Здравейте,
След като първата ми тема в този форум беше за проблем реших да си пусна и тема за новата придобивка. Снимките не са много читави, но като се освести времето и я поизмия ще и направя някоя и друга по качествена снимка с фотоапарата.
Тааа автомобилът е Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 130 катъра (колко са живите не мога да кажа), 2005 г. внос от Италия на 136000 със сигурност нереални км. :). Малко е постен откъм екстри, но пък е хечбек (което и търсех). По принцип съм фен на френските автомобили и от 2008 насам карам Renault Megan 1997 г. 2.0, 115 магарета с ГИ, и по-принцип се бях засилил в търсене на Лагуна 2 фаза 2 комби или хечбек бензин, но след няколко огледа, тестове и пазарлъци ми писна и се бях примирил че ще си карам мегана докато не се разкапе от ръжда. Съвсем случайно мернах мондеото в автокъщата на мой комшия, вечерта след работа направих бърз тестдрайв, на следващия ден една бърза диагностика и си стиснахме ръцете. Доста отдавна заглеждам точно това мондео, но все ме спираше това че не мога да намеря хечбек, а излизаха само комби или седан варианти. След като го покарах останах очарован от возията и динамиката на двигателя въпреки тежкото купе. Е имаше малко изнервящи ситуации в началото описани в първата ми тема за гадното неоткриваемо клопане, но от седмица насам вече съм напълно доволен.
Седмица след покупката направих стандартно обслужване:
6 л. масло Eurol 5w30
Въздушен, маслен, горивен и филтър на климатика на WIX
Демферна шайба на Febi
Двата ремъка, две ролки и обтегача
Смених предни биалетки и вътрешните тампони на задна стабилизираща щанга
Преден ляв фар за мъгла беше спукан и нямаше корите под двигателя. Закупих си ги нови китайски с доста добра отстъпка. След проба за монтиране установих че това няма да е толкова лесно, тъй като колата е имала удар отдолу и гредичката на предния мост на която се хващат и двете кори беше силно извита в посока тялото на масления филтър. Ето защо липсваха и корите. Последва посещение при специалист занимаващ се с удряни автомобили да изпъне тази гредичка и да ми монтира предната малка кора след бронята. Закупих си нужните щипки и в най скоро време ще монтирам и задната (голямата) кора под двигателя.
Надявам се не съм ви отегчил с моито перипетии. Ето 2-3 снимки на колата:
(http://media.snimka.bg/s1/4604/035451723-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4604/035451721-big.jpg?r=0)
Тъй като пластмасата около скоростния лост беше много гадна (явно е било имитацията на махагон, но беше в отвратително състояние) се пробвах с малко фолио имитация на карбон. Като за пръв опит мисля че се получи добре:
(http://media.snimka.bg/s1/4604/035451984-big.jpg?r=0)
От обява от другия форум си закупих нов пепелник с поставката за шише, тъй като моя не се затваряше, но в последствия установих къде е драмата и сега имам още един резервен :).
В сервиз ми монтираха и модул за автоматично палене на късите светлини със запазване на светкавицата, че нещо не съм свикнал на такъв начин на пускане на фаровете и все забравям да врътна копчето :).
Тъй като нямаше стелки, закупих такива които са кроени по оригиналните и учудващо паснаха доста добре.
Също си закупих и нов кожен подлакътник с работещо закопчаване, тъй като на моя това му е счупено и доста дразнещо преклопва по неравности. Предстои подмяната му, но ще бъде по натам.
Следващото, което съм замислил е монтиране на плафон над задната седалка, че е пълен мрак. Една боя на предната броня, че има ожулено и за каско няма да е добре.
В търсене съм на още един комплект алуминиеви джанти 16" или 17" и това е за сега.
Добавям и още, което се сетих в момента. Закупени са и задни накладки, че са на предела - чакат топло време за подмяна :). Също имам и комплект О-пръстени на Елринг за всмукателния колектор и ще последва демонтиране и почистването му както и на EGR-а и оглед на кулера, и тръбата след него, че на скобата е доста омаслено и все ми се струва че имам спукване на тази тръба (при определени условия имам чувството че губи мощност, но пък за сметка на това не виждам ясно изразени пушеци в огледалото :( ).
Добре дошъл. Честито за колата. Много да радва от тук нататък и никакви проблеми да не ти съзадава. Направил си повече от добро обслужване и сега само ще караш (fri)
Добре дошъл! Доста стегната изглежда колата, а и явно е попаднала на собственик. Дано е здрава и много да те радва. :)
Впрочем, така като я гледам, май не е 2005 година колата. 2005 мисля, че вече са от последния фейс с новите решетки, новите стопове, махнати лайстни и т.н. Може и да бъркам в месеците, поправете ме, ако е така.
Благодаря за топлото посрещане :).
Да, по VIN декодера ми излиза 12.2004 г. а по италианския талон помня, че беше първа регистрация началото на март 2005 г.
Да, явно е произведена 2004, от междинния фейслифт, а е регистрирана 2005. Това обяснява всичко. :)
Хубавица колега. Дано дълго време да се слушате.
Честита придобивка ;) Много да те радва, и да нямате ядове един с друг ;)
Благодаря на всички за пожеланията. Надявам се че няма да има ядове въпреки че съм скептичен към колите вкарани от Италия.
Честито! Много добре изглежда колата. Със здраве да я караш.
В неделя демонтирах колектора и EGR-а. Имаше доволно количество гняс и в двете. EGR-а почистих сам, но не съм го затапвал, а колектора закарах на близката автомивка и срещу 3 лв. и 5 минути работа стана като нов :). Почистих си и отворите в главата че тези за 1-ви и 2-ри цилиндър бяха доволно натрупани с майонеза, а останалите си бяха само с лек нагар с който не съм се заигравал много. Смених и О-пръстените въпреки че нямаше нужда. Огледах и тръбата след кулера за спуквания но не открих такива - измих я и и нея и я върнах на мястото и.
