табло и т.н. Кабелът за заземяването на ЕБУ (електронен блок за управление, ECU/PCM) е преместен някога от някого и закачен на калника. Не на специално краче (терминал) или прихванат с болт! Щракнат с пластмасова закопчалка към калника...;
2) Фиеста/Фокус с автоматик около 2010 - https://youtu.be/eh8PIL5E_6M?t=470 от завода излизат с боядисано място за заземяването. Съответно всякакви проблеми като непалене, гаснене, лошо превключване. Вижда се добре на видеото, че терминалът и кабелът са наред;
3) Пак показва като горното;
4) Пример от САЩ как се диагностицира лоша земя. Сменян е двигателя. Поработил няколко дни, почнали проблеми. Демонстрацията на проблема е с премигването на крушката с нажежаема жичка. Има и демонстрация как с допълнително пуснат кабел от блока към отрицателната клема всичко тръгва. Маха кабела, работи известно време. После отказва да запали;

Давам ги като примери, че такова чудо се среща и инженер Тоци Бегали не работи само по стари италиански автомобили.
Може да има оксидация на гнездата, където се хваща масата. Или да има претъркана изолация на 2-3 кабела някъде. Като се подрусат работят, като се подрусат още малко-спират да работят. И всякакви подобни неща, които се хващат само след много щателно оглеждане.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

да това ще е лоша работа. а си я харесвам колата и ми се ще да не я хвърлям.

toto

Добре де мога ли да си намеря направо едни двигател от някоя авто морга за малко пари и да си реша проблема генерално 8)


ivchotr

И каква е гаранцията, че няма да е по-скапан от твоя. По-лесно ми се струва да отидеш при правилния механик и да си решиш проблема.

toto

Де да знам дали изобщо някой ще го открие къде е проблема ако е някоя дреболия по кабели? Пък и майстора при, който е сега е жичкаджия по принцип, сигурно е гледал?

zloster

Вероятността да е погледнал е от малка до никаква. Ще добавя две лични случки:
1) На Алфа 156 JTD каналния ремък на 5000 км. изглеждаше като на 50 000 км. Майсторът ми разправяше, че е брак той и можел да ми предложи само да го замени. Паркирам колата на канал, поглеждаме отдолу с фенерче и какво да видим? В корпуса на алтернатора зее цепнатина, в която влиза малкия ми пръст. Съответно вече съосието на алтернатора спрямо ремъка го няма никакво. А това е оглед за 1 минута!!!
2) На стар Форд Ескорт (първия ми автомобил) минавам с 20 км/ч през канална решетка добре хлътнала (без остри ръбове, просто полегато, но доста надолу) на 1 км. от вкъщи. Прас!!! Шум от търкане, колата дърпа на една страна. Отбих, огледах. Диагноза - изгнил и счупен заден носач/надлъжна щанга (Ескорта е с просто, но независимо окачване отзад). А преглед беше минала пред 3 месеца. ОК, стар автомобил - ясно е, че не е в идеално състояние, но това си мисля, че е можело да се хване лесно и за под 3 минути. А ако се беше случило в завой с 60-70 км/ч?!

Сетих се и за какво направи един бивш колега преди 7-8 години. Имаше Мерцедес двуврато купе старо - W124, автоматик, бензинов двигател. Не помня 200 или 220 беше модификацията. Те са 1993-1996 година някъде. Там имат проблем с използваната изолация на кабелите в двигателния отсек - за 15 години нищо не остава от нея. Съответно инж. Тоци Бегали се развихря и става забавно. Малко информация тук:
https://www.reddit.com/r/mercedes_benz/comments/2jk8c5/w124_wiring_loom_degradation_have_any_of_you_gone/
https://forums.mbclub.co.uk/threads/w124-engine-bay-wiring-looms.67830/

След 200-300 лв. оставени за диагностики в официални и неофициални сервизи на Мерцедес тук вдигна ръце. Поръча една макара кабел 50 метра подходящо сечение и за една събота и неделя преправи кабелните снопове в двигателния отсек. Нещата заспаха.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Да това си е голяма гадория от незначинелен проблем ти идва да си хвърлиш колата, защото няма откриване.
Сега се сещам, че майстора ми каза, че нещо е пипано по окабеляването и сбъркана системата с друг мотор преди това. И той я преглеждаше цялата и я оправи както си трябва да бъде по букси и т.н.

toto

И проблемът и главоболията излязоха от дебитомер. Моята фиестичка е междинен модел и други дебитомери не стават явно и побъркват компютъра.

toto

Нов проблем. :))
Сега дебитомера, който ми показва според номера на шасито е този с който колата не работи. Има още някакъв модел, с който се установи, че работи, но не му знам модела и номер и не мога да го поръчам. Някой ако е наясно да помага. Проблема е, че мойта фиеста е тази междинката и явно има някакви промени по двигателните части. >:(

toto

Изобщо имате ли идея колко различни модела дебитомери има за тези фиести?

zloster

Технически това не е дебитомер, а датчик за абсолютно налягане (Manifold absolute pressure sensor).
Дебитомерът мери количество въздух преминал през него. Без него през налягането, температурата и други показатели компютърът смята количеството въздух по заложени формули. Съответно те са с приближение и количеството не е толкова точно колкото с дебитомер.

