Мондео МК3 на V.Buzev

Започната от V.Buzev, 29 Май 2015 12:36:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

V.Buzev

Здравейте,

След като първата ми тема в този форум беше за проблем реших да си пусна и тема за новата придобивка. Снимките не са много читави, но като се освести времето и я поизмия ще и направя някоя и друга по качествена снимка с фотоапарата.
Тааа автомобилът е Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 130 катъра (колко са живите не мога да кажа), 2005 г. внос от Италия на 136000 със сигурност нереални км. :). Малко е постен откъм екстри, но пък е хечбек (което и търсех). По принцип съм фен на френските автомобили и от 2008 насам карам Renault Megan 1997 г. 2.0, 115 магарета с ГИ, и по-принцип се бях засилил в търсене на Лагуна 2 фаза 2 комби или хечбек бензин, но след няколко огледа, тестове и пазарлъци ми писна и се бях примирил че ще си карам мегана докато не се разкапе от ръжда. Съвсем случайно мернах мондеото в автокъщата на мой комшия, вечерта след работа направих бърз тестдрайв, на следващия ден една бърза диагностика и си стиснахме ръцете. Доста отдавна заглеждам точно това мондео, но все ме спираше това че не мога да намеря хечбек, а излизаха само комби или седан варианти. След като го покарах останах очарован от возията и динамиката на двигателя въпреки тежкото купе. Е имаше малко изнервящи ситуации в началото описани в първата ми тема за гадното неоткриваемо клопане, но от седмица насам вече съм напълно доволен.
Седмица след покупката направих стандартно обслужване:
6 л. масло Eurol 5w30
Въздушен, маслен, горивен и филтър на климатика на WIX
Демферна шайба на Febi
Двата ремъка, две ролки и обтегача
Смених предни биалетки и вътрешните тампони на задна стабилизираща щанга
Преден ляв фар за мъгла беше спукан и нямаше корите под двигателя. Закупих си ги нови китайски с доста добра отстъпка. След проба за монтиране установих че това няма да е толкова лесно, тъй като колата е имала удар отдолу и гредичката на предния мост на която се хващат и двете кори беше силно извита в посока тялото на масления филтър. Ето защо липсваха и корите. Последва посещение при специалист занимаващ се с удряни автомобили да изпъне тази гредичка и да ми монтира предната малка кора след бронята. Закупих си нужните щипки и в най скоро време ще монтирам и задната (голямата) кора под двигателя.
Надявам се не съм ви отегчил с моито перипетии. Ето 2-3 снимки на колата:





Тъй като пластмасата около скоростния лост беше много гадна (явно е било имитацията на махагон, но беше в отвратително състояние) се пробвах с малко фолио имитация на карбон. Като за пръв опит мисля че се получи добре:



От обява от другия форум си закупих нов пепелник с поставката за шише, тъй като моя не се затваряше, но в последствия установих къде е драмата и сега имам още един резервен :).
В сервиз ми монтираха и модул за автоматично палене на късите светлини със запазване на светкавицата, че нещо не съм свикнал на такъв начин на пускане на фаровете и все забравям да врътна копчето :).
Тъй като нямаше стелки, закупих такива които са кроени по оригиналните и учудващо паснаха доста добре.
Също си закупих и нов кожен подлакътник с работещо закопчаване, тъй като на моя това му е счупено и доста дразнещо преклопва по неравности. Предстои подмяната му, но ще бъде по натам.

Следващото, което съм замислил е монтиране на плафон над задната седалка, че е пълен мрак. Една боя на предната броня, че има ожулено и за каско няма да е добре.
В търсене съм на още един комплект алуминиеви джанти 16" или 17" и това е за сега.

