Ford EcoSport - впечатления и заслужава ли си?

Започната от EcoOwner, 07 Септември 2016 14:59:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

EcoOwner

Здравейте всички. Най-напред да се извиня за раздела - чудих се къде да пусна темата, но май тук е най-подходящо.

Обмисляме да вземем нов автомобил. Семеен, но компактен - да можем да го ползваме в града и да излизаме на почивки и разходки навън. Спряхме се на Форд ЕкоСпорт с идеята, че е по-висок, компактен, сравнително икономичен и разбира се - решихме нов автомобил. Алтернативата е Ситроен Кактус/Пежо 2008 заради същите причини. Надявам се да няма радикални почитатели на марката и да не пише и на моя профил "Отстранен" ;D

Всякакви мнения и впечатления ще са ми от полза - ще се радвам да стане дискусия.

Поздрави,
Христо


Alexi

Аз ходих и разглеждах модела покрай новото мондео ,приятна машинка на шасито на фиеста е ,тесничко ми се видя на мен но за из града ще е приятен .. нямаше да е зле да се предлага 4х4

Septerra

Карах такъв три дена, с 1.0 мотора със 125 к.с. Вътре е тесничка, но аз обичам да ми е широко и сравнявам с Мондео - за теб може да е ок. Багажникът е малък.

Плюсове - супер окачване, пъргава е, относително икономична (дизел май ще е по-добре); мисля, че е евтина за обслужване; има всички глезотии, които реално ще ти потрябват.

Минуси - цената й е малко висока за това, което предлага; материалите в интериора са под нивото на останалите фордове; на мен ми е леко грозновата.

Alexi

мда сякаш фокус е по добре за тия пари

sinnerman

Нов модел на Форд и както колегата е казал е на базата на новата Фиеста. Дори отвътре е почти идентичен като табло и салон. Фиестата има отлично пътно поведение и е много приятна за шофиране. Двигателят 1.5 TDCI e много пъргав и икономичен.  Багажника не е много голям.

Pyrhel

За мен един от огромните минуси за градска кола е вратата на багажника да се отваря настрани - трябва ти още едно паркомясто, за да сложиш 2 домата в багажника. И като гледам тоя дизел - 14 сек до 100 каталожни, значи поне 15-16 реални, еебахти мъртвеца за 36к лв.
За мен е доста важно и на какви обороти е мотора за извънградско, защото бучи и не го издържам. Ръчните са 5-степенни - ако е като 1.6 дизела на Фиеста (150 = 3500+) и 1.6 бенз във Фокус (140 = 4000+), а най-вероятно е - доста неприятно.

От 2008 имам преки впечатления, допада ми. Позната отнесе ПРЕДИ 1 ГОДИНА 1.6 дизел 120 коня с 6 скорости за 27к лв със сравнително ниско ниво на оборудване. Кактусът много ме дразни и не ми допада. Бих скочил на Пежото на 100% ако дилемата е между тези модели.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Lucy

#6
В момента се предлага в СФА втора фаза на 2008. Малко по-скъпа от предната, но мотор 1.6 75к.с. HDi със средно ниво на оборудване излиза около 27-29. Разходът е ОК. Вече при ALLURE нивото на оборудване започваме на цена от 29к до към 44 (с кожи и JBL, Жанти-манти и камера за заден ход).

И аз в последно време се заглеждам в това Фордче, ама нещо не мога да се пречупя при наличието на Лъва... ама аз съм и пристрасна.

Имай предвид, че едно от предимствата на Пежото и Ситроена е багажникът, който ми изглежда доста по-голям. Карала съм 2008 преди фейса няколко пъти с най-големия дизелов двигател, който се предлага за модела и беше много тихичка на 140-160 (особено в сравнение с 206-цата (rofl) ). Кактусът при мен е на 3-то място, не само заради визията, но и заради цена. При цифрите за цена за Форда и Пежото, "Цитрона" е най-постен. И тия гуми по вратите, които уж трябва да са плюс за в града, точно след 1 година заприличват на Г--.

"Aко може така, да има... така... повечко екстри, ама така... по-спортна... И ако може направо да си е 2-ка бенЗ... ама да не харчи много... нЕкъде 6-7? Мааааксимум 7,5!" из изискванията на един "рейсър"

belota

Аз може и да съм пристрастен малко, но аз съм за екоспорта и ако продам фиестата мисля да взема един.

EcoOwner

Най-напред трябваше да кажа, че не сме ходили да гледаме на живо нито една от 3те и може би това ще е основното при избора. Дали дизел или бензин също не сме решили окончателно, но може би ще бъде бензин. Това за капака на багажника никога нямаше да ми мине през ума, но е доста полезно, представих си ако паркирам в мола как маневрирам и запушвам пътя, за да оставя покупките :)) ЕкоСпорт ми допада като визия най-много от 3те, затова писах първо тук и не в другите форуми, но капакът е минус. Ще я държим в гараж, в който ще паркираме 2 коли и ще е мега абсурдно да трябва да отварям гаражната врата, за да отворя багажника...
Горе казах вероятно бензин, защото мислим да я караме по-дълго време и идеята е да избегнем скъпите дизелови ремонти, но пък дизелите наистина имат драстично по-нисък разход на гориво. 6тата скорост вероятно ще дава и по-голяма икономия на дълъг път, но пък веднъж в месеца излизане извън града едва ли ще е чак толкова значимо като разход на гориво и шум, който да е неприятен. Все пак е нова кола, нали шумоизолацията трябва да се подобрява с всеки модел.
Septerra, какъв разход даде колата, шум?

