Здравейте, колеги!
След скоростно развитие около Мк3-ката, която от другата седмица отива при новия си собственик, беше време и за скоростно развитие около нова кола. Ето я и нея - Мондео 2008 г., 2.0 дизел, 140 к.с., ръчка, Титаниум.
Моторът на колата работи перфектно, без излишни шумове и вибрации. В момента е на 16-ки със зимни гуми, имам и 17-ки с летни, но още нямам време да ги сложа. Като екстри има стандартните неща за Титаниум, липсват подгрев на седалките и ксенон, които ще се добавят в следващите месеци.
Има разни външни забележки, но така е - ще се правят и те с времето. Приоритет е пълното обслужване.
Няма нищо общо с МК3-ката - ускорение, еластичност, шум в купето при висока скорост, сглобка, изобщо всичко е на поне едно ниво нагоре.
Ще споделям още впечатления, навъртял съм й само 20-30 км. в града засега. Ето и първи снимки, сори за лошото качество.
(https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13268268_10209694610347790_6985030221347835183_o.jpg)
(https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13320479_10209694610387791_5261368549053642246_o.jpg)
(https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13301338_10209694611227812_8002852102895813018_o.jpg)
(https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13268205_10209694611187811_4404158822189156902_o.jpg)
(https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13243806_10209694610307789_6677116846987825813_o.jpg)
Честита! Много да те радва и да ти служи вярно! :)
Честито Геле. Добра изглежда колата. Очакваме да споделиш впечатления.
Поздравления, чудесен избор и логична крачка напред. Само хубави моменти с новото мондео!
Още едно мк4 в отбора :)
Честито! Надявам се 17ките да са еленов рог :P
Честито ;) Освен емблемата....няма друго общо с мк3 тази кола ;) Много безаварийни километри да и навъртиш ;)
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Честито и много да те радва !
Честито!
Яко. Парктронока и затъмнените прозорци оригинални ли са? Как ще сложиш подгряване на тези седалки? Целите ли ще сменяш?
Честито!
Sent from my D2303 using Tapatalk
Благодаря на всички! :)
Наистина, приликата с Мк3 е само емблемата. Даже и тя не е, защото вече не служи за отваряне на предния капак. :)
Иначе, 17-ките са си заводските за Титаниум (ако не бъркам) - онези с многото спици. За подгрева - събличат се седалките, слага се подгревния елемент, инсталация и бутони от англичанка и това е.
Първи впечатления след 200 км извънградско - върви в пъти по-добре от предишната, не усеща климатика изобщо. Разхода е неочаквано нисък за мен - по борд е 4.9 (София - Разлог), 120 км/ч темпомат на магистралата и газ по прохода, климатика не е спиран. С времето ще проверя колко е верен бордовия, но като гледам и стрелката на горивото как едва мърда, може и отклонението да е малко. Чудесна возия и, най-важното - страшно по-тиха от Мк3. Няма вятър, няма шумене от гуми (хем е със зимните още).
Честито и много безаварийни километри и от мен.
ПП Тази от с. Брод ли е, че на нея ми заприлича?
Не, от София е колата. Забравих да спомена, видях коментар по-горе - да, парктрониците отпред и отзад, както и затъмнените джамове са си заводски. :)
Честито, много безаварийни и от мен. Единственото което не ми харесва е че няма релсите отгоре.
Една седмица с колата и около 500 км. Градски разход - точно 7.5 в София. За мен - доволно.
Другата седмица влизаме за обслужване - масло, филтри, ангренажен ремък и ролки и, ако се налага, другия ремък с ролки. С времето се оказа, че отпред има една разбита биалетка и отзад един лагер присвирва - също ще минат "под ножа".
От вчера с летни гуми - возията почти не се наруши, но колата е като залепена за пътя. Размерът е 235/45 17, заводски.
