Двузонов климатроник, не духа достатъчно студено

Започната от kanas_1, 15 Юни 2022 11:04:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy



ADiDimitrov

Не не това аз разглабям вътре в купето страничния панел който е в пасажерския отсек до левия крак, държи се на един болт еврейска звезда, маха се и от там има достъп до дренажната тръба.

F Focus

Цитат на: saggy в 09 Юни 2024 18:21:01Ади, за този отвор ли под чистачките говориш?
https://www.youtube.com/watch?v=KdJubVZj3w8

Я, къде бил грубият възд. филтър, който предпазва от влизане на шумки, папатаци и пр.

Инак по темата-не се ли стигне до питата, която да се напръска обилно с наистина анти-бактериален спрей ( повечето са парфюмирани ментета!) ефект от пръскане през въздуховодите, макар и с дълги маркучлета ефекта е никакъв!
На една от предишните ми коли-"Мерцедес" 124Е, 250Д нямаше начин да се докопам до питата без да сваля таблото ми протече мисъл ( ^-^ ) да стартирам двигателя, да вкл. вентилатора на ниска степен и от отвора на влизащия външен въздух изпръсках полека два истински спрея, които да минат по всички "пътища" и да стигнат до питата. Проблемът беше решен, много се кефих, НО след седмица започна да просвирва вентилатора на купето да се вкарах в голям ( и скъп) филм! >:(


perun

Климатика е един вид консуматив.Всяка година трябва да се проверява(особено за стари кошери).Както съм писал 100-150гр. загуби не могат да се хванат като точна причина.Ако някой е намерил такъв специалист да каже.При мен даже се наложи източване.Системата не работи и при препълване при високи темп. по обясними причини.
Относно темп. на духалките това е доста относително.За всяка марка/модел е различно и може да се види в АутоДата.Да кажем 5-8гр.-ама зависи от много неща, същото като при разхода на гориво по книжка.И да не забравяме,че това са темп. на хладилник а не климатик.Нормално е да се отчете около 12гр. на духалки.Толкова е и при домашен климатик и то от висик клас.
И последно но не маловажно сондата на мултицета е предназначена за контактно измерване каквото не се случва в пълна степен при измерване темп. на въздух...

F Focus

Ако се разгледа внимателно постнатата първоначално от Злостер таблица стават ясни много неща!
Та, ако ще се мери температура от духалките същата трябва да се съобрази с околната температура и влажност. Последната доста влияе и на битовите климатици, особенно зимата, когато са вкл. на отопление.
Не съм съгласен, че климатикът е консуматив-ако ще се долива малко фреон и масло (което много климатикаджийски сервизи не правят)-ок, ама миналото лято смених компресора (щото блокира и реших да не го ремонтирам, а да го сменя с нов), кондензатора (радиатора отпред демек, който не изпускаше, ама в долната си една трета беше започнал да загнива) и дехидратора за едни 1500лв.-всичко на "Нисенс"-на това, ако му се вика консуматив... ???  :))
Само личното ми мнение е, че климатикът е най-натовареният и кекав елемент в автомобила и се нуждае от грижа, внимание и... готовност да се смени някоя скъпа част от клим. с-ма, или повечето! :)