Още един не-форд, Тойота Приус

Започната от Pyrhel, 06 Април 2017 23:58:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

#90
Кофата пали, върви... Не съм имал проблеми, само гориво наливам - ходя до Марешки, пълня 100-130л в туби на 1.84 и събота/неделя допълвам резервоара по чехли (tooth)

Днес ходих до Очиндол (около 80 км от София) през Своге, ето го резултатът с нормално каране без да съм правил особено икономия, но без безмислени ускорения. Имах още 20тина км до нас, остана си същия.

Разбрах и как работи електрическото парно, доста е слабо, но когато е студено се усеща разлика, докато стопли ДВГ. Разбрах, че нямам дистанционно палене или съм идиот и не мога да го пусна - трябва да чета още или да търся по ибей модула.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

Като я взех, гледах предните накладки, че са доста изтънели (не са сменяни досега) и очаквах около лятото на 2018та да им дойде времето. Скоро ги гледах пак, не видях особена промяна и вероятно смяната ще пропусне и тази година, но все пак взех, за да съм подготвен - 23лв и приличат като за колело :D
Другият джакпот беше филтър за купето с акт. въглен + полифенол за под 9лв, иначе цената им може да докара до самоубийство :-[
И 25л зимна течност за чистачки за 20лв, отличен съботен пазар :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev


exclusiveremix

Откъде ги пипаш на такива цени ?  (tooth) Имало е международно пазаруване отново сякаш. (tooth)
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Mondeicho

Тази течност е толкова много,,че можеш да я продаваш  (rofl), иначе ще я ползваш няколко години  (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

аз съм още с лятната течност и не е замръзвала :)

ivchotr

Сипи й малко спирт, че следващите дни ще е студено.

Pyrhel

Посока битака беше, да :)) Келито и Интеркарс дават отлични цени, много рядко вече взимам нещо отвън.
Иначе обичам като напипам нещо на аванта, да запася и после дълго да не купувам. Есента в Практикер имаше 5л лятна за 1.89, взех 5 за мен и 10 за познати :D Същото е и с горивото, 100-120л бензин тънко и после 2 месеца не ходя до бензиностанция. В петък тотално ми писна да наливам с малката фуния и отскубнах ограничителя за дизеловите пистолети, направо ме хвана яд колко време съм се мъчил, сега търся по-голяма фуния :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Хитра история е този ограничител. Преди години един колега спрял на някакъв локален петрол да зарежда нафта на Авензиса. Там колонката за дизела беше отделна. Обаче понеже някакъв камион зареждал в момента, нашият спрял пред тази за бензина и влязъл в обекта. Бензинджийката без да погледне какво пише на вратичката на резервоара, му беше наляла към 30 кила бензин. После онзи се обажда и вика: "Колата угасна" (rofl)

Pyrhel

#99
Цитат на: Pyrhel в 26 Май 2017 18:24:06
В другата тема писах със снимки - зад лупичките вече има LED крушки (това е другото, което ѝ липсва - фабричните LED фарове): LED срещу халогенни крушки, пост №8. Засега съм доволен, на дъжд при неосветен път не съм ги пробвал все още.

Бързо лети времето, преди 10 месеца съм писал, че ѝ сложих LED крушки, а пък този уикенд - ксенон (55w AC баласти, 4300К крушки), за експеримент, ето и снимки: пост №12. LED-овете пък мисля да отиват на обява.

Филтърът за купето с полифенол е невероятен, от сега нататък - само такива.

Преди НГ намерих офис близо - от нас до паркинга са точно 6.00 км - в по-студеното време ДВГ изобщо не загасва за този пробег (моторът загрява бавно, когато не се ръчка) и разходът се вдигна драстично - 7-7.4 по колонка. Откакто се постопли пак съм с 2 литра надолу. Американците решават проблема като запушват предната решетка под 5 градуса външна температура - не вярвах, че ще има чак такава разлика, но ако и догодина съм с нея, ще ставам Лада :D Моделът от 2016та има автоматични жалузи пред радиатора, моята - не :-[
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Не можеш ли да й сложиш жалузи от новия модел ::)

Mondeicho

Да, стане още по-модерна с тези жалузи, ще е гъзарийка  ::)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Не искам да си представям каква играчка ще е, докато картонът... :D Вече не ми се занимава с такъв тип промени, които освен за душевна наслада, нямат друга стойност. Но пък ако изпадне изгодно новият модел - ще си ги ползвам там :D Бих карал пак хибрид.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#103
Взех й нови летни галошки, същия размер - 215/45 R17 дот 0218 и днес ходих да ги монтират на джантите.
Новите са значително по-леки. Наистина значително...