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13350344_10209764345331121_7374850766478629849_o.jpg)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13316805_10209764345371122_6822817912149227166_o.jpg)
Разхода даже е много добър, като за София и като за този параход :)
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Вече сме с ксенонови фарове с лупи - абсолютно същата процедура, както на Мк3-ката. Даже са същите лупите и ксеноновите крушки. Утре предстои пълно обслужване, а междувременно от Англия се чака блутуут модул с USB от MK4 фейслифт. Демек - скоро ще мога да си слушам музика в колата от USB. :)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/13403384_10209847260643952_5255474059851821681_o.jpg)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/13423905_10209847260683953_802132328756624690_n.jpg?oh=b71ac8e90ed3e83b8632526a6d773a63&oe=58070D01)
Добре изглеждат лупите и във този фар :) Бравоска
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Това с USB -то при мк4 не е ли вече заводско за модела?
Иначе с лупите изглежда много добре. По добре ли свети с тях?
USB-то се появява при фейслифта на МК4, тук е пак само жак в жабката. Иначе ксенона свети много по-добре - аз силно предпочитам ксенонова светлина пред обикновен халогенен фар. :)
Цитат на: Septerra в 12 Юни 2016 18:28:37
Вече сме с ксенонови фарове с лупи - абсолютно същата процедура, както на Мк3-ката. Даже са същите лупите и ксеноновите крушки. Утре предстои пълно обслужване, а междувременно от Англия се чака блутуут модул с USB от MK4 фейслифт. Демек - скоро ще мога да си слушам музика в колата от USB. :)"
.....и едно "Благодаря" за майстор Миро.... (wisdom)
Така де, напълно забравих за делото на майстор Миро. O:-) Голямо данке, фаровете се получиха като заводски. :)
Колата вече е напълно обслужена, със сменен радиатор на климатика, заден ляв лагер-главина, един шарнир и още няколко дреболии. Скоро ще се пътува. :)
И тук два кадъра от рекорда на Форд. :)
(http://media.snimka.bg/s1/5423/037089383.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/5423/037089384.jpg?r=0)
Комбито е много красиво . Обожавам големите коли ,които побират всичко .Затова и фикуса си го държа все още :) Да ти е честита и да наливаш само нафта :) Уникално здрава кола е това мондео .С всеки изминат километър се убеждавам :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Малко ъпдейт на случващото се. Колата се кара всеки ден, пътува се редовно също така. Скоро наближава второ обслужване, след първичното. Планирам и разни глезотийки, но трябва още известно време. :)
За монтаж в мазето чакат подгрев за седалките и Bluetooth модул с възможност за слушане на музика от USB.
А сега сме готови за път отново. :)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/14107621_10210484354250894_40142561358710364_o.jpg)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/14124473_10210484354210893_5352974111437772266_o.jpg)
Влязохме в 21-век с оригинална навигация за модела. Има карти на Европа и основните пътища на България, трябва да й сложа само антена. Звукът е убийствен. :)
(https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14188272_10210537592301812_8962512633484251786_o.jpg)
Скоро - решаваме проблема с DPF-а.
Пу....честито да ти е :)
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Супер, как стои въпросът с обновяването на картите?
Както обикновено, това е големият проблем. :)
Продават се оригинални дискове с 2016 г. карти за Европа, но не включват България, Румъния и региона. Не че у нас особено ми трябва, но щеше да е готино.
Проблемът е, че тази навигация работи с дискове, а тези от фейслифта - с SD карта. За SD се намират всякакви карти (Европа, Русия, България...), но на диск - не.
Някой запознат ли е с процеса по записване на диск за навигация, който да бъде разчетен? Информацията може да се свали от SD картата и да се запише на диск, но не знам как и дали става.
Васко май беше записвал някакви дискове навремето
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
MK3-ката е с Denso, a МК4-ката е с Blaupunkt. :)
Не може ли да се види какво е разширението на файловете и с нещо от рода на виртуалния диск да се презапише от сд картата на диска?
Братушките не може да нямат решение....
Нещо такова обмислям и аз, ама не съм проучил още. :)
Днес най-накрая пристигнаха разни нещица от Англия, другата седмица се чакат още. Скоро влизаме за цялостно боядисване и монтиране на спортния пакет. :)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/14589910_10210966742590301_8225647726247228206_o.jpg)
Геле, нямаш спиране. Чакаме с нетърпение да ни я покажеш на срещата.