Малко тъп въпрос, но не съм търсил в аутодата - какъв е тоя датчик непосредствено след кулера?
За налягането, което прави турбината.
Малко съм си занемарил темата, но все пак. Има някоя и друга промяна по колата:
- монтирах си цялото барче + кожения подлакътник - стана доста добре. На моето му беше счупено гнездото на закопчалката и самото барче беше цялото надялкано от страни все едно макетен нож. не знам какъв зор е видяло. Малко филм беше докато разбера как да разглобя всичко около скоростния лост, но с малко чесане зад ушите и четене по теми тук успях :).
- Смених си говорителя на задна дясна врата че стария беше заминал и на малко по-усилено препръдваше.
- преди морето юли месец закарах колата да ми фолират стъклата на задните врати.
- в момента се боря с огледало с Автоматично затъмняване - монтирано е, вързах му кабелите към плафона, но направи една глупост и може да съм прецакал нещо. От буксата на огледалото излизат три кабела и два ги вързах на късо към +12V и черния към маса. Съответно огледалото светна, но нищо не се случи като го осветих. Реших че няма да се занимавам вече че беше станало късно. Благодаря на Васко за темата която ми изпрати и тази вечер ще пробвам пак :). Дано не съм изгорил електрониката че много ще ме е яд.
Снимки имам и ще ги кача тия дни.
По принцип огледалата имат в предния си край фото "око" и ако на вън не е тъмно не затъмнява огледалото. Ако си поставиш пръста в предния край на огледалото и осветиш със светкавицата би трябвало да замръкне. Аз така си проверих огледалото през деня.
Цитат на: G_o_c_e_v в 24 Август 2015 22:55:51
По принцип огледалата имат в предния си край фото "око" и ако на вън не е тъмно не затъмнява огледалото. Ако си поставиш пръста в предния край на огледалото и осветиш със светкавицата би трябвало да замръкне. Аз така си проверих огледалото през деня.
Да, това го видях още в неделя, че има и друг датчик за светлина, но явно при мен драмата е че и на кабела който е за задна и там подадох +12V и по този начин съм изключвал функцията за затъмняване. Така като гледам най-рано в събота ще мога да се занимавам пак с колата, че излязоха други ядове. Като има развития ще пиша тук в темата :).
Да добавя и малко снимки. Фолираните стъкла:
(http://media.snimka.bg/s1/4842/035927953-big.jpg?r=0)
Подлакътника:
(http://media.snimka.bg/s1/4842/035927954-big.jpg?r=0)
И монтирано огледалото + плафон с допълнителни светлини за шофьора и пасажера:
(http://media.snimka.bg/s1/4842/035927955-big.jpg?r=0)
Такааааа, да малко отчет че и темата заминала на 2-ра страница :). Огледалото го подкарах и си работи перфектно, не съм вярвал че е такава благина. Заден плафон още не съм слагал - не ми остават едни 2 часа свободно време да си поиграя с изрязване и пускане на кабели.
След дълго чудене какво да направя с музиката на колата, че с това CD не се търпи преминах през няколко варианта, но най накрая реших че ще бъде оригиналното Sony mp3. Последва едно търсене питане за оферти и безбожни цени, докато не си прегледах наблюдаваните обяви в OLX и установих че има едно мондео в Перник и преди бях питал човек за джанти, ама пък то било със Сони музика. Последва писане, пращане на едно приятелче от София до Перник да погледне нещата и си стиснахме ръцете с човека. Вчера пристигна пълен комплект плеър с четирите елипси панела отзад и дистанционното на волана, че моето както бях писал не му работи намаляването и малко го счупих с научна цел :). Също дойде и така търсената от мен здрава пластмаса около скоростния лост че на моята и бяха счупени двете щипки откъм ръчната и тракаше супер дразнещо. Дистанционното и пластмасата вече са монтира, като пластмасата е цвят махагон което много не ми харесва ама като се стопли напролет ще и играя една шкурка и пребоядисване да стане черен мат или пък ще бъде с фолио тип надраскана ламарина като на Титаниум пластмасите.
Надявам се до края на седмицата да монтирам всичко и да пусна снимки.
Тук е момента да питам има ли някакво преправяне на кабелите на буксата на CD-то, тъй като сега съм с Вистеон, а според продавача кабелите на буксата били различни?
Много хубава кола :) А относно екстрите - мисля, че имаш всичко необходимо :) Всичко останало, както се вижда от мерака, с който си я правиш, ще го добавиш като екстри :) Само кеш и желание да има :P
Цитат на: B.Stoilov в 14 Октомври 2015 12:19:40
Много хубава кола :) А относно екстрите - мисля, че имаш всичко необходимо :) Всичко останало, както се вижда от мерака, с който си я правиш, ще го добавиш като екстри :) Само кеш и желание да има :P
Благодаря за хубавите думи. Да в действителност екстрите, които искам да добавя не са малко, но постепенно ще се случи. На пазара тогава имаше страшно много мондеота с повечко екстри от моята, но почти всички бяха комби, а аз търсех специално хечбек. Всъщност когато я купих това беше единствения хечбек набор след 2003 г. в мобиле и карса!
