Форум на FordBG.com

Всичко и Всички => Дневник => Темата е започната от: Pyrhel в Април 06, 2017, 23:58:09

Титла: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 06, 2017, 23:58:09
Не, онова, което написах на първи април не беше шега... Взех си Приус! :D Вече е с номера и е време да пълним дневника. Колата е 2011г, на 164 хил км с изтекла гаранция преди месец и няколко дни. За Приус е сравнително базов, няма примерно адаптивен темпомат, автоматично спиране, следене на лентите, но не ми липсват. Нещо, за което ми е криво е соларният покрив ("фотоволтаик" на тавана), лятото е много сладко - изкарва топлия въздух от колата и като влезеш не е парник.

Иначе има стандартни неща: тракшън и контрол на стабилността, hill-assist, темпомат, климатроник, безключов достъп, безключово палене, 4те прозореца са one-touch, head-up дисплей, Bluetooth хендс фри, гласови команди, навигация, камера за заден ход, паркира сама, JBL аудио с 8 колони, със 17", сензори и т.н.

Навито има хард диск на слот като в ПЦ (трябва да видя колко GB е, казват че повечето били 40), на който са картите и може да се качва музика и т.н.

Днес смених масла, филтри, свещи и амортисьори. Не казвам нищо за ремъци, защото колата няма такива, няма и ролки. Всичко е на електромотори - спирачките, компресора на климатика, водните помпи (2 са - има и 2 казана за антифриз). Рейката - също, няма масла. Колата няма и съединител, даже няма и скоростна кутия :)) Като цяло е направена да се кара много и да няма особено какво да се строши.

Ето и няколко снимки, на последната е хедъп-а, не се вижда особено по снимка, че е LED:
[attach=1] [attach=2] [attach=3] [attach=4] [attach=5] [attach=6] [attach=7] [attach=8]

Общо взето Приусът прилича повече на тамагочи, отколкото на кола (rofl) Десетки бъзикни за икономично каране, дисплейчета, менюта, цъкалки, графики за разход и регенерирана енергия и какво ли още не. Кара се доста леко и лесно, малко странно в началото, ако човек не е свикнал по светофарите да е напълно тихо и да не чува ДВГ, а звука при ускорение и намаляване като на тролей. Купето е сравнително обезшумено, но при липсата на звук от ДВГ на по-висока скорост има какво да се желае - не съм вярвал, че ще е толкова гадно, когато караш със 100 да не чуваш нищо друго, освен шума по грапав асфалт :))
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 07, 2017, 01:37:28
Предполагам, че ще има питания как работи, ще напиша накратко. Колата е хибрид - има бензинов мотор и 2 електро.
Бензиновият е 1.8 16v VVT-i 74kW (99 коня) и 142 Nm. Работи по цикъла на Аткинсън, затова е и толкова слаб, но това го обособява като (много?) по-икономичен от тези на Ото цикъла ("нормалните"). Задвижващият електромотор е 60kW и 207Nm. Другият електромотор е с по-малка мощност, който играе ролята на стартер, алтернатор и генератор. Големият ел. също може да работи като генератор - като се движи по инерция или като се натискат спирачките - до определен момент не се задействат хидравличните, затова колата е още с оригиналните дискове и накладки, като задните вече са се поизносили, може би ще трябва да ги сменя след 50тина хил км :))

Горе се смеех, че няма скоростна кутия - има нещо, което му казват e-CVT / power split device / hybrid transaxle. Основното в нея е ей-това:
[attachimg=1]

Онова, дето прилича на съединител, не е съединител, а фрикционни плочи, които са постоянно зацепени и приплъзват ако се наложи по някаква причина. Основното нещо, по което се различава този Приус (3та ген.) от предишните е, че предаването към диференциала не е с ремък, а зъбни колела и че има още един сет планетарни колела, с което значително се намаляват оборотите на бензиновия двигател на магистрално каране и значително се увеличава скоростта, при която може да пърпори само на ток без да пали бензиновия.
Ако на някой му е интересно, нагледно как работи: eCVT (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=8693).
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Април 07, 2017, 02:36:27
Честито и много безаварийно шофиране с този приятен автомобил. В изключително редките моменти, когато ползвам такси си викам от тези зелените, заради доброто отношение на шофьорите и заради този автомобил. Винаги ги разпитвам някакви неща за него, но определено всички са много доволни от колата. Наистина е странно колко е тихо вътре и само при по-висока скорост се чува вятъра, което е неизбежно и шума от гумите по асфалта. Един от тях сподели, че и батериите вече били спаднали много като цена и било поносимо да ги смениш ако се налага.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: m_focus в Април 07, 2017, 07:17:58
Много интересен избор на автомобил, поздравления.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Април 07, 2017, 08:48:21
Честито интересна машинка ,а на батерии колко км изкарва ,градско предимно е интересно ,може ли да се зарежда от контакта ?
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: V.Buzev в Април 07, 2017, 09:14:45
Честит ти тролей :)
Има ли хубав старт това нещо? Возил съм се в Хонда Акорд хибрид и ми направи добро впечатление :).
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: jovani68 в Април 07, 2017, 09:41:05
Здравей и честита придобивка.
И аз съм на път да си взема такова чудо.
Браво за избора. Сега и едно BRC да му сложиш  :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: ihovahi в Април 07, 2017, 11:39:40
Ама ти сериозни си взел Приус... аз реших, че се бизикаш  :)) :)) :)) Хайде честито и винаги да си под напрежение  :D :D :D Ще ни повозиш на следващата среща.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 07, 2017, 15:19:34
Благодаря ви! Моята не е plug-in, не се включва в контакта. На Приус идеята му не е да върви самостоятелно на ток и батериите му са малки. Ако го галиш - около 1.5-2 км на ток може. Батериите свършват бързо, но и се зареждат бързо (за няколко минути или особено при по-голямо спускане). Засега не мога да кажа някакъв нормален разход, защото не карам икономично, а все още се забавлявам на ускорението му - показва 5.8л/100. Много далеч е от бърза кола, но стартът е отличен и ако педалът е до долу (в PWR режима), дрифт лампата мига доста с 215/45/17 Pirelli P Zero Nero :D. Доускорението е достатъчно за изпреварване, разбира се не може да се сравнява с голям дизел. Приусът според мен е за хора, които не ги гони времето, не бързат за офиса си, извънградското им е спокойно. Не става за тия, дето живеят за "братлье как са захапАх с тоа гоуф / 316 компакт".

За газ има отлично място, багажникът е на три "нива" - резервната гума с инструментите, върху нея има дълбок около 12-15 см "леген" и над него е нормалния багажник. Който е огромен - едно от нещата, които държах да има следващата ми кола, е голям и равен, след пускането на седалките, багажник, затова търсих най-вече комби. Ще направя снимки някой път, седалките са много хитро реализирани, в дупката, която се получава, когато паднат, има продължение на тапицерията, залепено с велкро за стелката на багажника, а над тях - кори, така че ако се ходи по къмпинги, може и да се спи в нея.

