Transmission service required

Започната от mspirovv, 09 Май 2023 14:24:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mspirovv

Здравейте , колеги ,

прибирайки с вчера от Варна с моето Mondeo MK 4 2.0 TDCI 140 HP automatic ( AISIN) ми излезе съобщение на таблото "Tranmission service required" без да има каквато и да е промяна в поведението на колата. ( Не е влизала в авариен режим или нещо от сорта)
По-късно като се прибрах я закачих на диагностика и ето каква грешка е записала колата:
1 P0741:00-64 Torque Converter Clutch Solenoid Circuit Performance/Stuck Off CMDTCs(Storage Trouble Code)

Някой от форума сблъсквал ли се е с такъв проблем и какво е решението му ?
Сериозен ремонт ли ми предстои на кутията или е нещо просто , което се заменя/почиства .
Понеже във Велико Търново няма сервизи за автомати и затова се обръщам първо към вас за информация.
Благодаря предварително


F Focus

За начало-някога масло и филтър на автоматика сменявани ли са изобщо?

mspirovv

Цитат на: F Focus в 09 Май 2023 20:04:25За начало-някога масло и филтър на автоматика сменявани ли са изобщо?
Маслото го сменях преди около 6000 км , филтъра не е сменян понеже майстора ми каза , че се намирал вътре в кутията.

ivchotr

Смяната на маслото на тези кутии е малко по-сложно като процедура, дори и да не се сваля картерът. Ако не е спазена, кутията може да не е напълнена по норма и затова на моменти да не сработва добре. Във всеки случай не е зле да се свали картерът и да се подмени филтърът, че не се знае кога за последно е правена тази процедура.
Соленоидите по някое време се износват и трябва да се ремонтират или подменят.
Има неща, които не бива да се правят при използване на автоматични кутии. Прочети ръководството за колата.
Търновлии пращат кутиите за ремонт във Варна. Има добър майстор и в Русе, но варналии били по-добри.

mspirovv

Сега се чух с един майстор в с. Мартен , който хвалят и ми каза , че по тази грешка колата била за хидротрансформатор , дефакто кутията е змаинала.

ivchotr

Ако кутията е заминала, ще го усещащ при превключването на предавките. Ще има тласъци, чукане, ненавременно превключване към по-ниска или по-висока предавка, отказ от включване на предавки и т.н. С други думи ще усещаш толкова притеснителни неща, че ще те хваща страх да обиколиш блока с колата, камо ли да пътуваш до Варна и обратно.
А ти казваш, че освен съобщението други симптоми за заминала кутия не са видими.
Като писах по-горе за сервиза в Русе, имах предвид точно с. Мартен. Преди два месеца дъщеря ми закара там Хлопела с японски автоматик, че имаше някакви драми с влизане в сервизен режим баш при изпреварване и човекът след проверка каза, че поне на диагностика и след тестово каране не вижда някакъв належащ за отстраняване проблем. А колата на моменти леко подскачаше при включване на директна или задна предавка.
Моето предложение е да потърсиш и второ мнение на място в сервиз за автоматични предавателни кутии, защото материята е сравнително непозната на широката публика и в частност на голям процент от майсторите на предавателни кутии, за да не те набутат с излишен ремонт. Питай изрично дали това съобщение може да бъде излъчено и заради друг проблем или примерно без кутията да се нуждае от ремонт. Като да речем заради недостатъчно количество на маслото, което не е налято по норма поради незнание на извършващия смяната му.

mspirovv

#6
Благодаря за съвета.
Сега разговарях с друг сервиз и ме съветваха преди да им я закарам да ида в добър сервиз  , който първо да направи една хубава диагностика на двигателя преди да се предприема каквото и да било понеже грешни стойности на соленоида можело да се получат и от лоша работа на ДПФ и т.н
Не го обясних много добре ама да.. утре съм на диагностика във Ford.

Alexi

тази грешка я набива при повече от 200 оборота разлика между двигателя и торка т.е. той не заключва напълно когато това се очаква ,като причината за това може да е износване ,може да е дефектирал соленоид и други неща .. майстора много набързо е отсякъл с най скъпия възможно вариант ,типично  :D

F Focus

#8
Цитат на: mspirovv в 10 Май 2023 12:17:21Сега се чух с един майстор в с. Мартен , който хвалят и ми каза , че по тази грешка колата била за хидротрансформатор , дефакто кутията е змаинала.

