Заводски дневни светлини Фокус, Ц-макс

Започната от G_o_c_e_v, 20 Ноември 2013 20:36:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

Как да провериш за наличие на заводска инсталация за Автоматични фарове?
1. Проверявате дали имате окабеляване за дневни светлини, т. нар. DRL(Daytime Running Lights). Това става по следния начин:
1.1. Сваля се отсега с бушоните в купето(намира се под жабката):
- Развиват се (на ръка) двата прикрепващи винта 1 на отсека с бушоните в купето на автомобила,който се намира под жабката.

- След това целия панел се придърпва напред и се повдига задния му край нагоре, за да се откачат страничните щифтове 2 на целия отсек от "шейната" и да е по-лесно за работа.Щифтовете са еднакви от двете страни.

- След като е свален панела с бушоните лесно можете да проверите дали има заложено окабеляване за дневни светлини DRL, като погледнете в гнездо 45, гнездо 48 и гнездо 71 дали има пластинки, които да контактуват с бушоните, които трябва да се поставят и дали има такива в гнездото за релето. На снимката ясно се вижда къде има пластини и къде няма.
-- При мен се поставя бушон само на F48 и се появява + до реле R15
На F71 когато поставя бушон габаритите светват с подаване на контакт и затова нищо не поставям на F45 и F71

- След тази проверка, трябва да се провери дали има заложен кабел за дневните свтлини. Въпросния кабел е зелено-червен(зелен с червена линия) и тръгва от пин 1 по снопа с другите кабели на зеления куплунг. В моя случай нямам такъв кабел.

- По-важното в случая е, че има пинчета на позиции 1 и 26 в гнездото на зеления куплунг.

- Ето как изглежда куплунга от долната страна със съответващите гнезда за пин 1 и пин 26:

- След тази проверка стана ясно, че може да се пуснат дневните светлини, остава да се снабдите с необходимите материали.
- два броя предпазители (бушони) по 10 А - малки
- един брой предпазител (бушон) 20 А - малък
- един брой реле(същото като релето за звуковата сигнализация) 4 пина 12V 20A , свалих си релето за клаксона и с него директно при магазинера.
- така изглежда оригиналното реле:

- релето за клаксона се намира в отсека с бушони при двигателя:

- кабел със сечение 2 квадратни милиметра - дълъг около 15 сантиметра - многожилен
- необходими са и 2 броя кабелни обувки размери "FDD 6,35mm" за пин 26 и "FDD 2,8mm" за пин 1.

2 Как да си ги пуснеш, ако искаш да го направиш сам?
!!!Преди да започнете откачете + на акумулатора!!!
- Поставяте закупените от вас предпазители (ако се налага, за да се появи ток до гнездото на релето) и релето по вече изяснените места, а именно :
* на позиция 45 в отсека за бушони в купето, поставяте предпазител 10А - червен на цвят, на позиция 48 поставяте предпазител 20А - жълт на цвят и на позиция 71 поставяте предпазител 10А - червен на цвят. Поставяте и закупеното реле на неговата позиция както се вижда по-долу на снимката. Слагате предварително подготвеното "мостче" между пин 1 и пин 26 и се получава следното нещо:

--Тук погледнете само моста м/у пин 1 и 26 как се поставя.

На тази снимка, кабела, е отбелязан като Resistor Wire и представлява кабел с резистор, който да намали светенето през деня на 80% вместо 100%. Може да бъде заменен и с обикновен кабел без резистор и светлините ще светят на 100%. Това е по-добър вариант при хора с НЕ заводски ксенон, но ако сте с такъв ксенон и имате кабела пробвайте само с бушони и релета.
Така вече се радваме на автоматични дневни светлини при следните условия:
- Ключа за фаровете е в позиция auto и фаровете светват с подаване на контакт.
- Стартирането на двигателя става с включени фарове.
3 Как да си модифицираш системата при наличие на определени фактори, като ксенон или НЕ желание да светят фаровете по време на стартиране на двигателя?
- Модулче на цена 25лв, което включва фаровете при запален двигател.