Днес открих, че има бяло амбиентно осветление, гласови команди и допълнителната екстра с предните прозорци - имат някакво покритие да не остава вода по тях. Изключително умно са направени гумените уплътнения на прозорците от външната страна - като е мокро стъклото и се сваля, когато мръдне малко надолу, гумата отваря фуга между нея и стъклото и то не се маже - където е останала капка, като го вдигнеш си е пак там.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Septerra в Април 07, 2017, 16:04:55
Поздравления за избора, много интересна кола. Да я караш със здраве и дано не се чупи, че си отиваш на официалния сервиз, не дай си Боже... :)

Очаквам с нетърпение впечатленията ти от извънградското каране с такава кола - моите не са много добри, икономията изчезва напълно на магистрлата. Поради принципа на възвръщане на енергията, тея коли са икономични в града.

Иначе всичките глезотии са много готини, дори само за това си струва подобна кола. :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: didon80 в Април 07, 2017, 19:53:57
Честито хибридче и от мен. Само хубави моменти зад волана.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 09, 2017, 11:21:10
Благодаря (f) По Великденските празници ще я поразходя и ще видим колко е, и на мен ми е доста интересно.
С поддръжката ще тормозя Аутосет (екс-Поликар), където гледат и Ц5, все забравям да снимам и да се пошегувам в темата, че не-фордовете не ги гонят :D

С ТМ Ауто не съм имал вземане-даване, познати с нови Тойоти не съм ги разпитвал как е. Проверих обслужването с техни консумативи колко струва, не е малка разликата и то с не особено евтини масла:
Цени от ТМ АутоАлтернативни
Масло 0w-20: 150 лвYacco HY 0w-20: 115 лв
Масло "скорости": 152 лвYacco ATF FE: 77 лв
Свещи Denso: 138 лвСъщите от ebay: 60 лв
Филтри: 129 лвХенгст: около 60 лв
Общо: 516 лвОбщо: 312 лв

Оня ден сменях свещи, много мръсно ме изненадаха с тоя размер 14 :))
А снощи почти получих удар, пърпоря бясно със 70 (laugh) и се размигаха доста лампи с надпис "Check hybrid system" и започна да работи само на ДВГ. А то... Ниско ниво на електролита в 12в акумулатор. Да беше човек да му изплющя един шамар за дето ме стряска :))
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Ilian Petrov в Април 09, 2017, 12:02:18
Айде да ти е честита и от мен! :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: ekstremniat в Април 09, 2017, 12:32:06
Честита и от мен и много безавариини километри да минавате
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Радко в Април 09, 2017, 13:44:27
Честито! Много кеф и безаварийни километри! Харесва ми, че има много неща "изпипани".
208Nm звучи добре от 0 до 10000 RPM 8) :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 10, 2017, 13:34:29
Продължавам да откривам нови неща, аудиото е JBL, открих къде е и усилвателя му :D
Днес ходих до Миро на обедно кафе, на връщане нулирах единия трип:

[attachimg=1]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 18, 2017, 11:46:11
Около 10тина дни по-късно, прескочихме първите 1000км, колата засега се държи добре и няма изненади (ако изключим доливането на вода в 12в акумулатор (laugh))
Впечатленията ми от извънградското са отлични - променливото усилие на волана работи идеално, седалките са доста удобни, сравнително добра шумоизолация и отлична видимост през прозорци/огледала. Климатроникът е в пъти по-умен и работи по-добре от Ц5 и мк3. Нещо, което много ме зарадва - въпреки, че е климатроник, може да се ползва като едно време в Ладите - външната струя на въздуха да влиза в купето без вентилатор, като може да се настрои посоката на духане (при изкл. парно/климатик). Изключителен негатив е колко твърдо вози - подскача като пазарска количка, все едно гумите са директно забодени в купето, особено отзад. Истина е, че съм се развалил доста от Ц5 на хидравлика, ама тука е... (censured)
Разходът наистина не е особено добър: 500км магистрала + 40км междуградски = 5.2/100 бензин. Бордът показва 1:1 с колонката.
След засичането направих експеримент - икономията се убива от скорост над 110 и най-вече изкачванията, при голямо изкачване или с висока скорост, моментният е перманентно над 10/100.

Миналата неделя като се появих на СФ среща с нея я видяха, че вътре беше мръсна на ГЪЗ - пушено, таванът и лявата Б-колонка бяха черни (фабрично не са (laugh)), по всички жабки - парчета и обелки от пури, а в багажника беше разлято нещо като отработено масло.
Почивните дни бяха идеалния момент да разглобя около батериите, за да почистя охлаждането им, както и интериора (седалки, подлакътници, кори и т.н. е алкантара) + багажника. Като цяло светнаха:
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Dmitarcho в Април 18, 2017, 20:32:30
Честито :) Мене ме е страх крушка да сменя да не ме убие тока .... ти акумулаторна кола си взел :) Със здраве да се возите - безшумно :) :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 22, 2017, 01:15:28
Обикновено интериорното осветление на всички коли ми седи на изключено - не обичам да ми блести, а осветяването в краката е достатъчно, за да се качиш и да не цапаш. Днес щраках по бутоните на интериорното и явно съм ги оставил на автоматично. После като се прибирах се доближих до колата да я отворя и като влязох в обсег на безключовото светна. Това преди да съм пипнал дръжката за отключване. Жалко, че няма puddle lights като на Форда, щеше да е отлична екстра. Но пък ето идея за добавка.

Митак, затова я карам с рибарски гумен гащеризон :)) Как беше в трудовата медицина - лични предпазни средства :))

И една снимка от къра, ако някой простак не си беше изсипал строителните отпадъци там, щеше да е по-добре...
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Април 27, 2017, 02:44:54
Приусите, както и всички,които работят на Аткинсън цикъл, образуват досата нагари по колекторите, дори Лексус имат сервизни бюлетини за чистене. Причината е, че реално не се играе с променлив ход на буталото, за да се променя работния обем на ДВГ, затова всмук. клапани стоят отворени след началото на такт сгъстяване и вариаторът затваря, в зависимост от това колко е натоварването. По този начин от обем 1.8 може да се имитира 1.4, примерно. Недостатъкът идва от това, че цялата въздушно-горивна смес, омешана с маслени пари от картерната вентилация и изгорели газове от ЕГР се връща от цилиндъра, обратно в колектора и... Яко мизерия и доста твърди нагари, които по-скоро се чоплят, отколкото мият.