Скромното ми и непрофесионално мнение е, че да се смени маслото без филтъра е все едно нищо да не се направи. Хидротрансформаторът "умира" основно от старо масло и несменяван филтър откак е произведена кутията, като така настъпва т.н. "маслен глад".
Наблюдението ми е, че болшинството закупили употребяван автомобил много подценяват поддръжката на ск. кутия (и не само), независимо дали е ръчна, или автоматична.
Винаги е задължително при поддръжката на класическа авт. ск. кутия, като "Айсин" да се свали картерът на кутията и  да се изчистят добре всички маслени пътища (т.н. "мозък" на кутията) плюс задължителна смяна на филтъра-всичко друго е меко казано несериозно!
Вие споделете прав ли съм?
Ако съм на мястото на автора на темата ще направя гореописаното, ще сменя филтъра и маслото, ама ТОЧНО с предписаното от производителя, което да не е МЕНТЕ и с НИКАКВО друго, и  ще си плюя в пазвата да съм минал "тънко"!

П.С. "Айсин" е доказана марка при класическите хидравлични автоматици, ама не е вечна във времето и пробега, и търпи до време издевателства и липса на поддръжка! Аз лично веднага след закупуването на употребяван автомобил с такава ск. кутия веднага бих извършил гореописаното.

ivchotr

Повечето "майстори" бягат от сваляне на картера, защото им отнема повече време, което иначе биха използвали да излеят старото и да налеят ново масло на още няколко подобни кутии. Или просто нищо да не правят, ако са на твърда заплата в сервиза. Като цяло смяната на маслото на такава кутия, с подмяната на филтъра, се прави на 50 - 60000 км. Без смяна на филтъра срокът се сваля на половина. Демек, ако колата се кара по 15000 км на година, след две години ще им кацне пак за смяна на маслото.


mspirovv

Днес бях на диагностика във Ford и не откриха никакви грешки.
Казаха ми , че не е трябвало да изтривам записаната грешка като ми е излязла и сега да карам докато не излезе отново.

Alexi

така или иначе това е обща грешка ( generic ) ,по нея няма как да ти кажат какво и има на кутията

ivchotr

Щом кутията не хлопа, не тропа, не вие, не подскача при включване на директна или задна, когато си на място, превключва предавките навреме като я настъпиш, карай и не я мисли много. Дори и да не са спазили процедурата при смяна на маслото, с времето то ще си намери мястото в кутията и ще остане само да провериш нивото му. Защото не е добре маслото да е по-малко, отколкото трябва да бъде в кутията.

mspirovv

Цитат на: Alexi в 11 Май 2023 16:46:50така или иначе това е обща грешка ( generic ) ,по нея няма как да ти кажат какво и има на кутията
В такъв случай как се диагностицира кутия?

FoMo4

Какво количество масло е сменено и как?

mspirovv

Цитат на: FoMo4 в 14 Май 2023 09:28:11Какво количество масло е сменено и как?
Как , предполагам през пробката.
Иначе мисля , че 4л е източеното (колкотоо е възможно)

FoMo4

При положение, че кутията събира около 11л, с тези 4л нищо не е направено.
Да, скъпо излиза, но най - добре е да се вземат 12 литра и да се направи смяната 4 пъти, по този начин почти цялото масло в кутията ще е ново.

F Focus

Цитат на: FoMo4 в 14 Май 2023 12:04:54При положение, че кутията събира около 11л, с тези 4л нищо не е направено.
Да, скъпо излиза, но най - добре е да се вземат 12 литра и да се направи смяната 4 пъти, по този начин почти цялото масло в кутията ще е ново.

