Двигател - 2.0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel. Описание и принцип на действие.

Започната от Nebhotep, 11 Февруари 2014 12:13:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Обща информация



Двигателят 2.0L Duratorq TDCi (DW10) е оборудван със система за директно впръскване на горивото  Common-Rail с разработчик Siemens.

Цилиндровата глава се състои от две части. Горната и долната част на цилиндровата глава са направени от алуминий и са съединени с болтове. На долната част са поставени по 4 клапана на горивната камера, а също така и елементи на газоразпределителния механизъм и разпределителните валове.

Газоразпределението се осъществява от два горни разпределителни вала и валякообразни кобилици на клапаните с хидравлични повдигачи.

Изпускателния разпределителен вал и водната помпа се задвижват  от ангренажен ремък. Горивната помпа е свързана директно към фланеца на изпускателния разпределителен вал. Изпускателния разпределителен вал посредством къса верига задвижва всмукателния разпределителен вал.

Маслената помпа се намира във вътрешността на масления картер. Нейното задвижване се осъществява с верига от коляновия вал.

Задвижването на вакумната помпа се осъществява от всмукателния разпределителен вал, към чийто фланец тя е свързана.


Маркировка на двигателя

Внимание: Цилиндър №1 се намира от страната на скоростната кутия.

Серийният номер и кода на двигателя са щамповани на всмукателната част на цилиндровия блок (на нивото на цилиндър №2)



1. Код на двигателя;
2. Сериен номер.



Външни елементи, монтирани на цилиндровата глава




Описание:

1- Капак на цилиндровата глава
2- Тръба на системата за вентилация на картера -  (PCV)
3- Тръба на Система за рециркулация отработените газове (EGR)
4- Цилиндрова глава (горна част)
5- Цилиндрова глава (долна част)
6- Гарнитура на цилиндровата глава

Цилиндрова глава



Описание:

1- Уплътнителен пръстен
2- Изпускателен разпределителен вал
3- Всмукателен разпределителен вал
4- Направляващи втулки
5- Верига за задвижване на газоразпределителния механизъм

В алуминиевата глава на цилиндрите са инсталирани по 4 клапана на горивна камера. Пръстените на седлата и водачите на клапаните  са изработени от металокерамика.

Всмукателните канали са намират на предния край на цилиндровата глава, а изпускателните на задната и страна (по посока на движение на автомобила).



Описание:

1- Всмукателни канали
2- Горна част на цилиндровата глава
3- Долна част на цилиндровата глава
4- Канал за подаване на маслото

Внимание: Долната и горната част на цилиндровата глава са едно цяло. Замяната им по отделно не се допуска. Благодарение на тази конструктивна особеност, се обезпечава високата якост на цялата конструкция на цилиндровата глава.

Долната част на цилиндровата глава е закрепена с болтове към цилиндровия блок

Горната част на лагерите на разпределителните валове са вградени в горната част на цилиндровата глава . Ето защо разпределителните валове се въртят директно в алуминиевите корпуси на лагерите без допълнителни вложки.

Входните сечения на всмукателните канали са разположени отгоре на цилиндровата глава.

Двете секции се уплътняват една с друга при монтажа с еднокомпонентен уплътняващ силикон.


Задвижване на клапаните:



Описание:

1- Изпускателен разпределителен вал
2- Всмукателен разпределителен вал
3- Валякообразна кобилица на клапана
4- Хидравличен повдигач

Всмукателните клапани са изработени изцяло един материал. Главата и стъблото на изпускателните клапани са направени от различни материали и съединени помежду си с фрикционна заварка. Благодарение на използването на валякообразните кобилици се намаляват загубите от триене при задвижването на клапаните.

Регулировката на топлинната хлабина на клапаните се осъществява автоматично благодарение на хидравличните повдигачи.

Отлетите маслени канали в цилиндровата глава съединяват хидравличните повдигачи с маслената магистрала на двигателя.