И днес смъкнах дросел, колектор, ЕГР, тръби на ЕГР, МАФ, МАП и под чешмата. Като се свалят колекторите и дросела се освобождава доста място :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Април 27, 2017, 08:42:13
има място за охлюв :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Май 02, 2017, 09:48:34
За втори вентилатор за парното ли? :))
От снощи, скорост 70-80, вижда се и средната:
[attach=1]

Обаче 12в акумулатор се предава, пак светнаха ламБите - 13.9V при зареждане, 11.4V без товар, 11.2V на контакт и 10.2V с всички консуматори без заряд. (angry)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Май 02, 2017, 10:11:37
пътник е ,той не трябва да пада под 10 волта с товарна вилка ..
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Май 03, 2017, 17:54:24
Днес смених акумулатора. Според американските форуми - задължително AGM акумулатор, но като видях цена от 400-450 лв (!!!!!!) за 40-50 Ah беше "мне, мерси" :))
AGM се препоръчват за всички "нормални" със старт-стоп с-ма, Приусчока също е с някакъв вид старт-стоп, но пък акумулаторът се зарежда от голямата батерия и щом е на контакт винаги има заряд. Доколкото видях, фабрично също излиза с оловно-киселинен, така че бутнах един сиромашки Gigawatt 45Ah за 70 лв (shy)

Най-забавното е, че ми падна разхода след смяната :))
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: sstefan в Май 03, 2017, 19:06:37
Честито и от мен със закъснение. Чудесен избор-добре дошъл в отбора на Тойота!
Стикери на фен клуба няма от години,няма и да има -:)Ще трябва сам да си направиш-имаш вече опит.
Много безаварийно пътуване!
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Май 05, 2017, 15:48:43
Благодаря, добре заварил! :) Че аз си имам стикери, същите са като на Ситроена ми :))

[attachimg=1]

И още една смяна, Сребрин ми даде чистачки специално за хибриди (rofl)
[attachimg=2]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: opex в Май 09, 2017, 19:49:10
Честито :) Щом колата те радва и ти създава положителни емоции няма много значение каква е :) от тия предубеждения към разни марки май на края се оказва, че сме губили само ние :) Само поддръжка и много безаварийни км :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Май 26, 2017, 18:24:06
Минахме първите си 3000 км заедно и след смяната на акумулатора не е имало изненади.
В другата тема писах със снимки - зад лупичките вече има LED крушки (това е другото, което ѝ липсва - фабричните LED фарове): LED срещу халогенни крушки (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9412.msg119937#msg119937), пост №8. Засега съм доволен, на дъжд при неосветен път не съм ги пробвал все още.

Другото ново е, че ъпдейтнах навигацията - беше с 1 година по-стара от колата :)) Бавно става (около 4.5 часа всичко по този метод) - ъпдейтът е 17GB и включва цяла Европа, Русия и Турция. Трябва да се свали навигацията от колата и да се извади хард-диска от нея - такъв за първи път виждам, върти се на 4260 оборота ??? Но по-кривия момент е, че е заключен и трябва да се декодира. В страхотен руски форум са написали как се прави и са дадени линкове към ъпдейтите за различни години. Тънкия момент е, че трябва да се закачи към ATA/SATA слотове на дъното, не става с преходник през USB или eSATAp. Използвах момента и да почистя навигацията, има 3 вентилатора на нея с ебааааси радиаторите, по-дебели от на лаптопа охлаждането. :o

Фабричният вариант за обновяване на картите и firmware-а е през firewire и изисква някакви кодове, които се продават дебело, а руснаците го предлагат свободно с възможност за дарение от доволните. По непотвърдена информация, обновяването в ТМ Ауто е около 500 лв, та мисля да им пусна 30тина лв. - как да не съм доволен, версия 2017-2018 година с новия фърм (party)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Май 26, 2017, 20:06:58
ее ,най сетне да видя централната конзола в твой стил :) все пак издържа 2 месеца :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Май 29, 2017, 00:47:57
Хаха, забавих се толкова, докато дойде преходника за хард диска на навигацията, петък пристигна - петък я разглобих :D
С него дойде и VCM за диагностика на Тойота (Techstream), трябваше ми цял ден да го подкарам на x64 Win 10, затова чак днес успях да изключа ОТВРАТИТЕЛНОТО писукане при заден ход: https://www.youtube.com/watch?v=ostYCpWRpIw. Беше постоянно (puke)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 04, 2017, 22:36:48
Най-напред да се похваля с разход, 506км пробег на климатик в двете посоки, от които 500км магистрала - 4.35/100. Това е първото само магистрално излизане с новия акумулатор и явно има разлика, със стария път по същия маршрут даде 5.2/100, но имаше и доста вятър тогава. И двата са по колонка.

Другото нещо - ударих една паста на фаровете, мигачите и стоповете. Огромна разлика! ???
Едит: форумът намалява качеството на снимките и почти не се вижда, но на живо разликата наистина е очевадна.

За жалост само на мигачите направих снимки преди:
[attachimg=1]

[attachimg=2]

Фаровете, зарадвах се на резултата:
[attachimg=3]

[attachimg=4]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юни 07, 2017, 22:24:09
Браво, започна с разглобяването. Мислех, че по-дълго ще издържиш (rofl)
Дано е само за такива профилактики и екстрички!
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 10, 2017, 21:56:27
Благодаря! Днеска пак разглобявах :D Разпарчосах тракшън батерията (демек голямата, за задвижването), за да ѝ почистя възхуховодите на охлаждането и медните пластини, които свързват 28те клетки последователно. Не знам защо не слагат покритие на пластините и имат стандартен проблем с корозиране - всички Тойоти и Лексуси от първия модел хибрид до ден днешен... Кабелните обувки на силовите кабели и на тънките кабелчета на всяка двойка батерии (диагностични, следят напрежение и съпротивление) са с покритие и там проблем няма. При мен окисляването също беше на лице, все още нямаше записани грешки, но реших превантивно да ги изтъркам, ей ги как бяха:
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юни 11, 2017, 10:14:29
То е хубаво, че превантивно си решаваш бъдещи главоболия ::)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: exclusiveremix в Юни 11, 2017, 15:52:16
В твоите ръце,не мисля че тази кола ще види сервиз скоро.Надявам се тази превантивна мярка да даде резултат.Радвам се ,че има ей така хора които обичат да ръчкат нещо по колите си.
Бтв...а колко ми се взе акъла когато ти четох темата за Цитроена :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 14, 2017, 18:49:02
Че на Ц5 нищо не съм му преправял :D Погледни темите за Мондеото или Сиерата, там повече е ровено :))