Добавям и още, което се сетих в момента. Закупени са и задни накладки, че са на предела - чакат топло време за подмяна :). Също имам и комплект О-пръстени на Елринг за всмукателния колектор и ще последва демонтиране и почистването му както и на EGR-а и оглед на кулера, и тръбата след него, че на скобата е доста омаслено и все ми се струва че имам спукване на тази тръба (при определени условия имам чувството че губи мощност, но пък за сметка на това не виждам ясно изразени пушеци в огледалото :( ).


ihovahi

Добре дошъл. Честито за колата. Много да радва от тук нататък и никакви проблеми да не ти съзадава. Направил си повече от добро обслужване и сега само ще караш  (fri)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Septerra

Добре дошъл! Доста стегната изглежда колата, а и явно е попаднала на собственик. Дано е здрава и много да те радва. :)

Впрочем, така като я гледам, май не е 2005 година колата. 2005 мисля, че вече са от последния фейс с новите решетки, новите стопове, махнати лайстни и т.н. Може и да бъркам в месеците, поправете ме, ако е така.

V.Buzev

Благодаря за топлото посрещане :).
Да, по VIN декодера ми излиза 12.2004 г. а по италианския талон помня, че беше първа регистрация началото на март 2005 г.

Septerra

Да, явно е произведена 2004, от междинния фейслифт, а е регистрирана 2005. Това обяснява всичко. :)

SICKandPROUD

Хубавица колега. Дано дълго време да се слушате.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Dmitarcho

Честита придобивка ;) Много да те радва, и да нямате ядове един с друг ;)
Ръца Пръца

V.Buzev

Благодаря на всички за пожеланията. Надявам се че няма да има ядове въпреки че съм скептичен към колите вкарани от Италия.

ivaylo_m

Честито! Много добре изглежда колата. Със здраве да я караш.

V.Buzev

В неделя демонтирах колектора и EGR-а. Имаше доволно количество гняс и в двете. EGR-а почистих сам, но не съм го затапвал, а колектора закарах на близката автомивка и срещу 3 лв. и 5 минути работа стана като нов :). Почистих си и отворите в главата че тези за 1-ви и 2-ри цилиндър бяха доволно натрупани с майонеза, а останалите си бяха само с лек нагар с който не съм се заигравал много. Смених и О-пръстените въпреки че нямаше нужда. Огледах и тръбата след кулера за спуквания но не открих такива - измих я и и нея и я върнах на мястото и.
Малко тъп въпрос, но не съм търсил в аутодата - какъв е тоя датчик непосредствено след кулера?


Pyrhel

За налягането, което прави турбината.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Малко съм си занемарил темата, но все пак. Има някоя и друга промяна по колата:
- монтирах си цялото барче + кожения подлакътник - стана доста добре. На моето му беше счупено гнездото на закопчалката и самото барче беше цялото надялкано от страни все едно макетен нож. не знам какъв зор е видяло. Малко филм беше докато разбера как да разглобя всичко около скоростния лост, но с малко чесане зад ушите и четене по теми тук успях :).
- Смених си говорителя на задна дясна врата че стария беше заминал и на малко по-усилено препръдваше.
- преди морето юли месец закарах колата да ми фолират стъклата на задните врати.
- в момента се боря с огледало с Автоматично затъмняване - монтирано е, вързах му кабелите към плафона, но направи една глупост и може да съм прецакал нещо. От буксата на огледалото излизат три кабела и два ги вързах на късо към +12V и черния към маса. Съответно огледалото светна, но нищо не се случи като го осветих. Реших че няма да се занимавам вече че беше станало късно. Благодаря на Васко за темата която ми изпрати и тази вечер ще пробвам пак :). Дано не съм изгорил електрониката че много ще ме е яд.

Снимки имам и ще ги кача тия дни.

G_o_c_e_v

По  принцип огледалата имат в предния си край фото "око" и ако на вън не е тъмно не затъмнява огледалото. Ако си поставиш пръста в предния край на огледалото и осветиш със светкавицата би трябвало да замръкне. Аз така си проверих огледалото през деня.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

V.Buzev

#13
Цитат на: G_o_c_e_v в 24 Август 2015 22:55:51
По  принцип огледалата имат в предния си край фото "око" и ако на вън не е тъмно не затъмнява огледалото. Ако си поставиш пръста в предния край на огледалото и осветиш със светкавицата би трябвало да замръкне. Аз така си проверих огледалото през деня.

