Валове от RQA/RQB на N7A ?

Започната от THX, 05 Ноември 2013 18:45:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

THX

Здравейте!
Чудя се дали за взаимо заменяеми валовете между тези двигатели. :)


opex

Не, RQA(B,C) са Зетек/Зетек-Е двигатели със съответните валове. Могат да се слагат на 1.6 до 2.0, но какъв е ефекта е въпрос на друга тема.
На N7A валовете са най-добри от тази 'фамилия' двигатели (I4 ли бяха.. N9A...). Прочети тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=4317.msg56672#msg56672
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

#2
А от N5F (въпреки че са редки и скъпи, фазите им са същите като на горе-споменатите)? Просто искам да знам дали има нещо OEM с по-интересни градуси, като за моя двигател. Aftermarket тунинга ще ми излезе скъпичък. :) Колкото до ефекта от валовете, искам тоя двигател да се върти до малко по-високи обороти. :)


opex

#3
Една от причините поради които въобще не харесвам N7A. Скъпо. И трудно.
Да завре само човек един 2.0 зетек в коша (или поне блок) и с някои модове ще постигне 150кс. А опциите за доразвиване на тоя мотор са толкова много и толкова по-безполезнени за джоба спрямо N7A, че няма на къде.

А защо са ти по-високи обороти? Пробва ли да си играеш с предварение/закъснение на тези валове? Имаш ли афтърмаркет ЕКУ което да осигурява работата при тези обороти? За по-високи обороти трябва и работа по клапаните. По-добре пробвай с други числа на скоростите/диф и размер (диаметър) на гумите.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

#4
Почнал съм лека по лека да си правя мега, тъй че за ECU съм помислил :) Колкото за всичко останало което изреди, така или иначе съм решил да наливам в колата. Сега проучавам какво, как, колко и на каква цена, за да мога лека по лека да събирам нещата на куп и тогава да правя. Нямам гараж, нямам и друга кола и това трябва да стане на един път. :) Колкото до скъпотията на N7A, да скъпо е. Затова съм се ориентирал към степен на сгъстяване около 8:1 и надув. За паите с които се постигат 200+ атмосферни коне, с турбо ще се постигнат много повече.


pyle

Цитат на: opex в 06 Ноември 2013 01:50:54
Една от причините поради които въобще не харесвам N7A. Скъпо. И трудно.
Да завре само човек един 2.0 зетек в коша (или поне блок) и с някои модове ще постигне 150кс. А опциите за доразвиване на тоя мотор са толкова много и толкова по-безполезнени за джоба спрямо N7A, че няма на къде.




Би ли направил представил, груба сметка какво и колко струва, за атмосферно доработване на 2.0 зетек и N7A до 180к.с и 7500 об/мин., просто ми е интересно, не го правя с цел да се заяждам. 



vladi tanev

Нищо лично към никой ама със тоя зетек започнахте да се уливате изкарахте го ебахти и маторя на N7A само едни дросели да му забия и пак е повече отколкото зетека който тепърва трябва да му докараш едни 150 коня от някъде които са си пари и после нагоре със още пари докато стигне нивото на N7A  със дроселите и за справка не е толкова скъпа подръжката колкото я изкарвате зетека да не би пък да има евтина подръжка само коплекта ремъци и ролки е 200+ лева.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


THX

#7
Цитат на: pyle в 06 Ноември 2013 19:27:17



Би ли направил представил, груба сметка какво и колко струва, за атмосферно доработване на 2.0 зетек и N7A до 180к.с и 7500 об/мин., просто ми е интересно, не го правя с цел да се заяждам.

Поправи ме ако греша, но си мисля, че зетек-а няма да се размине без порт на глава, докато N7A с дросели, една хубава генерация, увита в термолента, валове и ремап е там някъде. Дори без да се отваря двигателя.


opex

С дросели и без споменати доработки на 2.0 зетек без порт също дават 180кс. Не че се оливам, но няма за какво друго да се говори и да искам. Не съм отнел от достоинството на рс2к, корав мотор е, обаче говорим за друго. Поддръжката хубаво и да е почти еднаква, макар че пробега е друг, но при положение че се ползва за извращения ако се строши нещо този процес при рс2к боли много. Във всички варианти за изкарване на сходни коне наливането на пари е повече за рс2к а и опциите за достигането са доста. Да не си говорим, че при рс2к се искат по-малко или дори равни пари. Както и другата ситуация ако нещо стане на супа че е по-малко изваждането.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

#9
Не виждам смисъл в спора... тези 180 магарета не са проблем за който и да е бензинов 2.0 двигател. Въпроса е от там нагоре. Колко мислиш държи стоковата карантия на зетека и колко на N7A?

П.С.
Нека админите променят заглавието на темата, щото съвсем избягахме от въпроса.


Bobi

Бих я променил, но трябва да призная, че не мога да схвана за какво става дума :))


THX

#11
Аз просто питах за валове, колегите го обърнаха на война - NGA срещу N7A.


opex

#12
Стоковата карантия на зетек държи до 250-60кс с турбо. За N7A нямам представа.