Иначе и аз се надявам, профилактично минах през ТМ ауто за батерията: 7327 лв с връщане на старата или 9475 без връщане :)) В Алибаба продават на едро клетки, 28те излизат $1000 и $350 доставка, това са ~2350 лв общо.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юни 14, 2017, 23:08:42
Един таксиджия от зелените ми беше казал, че са около 3000 лв. Иначе дори и 7000 лв. за батерия са ???
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 15, 2017, 02:24:53
Ако е гледал цени от Тойота в Щатите - да. В момента цените при дилърите са около $2500 за нова и под $1000 за рециклирана. Това си говорихме в техния форум, че в Европа е дооооста по-дебело и като нова да я вземеш, и после като чаркове да я гледаш, въпреки, че голяма част от тамошните Приуси са карани с кораб от Япония, както и европейските. Оригиналните батерии също са само японски. Ама... Европа, ко да я прайш.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юни 15, 2017, 11:54:32
Евентуално ако там пазара е по голям от европейския и заради количеството да пада и цената. Не съм попадал на такава сравнителна таблица. Но то като цяло нещата там са по евтини. Дори един гоуф с голям двигател, какъвто тук не се предлага е с около 10 000 лв. по евтин при еднакви екстри... ???
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 16, 2017, 09:48:28
Ценообразуването е много различно, в БГ Приусът започва от ~$34к, (истина е, че е доста високо оборудване на фона на базовия), в Щатите от $25к, Мустангът в БГ стартира от $57к, в Щатите от $25k. Частите за всичко що се продава (а не е внос на някоя крива марка, която я нама официално на пазара) са по-евтини. То не само БГ, Щатите срещу Европа е така, просто тук се откроява прекалено. Дълга тема, как беше - няма да ги стигнем...

Първите 4000 км си отидоха. Средният засега е 5.0/100 с 60% градско и 35% магистрала с нормално каране, без икономии, но пада. Наистина има период за учене как се кара хибрид/електричка - изобщо не вярвах, когато четох такива изказвания по форумите. Предполагам със солидно изградени навици новите 1.6 HDi/TDCi дизели (8те клапана, 115кс) с 6 скорости биха дали отлични резултати.

И една смешка, отдясно има 2 жабки една над друга. В горната има странен канал, мислех си, че нещо липсва. В американския форум са открили за какво служи (rofl)


Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юни 16, 2017, 12:11:52
Ако го изстудява значи ще свърши работа (rofl)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Юни 16, 2017, 15:17:30
не съм сигурен че служи точно за това а по скоро за шише с безалкохолно ,в Щатите е наказуемо да имаш алкохол в купето ( само да имаш ,за пиене да не говорим )
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юни 16, 2017, 15:24:39
Това е детско шампанско  (rofl)
Разводнихме тематиката нещо...
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: petermitkov в Юни 16, 2017, 16:52:17
И една смешка, отдясно има 2 жабки една над друга. В горната има странен канал, мислех си, че нещо липсва. В американския форум са открили за какво служи (rofl)
На доста модели на Тойоти го има това - при мене също.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 16, 2017, 19:16:55
Щатите е наказуемо да имаш алкохол в купето ( само да имаш ,за пиене да не говорим )
Само в някои щатове и то ако бутилката е отворена - не трябва да се търкаля където са пътниците, иначе в багажника може. :D
В други пък пасажерите могат да си подават бутилката по време на движение :D

Това е на майтап разбира се, реалното предназначение не знам дали е за бутилка при положение, че жабката не се охлажда нито от климатика, нито има пелтиета отдолу. Пепи, имаш ли представа?
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 22, 2017, 22:55:15
Примусчето днес видя морето, София-Бургас даде 4.4/100 с климатик по борд и колонка, слезнахме и до Резово. Да си призная, очаквах по-нискък разход, почвам да се чудя за газ :D

Та, почти цопнахме ауспухчето и после на високото на ръба 8)

ПП: Завиждам ви на морските (beer)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Septerra в Юни 23, 2017, 10:05:15
4.4 е супер - при каква скорост се постига?
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 23, 2017, 21:18:10
120 на темпомат и като се изпреварва настъпване да не преча на трафика.

Тука обаче след зареждането ми се вдигна разхода - 4.9 е в момента по борд. Хем се кара по-бавно, но изобщо не е равномерно - газ-спирачка към Резово, Айтос, Созопол, Несебър и т.н. покрай морето.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Юни 24, 2017, 07:52:29
мен ми се вижда нисък даже ,щото не си представям батерията какво помага при движение по магистрала с постоянна скорост .. явно и бензиновото моторче си е икономично
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: hotblooded в Юни 24, 2017, 08:41:09
Деба, то и мондеото гореше толкова  (rofl)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: BillyBADBoy в Юни 24, 2017, 11:17:20
Помага основно добрия коефициент на въздушно съпротивление, както и цикъла на Аткинсън. А и София - Бургас си е 550 метра отрицателна денивелация.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 24, 2017, 23:40:49
Както при всички коли - комплексно е, не се дължи само на 1 или 2 фактора. Не трябва да се пропуска, че "скоростите" са подобни на CVT - при еднакво натоварване, моторът работи на едни и същи обороти, независимо дали се кара с 90 или 140. Релно бензиновият бръмчи на някакви обороти, примерно ~2000 като поддържа скоростта, а при максимално ускорение се присъединява и батерията с въртящия момент на електрическия.

След 710км здрава стъпка около морския бряг и навътре в сушата към пещери и т.н. заредих 36л. Имаше и участък от 10тина км, който трябваше да мина буквално през ниви и калища, където се движих с 2-5км/ч, догнуся ме да я снимам как изглеждаше като прасе след това, но пък после около Малко Търново снимах друго, на свобода (rofl)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Симеон в Юни 29, 2017, 03:23:24
Интересно сравнение на фона на колите във форума. В крайна сметка какъв е средния разход градско+извънградско и заслужава ли си да й се бере страх? Аз май не бих посмял да взема хибрид или електро кола скоро време. Не ги виждам по улиците и ако нещо стане не знам кой ще им разбира и ремонтира. А като чета колко пари струва една батерия - колкото една кола :-X
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юни 29, 2017, 13:58:14
Скъпа е батерията, но ако е стопанисвана добре изкарват мноооого, много километри - в американския форум има хора на по 5-600 хил км, които са с оригиналната батерия, но разбира се има и такива, които под 200 са за нова. Малко като със съединителите и маховиците :)
Изцяло електрическа и аз не бих взел на този етап - много бавно се зареждат, пробегът им е малък и тук няма инфраструктура. За ремонт ли имаш предвид да й се бере страх - според писаниците за проблеми по форумите няма какво особено да ѝ стане на по-различните чаркове като инвертор, скорости... Проблеми има с батерията ако я е пекло много слънце, стояла е на студено или много време не е карана.
Разходът е 5.1/100 смесено през първите ми 6000км, но пада по малко. И преди бях писал - не вярвах, но има период на свикване на каране на такава кола. Общо взето без особено съобразяване извънградското е 4.2-4.8, градското е 5.2-5.8. Един нов дизел би харчил също толкова, примерно 308 с 1.6 BlueHDi. Ако човек е пред нова кола, изборът е спорен и труден.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Юли 03, 2017, 06:41:04
За нова кола не е много труден-разликата в цената все още е голяма и е спорно доколко се отблагодарява финансово. Засега на мен най-големия плюс на хибрида е факта, че не се налага много често да влиза в сервиза...
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юли 03, 2017, 13:31:16
Да, голяма е, но примерно базови Фокус или 308 срещу Аурис комби или Приус. Като им се добавят нещата, които идват стандартно с HSD, цената не е особено различна, дори може да станат по-скъпи от хибрида. Има и още 1300 лв разлика в данъка за периода на 5-годишния лизинг.
Та - спорно е според мен, ако е за повече градско - по-скоро хибрида, ако са наполовина или повече извънградско - по-скоро дизела.