Задвижване на разпределителните валове



Описание:

1- Шпонка за регулировъчния щифт
2- Направляваща (паразитна) ролка
3- Шайба на коляновия вал
4- Шайба на водната помпа
5- Обтяжна ролка

Задвижването на изпускателния разпределителен вал се осъществява чрез ангренажен ремък. Допълнително ангренажния ремък задвижва и водната помпа. Ангренажният ремък има саморегулираща се обтяжна ролка с пружинен обтегач.

Верига на газоразпределителния механизъм:



Описание:

1- Изпускателен разпределителен вал
2- Всмукателен разпределителен вал
(A)- Хромирани звена на веригата
(B)- Отметки на зъбните колела

Задвижването на всмукателния разпределителен вал се осъществява от веригата на газоразпределителния механизъм.

Натягането на веригата се извършва чрез автоматичен обтегач.

Двете хромирани звена на веригата трябва да съвпадат с отметките на зъбните колела при поставянето и.


Бутала и бутални пръстени:





Описание:

1- Горен компресионен пръстен
2- Долен компресионен пръстен
3- Маслен бутален пръстен

Изработените от алуминий бутала имат на дъното си горивна камера, разположена в центъра.Тя служи за оптимално завихряне на гориво- въздушните смеси.

На дъното на всяко бутало има четири вдлъбнатини за клапаните. За да се сведа триенето до минимум (особено при разработване на двигателя), стъблото на буталото има покритие на графитна основа.


Палеца на буталото е плаващ, закрепен с ограничителни пръстени.

Цилиндров блок:



Цилиндровият блок е отлят от чугун, а цилиндрите нямат втулка.

Работната повърхност на цилиндрите е шлифована направо в цилиндровия блок.

Мотовилки:



Мотовилките са изработени от кована желязо. Мотовилковите лагери имат предпазни издатини, които ги предпазват от радиално движение.


Основни лагери на коляновия вал:




Описание:

A- Цветова маркировка
1- Маркировка
2- Щрих-код
3- Буквено- цифров код
4- Опорни шайби
5- Маркировка

За точна регулировка на хлабината на коляновия вал  се поставят лагери и с пет различни дебелини. Горните лагери са с една дебелина.


Маслена помпа:




Описание:


1- Зъбно колело на маслената помпа
2- Корпус
3- Маслена цедка
4- Редукционен клапан
5- Болтове
6- Пробки



Маслената помпа се намира в предната част на двигателя, поставена вътре в масления картер. Помпата е роторна и се задвижва коляновия вал с къса верига. В корпуса на помпата е вграден редукционен клапан, който се отваря при налягане на маслото 8 бара.


Маслен филтър/радиатор




Описание:
1- Корпус на масления филтър
2- Маслен радиатор

Масленият радиатор сам по себе си представлява топлообменник, в който маслото се охлажда от антифриза. Масленият филтър се намира на предната страна на цилиндровия блок на равнището на 2-ри цилиндър. На филтриращият елемент на масления филтър има тапа, която затваря канала за източване  на корпуса на масления филтър. При смяна на филтриращия елемент тази тапа са изтегля заедно с него. Маслото свободно се оттича от корпуса на масления филтър в картера и така се избягва зацапване на работната повърхност от потичане на масло. Масленият филтъра/ радиатор е съединен непосредствено със системата за охлаждане на двигателя с тръба и съединителен шланг.




1. Датчик за налягане на маслото

Датчикът за налягане на маслото следи за минимално налягане на маслото в размер на 0.5 бара. Ако системата не достигне това минимално налягане, за избягване на повреди в двигателя в масления филтър не постъпва масло.

Маслени инжектори



Описание:

1- Кухи болтове
2- Маслени инжектори

Дъната на буталата се охлаждат отдолу от маслото разпръсквано от маслените инжектори. Маслените инжектори са прикрепени към цилиндровия блок с кухи болтове. Тези болтове са съединени с маслената магистрала на двигателя. В кухите болтове са вградени клапани, които отворят маслоподаването в инжекторите при минимално налягане на маслото от 0.5 бара.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!