Буксите на Сонито и стандартното радио са 1:1 - само пъхаш и Сонито тръгва. Бая играчка е смяната на конзолата, да знаеш, но не е невъзможно. :)
Цитат на: Septerra в 14 Октомври 2015 15:16:15
Буксите на Сонито и стандартното радио са 1:1 - само пъхаш и Сонито тръгва. Бая играчка е смяната на конзолата, да знаеш, но не е невъзможно. :)
Благодаря за отговора. Кое налага подмяната на конзолите? На пръв поглед тази на Сонито ми изглежда като другата, ноо занам ли :).
На сонито задния край пада леко надоло ... и ако не се смени конзолата ... ня може да влезе хубаво в дупката :) Не е трудна подмяната на конзолата .. но е доста разглабяне ;) Сега ще потърся снимки как изглежда Сони със конзола за фордофски кастфон ;)
Разглобено ... :D Няма да се плашиш .. само изглежда страшно :D
(https://lh3.googleusercontent.com/GrJ5WOeazoGyEJEwiFabmqvWie4v5QMCQ-3706OheeBH4r09uH5DwiMsfBqdqafCUcXQKiIGKlG0XCSlfuWk-jsonGY1rJUGL5uy45q9_O8gVTWOIjc-_gQAYjA-HtI8lz1zIYHAMOdBPv_KebiKpiAvPnc0o_NZ3c1HQYnWx9ZFtOjRX6OxcCJO-yYJOiUIxMTmRB844UHL0MszPFuHdxS-S9U-Sp4N7544oa-1zZa4XBttIyxBvzfP2h4D89fiXAQt6o8PtOb4fFWsQyl71AMvdSVLKtMbyvq24BfJirEMOUwjyk1SlrDhWEqlSoP7GSQOfxr9T2J_r5EMKNg0vU2VqFd6hTpsyGmJ_UphjaJZqLwhmLmD3Y-uT4V7_8pb5TPPMWfbiF3TZ5GFPiLUH4TiDwenUrh6UxVh2UD1Mhq_1_M9aLXmSIWuKObGtu1AekR8SIacTBa-myAO1gBGUXmhyHoiH78klc9x28-rDfoV2zMazDI5S-bSyAwm1opsn4fbrqwjvu1JpShNwF4cLoiPoigHhgHy4a_lNjcUKHo=w682-h909-no)
Ето как не може да влезе цялото Сони със старата конзола
(https://lh3.googleusercontent.com/NC8S_A50hqpT2ITk_RgOk-cAtMAf6HQdiarRXIWvSyCN29JJtbd0mGVSckbqI9Hs_u0TG78pzUuDlgq22yXXLMhbjkgCXSlJ2gBDJwfnDmGuO_qT5IzcLIsZYLF4oWUqONHHx1gBAzppC3GnMheMy2tIYLrxLq5h7fwwLN782V0NZX3QHQYuDGqW2PMX-iSdZnihefUzTm5DXxF7Ifl6En6dADa2jL-LroJNkbrYFgjvb_luq1T8z2H_U_WLpsj8vkon8dpixdTB7DZl2aqwyoABTkM1--wEh6LlKM8HZc-_Vlq9NIlCcf3rB_dy7gJp3wuVLHjKoBLe0ZeFr1KQi9BCksldbzB_P65OQtQlJ2DV4C7ppgEoLBkpi1ugmyz5G9EMu3pn89sIW2qMHH8h1slFaM5ACd0iMBKES_P2f8Mvyoq6JVYTqXKVUxZ1arAOWk1Da31QcErLFuqlwB4qYDim-n8CpuoxOnkQ1py6skY91J-VNWHZLt9FuwyCIQoKLyxjUoASNKLzBTjbK21MElBZHyPVZdEnfkskxzUAEf0=w1212-h909-no)
Нещо не виждам снимките :-[
абе приготвяй се за смяна на конзолата ти :))
А .. при мен се виждат снимките .. някой друг има ли проблем ? Някаква промяна със снимките ;)
Колега,ако мога да попитам как свърза кабелите за огледалото
Цитат на: topgancho в 15 Октомври 2015 15:45:31
Колега,ако мога да попитам как свърза кабелите за огледалото
Към постоянния + на плафона и маса. Третия кабел който е за задна не съм го свързвал.
Ето темата (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=799.0) която ще ти даде всичко нагледно.
@Dmitarcho аз още продължавам да не виждам снимките :(. Може ли да ми ги пуснеш на мейла?
(http://s16.postimg.org/detdceevp/IMG_20150328_114945.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s30.postimg.org/wsghuka2p/IMG_20150113_134444.jpg) (http://postimage.org/)
Мдааа, вече се виждат. Баси дразнещото е това с касетофона, но няма начин ще разглабям :D.
Ииии разглобих всичко, и псувах доста, и имаше един период на чесане зад ушите как да махна панела с часовника и бутоните, но най накрая успях. Вече съм със Sony mp3 + прилежащите му колони. Разликата със звукът който изкарваше 6000 CD-то е огромна :). Снимки нямам, защото CD-то и панела около климатроника са малко в неугледен вид - продавача ги беше свалял с теслата. Двете горни щипки на CD-то са счупени и там не лови - държи се само на долните, но няма проблем. Проблемът ми е малко гадния външен вид но, ще го преглътна. Като се стопли напролет ще вадя пак всичко и ще има шкурка, кит и боя. Само не успях да разбера защо не влезе абсолютно плътно отдолу CD-то ами стърчи 1 мм навън все едно нещо го подпира отзад и не му позволява да влезе напълно, а в същото време щипките щракнаха? Ако някой има поглед върху нещата да сподели.
Да сложа и една нощна снимчица на двете возила в семейството:
(http://media.snimka.bg/s1/4978/036199388-big.jpg?r=0)
И да се похваля какво вече отлежава в мазата освен зимнинанта:
(http://media.snimka.bg/s1/4978/036199389-big.jpg?r=0)
Честито за кастфоня :) Моето си приляга плътно от всички страни...идея си нямам защо стърчи,при щракнали щипки ?!?