А по повод разхода - в бруталните жеги (37-42 градуса беше) от около 5 отиде на 6.5-6.8, както и че не ускорява добре. Леко се поизплаших да не е процнала батерията, оказа се че при много високи или ниски температури управлението я пази и не я ползва и зарежда особено.

Та ето недостатък на хибрида: студено - леко завишен разход, защото пали по-често мотора, за да поддържа температурата му; много студено - не ползва особено батерията и доста завишен разход; много топло - пак. Скоро може да има "продавам приОс, бартер за форТ дизел" :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: pishhko в Юли 06, 2017, 11:02:43
Преди 3 години карах на тест драйв Аурис хибрид. Градско даде 6.5/100 за около 50км градско/околовръстно.
Извънградско минаваше 6, магистрално не знам.

В този момент, представителя на тойота в колата ми обясняваше как неговия аурис 1.4 D4D гори 5/100 градско и под 5 извън.
Каза, че за него единствения смисъл от хибрида е това, че е "по-чист" и "по-тих".

За мен хибридната технология и особено на тойота е нещо много яко и не бих се кахърил за 1 литър нагоре.  В приус съм се возил и винаги ми е било супер приятно като се кача в такава кола: тиха и високо-технологична. Бих си взел дори rav4 hybrid на драго сърце, ако имах парите.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Юли 11, 2017, 01:14:22
Интересното е, че Аурисите са със същия бензинов двигател, същите електромотори и същата батерия, а дават по-висок разход - в Тойота форума също много такива твърдения има. От Тойота обичат да си играят с предавателното число на диференциала, вероятно при Аурис е различно и може и от там да има някаква разлика.

Днес - нов мод. Приус 3 преди фейслифта има фабрични дневни светлини в дългите на по-ниска мощност, след фейса са с диодни светлини отстрани в бронята, където са мигачите и фаровете за мъгла. Хич не го харесвам това с дългите за DRL и реших да направя изпитания мод от Мондеото - да преправя фаровете за мъгла в DRL, които да се пускат и спират автоматично при палене или включване на фаровете. Друго нещо, което се среща само за определени пазари преди фейса са автоматичните фарове. Всъщност колата има сензор за светлина - регулура яркостта на навигацията и таблото според външната светлина, същия сензор се използва и от фаровете. Лесен мод е - да се вземе лостче от Авенсис или Приус, което има позиция ауто и да се прекара 1 кабел. Реших, че 100 лева за лостче не ми се дават и сложих ключе над краката, там поставих и ключето за дневните - в една от свободните дупки, които по спомен са за американските модели с допълнителни сензори.

Леко преправяне на инсталацията, 2 реленца, бушончета, увиване, двойно ключе с 2 позиции и вече няма да пипам нищо. Можеше и без ключетата, но искам, ако ми се наложи по някаква причина, да мога да спра дневните и автоматичните. В Приуса живее и част от инсталацията на една Сиера за донор - 2 релета и малко кабели :))

Ето нагледно резултата от интервенцията: https://www.youtube.com/watch?v=irinXb8xRAk

Малко инсталация от Сиерата :))
[attach=1]

Ключетата паснаха като у тях си, с мнооого леко рязане на кората:
[attach=2] [attach=3]

Като в училище - "Труд и техника" :))
[attach=4] [attach=5]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Август 01, 2017, 22:21:48
Аз бих си взел лостчето, харесвам оригиналните неща. Но всеки си решава как да си модифицира колата (rofl)
Важното е да си доволен от резултата.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Август 01, 2017, 23:10:42
Аз вече забравих за него, откакто съм "активирал" дневните и автоматичните, не съм пипал това лостче :D А и 100 кинта за 2ра ръка: (puke)
Разбира се, бих го сменил веднага, когато изпадне някое за 10лв (т.е. никога :)))

Да използвам поста за малко ъпдейт - 3-4 месеца, а съм на 8 000км вече. Както писах и преди - жегата много мори разхода, явно си пази батерията. Установих, че с климатик определено е по-икономична - с него се охлажда и батерията. Преди няколко вечери излязох и на тръгване нулирах единия трип, когато няма трафик и се кара еко/ико, разходът е отличен, но невъзможен през деня - жега, трафик, светофари, ускорения, за да не се пречи и съм виждал до 6/100.

[attachimg=1]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Септември 01, 2017, 00:36:59
Днес намерих джанти за зимата - странна сделка малко: джантите са в доста лошо състояние, ще трябва да ги стържа и боядисвам. Имат и гуми на тях, Bridgestone на 3 години и 50%, но мекички, бих ги карал още 1-2 сезона (и чак тогава в олх :)) ), но пък комплекта го взех на цена като за тенекета и реших, че не е редно да го изпусна.

Какво ще кажете за боядисването - сребърен феролит, за да станат като старите джанти на VW (http://images11.snimka.bg/001384815.jpg) или черни?

Ей ги гумите, пък за джантите ще пусна отделен пост за прогреса:
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: didon80 в Септември 01, 2017, 08:42:34
Хубави гуми, имам същия модел....
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Септември 01, 2017, 12:52:33
За три години наполовина грайфер значи, че колата е карана прилично зимата(или и лятото), аз на 4-5 сезона не им стигам половината. Както казваш обаче цената е определяща в случая (rofl)
Колкото до джантите, защо сребърен феролит, седи много грубо-изтъркване до основа, шприц кит и един хубав спрей няколко слоя и накрая лак пак няколко слоя и си караш зимите...
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Септември 01, 2017, 13:06:31
Ааа, без лак да не се чупи при слагането на баланса. По същата причина се спирам за сребърния феролит, че става по-дебел слой и може би ще се люпи като се слага баланса. Иначе търкане, ръждопреобразувател, грунд и сребърен феролит са ми чарковете отдолу на Сиерата - щанги, кардан, носачи, полуоски и т.н., добре стои, в него има и лак та е доста прилично:

(https://lh3.googleusercontent.com/-h2gNWl7VihM/Ve9yXUvtfEI/AAAAAAAABdk/H_b5gzkhsDw/s640-Ic42/525362177475300.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-zKwvXaDfve4/Ve9y_xyQ8YI/AAAAAAAABd0/tqgiulpaU2Y/s640-Ic42/534480223230162.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-dGT8P3jquro/Ve9yiiPNy7I/AAAAAAAABds/RufSO9AUa8Q/s512-Ic42/534480206563497.jpg)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Септември 01, 2017, 16:05:14
Как ще се чупи от баланса??? ???
Досега съм нямал проблеми с това. Пък и напоследък слагам само от лепящите баланси, че другите много ме дразнят визуално. Ти си преценяваш разбира се как да действаш...
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Септември 01, 2017, 19:26:07
лака тряа се изпече инак е ала бала .. а това вече усложнява
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Септември 05, 2017, 18:47:43
Както горе писах, джантите са в потресаващо състояние. Някой ахмак ги е боядисал с нещо като въглен (цапа!) върху ръждата:
[attach=1] [attach=2]

Изчегъртах с телената четка и бормашината. Не се вторачвах особено - ако исках хубави джанти, щях да взема алуминиеви. Тук целта беше за най-много 100лв психологическа граница, да имам 4 джанти с гуми :))
[attach=3] [attach=4]

Вълшебния ръждопреобразувател... Буквално чудеса прави.
[attach=5] [attach=6]

Трудното и мръсно приключи, след ден мога да мажа с грунд или 3 в 1. Все още се чудя за цвета, ама май ще ги направя със сребърен феролит, по-циганско ще е :)) (pwnd)
[attach=7]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: didon80 в Септември 05, 2017, 21:20:21
Направи ги черен лак и после едни хубави тасове и от далече ще изглежда като с алуминиеви! Аз така бях направил и добре стоеше.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Септември 05, 2017, 21:59:51
20-25лв за тасове? :)) Даже имах 2 комплекта оригинални от предишни коли и тия дни ги продадох за по 50лв. :))
Тая кола съм я взел да ми бърка най-малко в джоба, не ми се дава и 1лв за нещо, различно от гориво. Затова и вариантите за боя са малко - само това имам изостанало. :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Септември 06, 2017, 08:52:41
според мен не е трябвало да ги пипаш изобщо ,просто едни тасове от 15 лв и се успиват :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Октомври 03, 2017, 23:07:41
Утре стават 6 месеца откакто е в мен. Последните 2 месеца почти не съм я карал, че бях главно с други коли и километрите ни заедно са още около 13'000. Днес остана време и разглобих батерията да й тествам клетките с товар - оказа се, че нито една не е сгънала, което ме изненада. Очаквах 2 до 6 да има клекнали. Обаче има небалансирани, а изобщо не ми се занимава да правя домашни работи за разряд/заряд. Затова питах в ТМ Ауто, разбира се не са купили "скъпото" зарядно, което разрежда - бих им я оставил за няколко дни да й направят 3-4 цикъла... Принципно е по-добре да са на едно ниво, не разбрах защо става така, май от малко каране. Често срещано е и в Щатите има специализирани за целта разряд-зарядни с подготвена инсталация, ама после какво да ги правя и по-скоро ще сваля цялата батерия и ще я превържа по подходящ начин в нас и ще направя циклите за седмица с моторджийско зарядно и 2 крушки 220v 60w. Догодина... Примерно (dance)

според мен не е трябвало да ги пипаш изобщо ,просто едни тасове от 15 лв и се успиват :)
Бяха си зле джантите, искаха намеса. Тасове - ако намеря около дупките зимата - ще сложа каквито ми е отредила съдбата (tooth)
След търкането, при което на първата се старах и после (censured), дойде ред на грунда. Май и тука се вижда колко се старах с облепване, особено на вентилите... (tooth)
[attach=1]

В крайна сметка реших да са черни да не хареса някой тъз шукар сребърна жанта за каруцата, буквално. Ето ги готови, доста далеч от добре, но за 100 кинта комплекта и 0 за изостанали бои с изтекъл срок са 6+. Вентилите станаха пак черни (tooth)
[attach=2]
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: didon80 в Октомври 04, 2017, 08:04:13
Доста пробег само за половин година. Аз правя толкова за една година. Иначе джантите са се получили добре в черно. Остава да ги слагаш вече че времето хладно...
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Октомври 07, 2017, 23:31:18
Време е за масло, тоя път ще е само то и маслен. Интересно, че въздушният не е за смяна, сигурно защото не тропа на високи обороти. Чета, че по чистите места хората карат по 70 хил км с един въздушен ??? А на купето го минах с прахосмукачката (tooth)

Маслото с тоя вискозитет е като водичка, бутнах го във фризера на -24 за тест - уж видимо не се промени.

А след 2-3 седмици ще има и голяма изненада  (stir)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Октомври 16, 2017, 19:54:17
Днеска си викам "тия отпадъци, дето ги взех за 100 лв, що да не ги пусна за 300 и ако мине номера да взема нови..." - за гумите и джантите, които взех и боядисвах :))
Та, снимах ги днес - гумите 200, джантите 100 и преди малко дойде един и отнесе гумите за 196... 4лв демонтаж :D
Харесах си и едни джанти, мисля тая седмица да отида и до Диана за гуми, 4 за мене, другите - където се чудех за украинските (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9842). В крайна сметка ще са 2 комплекта Кумхо или Вредщайн, няма да рискувам с Белшина, Премиорри и подобни.

Потресен съм какви лайна се продават втора употреба и като излезне нещо по-читаво отлита за няколко часа. Примерно гуми, карани 2 години - 280 лв, нови - 310... Гуми на 7 години - 200лв... Някой дали ги купува тия боклуци - ако чак толкова пари не достигат, трябва ли изобщо да имаш кола, че да счупиш нечия чужда, като не можеш да спреш... Ако се купуват такива гуми, значи всичко е лайняно по тая кола - дискове, накладки, маркучи... Баси отчайващото положение и липса на какъвто и да е контрол (omg)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Октомври 16, 2017, 19:57:08
точно така е .. мнозина мислят ,че втора употреба "маркови" 10г гуми са по добри от нови ..
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Октомври 18, 2017, 21:28:36
А след 2-3 седмици ще има и голяма изненада  (stir)
Вместо чип-тунинг - батерия тунинг (rock) Като видях, че клетките на моята не са балансирани разрових и праснах джакпота - батериите с всички модули, окабеляване, сензори, релета, резистори, задната keyless антена и охлаждането от Lexus CT200h 2016 година на 27 хил км за изключително добра цена.

Днес пристигна на палето, разглобих абсолютно всичко, измих го, смазах лагерите на турбинката, сглобих обратно. Медните свързващи пластини ги оставих да накиснат да падне окиса от тях - първо във фосфорна киселина (последната снимка - как "шупна"), позатърках и после отлях от стар акумулатор и сега са в неговата, заедно със свързващите гайки. Интересно, че пластините бяха много по-зле от моите...