Да, това го видях още в неделя, че има и друг датчик за светлина, но явно при мен драмата е че и на кабела който е за задна и там подадох +12V и по този начин съм изключвал функцията за затъмняване. Така като гледам най-рано в събота ще мога да се занимавам пак с колата, че излязоха други ядове. Като има развития ще пиша тук в темата :).

Да добавя и малко снимки. Фолираните стъкла:



Подлакътника:



И монтирано огледалото + плафон с допълнителни светлини за шофьора и пасажера:


V.Buzev

Такааааа, да малко отчет че и темата заминала на 2-ра страница :). Огледалото го подкарах и си работи перфектно, не съм вярвал че е такава благина. Заден плафон още не съм слагал - не ми остават едни 2 часа свободно време да си поиграя с изрязване и пускане на кабели.
След дълго чудене какво да направя с музиката на колата, че с това CD не се търпи преминах през няколко варианта, но най накрая реших че ще бъде оригиналното Sony mp3. Последва едно търсене питане за оферти и безбожни цени, докато не си прегледах наблюдаваните обяви в OLX и установих че има едно мондео в Перник и преди бях питал човек за джанти, ама пък то било със Сони музика. Последва писане, пращане на едно приятелче от София до Перник да погледне нещата и си стиснахме ръцете с човека. Вчера пристигна пълен комплект плеър с четирите елипси панела отзад и дистанционното на волана, че моето както бях писал не му работи намаляването и малко го счупих с научна цел :). Също дойде и така търсената от мен здрава пластмаса около скоростния лост че на моята и бяха счупени двете щипки откъм ръчната и тракаше супер дразнещо. Дистанционното и пластмасата вече са монтира, като пластмасата е цвят махагон което много не ми харесва ама като се стопли напролет ще и играя една шкурка и пребоядисване да стане черен мат или пък ще бъде с фолио тип надраскана ламарина като на Титаниум пластмасите.

Надявам се до края на седмицата да монтирам всичко и да пусна снимки.

Тук е момента да питам има ли някакво преправяне на кабелите на буксата на CD-то, тъй като сега съм с Вистеон, а според продавача кабелите на буксата били различни?

B.Stoilov

Много хубава кола :) А относно екстрите - мисля, че имаш всичко необходимо :) Всичко останало, както се вижда от мерака, с който си я правиш, ще го добавиш като екстри :) Само кеш и желание да има :P

V.Buzev

Цитат на: B.Stoilov в 14 Октомври 2015 12:19:40
Много хубава кола :) А относно екстрите - мисля, че имаш всичко необходимо :) Всичко останало, както се вижда от мерака, с който си я правиш, ще го добавиш като екстри :) Само кеш и желание да има :P

Благодаря за хубавите думи. Да в действителност екстрите, които искам да добавя не са малко, но постепенно ще се случи. На пазара тогава имаше страшно много мондеота с повечко екстри от моята, но почти всички бяха комби, а аз търсех специално хечбек. Всъщност когато я купих това беше единствения хечбек набор след 2003 г. в мобиле и карса!

Septerra

Буксите на Сонито и стандартното радио са 1:1 - само пъхаш и Сонито тръгва. Бая играчка е смяната на конзолата, да знаеш, но не е невъзможно. :)

V.Buzev

Цитат на: Septerra в 14 Октомври 2015 15:16:15
Буксите на Сонито и стандартното радио са 1:1 - само пъхаш и Сонито тръгва. Бая играчка е смяната на конзолата, да знаеш, но не е невъзможно. :)

Благодаря за отговора. Кое налага подмяната на конзолите? На пръв поглед тази на Сонито ми изглежда като другата, ноо занам ли :).