- Обикновено реле на цена 3лв с 4 крачета 12в 40А (може и с 5, който каквото намери)

или да използвате това, което сте купили за първоначалното пускане на системата 12в 20А.

Как е вързана системата...

Махаме оригиналното релето, което сме поставили за дневните светлини в бушонното табло
Вземаме + от гнездото на силовата верига на оригиналното релето за автоматични фарове и го свързваме към "входа" на обикновеното реле. Изхода от обикновеното реле е "вход" за модула, който сработва след стартиране на двигателя. Изхода от модула включваме в другото гнездо на силовата верига на оригиналното реле за автоматични фарове.
За управление на обикновеното реле свързваме буксите на релето чрез кабели с гнездата от управлението на оригиналното реле.
Така, когато ключа за фаровете е в положение auto и дадем на контакт се пуска ток до обикновеното реле, то сработва и затваря веригата към модула, той от своя страна минава в режим на изчакване, докато двигателя не заработи, когато запалим светлините светват, а когато изгасим двигателя, светлините изгасват веднага.
Когато не ни е необходима тази система, просто връщаме ключа за фаровете в позиция 0.
Поставената от нас система по никакъв начин не се намесва ако искаме да си пускаме фаровете ръчно, тя работи само в позиция Auto.

Забележка - нощно време запалването на двигателя става с пуснати фарове, ако ключа е в позиция auto. Така е заводски, а не в следствие на поставената от нас система.

Информация съм черпил от други форуми и от личен опит.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


G_o_c_e_v

#1
Цитат на: G_o_c_e_v в 20 Ноември 2013 20:36:27

Забележка - нощно време запалването на двигателя става с пуснати фарове, ако ключа е в позиция auto. Така е заводски, а не в следствие на поставената от нас система.

Системата търпи развитие в още една насока...

Това е схемата на бушонното табло на C-max 2005 година. Бушон F48 захранва с постоянен + реле R15 и в по горния пост бях споменал, че от там вземаме + за да заработи преправената ни система. Сега съм променил системата по следния начин.
Извадих въпросния бушон F48 и го поставих на позиция F51 там при мен е празно и служи да дава постоянен + до реле R19, което гнездо също е празно.

Ето къде бутаме кабела за да захраним системата с +, а управлението на системата си остава от реле R15

Червения кабел е управлението на обикновеното реле когато ключа за фаровете е в позиция Auto, черния е маса, а жълтия кабел е + след като системата сработи при запален двигател.
С изваждането на бушон F48 ние вече нямаме оригинално включване на фаровете в позиция Auto, габаритите светват, но фаровете ще светнат, само когато двигателя е запален.
Обобщение.
1 Фаровете не светват нощно време в позиция Auto при подаване на контакт (светят само габаритите, така си е оригинално)
2 Когато изключим фаровете от ключа, нищо не свети.
3 Можем да си пускаме фаровете и ръчно, както ни е удобно.
4 Габаритите светват сами, когато се стъмни.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

G_o_c_e_v

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

zlatkobg

Здравейте на всички . имам следното питане .
сложих кабел ,реле от и бушони на оказаните места
смених копчето с такова което има Auto
и пак не ми се получават нещата има ли нещо което изпускам или да не се надявам на тази екстра

става дума за Ford C-Max 2004г 2,0 1,6кс

BODURA

Няма смисъл от това  копче с позиция "AUTO"ако нямаш датчик под огледалото на стъклото.Но въпреки всичко трябва да стане.

cilo

Здравейте
Бих искал да попитам как мога да спра тези дневни светлини :) доста глупаво е според мен да паля на фарове , да го бяха измислили поне след като запали двигателя да се пуснат веднъж свещи да греят стартер та хоп и фарове не ми харесва и ми се ще да спра тази функция.