28те модула са като нови - абс. еднакво напрежение без (7.58v) и с 10 сек. 55w товар (7.49) и то след 5 месеца висене - ударена и седяла да се разправят със застрахователите.

Утре досглобявам и хвърлям в колата, а пък с моята ще си поиграя с балансирането и отива в олх и ebay на части.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: exclusiveremix в Октомври 18, 2017, 22:09:44
Какво значи Небалансирани?Заряда е различен във всички клетки или удря дисбаланса и почва колата да ходи наляво надясно (rofl)?И ппц какъв е живота на тея батерии,наслушах се че на лексус джип на 3тата година си сменили по гаранция?
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Октомври 19, 2017, 00:23:59
Различен заряд в модулите (тия правоъгълните се наричат модули, те са 28, а във всеки модул има по 4 клетки). Пред мен е листа от моята като я мерих - между 7.80 и 7.93v бяха. Балансирането е да се разредят и заредят няколко пъти до определени стойности, но колата не може да го направи сама, затова се използва външно зарядно. За жалост, без тая батерия, колата не може да се движи, та 3-4-5 дена докато минат циклите е паметник

За 3 години абсурд да сгъне батерия, не случайно Тойота дават 10-годишна гаранция. Разбира се, има случаи с разни дефектни модули, но в никакъв случай не е често. Доста време започнах да прекарвам в Priuschat - това е форумЪТ за тия коли - има супер запознати и доста напред с материала хора и там има още от първите Приуси (1997 година) с оригиналните батерии на по над 800 хил км. Не съм видял някой да смени модули преди 300 хил км. До колкото чета, животът на батерията не зависи толкова от пробега, а от климата, където е карана. По топлите места сгъват най-бързо и то най-вече ако колата НЕ се кара, а седи на жегата. Като цяло всеобщото мнение е, че батериите обичат да се карат, да не живеят при температури в крайностите и да имат много цикли, отколкото да стоят в покой. Обикновено проблемите се оправят с до 4-6 модула, така че в никакъв случай не е нещо скъпо или страшно, ако не се ходи в официалния сервиз. Там сменят всичко наведнъж, не тестват и не разделят батерията.

Та, смятай тия клозети, които се внасят тука и им гърмят модули от батериите на какъв пробег са :) Масово са бивши Убер коли - не можеш да ги познаеш по нищо дали са били таксита... Болшинството от френските Приуси тука са такива :)

Извадих пластините от киселината, измих ги и лъснаха. Утре само завивам милионите гайки и почвам да разглобявам в колата да сложа лексусовата - да имам и аз нещо премиум (tooth)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Dagestan в Октомври 20, 2017, 21:29:32
Приуса не е ли с междуболтово 5х100? Ако е с такова, защо не вземеш джанти от VAG - намират се и по 15лв/бр, за 20лв/бр ще си намериш и с перфектна боя.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Октомври 21, 2017, 00:08:17
Точно, но ВАГ са с по-голям централен и не искам втулки.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Ноември 02, 2017, 17:48:02
Доста се чудих какви (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9860.0) и днес грабнах отново 15" тенекета за зимата, но в далеч по-добро с-ние от предишните. 2 са нови, 2 тук-там имат някоя незначителна забележка + неразопаковани българо-китайски тасове. Сметката е 100 лв за предишния комлект и като се отказах го продадох за 266, тия с тасовете са 98, намерих и 4 нови, неслагани Гиславед-а ДОТ 16 за 180лв (ДОТ 17 са 280). Реших да опитам дали мога да имам адекватни гуми с джанти за 0 лв - купих едни 16ки за 120 и заминаха за 200 (tooth) До тук зимното обуване излезна 32лв тотал (т.е. 32 лв съм вътре), трябва да превъртя още едни гуми и ще има и за 10-20л бензин (tooth) (pwnd)

Хвала на преебалника, базар.бг и всички отчаяни хора, за които колата е даденост, а не лукс (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9859.msg123456#msg123456). Благодарение на тях, отпадъците заминаха на безобразно високи цени. За баща ми взех нови зимни Кумхо, старите му са с 6.4мм грайфер, но на дърво и бях сигурен, че ще отлетят в преебалника и те... Сериозно почвам да се замислям да взема бус и докато се разхождам, да събирам изхвърлени гуми от Европа, след което да ги продавам тука (omg) Не е топлата вода това, а доста разпространен нашенски "бизнес модел"... Не е луд тоя, дето яде баницата.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: exclusiveremix в Ноември 02, 2017, 18:15:29
ТИ ме преби ...буквално  (rofl)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: didon80 в Ноември 02, 2017, 19:21:13
Далавера да има.....
Иначе е приятно за джоба да вземеш гуми на един сезон от висок клас на 1/5 от цената им като нови.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Ноември 06, 2017, 11:37:22
Днес от Хасково към София темпоматът в частта от включването от АМ Марица до Пловдив беше на 140, че дясната лента е адски разбита, останалото беше на 110, имах и около 200-230кг товар, даде 5.3/100, нещо прекалено много ми се вижда, не знам дали е възможно от вятъра да е...

Вятърът също е фактор, защото ти е бил насрещен (западен) и при скорост ок. 20-30 км/ч реално все едно си карал 140-170 км/ч

Вчера заредих от това пътуване - ~400км магистрала, ~300км градско и ~60км извънградско, Пловдив-Асеновград с ненормално задръстване - 10км за час и половина, в София също имаше сериозен трафик тия дни - 5л/100 бенз. С новата батерия намирам разлика - с регенеративното спиране се зарежда по-бавно (което е добър показател) и ми се струва, че издържа повече време в задръстване и придвижване.

Яд ме е, че не я пуснах на "мерилото" със старата батерия, защото с тази и това управление ми се струва, че рита повече при старт в PWR режима. Тунянг, йо (rofl)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: BillyBADBoy в Ноември 07, 2017, 18:36:05
Разходът е ок предвид многото магистрално каране.

Чисто градско засичал ли си я? 4/100 не трябва да са и проблем.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Ноември 08, 2017, 00:24:18
Чисто градско с тая батерия не съм. Имал съм резервоари без излизане от Сф, но беше през жегата и разходът там беше между 5 и 6.1/100.
Втория трип го нулирам по-често и разход 4/100 при истинско градско не мога да докарам, по-скоро около 4.5-4.8 до 5. Разход под 3.5/100 постигам вечер, когато няма много трафик, не дразня останалите с бавно ускорение и намалявне и светофарите се преценяват отдалеч. Имах по-големи очаквания за градското...