Защо си причинявате такива неща с такива джанти ?!? Оригиналните не ви ли харесвят, та слагате други ? Един комшия си взе мк4 комби....уникално возило....докато не му сложи някакви подобни джанти, и цялата визия на автомобила отиде подяволите :)
Цитат на: Dmitarcho в 29 Октомври 2015 20:35:38
Защо си причинявате такива неща с такива джанти ?!? Оригиналните не ви ли харесвят, та слагате други ? Един комшия си взе мк4 комби....уникално возило....докато не му сложи някакви подобни джанти, и цялата визия на автомобила отиде подяволите :)
За джантите вкус другар няма нали знаеш ;) . Пък и както съм писал в моята тема за джантите 17" 6,5J ET 52,5 изобщо не ми се нрави, а пък и толкова търсене изобщо не намерих читави на външен вид джанти на сносна цена. Всъщност точно тези джанти си ги харесах как стоя на едно мондео още когато купих моето пролетта и като видях че се продават просто трябваше да станат мои (hrn) и още повече са 7,5 J + лек борд. Като се стопли напролет ще видим как ще е визията - на черно мондео хечбек стоят уникално според мен 8).
А....аз не искам да обиждам никого ;) Важното е на теб да ти харесват ;) На оригиналните джанти само това не харесвам и аз.... 6,5 J :(
ее потекоха ми лигите с тия буркани наоколо :)) каминката гори ,студена ракия и кисели морковчета с целинка .. мм
Цитат на: Alexi в 30 Октомври 2015 11:58:53
ее потекоха ми лигите с тия буркани наоколо :)) каминката гори ,студена ракия и кисели морковчета с целинка .. мм
Идилия :D
Тамън за ракия си говорим тука... и вие вече сте готови с мезето :D :D :D Къде да идваме ;D ;D ;D
Цитат на: ihovahi в 30 Октомври 2015 13:34:12
Тамън за ракия си говорим тука... и вие вече сте готови с мезето :D :D :D Къде да идваме ;D ;D ;D
Плевен е мястото, пък може и на село да се изнесем да палнем едни огънче на поляната с некоя и друга мръвка :D
Пак го обърнахте на ядене и пиене .....
@Ина Тодорова да взема една туба бензин ... на
@Alexi ще му съберем съчки за огиня ... Тренирали сме го това поне :)
Цитат на: Dmitarcho в 30 Октомври 2015 15:27:47
Пак го обърнахте на ядене и пиене .....
Бе то в това студено време мисли ли се за друго :D
Добавих нещо задължително на мондеото - обух го с 4 бр. зимни джапанки 205/55/16 cordiant polar sl pw-404:
(http://casters.ee/wp-content/uploads/2014/08/Cordiant_polarslpw404_3274.jpg)
Отдавна не съм си писал в темата. Я малко ъпдейт:
(http://media.snimka.bg/s1/5110/036464773-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5110/036464788-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5110/036464780-big.jpg?r=0)
Не михаресва напълно как стана ама като за пръв опит за сега ще е така. На пролет като се постопли ще купя още един панел за монтаж на Ford 6000 CD и още един челен панел от фокус мк2, за да си коригирам грешките :D.
Утре колата влиза в бокса за смяна на термостати, антифриз и ремонт на генератора, като на него ще се монтира и от специалната ролка със свободен ход.
Сподели как се държат гумите, че ми е интересно ? :)
Това от тея мултимедии с андройд ли е ? Те не си ли пасваха в дупката ? Ако го напаснеш по-добре, ще заспи ;) Качеството на звука как е ?
Цитат на: TourneoRS в 10 Януари 2016 19:06:00
Сподели как се държат гумите, че ми е интересно ? :)
Гумите са страхотни, няма спиране в снега, като танк е :D. Особено като се има в предвид, че в Плевен единствено в момента са почистени само главните улици, а останалите са на самотопене.
На лед също са доста добре, за киша няма какво да говорим.
единственото гадно на тези гуми е че са шумни - на сух асфалт при скорост над 100 става дразнещо.
Цитат на: Dmitarcho в 10 Януари 2016 19:10:49
Това от тея мултимедии с андройд ли е ? Те не си ли пасваха в дупката ? Ако го напаснеш по-добре, ще заспи ;) Качеството на звука как е ?
Както написах това е бета версия :) набързо в студеното толкова. Голямото чесане зад ушите беше как да сваля панела на климатроника отдолу и да го укрепя че да не пада. Но малко не го доизмислих и дойде с 5 мм. по-нагоре което пък ми пречи на монтирането на мултимедията.
Тази е без андроид, но си има пак всичките му екстри + навигация. Купих я от колега B.Stoilov. Той я беше монтирал на C-max-а и се оказа че по никакъв начин не мога да я монтирам на стандартния панел на мондео мк3 било то на 6000CD или Sony. Всички тези които се предлагат в Алито и разните му китайски сайтове, та даже и в бългаски на безбожни цени пише че стават и на мондео мк3, но това не е така. Челно изглеждат еднакви, но в действителност панела на тези мултимедии е по-дебел и не е трапецовиден и става за всичко друго но не и за мондео :-[.
след като я купих установих че няма да стане и я пуснах за продажба, но после размислих и реших да я монтирам.
Тааа това е първоначалния вариянт. Втория опит смята ще е по-сполучлив, защото вече знам къде са ми грешките :).
Качеството на звука е по-добро от на 6000CD и малко по-лошо от на Sony. В момента е с говорителите за Сони и смятам че звукът е доста приличен.