С предпазни бордове, добре застанаха:
[attachimg=2] [attachimg=1] [attachimg=3]

Остана време да измия зимните, джантите бяха пъъъълни с кал отвътре (хем я мия в края на седмицата и уж пръскам отвътре), бяха почнали да тресат леко при 110 км/ч - имаше няколко места, където пътят беше станал офроуд трасе (hammer)
[attachimg=4]

А свалените летни - в преебалника:
[attachimg=5]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ozzie

Това онези Austone ли са, за които беше питал?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

Оу не, не смея с такива щуротии да карам, питах от любопитство, защото не ги бях срещал. Разликата с нормалните гуми се е стопила и за по 10-20 лв на брой не си заслужава човек да кара с лаещи марки. Разбира се, премиумите скачат много нагоре (100-110 лв на гума), но примерно Гиславед, Кумхо, Барум, Дебица, Дейтон са точно с по 10-20 лв по-скъпи от Сънфул, Тигър-мигър-ориум-таурус-рикен и подобни.

Исках да взема Debica UHP2 - новия модел, имат отличен евро-етикет и пишат хубави неща за тях, а и са много тихи - 66 dB на този размер. Обаче бяха в склад в Плевен и трябваше 2 седмици (!!!) да ги чакам и не можеха да ми гарантират ДОТ. Затова взех Dayton Touring 2 - също нов модел, правят ги в Италия, на Бриджстон са и шарката е като на топ класовете на премиум марките, а и прочетох по ревютата добри неща също. Дори са по-евтини от Дебицата - 4те са 355 лв (215/45/17).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

отлична цена ,гумите явно доста са паднали отдавна не съм купувал направо сменям колата :))

sinnerman

Честито за гумите.  Шарката, преди да кажеш какви са,  ми заприлича на новата гума на Bridgestone - T005. Винаги е голям кеф с нови гуми. Летните гуми, след третия сезон, осезаемо губят качествата си. Обаче са идеални за продажба в olx. Имат си протектор. На 3 години. Кво му плащаш. (tooth)

Pyrhel

#108
Гумите за 2 седмици изминаха около 1500км и имат добро поведение, харесват ми. Ако си запазят качествата и занапред, бих взел отново такива.

И да покажем на тия хора как са селфим, как са мятаме (tooth) Снимките са от днес на път за Девин, преходът беше 510км с магистрала и планински проходи, а разходът - 4.3л/100 бенз.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

И аз отдавна не съм писал, то няма и какво - наливам бензинец и пърпоря. Още не съм сменил накладките, след 2к км е време за 3то масло. И този път ще й сипя същото 0w-20, вече и на още по-добра цена 5л = 45лв (tooth)
Все повече ме кефи колко малко разходи има по такава кола и трудно бих се върнал към конвенционална ако не е нещо наистина бързо.

Ако му се занимава на човек, може за всеки trip да генерира огромен (огромен!) репорт - стил на шофиране, какво може да се подобри за по-икономично такова, коефициент на безмислени спирания и ускорения, процент на pulse & glide, заедно с огромен обем от информация за батерията, температурите, мотори, ток на заряд/разряд, "здраве"  на компонентите и тн.