Днес сложих зимните гуми. На колата не са Гиславедите от по-горе, а Барум Поларис 3.
Гуми, джанти, тасове, монтаж, баланс - точно 200лв, а след експеримента с циганиите съм и малко напред (dance)

След като свалих алуминиевите джанти ги позатърках - имаха сериозен кафяв слой мизерия, който съм сигурен, че е от ден 1, но светнаха. Не ми се занимаваше с лепенките от баланса, те ще са нататък или напролет.

Взех я с отлични гуми - Pirelli P Zero Nero 215/45/17 ДОТ 15 и 7мм грайфер, държат страхотно, но са ааадски шумни - като сложих лайняния Барум - все едно не се движа. И вероятно ще заминат за преебалника, трябва да разгледам и за лятото.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Ozzie в Ноември 08, 2017, 19:05:46
В Lidl-а имаше преди време едни капчаки с маркировка, която показва кое колело, кое място заема- предно или задно, дясно или ляво. Ама не карам с тях, че да не си ги хареса някой. Слагам ги на комплекта които съм търкалял до момента.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Пламен Петров в Ноември 24, 2017, 13:02:19
Много добра тема - изчетох я с интерес!
И аз съм се возил в подобен автомобил - усещането е наистина малко странно, явно това се наблюдава при повечето които влизат за първи път.
За разхода малко се учудвам - тръби се на всякъде колко е икономична, а явно реалността е друга.
Ще следя и за в бъдеще написаното, успех и много безаварийни километри на собственика!
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Декември 05, 2017, 01:17:21
Благодаря! (beer)

Разходът много зависи как се кара - стандартно градско е около 5.2, ако карам икономично - 4.4. Закачам една снимка с графика в задръстването - всяка колона е репрезентация на разхода в продължение на една минута, количките са регенерирана енергия, цялата графика е за последните 15 минути. Разходът е бил 10+л/100 в продължение на 1 минута, а в продължение на 2 минути - 5л/100. Останалите 12мин, разходът е 0/100, като парното и климатика са пуснати заради студа и влагата. Карах по-бавно този път и резутатът е видим - 440км градско с разход 4.4/100. При същите условия съм убеден, че конвенционален бензин не би дал по-малко от 7.5/100

Нагоре не помня дали писах - антифризът минава освен през охладителя на ЕГР и през топлообменник, сложен отдолу на ауспуха. Загрява изключително бързо и може да се каже, че почва да духа топло почти веднага. Прочетох, че моделите за студените страни имат "термос за антифриза" - кръга на двигателя (има 2 казана за антифриз, втория е за инвертор/конвертор-а) минава през буквално термос, който задържа топъл антифриз и после при запалване се смесва с вече изтиналия, което също подпомагало по-бързото загряване. При мен няма такова нещо, но ми хареса хитрото решение.

Онзи ден на снега нямах проблеми, не че беше много... Обаче ще бера ядове ако падне повече - много е ниска, при 1 педя сняг бутах с бронята.

Потресаващо е, че няма лампа за ниско ниво на течността за чистачки. Не показва и нивото колко е. В гърловината има разграфена клечка, по която се гледа.

Очаквах доста неприятно поведение от малките и тесни гумички, но се преставят изненадващо добре, засега съм доволен.

И засега толкоз - нищо ново или различно. Напоследък не я карам много, откакто свърши топлото време не минавам и 700км на месец.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Декември 05, 2017, 13:43:34
Лампичка за нивото на течноста за чистачки не е толкова болка за умиране, аз предпочитам вместо нея да имам за антифриза (rofl)
Иначе браво за изчерпателната тема, така се придобива представа за тези автомобили. С интерес чакам да се появи и да пише някой за една чисто електрическа кола... ???
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Януари 06, 2018, 17:36:04
Кофата пали, върви... Не съм имал проблеми, само гориво наливам - ходя до Марешки, пълня 100-130л в туби на 1.84 и събота/неделя допълвам резервоара по чехли (tooth)

Днес ходих до Очиндол (около 80 км от София) през Своге, ето го резултатът с нормално каране без да съм правил особено икономия, но без безмислени ускорения. Имах още 20тина км до нас, остана си същия.

Разбрах и как работи електрическото парно, доста е слабо, но когато е студено се усеща разлика, докато стопли ДВГ. Разбрах, че нямам дистанционно палене или съм идиот и не мога да го пусна - трябва да чета още или да търся по ибей модула.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Януари 20, 2018, 17:43:12
Като я взех, гледах предните накладки, че са доста изтънели (не са сменяни досега) и очаквах около лятото на 2018та да им дойде времето. Скоро ги гледах пак, не видях особена промяна и вероятно смяната ще пропусне и тази година, но все пак взех, за да съм подготвен - 23лв и приличат като за колело :D
Другият джакпот беше филтър за купето с акт. въглен + полифенол за под 9лв, иначе цената им може да докара до самоубийство :-[
И 25л зимна течност за чистачки за 20лв, отличен съботен пазар :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Vasilev в Януари 20, 2018, 17:52:53
Да не си ходил на битака  (tooth)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: exclusiveremix в Януари 20, 2018, 18:20:31
Откъде ги пипаш на такива цени ?  (tooth) Имало е международно пазаруване отново сякаш. (tooth)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Mondeicho в Януари 20, 2018, 19:22:41
Тази течност е толкова много,,че можеш да я продаваш  (rofl), иначе ще я ползваш няколко години  (rofl)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Alexi в Януари 20, 2018, 19:44:14
аз съм още с лятната течност и не е замръзвала :)
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: ivchotr в Януари 20, 2018, 22:44:17
Сипи й малко спирт, че следващите дни ще е студено.
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: Pyrhel в Януари 27, 2018, 15:44:34
Посока битака беше, да :)) Келито и Интеркарс дават отлични цени, много рядко вече взимам нещо отвън.
Иначе обичам като напипам нещо на аванта, да запася и после дълго да не купувам. Есента в Практикер имаше 5л лятна за 1.89, взех 5 за мен и 10 за познати :D Същото е и с горивото, 100-120л бензин тънко и после 2 месеца не ходя до бензиностанция. В петък тотално ми писна да наливам с малката фуния и отскубнах ограничителя за дизеловите пистолети, направо ме хвана яд колко време съм се мъчил, сега търся по-голяма фуния :D
Титла: Re: Още един не-форд, Тойота Приус
Публикувано от: ivchotr в Януари 28, 2018, 11:07:51
Хитра история е този ограничител. Преди години един колега спрял на някакъв локален петрол да зарежда нафта на Авензиса. Там колонката за дизела беше отделна. Обаче понеже някакъв камион зареждал в момента, нашият спрял пред тази за бензина и влязъл в обекта. Бензинджийката без да погледне какво пише на вратичката на резервоара, му беше наляла към 30 кила бензин. После онзи се обажда и вика: "Колата угасна" (rofl)