Важното е, че го правиш с мерак :) Значи ще се получи както трябва ;) И живот и здраве, ще го видим на живо ;)
Да, така е :).
Хенри вече е с 4 бр. нови подгревни свещи Искра, нов голям термостат, че му беше омекнала пружината (малкия си е оригиналния и след тест майстора ме увери че не е за смяна) и нов генератор втора употреба + монтирана шайба на ИНА, че на моя му е заминал реле регулатора.
ПС. има ли от къде да се намери оригинален реле регулатор нов?
Цитат на: V.Buzev в 21 Януари 2016 10:25:42
Хенри вече е с 4 бр. нови подгревни свещи Искра, нов голям термостат, че му беше омекнала пружината (малкия си е оригиналния и след тест майстора ме увери че не е за смяна) и нов генератор втора употреба + монтирана шайба на ИНА, че на моя му е заминал реле регулатора.
ПС. има ли от къде да се намери оригинален реле регулатор нов?
OEM-a се води че е на Mobiletron, номера е VR-VN001, обаче при мен не се получи добре смяната и имах дребни проблеми, които се решиха със смяната на въпросния РР с работещ, втора ръка (късмет, на колега му рециклираха динамото, а РР му е бил здрав и ми го даде). Mobiletron-а още ми седи в мазето, може да измислим нещо... Ще ми е интересно дали ще работи както трябва на друго динамо
@hotblooded кажи марка и модел на твоето динамо?
Цитат на: V.Buzev в 21 Януари 2016 23:46:19
@hotblooded кажи марка и модел на твоето динамо?
Всички дизляци сме с един Visteon... нямат външни разлики, а РР излиза един и същ
Доволен ли си от ефекта на новата ролка на динамото ?
Цитат на: chokolino771 в 22 Януари 2016 13:33:24
Доволен ли си от ефекта на новата ролка на динамото ?
Ще кажа твърди отзиви като се постопли малко времето, че сега колата не може да загрее толкова, че да паднат оборотите до 750/800 :). Не съм я и изкарвал на извънградско да позагрее, а в Плевен карам на доста къси разстояния.
И аз мисля да направя тази интервенция с ролката, затова ще чакам и аз резултата.
Снощи беше топло и я оставих да потрака на място да позагрее. В момента в който стрелката на температурата отлепи над 60 градуса оборотите вече се бяха успокоили на 750 и стрелката е бетон. Няма го мененето на оборотите на празен ход и като че ли звукът от двигателя се е променил - първото смятам че е от генератора, а второто от ролката :).
Ами да кажем че съм доволен за сега. Единствено ме притеснява тая калпава демферна шайба дето съм сложил, като че ли има един странен звук от нея.
Ще търся из ebay да копувам оригинална, че във фото мое ми искат 450 лв. а такава цена не ми се плаща.
Хмм..Интересно.При тебе като се успокои пада на 750,а при мене по всяко едно време когато е загряла е на 950 постоянно.Почти всеки,който съм видял,му падат на 750-800 оборота,при мене на 950.На какво може да се дължи това?Извинявай ако ти спамя темата,просто видях какво си написал за оборотите.
Цитат на: vesso90 в 29 Януари 2016 09:28:14
Хмм..Интересно.При тебе като се успокои пада на 750,а при мене по всяко едно време когато е загряла е на 950 постоянно.Почти всеки,който съм видял,му падат на 750-800 оборота,при мене на 950.На какво може да се дължи това?Извинявай ако ти спамя темата,просто видях какво си написал за оборотите.
Не е драма че пишеш в темата :).
Това което си написал може да се дължи на много неща и трябва читава диагностика, за да се разбере. Може потенциометъра на педала на газта да е проблемен, актуатора на турбото също, или пък някой датчик да се ебава и да лъже ЕКУ-то че все още колата е студена или пък релето на подгревните свещи да се е прецакало и те да работят постоянно. Това се сещам на първо четене :).
Всъщност това което се сетих - ти закачвал ли си колата на диагностика и там да видиш колко са оборотите. Да не се окаже че стрелката на таблото нещо лъже :)
Не съм я закачал все още.Аз така я купих между другото.Абсолютно никакви проблеми не ми е създавала.Имаше един,изгоря ми алтернатора,буквално ме остави на пътя и почна да пуши зверски.Това е оправено,всички карантии са му сменени,вкл. и диоден блок.Винаги когато я запаля е на 1000-1050 оборота г/д,и след има няма 5-6 мин си падат на 950 и това е.Работи сравнително тихо като паднат оборотите.Не знам,ама наистина си трябва една диагностика.Не ми се вижда нормално за дизел да държи 950 оборота.Не играят,не мърдат,всичко е точно.Колата има много добра тяга за 115 коня,дори chokolino не повярва,че е 115 :D.Благодаря все пак за отговора,стига сме спамили темата,все пак е за твоята кола ;).Ще пусна една диагностика и ще видим.Благодаря колега!Ще имам впредвид твоите думи и предположения.
За демпферна шайба си търси Дайко. Няма смисъл да хвърляш пари за оригинална, тя също е Дайко.
Цитат на: baibradar в 29 Януари 2016 09:59:25
За демпферна шайба си търси Дайко. Няма смисъл да хвърляш пари за оригинална, тя също е Дайко.
Да така съм намислил да направя, но в ebay нещо не излиза това Дайко, а по нашите магазини въртят една и съща песен - Феби, Кортеко и още някаква неизвестна.
Ако знаеш от кой магазин да купя Дайко сподели!
В ибей търси това :Belt Pulley, crankshaft - DAYCO
DAYCO - Ref.: 042DPV1041
Излиза в mister auto и сега е 65 лири, което е доста прилично като цена ( 180 лв.). Има и други доставчици.