Нещо хубаво се задава...
Цитат на: Mondeicho в 15 Октомври 2016 22:59:09
Нещо хубаво се задава...
Смени си аватара и колата под снимката след като монтираш нещата
Подготовката за срещата върви с пълна сила... :)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/14991364_10211217105689222_8416238787557960083_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/14976455_10211217105729223_4547371876665218889_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15025160_10211217105769224_69366268190580175_o.jpg)
а ,че тя добре беше външно що реши да я пребоядисаш
Имаше само два или три детайла без забележка, всички други имаха чукнато, подбито, ожулено - така я взех. А и си лъснаха доволно щетички от италианска градушка. Затова на цяло - слагаме и спортния пакет и пълна премяна... :)
Така ще си знаеш, че е направено качествено. Явно ще си я покараш още известно време...
Чакаме крайния резултат
Вижда му се края, таман за сбирката ще сме готови. :)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15128816_10211288730919808_9121348014213787250_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15110407_10211288730839806_6203083616467894515_o.jpg)
Че той готово бря :) Сив мат :D
Само да му се сложат дръжките и поне един фар и стоп и на пътя....
В рамките на шегата разбира се. Хубавото е, че е накрая така като го гледам една боя и лак остават, трудното е вече зад гърба...
В момента е още със стелт боя... :D
На финалната права сме вече, в петък всичко трябва да е готово. :)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15194512_10211346017911947_3699251273338893412_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15157013_10211346017951948_5558340415966301249_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15194370_10211346019391984_1490620198556286958_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15068465_10211346019511987_2932429005445874136_o.jpg)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15194563_10211346019591989_897458526008169745_o.jpg)
Вече блести боята... ???
Страхотия 8)
Много добре изглежда
Келеша знаеш ли как обича да рисува с ключове по такива красоти :D :D :D Много добре изглежда :) Евала ти
мда ,лака още мекичък едни 500 км по тия посипани с чакъл пътища как ли ще му се отразят :D
Прясно-прясно - преди автомивката даже. По-натам ще кача по-детайлни снимки, но да я поизмия малко. :)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/15156763_10211365723404572_7174349440021592189_o.jpg)
Отдавна не съм се включвал. Колата си се кара всеки ден, засега няма ядове при ниските температури. Вече сме с карта на България, а скоро и камера за паркиране, благодарение на навигация от фейслифта. Моята замина за Португалия. :)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/15972498_10211888423431746_1593943894249587052_o.jpg?oh=cd19784488be13f7d766fa25a12eeb25&oe=5914AEAE)
Юху :) Честито. Сега поне като заседнеш в някоя пряспа /да не се случва де/ ще знаеш къде си :D :D :D
Ще сменя и панела пак с черния лак, че по ми харесва. Матовия не се връзва на преди фейса. :)
Колега, от къде взе тази навигация, ако не е тайна? Един съсед си търси такава от суматия време, но все на камък удря...
От UK пристигна неработеща и без код и тук я оправиха. Беше от S-Max 2010 година, има и вход за камера.
Цитат на: Septerra в 13 Януари 2017 17:39:20
От UK пристигна неработеща и без код и тук я оправиха. Беше от S-Max 2010 година, има и вход за камера.
Кой го оправи? Търся кой да оправи един чейнджър сони от мк4, но досега не съм открил някой, на който са му се занимава с такова устройство. Може ли да дадеш контакт?
Пиши на ЛС и ще те свържа. :)
Вече имаме и Bluetooth с гласови команди, audio streaming и USB. Процедурата не беше лесна, но важен е крайният резултат. Благодарности на Ясен и Иван! :)
Преди това вързах и подгрева на седалките, вече и това е отметнато. :)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/16835785_10212297827826600_4438964553824015069_o.jpg?oh=9b4e0405559b3a708240b1809bc718a9&oe=593ABBF5)
Много го глезиш това мондео. Попаднало е на собственик.