Ето пример от ходенето към офиса днес: Distance: 6.56km; 3.23L/100km (вкл. загряването); Cost: 0.45 лв. Може и по-икономично, но бързите Голф 3 се дразнят и ме вмирисват на сажди... (puke)

[attachimg=1]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

#110
Масълцето е сменено, събира около 4.2 л. Следващият път ще взема 4л - 36 лв :D
Видях по рафтовете новите предни накладки, в които инвестирах 24 лв януари :D и реших, че е време да не ми се пречкат. Стана ми малко тъпо като видях колко още живот има в оригиналните, ама вече бях разглобил... Бяха толкова и преди 25к км, спорд мен спокойно биха изкарали още 40тина хил км. Ето ги, свалени на 185'600км:
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

TourneoRS

Че ти въобще използваш ли спирачката  ^-^? При мен накладки издържат максимум 30 000. Средно ги харча по 25 000 км. с моето градско... (tooth)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Заради регенеративното спиране е номера. По Щатите има супер много хора с по над 200к мили без сменено абс. нищо освен масло. на мотора, но е въпрос на стил на каране - там има доста хайпърмайлири и в по-голямата част карат с до около 5 mph над ограниченията.

От поста на Exclusiveremix в неговата тема по повод разхода се сетих да напиша и при мен за последнтие 4 дни - врътнах 1060км до Черноморец през магистралата, Несебър, обратно до Нова Загора, после до яз. Жребчево (потопената църква) и от там до София по Подбалканския. Магистралата на отиване 140 км/ч, на връщане по Подбалкана имаше доста трафик, беше анти-икономично каране с доста изпреварвания и раздаване на газ по правите като на магистралата, че окъсняхме много. Двама човека, малко багаж и крайният резултат - 5.1 л./100 ^-^
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

exclusiveremix

Каквото и да правя,на тема разход не мога да те стигна.Особено при мен след 3К оборота почва много да хапва.Скорости от 120км нагоре използвам само при изпреварване. :-D  .
Иначе за накладките...Никой не ми вярваше когато на синята фиеста хвърлихме ориг. накладки на 110к км.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Pyrhel

Съвсем нормално е, имайки предвид 5-степенната. Разходът при теб си е отличен, даже ми се вижда нисък! При мен нали е като вариатор - на равното, за да поддържа 140км/ч държи между 2050 и 2250 оборота моторът, но не съм гледал на колко % от обема работи (Аткинстън цъкъла). По нагорнищата обаче рЕзко вдига консумацията - ако трябва да ускоря рязко или баирът е стръмен и да поддържа висока скорост, както е на 2к rpm, може да скочи и до над 4.5к+.

Много зависи от теглото на автомобила и къде е карана. Любо (СТ 220) вчера на срещата ЛОЛ-на като казах 185к и показах снимката с 1/2 остатък (rofl) Мондеото яко ядеше накладки, сменях на по 20-30к км
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivanbentchev


Pyrhel

Всичко се продава за правилната сума :) Пускам ти мейл с телефон.

Сега и малко за колата: Предните прашници на амортисьорите бяха скъсани и трябваше да ги сменя. Трудно им е намирането. Още по-трудно и скъпо е намирането на тампонтие и лагерите на макферсоните. При мен бяха наред, но реших комплект - разбрах защо са скъпи, просто няма какво да им стане и реално не би трябвало да се сменят никога. Вместо лагери имат много твърди пластмасови втулки с прорези през 5мм, гресирани са, имат и семеринг да пази от прах и мизерия. Като ги гледам - няма износване това нещо без удар. Все повече се впечатлявам от тая кола за колко много и евтино каране е направена.

Оригиналните амортисьори и тампони са KYB, такива сложих отново ^-^
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

Забравил съм да пиша как го поселчих! (tooth) Модът е много популярен при муриканците, от там взех идеята - тръби за изолация 1" в решетките и ДВГ работи по-малко при студено време с парно. Накъде назад в темата бях писал, че при новата има активна решетка и се затваря автоматично, при тази - поселчване.

Като цяло Приусите загряват сравнително бавно заради икономичния ДВГ (4 минути при -10 C*) въпреки всички помощни средства, които има: EGR с антифриз, допълнителен подгрев на антифриза през едно буре като катализатор в генерацията след истинския катализатор, електрически подгрев на въздуха в купето. За целта последния Приус, освен активната решетка, има и "heat pump" - климатикът е като домашните и може да служи за отопление без дори да пали ДВГ. Искам! :-[

Зимно време определено не ми харесва да карам бензинова кола и да загрява като дизел (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

изръсил си се ,картон нямаше ли наоколо :)