Сега погледнах в Интер Карс. Шайба на Дайко е 250лв с отстъпката идва на 175лв.
(http://s10.postimg.org/ov7boo789/rergerger.jpg) (http://postimage.org/)
Цитат на: G_o_c_e_v в 29 Януари 2016 10:15:46
Сега погледнах в Интер Карс. Шайба на Дайко е 250лв с отстъпката идва на 175лв.
(http://s10.postimg.org/ov7boo789/rergerger.jpg) (http://postimage.org/)
Е то цената е добра, ама пък аз там нямам отстъпка :).
И в ebay я намерих на около 100-на лири, което си е същото като пари :).
Той
@G_o_c_e_v (Гого) има. За това и ти е казал. Според мен ще ти свърши работа. Мяташ му парите по Еконт, поръчва, плаща и ти слушаш музиката ;D
В ибея е 65 лири, преди 2-3 часа я гледах, но след като може оттук за същата цена няма какво да се чуди човек. ::)
Да ъпна малко темата с нови придобивки и нови снимки на залез в гр. Никопол.
Новото по колата е кристални мигачи, стопове от последния фейслифт, нови ветробрани Хеко и естествено стикерчета :)
(http://media.snimka.bg/s1/5221/036685314-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5221/036685315-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5221/036685317-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5221/036685318-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5221/036685320-big.jpg?r=0)
Стоповете от последния фейс много ги харесвам, много отварят визията. Супер е станало.
Откъде и за колко взе ветробраните, ако не е тайна? :)
Цитат на: Septerra в 06 Март 2016 23:03:22
Стоповете от последния фейс много ги харесвам, много отварят визията. Супер е станало.
Откъде и за колко взе ветробраните, ако не е тайна? :)
Ветробраните ги взех от някакво магазинче за тунинг части тук в Плевен за 60 лв.
И по сайтовете вървят по толкова, а там поне ги имаха налични и не съм чакал за доставки и т.н.
Да стоповете бяха от първите неща които смених защото много променят визията на задната част и като цяло колата е доста различна. Ветробраните са само на предните врати доколкото виждам защото има и комплекти за четирите. Страхотно се е променила колата...
А честито ;) И за стоповете и за ветробраните.
Много добре се е получило особенно с стоповете. А от къде се сдоби с тях, че и аз мисля да направя подобно нещо .
Радвам се че ви харесва, а най вече че и на мен ми харесва (rofl).
Стоповете ги купих нови от магазин за едрогабаритни части през фирма на познат с 35% отстъпка. Стоповете и мигачите в калниците обща сума 150 лв. марка DEPO.
Иначе по принцип това магазинче доставя частите от ТУК (http://www.avtosklad.bg/)
Спорвд мен е добра цената...при положение, е втора ръка вървят 100-тина лв. комплекта
много добра цена за фейс стопове ,макар и неоригинални доста добре изглеждат а и са нови а не опечени от морга
Да раздвижа малко темата с една бърза размазана снимка в гадното дъждовно време на 17"-ки с едни четири чисто новички Fulda SportControl 225/45/17.
(http://www.fulda.com/fulda_bg_bg/Images/SportControl-front_tcm2157-112261.png)
(http://media.snimka.bg/s1/5248/036740905-big.jpg?r=0)
Честито. Ама не е хубаво да се хвалиш с тия нови гуми, че има доста, които си търсят нови седемнайски :)) :)) :))
Айде честити! Хубави гуми!
Благодаря!
Васе, бий се през устата ей (bang)
Изглеждат много добре, честито!
И да споделиш какво им е поведението на пътя ;D
За момента мога да кажа че не съм карал по-тиха гума до сега. Като я изкарам извънградско тия дни ще пиша и отзиви за поведението в завой и при по-висока скорост.
Цитат на: V.Buzev в 23 Март 2016 14:33:24
Благодаря!
Васе, бий се през устата ей (bang)
Идеята ми е, да ги пазиш от
@Dmitarcho :)) :)) :))
Цитат на: ihovahi в 23 Март 2016 15:06:30
Идеята ми е, да ги пазиш от @Dmitarcho :)) :)) :))
Ахххх вярно, ще гледам да не прстистъпвам около Габрово или ако ходя натам ще оставам един часови до колата :)) :)) :))
Много са ми широки тези, ще трябва да ги свалям с джантите .. а с тях трудно се тича :D Дупка да не видят, и много безаварийни килемтри с тях ;)
Те са алумин, лекички демек (rofl)
Една по една и ще стане работата...
леки са как :) вчера ги теглих от любопитство : 1бр 17-ка с гума = 22 кила
Леки, леки колко да са леки? Тва 22 кг. малко ли са :))?
На фона на 15"-те на Мегана тия направо ми строшиха гръбнака докато ги извадя от мазата (rofl)
Абе щом ще е далавера....ще ги закача някак тея 90кила :)
И след много мъка, умуване, кроене, един съсипан панел от Фокус МК2 и един разрязан заден панел от Мондео и нещата с 2 DIN китайската мултимедия/навигация добиха финалния си вид.
Не можа да стане на 100 % заводско, но вече ми писна да прекроявам разни работи:
(http://media.snimka.bg/s1/5257/036757287-big.jpg?r=1)
Панела на климатроника най ме издразни и му решиш съдбата с две видии. Нарочно са никелирани за да се връзват с никел лайсничките около бутоните и часовника.
Вече съм и със светлия часовник и читав бутон за подгряване на прозореца (моя беше погрознял). Остава да си намеря бутон за аварийните с приличен външен вид.