Нов сезон, нови джанти. :)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16939330_10212405543519425_1970771813332397684_n.jpg?oh=06e21e365e2998a89f1142991bae0539&oe=596AACA9)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16997861_10212405543919435_8153111181050005225_n.jpg?oh=691d707ec0f3fab50b95cbbd78635475&oe=593C5F5F)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17022312_10212405543799432_354254969558582465_n.jpg?oh=7b4c249ee2d184dc4842f42de21c1dce&oe=592D91A5)
Честито, добре му стоят. Какъв размер са гумите?
245/40 са гумите, не са чисто нови, но пък са Мишленки. :)
А така....
Колко цола?
Няма смисъл да набутваш 1000 лв за нови гуми с нашите пътища.
18-ки са, 245/40. По-голямо от 18 на тая кола няма смисъл, а с такъв размер гуми си вози направо като 16-ки.
Много ми харесват тези еленови рога, масово седят добре на всички фордове.
Две екстри, които много харесвах на предишното ми Мондео - охлаждане и ел. реглаж, вече са и на борда на МК4-ката. Дори седалката е с памет. Отново благодарности на обичайните заподозрени. :)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/17880737_10212793106848266_961878816132587646_o.jpg?oh=3f077b7e9b2e25fa662f1f41265e3a23&oe=59583DE4)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/17814341_10212793106888267_7023817916155509160_o.jpg?oh=378de2b64bf025aae20ba30141a96395&oe=598D9F89)
Колата беше напълно обслужена + задни накладки и тампон на скоростите. Тук благодарности на търпящия всичко майстор/баща... :))
След 24 ч. колата поема на 4000 км. път. Дано всичко е точно. :)
Лудница ::)
Охлаждането не липсва само на този, който не го е изпитвал лятото, отлична добавка!
Доста път, безаварийно и весело изкарване!
Леки несполуки по дългия ни път, но все пак всичко е оправено засега. В Италия изведнъж колата започна да загрява - шок, не бях виждал стрелка над 90 градуса от 7-8 години на каквато и да е кола. След дълги разправии и проверки се оказа, че термостата е забил и колата работи само на малък кръг.
И тук дойде интересната част от историята - бърз чек по интернет, намерихме единствения сервиз все още работещ в петък преди Великден в 7 вечерта. Газ на почивки с колата до там, хората видяха, че сме българи с Форд и се обадиха на някакъв човек. След няколко минути пристигна българин с Ford Edge, който работи в местното представителство на Форд. :)
След дълги разговори и разправии се оказа, че няма как да намерим термостат и да го сменим, защото е празник. На следващия ден майсторите бяха отишли в 6 сутринта (!!!), бяха почнали колата и в 10 бяха блокирали термостата на постоянно отворено положение - поне да се приберем, в България ще го сменим. Късмет и добри хора винаги са добре дошли. :)
Трипът продължава, колaта работи добре, само качва температура много бавно.
След 3777 км. път, всичко приключи добре. Колата не прояви повече ядове, сложих 1-2 картона и успях да я посгрея на магистралата, с което падна и разходът. Общо за цялото пътуване, при около 70% магистрали, 15% градско и 15% междуградско, 50-60% от времето на климатик, 4 човека с много багаж, 18-ки и неработещ термостат ( (rofl) ), разходът е точно 5.5/100.
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18155787_10212928823121088_632512152091460414_o.jpg?oh=01bcbd823fb4e631aff85d5cfafd292b&oe=59898084)
П.С. - на таблото дневния километраж отчита 1777, но на 2000 км. занулява по незнайни причини.
Вече и с кабелна телевизия... :))
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18156390_10212978527763673_6437821487276909661_o.jpg?oh=fa600310f0976d27f139b110cdc2f84c&oe=5986B847)
Камерата е нещото с което много бързо се свиква и е страхотен помощник за опазване на задната броня ::)
Отдавна не съм писал в темата. Какво ново - сменихме термостата, ъпгрейднах и Convers-а с нов руски сoфтуер с разни шукарийки - визуализация на парктроника, цветова тема от фейслифта и нови иконки, по-коректна визуализация на темпомата и показания за температура на антифриза и напрежението в системата. Кеф. :)
(https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/19055095_10213403915318096_1335426512852618823_o.jpg?oh=8895816fee74f56344cbb9eb8e6e9cea&oe=59DE76FC)
Руснаците съм ги признал за велики по софтуерни кракове на програмките. И ги споделят, не ги крият само за себе си ???