Dmitarcho

#19
На сонито задния край пада леко надоло ... и ако не се смени конзолата ... ня може да влезе хубаво в дупката :) Не е трудна подмяната на конзолата .. но е доста разглабяне ;) Сега ще потърся снимки как изглежда Сони със конзола за фордофски кастфон ;)

Разглобено ... :D Няма да се плашиш .. само изглежда страшно :D



Ето как не може да влезе цялото Сони със старата конзола

Ръца Пръца


V.Buzev

Нещо не виждам снимките  :-[

Alexi

абе приготвяй се за смяна на конзолата ти :))

Dmitarcho

#22
А .. при мен се виждат снимките .. някой друг има ли проблем ? Някаква промяна със снимките ;)
Ръца Пръца

topgancho

Колега,ако мога да попитам как свърза кабелите за огледалото
В. Георгиев

V.Buzev

Цитат на: topgancho в 15 Октомври 2015 15:45:31
Колега,ако мога да попитам как свърза кабелите за огледалото

Към постоянния + на плафона и маса. Третия кабел който е за задна не съм го свързвал.
Ето темата която ще ти даде всичко нагледно.


@Dmitarcho аз още продължавам да не виждам снимките :(. Може ли да ми ги пуснеш на мейла?

Dmitarcho

Ръца Пръца

V.Buzev

Мдааа, вече се виждат. Баси дразнещото е това с касетофона, но няма начин ще разглабям  :D.

V.Buzev

Ииии разглобих всичко, и псувах доста, и имаше един период на чесане зад ушите как да махна панела с часовника и бутоните, но най накрая успях. Вече съм със Sony mp3 + прилежащите му колони. Разликата със звукът който изкарваше 6000 CD-то е огромна :). Снимки нямам, защото CD-то и панела около климатроника са малко в неугледен вид - продавача ги беше свалял с теслата. Двете горни щипки на CD-то са счупени и там не лови - държи се само на долните, но няма проблем. Проблемът ми е малко гадния външен вид но, ще го преглътна. Като се стопли напролет ще вадя пак всичко и ще има шкурка, кит и боя. Само не успях да разбера защо не влезе абсолютно плътно отдолу CD-то ами стърчи 1 мм навън все едно нещо го подпира отзад и не му позволява да влезе напълно, а в същото време щипките щракнаха? Ако някой има поглед върху нещата да сподели.

Да сложа и една нощна снимчица на двете возила в семейството:



И да се похваля какво вече отлежава в мазата освен зимнинанта:


Dmitarcho

Честито за кастфоня :) Моето си приляга плътно от всички страни...идея си нямам защо стърчи,при щракнали щипки ?!?
Защо си причинявате такива неща с такива джанти ?!? Оригиналните не ви ли харесвят, та слагате други ? Един комшия си взе мк4 комби....уникално возило....докато не му сложи някакви подобни джанти, и цялата визия на автомобила отиде подяволите :)
Ръца Пръца

V.Buzev

Цитат на: Dmitarcho в 29 Октомври 2015 20:35:38
Защо си причинявате такива неща с такива джанти ?!? Оригиналните не ви ли харесвят, та слагате други ? Един комшия си взе мк4 комби....уникално возило....докато не му сложи някакви подобни джанти, и цялата визия на автомобила отиде подяволите :)

За джантите вкус другар няма нали знаеш ;) . Пък и както съм писал в моята тема за джантите 17" 6,5J ET 52,5 изобщо не ми се нрави, а пък и толкова търсене изобщо не намерих читави на външен вид джанти на сносна цена. Всъщност точно тези джанти си ги харесах как стоя на едно мондео още когато купих моето пролетта и като видях че се продават просто трябваше да станат мои  (hrn) и още повече са 7,5 J + лек борд. Като се стопли напролет ще видим как ще е визията - на черно мондео хечбек стоят уникално според мен  8).