Като ми дойде музата ще наснимам съсипаните неща и по тях ще дам обяснение в отделна тема, как точно съм направил монтажа.
Браво. Много добре си се справил (fri)
Някога и аз мислех подобна промяна, даже исках навигацията да е най-горе, а бутоните за аварийки и отопление да са под нея.... Ама не ми стигна кураж да започна...
Цитат на: hotblooded в 28 Март 2016 15:46:02
Някога и аз мислех подобна промяна, даже исках навигацията да е най-горе, а бутоните за аварийки и отопление да са под нея.... Ама не ми стигна кураж да започна...
Е да ама аз понеже се набутах с тази мислейки, че е плъг анд плей в последствие реших тази промяна. Иначе си бях със Сони мп3 и си беше доволно. Но тази има повече гъзараийки определено - навигация, връзка с телефон през син зъб за разговори и плей на музика, CD, SD, USB. Единствено ме дразни радиото че няма RDS, но свиквам :).
Това което си бил замислил и аз го помислих, но след разглобяване установих, че това с тази мултимедия не може да стане или ти трябва някаква навигация която е доста плитка назад, за да не опре във въздуховода.
Според мен много добре ти се е получило!
Силата и качеството на звука запази ли се?
Цитат на: Ilian Petrov в 28 Март 2016 16:42:50
Според мен много добре ти се е получило!
Силата и качеството на звука запази ли се?
Да, свири доста по-добре от стандартния Ford 6000 CD и една идея по-лошо качество на звука от Sony mp3.
Само тея видийки ме дразнят мене :) Да беше сложил такива за гибсокартон - чернички, да не бият толкова на очи ;) Но щом на тебе ти харесва - значи всичко е ОК ;)
Цитат на: Dmitarcho в 28 Март 2016 19:57:33
Само тея видийки ме дразнят мене :) Да беше сложил такива за гибсокартон - чернички, да не бият толкова на очи ;) Но щом на тебе ти харесва - значи всичко е ОК ;)
Бе и аз се замислих за рапидки ама повечето в кутията бяха тръгнали да се окисляват та реших да са такива.
Малко лак за нокти да ги маскираш.
Странно ми е като подредба, но поне е уникален...
Браво за старанието, някой от детайлите може след време да ги донагласиш. Сега се порадвай на придобивката 8)
М даааа, не съм писал 2-3 месеца в темата. След неколкократно ходене при гумарите заради едно гадно тресене във волана при скорост 100-120 км/ч на последното установиха че имам изпуснал заден десен амортисьор. Емиии купих 2 бр. MONROE REFLEX:
(https://www.autopower.bg/images/%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BE%D1%80+MONROE+E4972+Ford+Mondeo+3+%28B5Y%29+2.0+TDCi+image-713794304.jpg)
Два тампона макферсон и комплект прашници и днес я оставих да ги сменят.
Няма лошо да ги смениш, но тресенето във волана няма общо с това че е изпуснал заден амортисьор.
А да, това ми ясно че не е от това.
Е вече е факт сменени са и возията стана супер стегната ;D. Тия дни ще си ходя към село и ще разбера дали и гумарите са се справили с баланса :-\.
След като е бил омаслен са плакали за смяна, така че правилно си ги сменил...
Колко даде за двата амортисьора?
Цитат на: Mondeicho в 08 Юни 2016 21:25:25
След като е бил омаслен са плакали за смяна, така че правилно си ги сменил...
Колко даде за двата амортисьора?
Цената за два амортисьора, два тампона за макерсона и комплект прашници с отстъпката 266 лв.
Тампоните и предпазните маншони ги смених щото така си реших иначе на свалените нищо им няма, но понеже отстъпката която ползвам е доста цената на всичко излезе все едно съм взел амортисьорите без отстъпка ;D.
Монро амортисьори не си взимайте че ще ви се скъсат нервите. Поне моите се скъсаха от както ги смених уж за добро. Малко след смяната започна едни леко преклопване отзад в дясно, което се засили с времето. Имах два надлъжни носача за смяна че се бяха позакъснали тампоните. Смених ги но клопането остна. Изхвърлиха всичко от багажника налепих го изцяло с битумна лента за вибро и шумоизолация, притегнах всичко която издаваше странни шумове и не беше захванати здраво, като жилото за отваряне на капачката на резервоара, релета и модул за теглича и всякакви буксички тем подобни, но клопането си остана.
Днес дойде редът за тестова смяна на амортисьора от проблемната страна със стария здрав. Ииии за всеобща изненада на мен и моите майстори се оказа че новия амортисьор е дефектирал - луфт в стеблото. Странното е че и чисто новия тампон Закс е супер мек. Дефектиралия го върнах гаранционно и в понеделник ще си взема новия.
Баси вече не смея да сменя нищо по тая кола. То само греди удрям.
Май отдавна не съм писал в темата. Колата се кара всеки ден.
Аморитисьора отдавна е сменен с нов гаранционно и лопане вече няма.
Преди зимната среща точно колата започна да губи спирачна течност. Първоначалната диагноза беше лагер помпа и тъкмо бях закарал колата да я почват и майстора ми звъни и вика "Ще черпиш".
Някаква шибана тръбичка незнайно по каква причина се разхлабила и капе спирачна течност точно по корпуса на кутията и подлизва надолу. Тръбичката е затегната и долята спирачна течност и от тогава до днес всичко си е на ниво 8). За сега се отлага смяната на маховик, суединител и лагер помпа :).
По случая почерпих колата едни ургинални ксенонови фарове които бях купил доста отдавна и чакаха да се наканя да оправя инсталацията.
Благодарности на Митака от Габрово, че дари за каузата старите си фарове от които взех буксите.