Аз не съм го обърнал на война. Просто си дрънкам. На 10 места съм написал, че не ми е ясен N7A. Просто виждам какво се случва при сходни казуси в държави с части на всеки ъгъл и собственици с доста по-големи възможности.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

Да разбирам, че биелите и буталата са стокови. За тея коне и турбо, доста трябва да се разреди двигателя и вероятно е разреден с 2 гарнитури - нещо което за мен е еднодневка... Качественото подготвяне и на NGA и на N7A е пари. Дали ще търсиш ковани биели и бутала за NGA или N7A, парите са същите. Ако ще портваш глава - парите са същите. Ако ще олекотяваш маховик - парите са същите. Ако ще взимаш керамичен съединител - парите са същите. Ако ще слагаш афтърмаркет валове ( stage 2, 3, 4) - парите пак са същите...


opex

Кой тук е тръгнал така качествено да подготвя двигател? Всеки път се поставя прост въпрос след което се започва да се обяснява как това пък онова можело пък незнам си какво... Сякаш ебаси проекта идва. Ми то на теория и колело с хамстер може да се сложи или двигател от совалка. Дайте да си говорим тук какво се случва. Всеки прави с пръдня боя. Без значение дали иска или не иска. Плитки са джобовете. Иначе нямаше да коментираме тая тема.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

То затова толкова фордове по моргите и вторичните, щото всеки с пръдня боя прави. Отне ми година и половина да намеря неизгнил двуврат ескорт, за късмет е и RS2000. Та мисълта ми е, че ако искаш нещо както трябва се бъркаш в джоба, иначе всичко е хубаво, ама за малко. Не е случаен лафа  "получаваш това за което плащаш"...


vladi tanev

Мога да дам инфо за N9A който е същия като N7A но разликата е само във главите единия е 16 клапана другия е осем та разреден със две гарнитури и със турбо Т3-Т4 със мега съм го карал на 1,1 бара със леки оувър бустове до към 1,3-1,4  и нямах никакви ядове това е със стокова карантия и предполагаемите коне бяха около 260-280 на вала а степента беше от порядъка на 9,1-9,3 вече съм забравил колко със точност беше но си беше сгъстен добре сега го карам същия мотор със степен 10 на скромно налягане от  0,6-0,7 и предполагаеми коне около 200+++ но тука вече и е другия важен фактор килограмите на колата са ми в много повече.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


deshi

Тези мотори ако трябва да станат наистина силни и да държат ... говорим над 300 к.с.  искат доста пари ...иначе на Владо варианта гъст мотор с налягане 0,7 прави колата много приятна за каране и държи вече почти 1 година ... та мада фака  двувалкен е доста благ вариант мисля , както и зетек
Грозен си кат` OHC  .....


naskoto__

Ако трябва наистина да говорим за сравнение между N7A и RDA/RKC/RQB/NGA...първия е 16v версия на DOHC мотора от Сиера,а втория на CVH,общо казано.Като цяло не напразно Форд са избрали този вариант за рс 2000-първо,яка маслена помпа,при зетек задължително се сменя ако се прави сериозен мотор,слаба е.Второ,рс е с верига,86мм ход на буталото,86мм диаметър на цилиндъра(като C20XE),NGA по спомен беше 86 ход/84.800мм диаметър,рс е с верига,зетек с ремък,за клапани и портове няма смисъл да се дава сравнение,както и за колектор и дросел,електроника,валове и т.н.Това са подробности,но са важни ако се има в предвид от каква база се почва.
Аз лично рс мотор не съм трошил досега  8),но доста потрошени съм виждал,кой от лоша подръжка,кой от лошо каране,кой от лошо ремонтиране...


THX

Влади, ще споделиш ли до какви обороти въртиш? :)


vladi tanev

Преди когато беше със турбото и мега го въртях до 6500 след това бях и със дросели от мотор и пак със мега тогава се въртеше до 7500 а сега понеже е със заводската електроника си го карам пак до 6500 със турбо
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


THX

#21
Със един колега от университета умувахме над тая работа с оборотите. Сметнахме съотношението дължина на биела / ход на бутало и получихме 1,735. Нищо не ми говори това число, но по негови думи, тоя двигател може да се върти над 9000. Аз бих бил доволен и на 8000 - 8500. А иначе като си надувал на 1.2 бара, какви дюзи си ползвал? Горивната помпа достатъчна ли е?


vladi tanev

Нa бензин не съм я кaрaл сaмо нa гaз
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


pyle

Някой има ли информация, за оригиналните валове на N7A ? Лифт, дължина.


opex

qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

За валовете ок, но как стои въпроса с хидравличните повдигачи? Някой знае ли до какви обороти успяват да сработват?


opex

#26
Проблема не са повдигачите, че са хидравлични, а пружините, които се чупят. Преди дори да стане въпрос дали смогват да върнат клапана обратно след определени обороти. Бих казал, че над 6800 става рисковано.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

А някой сменял ли си е пружинките със спортни? Отразява ли се на гърбиците на валовете това? Виждал съм вал от хонда със изядени vtec гърбици след смяна на пружинките.


opex

Сменяш ли пружини/повдигачи сменяш и валовете със спортни. Малък е смисъла да се върти на 7000+ със стокови валове.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


THX

Това е ясно. Питах за пружинки и повдигачи, за да знам те до колко могат.


michael_cool

Онзи ден се рових из RS200016v и гледах една тема , мотора беше с подсилени пружини и титаниеви талерки , но не знаеха каква марка са така бяха взели мотора . Но не бяха двоини прижини просто беше по яка .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


pyle

Съжалявам, че ъпвам стара тема. Някой има ли информация за фабрично зацепване на валове на N7A мотор? Лифт при ГМТ, дължина на валове при 0.1/1мм, момент на отваряне и затваряне за двата вала в градуси.