Много са добри, да. Разработили са куп подобрения за Convers+ за преди и след фейса. Но си искат пари, за да ги дадат, вече не става безплатно. Това е заслужено, разбира се, хората са свършили добра работа. :)
Здравей колега.
Ъпдейта на Convers+ се е получил много добре.
Може ли инфо къде си го направил.
Благодаря предварително.
Пиши ЛС, колега.
Отдавна не бях писал, а има или се задават сериозни новости. Първо, вече сме със зимни гуми - 18-ки джанти от МК3 + чисто нови гуми Лауфен 225/45.
Освен това, от Германия ми пътува централна конзола от фейслифт, скоро следва монтаж и ще стане убиец. Също така, нови релси на шофьорската седалка, че се клати, а най-голямата изненада е почти готова - целият Titanium X Sport пакет е готов, чака само монтаж. Скоро няма да може да се познае колата... :)
Междувременно, ДПФ-ът си замина след около година борба с него - смяна на самия ДПФ, смяна на сензорите, смяна на крайното гърне, статична регенерация, динамична регенерация и какво ли не. Резултатът беше, че колата се движеше около 1000 километра без проблем, после като дойде време за регенерация (което си е нормално), процесът зацикляше нон-стоп - правеше по 2-3 регенерации всеки ден и така до побъркване. Никой не разбра какво предизвиква проблема и накрая се прежалих да го махна - физически премахнат + софтуер от UK. Резултатът е по-добро ускорение от ниски обороти, НИКАКВО пушене отзад до около 4000 об/мин (което най-много ме притесняваше като фактор, но изненадващо наистина няма грам чернилка) и елиминирано прекъсване при движение с ниска скорост на висока предавка. Колата работи буквално като нова, много съм доволен.
Една снимка с новите джанти, скоро ще кача и с пълния спортен пакет + фейсовия интериор. :)
Браво и честито за новите придобивки.
С пакета става друга кола, супер! Жалко за ДПФ-а, от малкото хора си, където опитват да го съживят (аз не бих имал нерви...). Странно, че след толкова сменяния на чаркове няма никаква разлика, интересно би било да се разбере защо се дъни.
И на мен ми е адски любопитно в действителност, защото при статична регенерация стойностите на диференциалното налягане след това спадат до 0 почти винаги - значи ДПФ-а си е в добро състояние. След това, когато дойде време за първата регенерация, нещо хвърля системата в джаза и почва нон-стоп да "чисти".
Спортният пакет е монтиран, колата коренно промени визията си. Майсторите много се постараха (и малко ме псуват за което (tooth) ), бая играчка падна. Много съм доволен от резултата. :)
Много добре изглежда!
Направо ми се прииска да плясна някоя от снимките за фон на десктопа.
^-^
Браво!
Колата изглежда много добре.
Конверсията към фейслифт също е вече готова. :)
И, както е модерно сега да се прави, един бърз колаж преди-сега. На интериора не можах да намеря снимка от оригиналното състояние.
Бахти якото Мондео чуек ^-^
Красота!!!
Доста красиво е станало.Джантите тези ли остават за постоянно,или ще се сменят на пролет ?
Това е зимният сетъп, за на лято си има 18-ки еленов рог от S-Max. :)
След почти две радостни години и около 55 000 километра, колата вече има нов собственик. Радвам се, че отива във фен на марката, а не просто в собственик - знам, че ще се грижат добре за нея.
Обобщително мога да кажа, че колата е страхотна за годините си - много тиха, комфортна, доволно екстри, евтина за обслужване и икономична. По-здрава е от МК3, макар и да има своите болежки (ДПФ и малко по-рехаво окачване, ако си с 18-ки). Страхотна кола като цяло.
Относно следващата мога да кажа само, че няма да сменям марката и модела. Надявам се да мога да покажа нещо след около месец - месец и половина. :)
Последна снимка от тази сутрин преди да се разделим. :)
Хайде честито и на двамата тогава. Чакам да покажеш 5-я елемент!