Ако колата е послушна за пролетта съм подготвил монтиране на умивалници на фаровете (купих ги заедно с казанчето с двете помпи и капачките за бронята), както и предна броня Zetec S и задна ST броня. Броните не са в много добро състояние, но е поправимо и ги взех на добра цена!
Снимки някога, като се поотопли, че тука в Плевен едни снегове са ни налегнали, та не е истина, но какво да се прави - зима е :).
Фаровете подкара ли ги ? Или само се хвалиш, че си ги взел хахаххаха :) Как светят в сравнение с рефлектира лупите ?
Нищо общо нямат с рефлектирите. Осветеността е равномерна и всичко се вижда много по добре напред и в страни . Трябва да щракна някоя снимка.
Ходи ли да ти ги регулират на стенд, защото тогава е най-правилно и наистина има максимален ефект?
За регулирането знаете ли, че се прави в най-високо положение, за да не се заслепяват отсрещните независимо от позицията на ключа за реглажа
Цитат на: Pestarzt в 10 Февруари 2017 01:27:08
За регулирането знаете ли, че се прави в най-високо положение, за да не се заслепяват отсрещните независимо от позицията на ключа за реглажа
Нормалното положение е най високото, свалянето надолу е ако колата е натоварена и съответно задника на клекнал. Също така колата трябва да е без никакъв товар за регулиране на фаровете и геометрия на окачването
Веднъж съм ходих на реглаж на фарове ... момчето ме накара да сложа копчето за регулиране на фаровете в купето на 1. Но какво казва има е най-логично - да се прави реглажа на вдигнати фарове, за да може като натовариш багажника, да можеш да ги смъкнеш от копчето фаровете.
Аз нямам копче за реглаж от ключа, защото съм със заводски монтиран и имам нивомери на предния и задния мост, когато е натоварена сами да се смъкват надолу ???
@V.Buzev Когато сменяш предната броня ме имай предвид. И без това съм се наумил да правя една пролетна разходка до Плевен, та направо да ти я крадна.
Цитат на: flowsky в 10 Февруари 2017 19:24:31
@V.Buzev Когато сменяш предната броня ме имай предвид. И без това съм се наумил да правя една пролетна разходка до Плевен, та направо да ти я крадна.
Добре, нямаш ядове. Към края на март ще се случат нещата.
А за фаровете не съм ходил да ги регулират защото ми се струва че няма нужда. Не са високи нито ниски. Лястовиците са правилни. Не гледат в различни посоки.
Април месец съм на ГТП и тогава ще ги накарам да ги проверят.
Ммм даммм. Отдавна не съм писал в темата, но е време да я съживя. След 2 месеца чакане комшията да ми залепи нацепеното на новозакупените брони, най-накрая се случи и това.
Начален стадий на пасване:
[attach=1]
[attach=2]
Фаровете как ще светнат ако им ударите една паста отвънка...
Цитат на: Pyrhel в 07 Юни 2017 11:05:40
Фаровете как ще светнат ако им ударите една паста отвънка...
Фаровете са малко мръсни, но да след боята на броните ще има цялостно пастиране на колата + фаровете :).
Аз от един комшия пострадах, защото ми ожули предната броня докато обръща и тези дни съм на оглед за завеждане на щета. Една година не можа да изкара бронята :'(
Ей това е неприятното, блеещите хора по разните му паркинги. Но какво да се прави, за това е измислено каското.
Каско,не каско....много е кофти да зеносаш оригиналната боя.Рядко има майстори които да докарат 1 към 1 боята с останалите елементи.
Моите при мигачите са станали така и като чопкам с нокътя си е баш отвън. Само не знам какво да правя ако се полират, защото казаха, че ако не сложа лак щели да си отидат.
Цитат на: mondeoto в 07 Юни 2017 23:41:42
Моите при мигачите са станали така и като чопкам с нокътя си е баш отвън. Само не знам какво да правя ако се полират, защото казаха, че ако не сложа лак щели да си отидат.
Лепиш защитно фолио на 3М и готово. Малко му е височка цената ама пък има 5 години гаранция.
Така като прегледах доста съм занемарил дневника и на двете мондеото.
Както знаете на монката мондеото стана мое и аз сега карам комбито, а това мондео стана дамска глезла :)
Да допълня с новостите около колата за изминалта година:
- Предна Zetec S броня с диодни халогени с рингове закупени от Алито:
[attach=1]
[attach=2]
- Задна броня от ST TDCI:
[attach=3]
- Дръжки на вратите с никел лайсната:
[attach=4]
- Накрайник на оригиналното гърне:
[attach=5]
- Черна решетка между фаровете:
[attach=6]
Ииии така изглежда в крайна сметка:
[attach=7]
Колата се кара от жена ми всеки ден, та даже по празниците я разходихме и малко извънграда, че да продухаме саждите:
[attach=1]
Автомобилът се продава!
Успех с продажбата. Хубав автомобил ::)
Баят отдавна не съм писал нещо за колата - освен стандартно масло и филтри друго няма. Сипва се нафта и се кара - жената е доволна, аз съм доволен че жена е доволна.
Единствено за втори път динамото беше подменено с работещо втора употреба.
Тия алтернаттори много калпави се оказаха (rofl).
Все още е на пазара, ама явно цената много плаши хората - гледащи много, желаещи клонящо към 0. (rofl)
Масово очевидно искат да вземат на малко километри с много екстри за без пари. И после викат ама тя само се чупи (rofl)
Хечбека е продаден. Темата може да се заключи.
Новият собственик да си го ползва със здраве. Не знам дали се подвизава във форума, но по стикерите на калниците смятам ще се ориентира 8).