Тук дават два модела - до 31.12.1999 и от 01.01.1999 година  https://ford.7zap.com/en/car/81/6.16024/5/1532/15200/65997/#46:

  • 1087424
  • 1110963
Каталози с данни за частите за различни марки и модели автомобили. Имам ги споменати и на други места из форума. Не ми се рови в момента:

  • https://7zap.com/en/catalog/cars/ - имат на доста производители каталозите;
  • http://www.catcar.info/en/ - също на доста производители каталозите;
  • http://catalog.autotrade.su/ - каталози за много производители. Тук НЕ НАМЕРИХ възможност да се разглежда за Форд. Трябва да се въведе ИНА (идентификационен номер на автомобил, VIN).
  • http://fordcat.ru/shop/1/parts/1196989 - ей този е специализиран за Форд само. Но има 2 възможности, които не съм срещал другаде:
     

    • търсене по инженерен номер (8A6G-9F593-AA това са бензинови разпръсквачи/дюзи) - на началната страница 4-тото поле за търсене има отметка след него;
    • история и съвместимост на различните ревизии на частите - на страницата с последната препратка цъкни на 9F792. Ще се появи още един ред, който казва, че горивната рейка с номер 1697869 (AM5G-9H487-BB) заменя рейка 1685781 (AM5G-9H487-BA).
     

Ако в полетата въведеш ИНА (VIN) ще ти филтрира/отсее резултатите само за съответния автомобил.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Благодаря за информацията.Ще видим дали ще излезе нещо.

toto

Сага като го погледнах това не е същото. Проблема при мен си е дебитомера, който е хванат на тръбата от кутията на въздушния филтър. Този датчик за налягате май е нещо друго и къде се намира по двигателя?


zloster

#20
https://ford.7zap.com/en/car/81/6.16024/5/1532/15201/65999/#10
Ето го дебитомера. Аз съм те подвел. Явно си има, но е един ФИНИС номер. Т.е. даже да е променян през годините, трябва да са напълно съвместими.
Щом се съмняваш в дебитомера, откачи кабелите от него и покарай така. Разходът ще се вдигне (може малко, а може и повече), но не би трябвало да наблюдаваш проблемите в работата на двигателя.

Добавено:
В единия от другите каталози излизат 3 дебитомера:
http://www.fordcat.ru/shop/1/parts/15589?goto_number=1004581 - трябва да се цъкне на номер 10 в лявата таблица.

    1004581 (96FB-12B579-EB)     Датчик наддувочного воздуха - Датчик (1995-08-15 - 1999-12-15)
    1030844 (96FP-12B579-AB)     Датчик наддувочного воздуха - Датчик (2000-02-15, 1996-01-15)
        1019594 (96FP-12B579-AA)         Датчик наддувочного воздуха - Датчик (2000-02-15, 1996-01-15)
    6848047 (93BB-12B579-BA)Цена     Датчик наддувочного воздуха - Датчик (1997-06-15)

Този на третия ред (1019594) е с отстъп, защото е заменен от горния (1030844). Можеш да видиш, че инженерните им номера се различават по последната буква. Тези двете последните букви означат "версия". "АА" е най-първата. "АB" e втора и така нататък.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Супер благодаря! Проблема е, че без дебитомер колата пуше страшон докато позагрее и се дави направо не става. Явно пълни много цилиндрите и се задръства. А с дебитомера, който излиза по номера на колата не става. Нещо някога е правено и е объркано. Но не мога да намеря друг номер за дебитомер и от там идва проблема. Механика бше пробвал от някакъв познат с Фиеста дебитомера и станал обаче не му пише модела. Страшна къръщина. За това смятам, че има друг модел който трябва да пасне на тази междинка или поне се надявам, защото не ми се хвърля колата заради един дебитомер.

toto

Установих, че тези модели АВ и АА са за двигател 1,4 16в. майче. Въпросът е дали стават тогава и за 1,25 16в?

zloster

Повечето каталози са категорични, че е един дебитомера. Тези другите номера са по-скоро някакъв проблем в съответния каталог. Не е ясна възможността за присаждане.
Можеш да звъннеш и в Мото-пфое да ти проверят номера на дебитомера.

Никакви ли маркировки не е имал "работещия" дебитомер? Една част да са заличени - добре, ама съвсем да няма!?

Относно пушенето, докато загрява. Тук е споменато като очакван резултат:
https://www.fordownersclub.com/forums/topic/59726-can-i-safely-run-my-fiesta-with-the-mass-air-flow-sensor-disconnected/?tab=comments#comment-391390

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Няма просто черна кутия не зням защо. Недоумявам, защо не стават тези явно нещо е пипано по тази кола. Ще пробвам с другите нмера има ги втора употреба, поне не са скъпи. Благодаря много за инфото!

toto

Значи сега ходих да мидя таз пущина в сервиза. Всъщонст буксата на тоя дебитомер е по-различна от на компа и не се разбират явно.

ivchotr


toto

Компа съм го сменил също с този за модела уж? Нямам идея какъв е този друг вариант на делитомер, но очевидно го има след като някакъв човек с такава фиеста го има на неговата кола. Не съм сигурен, че и в Мото Пфое могат да ми кажат нещо по въпроса даже :))

toto

Само да кажа, че в Мото Пфае мигат неразбилащо по моя проблем (rofl)
Не им излиза по каталог нищо като дебитомер само да 99г. Да съм отишъл с колата.

zloster

Съседът има Фиеста 1,25 бензин от 2000 година. Ей така изглежда:
https://avtomarket.ru/stuff/gallery/486/b_21072.jpg

Няма дебитомер при него. Има само къса пластмасова тръба между кутията на въздушния филтър и въздуховода към дросела. Тя даже се вижда в каталозите.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/