Напълно подрепям това мнение!

ivchotr

А не е ли по-добре просто да махнат и картера на кутията и да сменят и филтъра?!? Така ще е сигурно, че всичкото масло ще е ново от първия път.

nogopechen

Вероятно много хора са си помисли това, но нямат смелост да демонтират предният мост ( магарето ). На повечето коли е така.


mspirovv

Цитат на: ivchotr в 14 Май 2023 20:33:25А не е ли по-добре просто да махнат и картера на кутията и да сменят и филтъра?!? Така ще е сигурно, че всичкото масло ще е ново от първия път.
Явно наистина ги е страх , защото на мен ми обясниха как били сменяли на някаква кола цялото масло на кутията и 1000 км по-късно тя блокирала.
Предполагам ако се смени цялото кутията има нужда от някаква адаптация.

Pyrhel

Цитат на: ivchotr в 14 Май 2023 20:33:25А не е ли по-добре просто да махнат и картера на кутията и да сменят и филтъра?!? Така ще е сигурно, че всичкото масло ще е ново от първия път.
В картера остава 200-300 мл масло, сваля се не заради него, а да се смени филтърът.
Голямото остатъчно количество е в кутията и вариантът за цялостна смяна е с помпа (наливане без циркулация "до чисто") или на няколко пъти точене-наливане.
Обикновено кутиите имат 2 филтъра - хартиен и фина метална цедка. Ако няма стружки или гъсти утайки, металният може да не се сменя, но хартиеният е важен (както при горивните с-ми).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

FoMo4

Цитат на: ivchotr в 14 Май 2023 20:33:25А не е ли по-добре просто да махнат и картера на кутията и да сменят и филтъра?!? Така ще е сигурно, че всичкото масло ще е ново от първия път.

Под картера е мехатроника, филтъра е закачен за помпата, а за да се свали тя, се цепи кутията .... демек се сваля, за това най - доброто решение е промивка с поне 12л масло.

ivchotr

A някой може ли да сподели мнение за сервиз за автоматици с кадърни механици/диагностици в него на територията на София или околността, че днес Хлопелът пак е изревал със съобщения за сервизиране на трансмисията и на ESP. Иначе си работел нормално.

mspirovv

Вчера връщайки се от София пак се появи съобщението и тъкмо викам сега ще ида да я закача във Форд и да разчетат грешката .. ама след като изгасих колата и я запалих отново грешката я нямаше.
В някакъв чуждестранен форум четох , че при проблем с ЕГР също били възможно да запише такава грешка.
Вие как мислите , какви са симптомите при неправилно работещ ЕГР?

Жоро Петков

Дори грешката да не ти е излезнала втори път вече е записана. Т.е. от МП могат да я прочетат и да видят други съпъстващи грешки.

mspirovv

Ходих отново във Ford , закачиха я и грешката беше същата , която съм писал в началото на темата .
torque converter clutch control solenoid P0741
Извън скоростната кутия ли се намира това управление и някой има ли представа колко струва и откъде мога да поръчам ?

Жоро Петков

Е тия във Мото Пфое много добри - е тва е грешката.
Не ти ли казаха причина и евентуална цена за ремонт?

mspirovv

Цитат на: Жоро Петков в 23 Май 2023 11:47:35Е тия във Мото Пфое много добри - е тва е грешката.
Не ти ли казаха причина и евентуална цена за ремонт?
Засега , не.
Диагностика ми каза  , че ще се разрови да проучи грешката и ще ми се обади.
Надявам се да ме насочи с точна информация за ремонт и цена.

nogopechen

Аз не съм диагностик във ФОРД, но знам къде се намират соленоидите, как е устроен хидротрансформатора, как се износва контактната повърхност... Всичко това е в кутията. Истинската диагностика ( с тестове на елементите ) отнема време. И преди съм писъл за деградацията на маслото, износването на дисковете, запушване на каналчета,ше и на филтър (никога не сменян). Ако се направи един "search" в интернет, може да намерите отговори и примери. От момента на възникване на темата, ако се отделяше по един час на ден, за усвояване на информацията, досега щяхте да сте се подготвили психически и финансово. Всеки ден виждам как повредите не изчезват (ремонтират) с една настройка, адаптация или смяна на масло и други такива процедури. Потърсете и други мнения. И другите марки и модели кутии, работещи на този принцип, имат същите повреди. Това са "едни железа". Успех.