Не работи климатроник с макс 2009

Започната от Petkovvv94, 08 Май 2024 21:01:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Petkovvv94

Здравейте, имам проблем с моя С макс 2.0тдци 2009г. Климатроника не работи . Ходих при майстор установи , че модула който контролира перките не  работи . Взехме нов , беше поставен . Тръгва климатроника , вентилатора тръгва вдига налягане и след няколко минути спира и дотам . Какъв може да е проблема ? Има фреон ,има налягане ,  всичко друго си е наред
Съмняваме се да не би , кабела който идва от главния компютър да не прави хубава връзка .


gras

Ако става въпрос за перките на външния вентилатор(на радиатора) и модула , който ги управлява - най-вероятно проблема е в самите перки... претоварват модула. Затова и старият е дефектирал. Ако вентилатора тръгва и след кратко време спира решението е перки втора ръка или нови. Естествано е възможно и да си ти сложили дефектен модул .

F Focus

Залагам на лош контакт по силова верига, щото вентилаторът дърпа бая ток.

ivchotr

Аз за всеки случай бих сменил първо "майстора".

Petkovvv94

Проблема беше отстранен , сменихме комуникационен кабел който идва от главния компютър към модул ( управление на перката на вентилатора) , 1 седмица никакви проблеми , до вчера когато след силен мирис на изгоряло , модула за управление на перката беше изгорял буквално .
Сменихме модула с нов , вентилатора си тръгва , но компресора за климатроника не тръгва отново .
Дава грешка P0691 слабо напрежение
Да вметна , сменихме четките на вентилатора.

ivchotr

Ти смени ли майстора или се мъчиш още с онзи от началото на темата?

На една от предишните ми коли ми се е палил ел.моторът на вентилатора. Беше яко затегнал. А пък на една друга като ми смениха втулките на стартера, същият завъртя първия път с трясък. Чувах го как се напъва и изведнъж изтряска и завъртя. Толкова стегнати ги бяха оставили.

Вземи най-накрая да се убедиш дали този вентилатор е изправен сам по себе си като ротор и статор, а после му провери силовото захранване по всички букси за наличие на нагари и по кабелите за прекъсвания и късо съединение. Иначе рискуваш да сменяш разни джаджи и те да си горят.

F Focus

#6
...и дали вентилаторът се върти на ръка съвсем лесно, както би трябвало, или не?
Смяна на четките не решава проблема (ами кВо е състоянието на колектора?!), ако въртенето на вентилатора е затруднено, поради износени втулки! При хващане с ръка на перката на вентилатора и напъване във всички посоки не трябва да се усещат луфтове. Май най-добре е да смениш вентилатора с нов, за да не продължиш да береш по-скъпи ядове и неудобства.

П.С. За Протокола-при разбити втулки (лагери) на елктродвигател, износени четки, колектор, или всичко това накуп, както най-често се случва започва яко искрене м/у четките и колектора, което неколкократно вдига консумацията на ток, което съсипва всички управляващи елементи, клеми и кабелите по веригата!  А, като иде реч за вентилатор, чиято перка в автомобилите НИКОГА не е балансирана перфектно статически поне, за разлика от авиацията вибрациите се увеличават многократно и става мазало!
Надавам се да съм се изразил ясно и да съм бил полезен.

Petkovvv94

Здравейте, благодаря за подробната информация.
При напъване във всички посоки има минимален луфт , върти се леко самата перка , при завъртане се вижда лек луфт

ivchotr

А окабеляването проверено ли е?