Septerra

EcoSport-a е шумничък, да. Градско не очаквай по 9-10/100 (за бензиновата говоря - дизелова не съм карал).

2008 е чудесна кола - тествал съм преди фейса, чакам и сега след фейса. Много по-добри материали от Форда, шумоизолацията е добра, чувства се като по-хубава кола.


Alexi

Цитат на: belota в 07 Септември 2016 18:32:52
Аз може и да съм пристрастен малко, но аз съм за екоспорта и ако продам фиестата мисля да взема един.
слагам те в бисерите :))

opex

На страна как от 1.0 се изкарват 125кс, в какъв оборотен диапазон са и могат ли да се използват, и какъв е ресурса на мотора при това положение, но по-абсурдното за мен е 1.0 да дава разход 9-10 градско.
Рано или късно на човек ще му се прииска да я газифицира, с което мястото за багаж още ще намалее дори бутилката да е на мястото на резервната.
Ако се купува нова колата не знам какви биха били тези проблеми покрай дизела. Не съм запознат с двигателите, но допускам че би трябвало поне 5 години да няма проблем. А за това време живот и здраве може да се смени и за нещо по-добро.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Alexi

те и 140 коня се научиха да вадят ,мотора се предлага :)

Pyrhel

Цитат на: EcoOwner в 07 Септември 2016 18:58:49
Горе казах вероятно бензин, защото мислим да я караме по-дълго време и идеята е да избегнем скъпите дизелови ремонти
Ооо, повярвай, ако се спрете на ЕкоБууст или който и да е от конкурентните мотори с директно впръскване, по нищо не се различават от дизела - турбина, турбо пътища, ЕГР, помпа за високо налягане, инжектори за високо налягане и директно впръскване, двумасов маховик... Колкото скъп е ремонтът на дизел, толкова вече е и на бензиновите. А като каза Орех за газ - за директното впръскване газовите просто не работят ОК. Ако се гледа и за след гаранцията - бих избрал или нормален бензин (ако се предлага) с идеята за газ някога, или дизел заради икономията на гориво.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

VENTCI

#14
Приятна за каране машинка - с двигател 1.0 и 125 к.с. - ускорява прилично и не е шумна, там където може да мине с обикновен Фокус не се минава. Ако се движиш пр. с 90 км/ч ще ти се струва, че не се движиш - добре стъпва на пътя общо казано. Разход на гориво в град едва ли ще е над 7/ 100 - отиди в МП и я пробвай, така ще получиш реална представа  ^-^

EcoOwner

Благодаря на всички за мненията. Ще се радвам ако има още (fri)
Не мисля да има газ колата, все пак е нова, но пък докато й изтече гаранцията има много време и не се знае какво ще се реши. Това с цената на бензиновия ремонт не съм го очаквал, защото навсякъде чета оплаквания от дизелите и останах с впечатление, че бензиновите не са проблемни. Септерра казва 9-10 разход градско, а по каталог EcoBoost го дават 6.6 и 4.7 извънградско. Дизелът пък 4.9 и 4.4. Някой има ли ЕкоСпорт, за да сподели реален разход на гориво и как е откъм обслужване?
Нещо тази работа с такава разлика в разходът на гориво, шума, вратата отзад май почва да ме разколебава :-[

Alexi

на тия разходи дето ги дават по каталог си сложи поне 2 литра отгоре за каране в реални условия а не на стенд в зала :)

gvasilev

Здравей, може ли да кажеш избра ли нещо от трите?
мен ме интересува повече подробности за ЕКОСПОРТ-евентуално ако си ходил на тест-драйв:
Реално толкова ли му е малък багажника, твърдо ли вози и т.н
Защото има снимки че при изправени  задни облегалки,  събира пералня в багажника си-аз в мондеото хечбек не мога да я събера примерно с изправени задни облегалки и затворен багажник. Та търся още мнения и аз за този модел

vasko123_4

Моето мнение относно визия, вложени материали и качество бих ги наредил по следния начин - Пежо, Форд, Ситроен. По критерии цена и в последствие обслужване - Форд, Ситроен, Пежо. Относно разход на гориво - карал съм почти всички автомобили с най-различни комбинации от новите модели на Форд и категоричното ми мнение е, че разходите са достижими. Лошото е в това, че живеем във време, в което все бързаме за някъде, все сме под напрежение, докато шофираме мислим за най-различни неща и единствено мислим за разход, когато отидем на колонката като светне лампата. Карам 1.0 ЕкоБууст със 100 конски сили. В града съм достигал 6.0 при 100% градско - разбира се, че ми се налагаше да карам извън часовете пик. Сега ми се налага само в натовареното време и предвид жегата разхода е 8. ЕкоСпорта е със градски 7.5 при мен при същите условия. Личното ми мнение ако не се бърза за покупка на автомобил - изчакай новия ЕкоСпорт. Отново ще има визията вътре на новата Фиеста, и агресивната визия на големия брат "ръбатко" :)